Jump to content

Dureri de genunchi la condus pe distante medii


nlaur86

Recommended Posts

Postez aici si nu in categoria de generale, pentru ca ma gandesc ca are legatura cu spatiul din Seria 3 si ma intereseaza parerea altora cu masini similare.

Am un F30, cu scaune sport. L-am luat sh, a venit cu scaunele sport, nu a fost neaparat alegerea mea.

Pozitia la volan este cea corecta (scaunul ridicat astfel incat sa am o palma pana la plafon, spatarul aproape la 90 grade, fata-spate dat pana cand piciorul apasat complet pe acceleratie imi ramane flexat, volanul reglat astfel incat, cu mana intinsa, podul palmei sa imi atinga ora 00:00 a volanului si sa stau intins). Totusi, dupa drumuri medii de maxim 2h, am dureri in genunchiul drept.

Asta nu se intampla in masina anterioara, o Toyota Auris, nici la drumuri de 5 ore fara oprire.

Daca pentru distante scurte e ok, cand vrei sa faci 1000 km intr-o zi, devinde deranjant sa te opresti la fiecare 2h cu dureri care se accentueaza chiar daca faci pauze.

Voi aveti problemele astea? Ar trebui sa "ma caut"? :))

Link to comment
Share on other sites

Chiar daca nu detin modelul respectiv, parerea mea este ca ai avut noroc ca are scaune sport, deoarece cred ca sezutul e ceva mai lung ca la cele standard, de unde greutatea este distribuita pe o suprafata mai mare, overall mai confortabile.

 

Poate faptul ca la bmw pedala de acceleratie este diferita si diferit pozitionata fata de auris,putin decalata la stanga sau dreapta, face ca tu sa adopti o pozitie diferita, si sa tii genunchiul flexat in alt mod; poate este si vorba de obisnuinta.

Link to comment
Share on other sites

Postez aici si nu in categoria de generale, pentru ca ma gandesc ca are legatura cu spatiul din Seria 3 si ma intereseaza parerea altora cu masini similare.

Am un F30, cu scaune sport. L-am luat sh, a venit cu scaunele sport, nu a fost neaparat alegerea mea.

Pozitia la volan este cea corecta (scaunul ridicat astfel incat sa am o palma pana la plafon, spatarul aproape la 90 grade, fata-spate dat pana cand piciorul apasat complet pe acceleratie imi ramane flexat, volanul reglat astfel incat, cu mana intinsa, podul palmei sa imi atinga ora 00:00 a volanului si sa stau intins). Totusi, dupa drumuri medii de maxim 2h, am dureri in genunchiul drept.

Asta nu se intampla in masina anterioara, o Toyota Auris, nici la drumuri de 5 ore fara oprire.

Daca pentru distante scurte e ok, cand vrei sa faci 1000 km intr-o zi, devinde deranjant sa te opresti la fiecare 2h cu dureri care se accentueaza chiar daca faci pauze.

Voi aveti problemele astea? Ar trebui sa "ma caut"? :))

Buzunarele de la spate sunt goale?

AM intampinat si eu problema asta de mult si am constatat ca mereu cand aparea problema aveam ceva in bucunarul de la spate: Portofel, bani, hartii, etc.

Link to comment
Share on other sites

Din experienta mea cu BMW (X5 E70, X5 F15 dar si 2 F25 din familie), la BMW nu se aplica regulile generale de pozitie "corecta", cel putin nu pentru toata lumea. Eu as cauta sa gasesc pozitia confortabila ignorand acele recomandari generale. La mine a functionat desi stau ceva mai departe de volan decat este recomndat. La ML, pozitia recomandata era perfecta pentru mine. Nu stiu care este diferenta intre scaunele sport din F30 si cele din F25, dar scaunele sport din X3 mi se par foarte confortabile daca gasesti pozitia corecta.
Link to comment
Share on other sites

Nu am nimic in buzunarele din spate :).

Legat de pozitia corecta, este pozitia recomandata inclusiv de cei de la BMW.

Cea mai plauzibila este, probabil, explicatia lui Eugen B.

La urmatorul drum mai lung o sa incerc sa imi mai ajustez un pic volanul pe adancime si sa imi mai mut scaunul fata/spate cu aceasta ocazie, poate nu mai apare durerea.

Merci tuturor!

Link to comment
Share on other sites

Salut ,

Am patit si eu in drumul spre mare , acum 3 saptamani , exact la fel , la prima oprire ma dureau genunchii :)) dar dupa aceea n-am mai simtit , sau poate ca m-am acomodat eu. BMW E46

 

twitch.gif

 

ciudat pt un e46

(buc-prima parcare dupa fetesti...si nu am avut nimic pardon.gif, acum o saptamana)

si nu am scaune sport

Link to comment
Share on other sites

Am si eu F3X cu scaunele sport. Incearca reglajul de tilt al scaunului. Prefer sa tin sezutul scaunului la un unghi putin mai mare fata de orizontala(10-15 grade). Asa nu alunec din scaun si imi rezem genunchii pe muchia din fata a scaunului. Plus suportul lombar care tine in lateral.

