Jump to content

116i consuma ulei


Thauzz

Recommended Posts

Salutare la toata lumea

De 3 zile sunt proprietar de Bmw seria 1 116i 115 cp, din 2005 cu 160k in bord la achizitionare. Masina a fost cumparata din Germania, unde si locuiesc pt urmatoarele cateva luni.

Am avut un buget cu sotia, ne trebuia masina fiindca deh...probabil stiti si voi cam cat costa transportul in comun sau cu trenul prin tara Bmw-urilor asa ca nu asta as vrea sa dezbat aici. Nici cat de veche e masina, nici cat de buna, nici cat de "tare trage", etc.

Fostul proprietar la vanzare mi-a aratat si lasat toate facturile din service ale masinii...valoarea totala undeva la 2200 de euro.

Eee acuma urmeaza partea cu intrebarile

Mi-a zis de la bun inceput ca printre alte mici hibe ca nah...nu e ca si cum e noua, una din cele "mai mari"e ca "papa putin cam mult ulei". ce inseamna asta??

din spusele lui inseamna cam 1L de ulei la 3000 de km. dupa achizitie mai inseamna pt mine fum albastru la plecare cu "zvac"de pe loc, si la accelerare puternica. nu mult fum, dar deajuns cat sa vezi ca da...se "papa" ulei. La o privire mai amanuntita, se poate observa depunere de "mazga uleioasa" pe scutul motorului. nu multa, dar exista. Acum, ca orice om normal la cap vreau sa merg cu ea prin service. Doar ca fiind de o luna jumate aici, si nevorbind germana decat prin semne, as vrea sa stiu la ce sa pun mecanicul sa verifice. ce sau cate cauze ar putea fi. Am condus masini, dar mecanica nu m-a pasionat niciodata atat de mult incat sa "fiu putin in domeniu", de aceea apelez la voi.

 

Multumesc anticipat

Edited by Thauzz
Link to comment
Share on other sites

Cred ca te confrunti cu doua probleme diferite, dar comune motorului tau si anume:

 

1. scurgeri de ulei, in general pe la garnitura capac culbutori, pompa vacuum, o-ring-uri....cam la varsta masinii incep sa isi arate varsta

2.consumul exagerat de ulei se datoreaza uzurii simeringurilor supapelor, care este destul de costisitor de inlocuit in tari straine, si care este o boala de care nu scapa nici un motor benzina din generatia N, la o anumita varsta/rulaj

3.posibil valva PCV, sau oil separator-la fel, destul de costisitor de schimbat, mai ales acolo unde esti tu

 

cauta cu search pe forum folosind functia search in coltul dreapta sus, simeringuri supape, vei gasi multe povesti asemenatoare

 

PS: motorul tau are codul N45B16

Edited by Eugen B
Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere vechimea masinii (2005), modelul (116i) si rulajul (160k km), este evident ca orice reparatie complexa nu se justifica din punct de vedere economic, raportata la valoarea de piata a masinii.

Daca in timp se va confirma faptul ca motorul consuma doar 1l la 3.000 Km (de regula vanzatorii "indulcesc" realitatea...), atunci probabil ca cea mai buna abordare ar fi ca pur si simplu sa mergi cu masina in starea in care este acum. O masura care ar putea reduce putin consumul, fara niciun cost suplimentar, este sa utilizezi un ulei cu o treapta mai vascos la cald (spre exemplu, daca acum folosesti 5W30, atunci treci la 5W40).

Retine insa ca, in timp, va consuma din ce in ce mai mult ulei, deci intr-un orizont nu foarte indepartat (cca. 1 - 3 ani, in functie evolutia consumului / rulaj) va trebui sa o vinzi.

 

Pe de alta parte, in cazul in care motorul consuma 1l in mai putin de 1.200Km, cred ca ar trebui sa o vinzi cat mai repede, asumandu-ti o anumita pierdere. As fi surprins ca o masina cu un astfel de consum de ulei sa treaca cu bine inspectia tehnica periodica in Germania.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Salutare

 

Am si eu o problema similara. Eu locuiesc in Viena, Austria, asa ca se cam aplica si partea de preturi de reparatie.

La mine problema se manifesta putin mai nasol, la relanti scoate destul de mult fum (seara se vede tare datorita farurilor celor din spatele meu), iar la pornirea de pe loc, las perdea de fum dupa mine. Cand dau cu spatele, scoate foarte mult fum, chiar am reusit performanta sa pornesc ventilatia dintr-o parcare subterana.

 

Eu am cumparat masina in Iulie, cu 244.000km in bord. Pana la prima vizita la mecanic, cand am schimbat uleiul (Mapo 5W-30), filtrele si bujiile care erau foarte vechi, aveam aprins in bord martorul "Check Engine" din cauza catalizatorului. Dupa aceasta, masina a inceput sa scoata fum la relanti. La a doua vizita la mecanic, mi-a schimbat debitmetrul de aer si a pus un ulei putin mai gros (Castrol 5W-40) dar problema nu e remediata deloc (as putea sa spun ca masina merge mai putin rotund cu noul debitmetru). Martorul e tot aprins, evident (daca il resetez se aprinde dupa aprox. 60km), dar tind sa cred ca e din cauza fumului care probabil induce sondele lambda in eroare. Eroarea vine din Bank 1, deci cea care e inainte de cat. Pe un tester mai avansat am vazut ca am avut in trecut si 2 erori la VANOS.

 

Ce ar trebui sa fac in continuare? Simeringurile de la supape m-ar costa aici in jur de 300 de euro cu tot cu manopera. Piesele sunt relativ ieftine, ar trebui sa mai schimb ceva care e accesibil cu aceleasi operatiuni ca sa mai reduc putin din cheltuielile cu manopera?

Edited by BogdanZen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.