 

Datorita inaltimii am coborat scaunul complet. Practic stau aproape asezat pe podea, picioarele usor flexate si spatarul pe la 75 de grade. Cea mai relaxanta pozitie de condus, pot merge ore intregi fara sa ma opresc. Am facut si 2 drumuri in Romania.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

La fel ca si colegul de mai sus, am ridicat sezutul putin pentru a'l simti cum trebuie in pulpe.

 

In rest, pozitia "ca la carte"

 

Am avut si eu problemele astea prima luna cand am trecut la scaunele "comfort"

 

Cred ca ar fi bine sa te joci putin cu butoanele din amrgine pana iti gasesti pozitia ideala

Link to comment
Share on other sites

Eu am avut un accident acum mulți ani și multă vreme nu puteam să stau foarte mult cu genunchiul (ce-i drept cel stâng) flexat. Atunci am adoptat o poziție care când am pedala de accelerație la maxim, genunchiul e aproape drept. Așa îmi odihnesc stângul întins pe drum lung iar dreptul țin pe accelerație cumva înclinat un pic ca să nu obosesc. Am mers și 8-10 ore non stop și a fost ok. Și am scaune normale. Edited by ravenlord
Link to comment
Share on other sites

Cred ca durerea de genunchi e o combinatie a inaltimii sezutului cu distanta scaunului fata de pedala actionata de genunchiul cu pricina.

 

Stiu ca poate pare putin :offtopic: dar daca OP este o persoana inalta poate seria 3 nu este cea mai buna masina. Poate seria 5 se potriveste staturii.

Am un bun amic mai inalt decat mine care se "plange" de spatiu limitat. De fiecare data bine-nteles trebuie sa coboare scaunul la minim si atunci doar un lat de palma mai ramane deasupra capului.

Acelasi tip a fost nevoit efectiv sa treaca pe o dubita (si din cauza muncii..) totusi el a marturisit ca, orice autoturism avand inalt fiind, conducand intr-o pozitie aproape lungit/a asta a dus cu timpul la dureri cervicale (de gat, ceafa..) pentru ca era nevoit sa privesca in fata, deci apropiind barbia de piept, pozitie care in timp duce la probleme cu vertebrele de la baza gatului.

Eu am 1,75m amicul meu are aproape 2m.. Si stau aproape drept cand conduc. Am avut dubita si eu, si nu am simtit oboseala de nici un fel.

Mare atentie la pozitia in care conduceti vreme indelungata!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am 1,94m inaltime si nu am nici o problema - condus din Ro in UK (dus -intors).

De fapt, fata de ce am condus inainte (Focus, Scenic, Avensis) scaunele de F30 sport sunt de departe cele mai confortabile pentru mine.

 

Cum a zis Eugen, poate adopti tu o pozitie mai ciudata la talpa, genunchi...

Nu cred ca este o problema la masina.

Edited by costel78
Link to comment
Share on other sites

A, nu zic ca e o problema la masina :). In mod clar problema e la mine, voaim sa vad daca sunt si altii care au aceeasi problema si vad ca da.

Azi mi-am ajustat un pic pozitia, in sensul ca am dat scaunul mai in spate putin (am tras volanul dupa mine). Acum piciorul este mai intins, insa in continuare a ramas un unghi atunci cand am pedala de frana apasata complet.

Vedem in weekend rezultatul :)

Link to comment
Share on other sites

Am tot un F30 cu scaune sport si nu am intalnit problema descrisa de tine. Banuiesc ca am reglat scaunul si volanul cat mai corect dar pe gustul meu. Deoarece am facut si cativa km mai multi in jurul a 8000km ( Franta, Romania, Germania, Franta ), pot spune ca scaunele sunt foarte confortabile pe distante lungi. Singurul drum mai lung si fara opriri dese a fost Oradea-Passau-Hamburg ( ~1600km - parcursi in 16 ore datorita lucrarilor si ambuteiajelor), iar aici am simtit putin obosit piciorul drept ( mai bine spus talpa piciorului ), dar am rezolvat problema in Germania cu pilotul automat !
Link to comment
Share on other sites

Indiferent de reglaj, scaunele sunt joase, iar genunchiul sta mai sus, ceea ce poate duce la o irigare sanguina insuficienta + pozitia diferita fata de Auris. Tine de obisnuinta.

Eu am alta problema, am automata de aproape 10 ani si m-am obisnuit sa tin piciorul stang aproape lipit de scaun (adica nu pe suportul din stanga). In Serie 3 (tot cu scaune sport) nu-mi gasesc pozitia potrivita incat sa tin piciorul langa scaun, dar sa nu ating genunchiul cu mana de pe volan si sa vad ok si linia de jos a bordului, dar sa nu fiu nici prea sus ......Probabil imi da de inteles ca imi trebuie Serie 5 :)

Link to comment
Share on other sites

Au tu ceva probleme la picior. Eu am 1.90m si in E90 merg distante mult mai mari, fara probleme. In schimb, acum ceva vreme aveam si eu o problema similara, imi intepenea un genunchi cand stateam nemiscat o vreme. Din fericire a disparut de la sine problema, in cazul meu :)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.