Jump to content

Tool-uri de diagnoza


Recommended Posts

Salut,

 

Am studiat un pic problema cu aplicatiile de diagnoza/codare si vad ca sunt o multime de optiuni disponibile:

 

- INSTA-D/P, INSTA+

- INPA / NCS Expert

- DIS / SSS / TIS

 

si aplicatii de mobil:

- Carly

- Bimmercode

- etc

 

M-ar interesa sa stiu care ar fi o varianta 'safe' si care sa nu ceara sa fii rocket scientist pentru diagnoza (cat mai detaliata posibil) si eventual stergere de erori. Vreau sa folosesc pentru masina personala (E90), sa mai fac o verificare din cand in cand, sa nu astept sa mi se aprinda chestii in bord.

 

Am vazut ca prin topicul de Carly spunea neo_andersson ca face mizerii in codurile din module, care pot impiedica o ulterioara codare. Chestia asta se intampla si la o diagnoza sau stergere de erori, sau doar la codare de module? Sau de exemplu la o initiere de regenerare de DPF? Celelate aplicatii de mobil fac la fel? Cat de multe informatii in plus sunt disponibile cu soft-urile de calculator fata de cele de mobil? Care ar fi aplicatia recomandata?

 

Ma descurc bine cu calculatorul si stiu sa citesc si o documentatie tehnica. Nu stiu germana, deci ar trebui sa fie in engleza.

 

As aprecia o parere de la cineva care a folosit/foloseste soft-urile respective. Am cautat pe net inainte sa intreb, dar e greu sa compari doar din specificatii si screenshot-uri. Plus ca nimeni nu spune de problemele de genul celor mentionate de neo_andersson de exemplu.

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

Nici vorba . Probabil ca la nivelul tau de incepator, aplicatile de mobil sunt cele mai bune . Foloseste cu incredere . Aplicatiile de calculator sunt mai "profesionale", mai detaliate , unele te ghideaza si prin erori pt a gasi o solutie de depanare (ISTA, DIS).

Cred ca poti sa incepi cu Carly linistit, daca masina ta e compatibila. Poti sa faci si codari, fara sursa, daca ai baterie buna .

Link to comment
Share on other sites

Eu consider a fi un sfat bun sa sa foloseasca ISTA/NCS, datorita nivelului inalt al acestor softuri, in detrimentul Carly.

Nu vreau sa ma dau mare ca folosesc ISTA, la cat poate program eu invat incontinu tot felu de nebunii ce le poti vedea/face in el. Garantat nu sunt expert. Dar dintr-o galeata plina ai potential mai mare decat intr-un pahar. La un moment dat tot o sa iti fie sete.

Link to comment
Share on other sites

Ok, hai s-o luam cu exemplul asta cu alternatorul. Deci sa inteleg ca in Carly se vede doar tensiunea momentana de incarcare (sau face un grafic cu istoricul?). Iar in ISTA se poate initia un test care sa zica cumva daca alternatorul merge ok?

 

Stiu ca in soft-urile de PC exista teste specifice de exemplu pentru turbina, injectoare, etc. Astea exista si in Carly, sau poti vedea doar valori instantanee de functionare? Incerc sa inteleg care sunt diferentele de detaliu si de functionalitate intre ele.

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

eu folosesc de vreun an "Launch X431 Easydiag PRO" si o recomand cu toata inima.

este o interfata bluetooth si costa vreo 450 ron

tableta sau telefon cu android minim 6.0

crack soft toate marcile auto - easydiag pro la nivelul anului 2017 costa cam 400 ron

e plin netul de ele sau poti lua direct de la ei de pe site (dar platesti softul

vreo 20 dolari pe an pentru fiecare marca de auto)

eu am preferat crackul fara posibilitate de update peste 2017.

poti face: diagnoza, sterge erorile, codari, injectoare, dpf, ibs, inregistrare baterie, etc.

intradevar este limitat... adica nu te poti juca sa-ti activezi functii sau alte jucarii.

practic, este o scula pentru depanare nu pentru accesorii si optionale.

bafta !

Edited by petreop
Link to comment
Share on other sites

Eu consider a fi un sfat bun sa sa foloseasca ISTA/NCS, datorita nivelului inalt al acestor softuri, in detrimentul Carly.

Nu vreau sa ma dau mare ca folosesc ISTA, la cat poate program eu invat incontinu tot felu de nebunii ce le poti vedea/face in el. Garantat nu sunt expert. Dar dintr-o galeata plina ai potential mai mare decat intr-un pahar. La un moment dat tot o sa iti fie sete.

 

Omul e incepator . Lasa-l sa inceapa cu ce e mai usor . Ai dat niste exemple aberante cu ce nu poate face cu Carly. Nici nu stim cat de mult vrea omul sa se implice in universul softurilor BMW.

 

Nu e nevoie sa ne spui ce stii tu sa folosesti ci sa te gandesti ce ar putea sau dori omul sa foloseasca.

Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

Ok, pana acum concluzia e ca o sa-mi pun si ISTA, sa vad daca imi prind urechile in el, si ceva de mobil. Si am trei intrebari ajutatoare:

- exista vreun cablu care sa mearga si cu ISTA si cu o aplicatie de mobil? Sau trebuie un cablu pentru ISTA si un altul (sau adaptor BT) pentru mobil?

- doar cu partea de diagnoza si de stergere de erori, pot sa bulesc ceva in module, hard sau soft?

- partea de diagnoza de la ISTA include de exemplu si regenerare de DPF (am luat o chestie comuna), sau pentru asta trebuie NCS?

Edited by mgi
Link to comment
Share on other sites

NCS - Codari( Brake force display, piu piu la armare/dezarmare etc)/Retrofituri(Cic pe e90 nfl, comfort acces cu leduri in manere de la manere simple). Ista - citire parametrii, in esenta, dar are si cateva lucruri de comanda, nu codare sau retrofit. Mai mult chestii pur tehnice, nu de styling sau feng shui.

Poti face alta chestie... ia un cablu KDcan si un cablu usb-micro usb:).

Diagnoza nu strica nici un modul.

Link to comment
Share on other sites

Eu, profan fiind, m-am dat cu Bimmercode pt cateva chestii marunte care nu corespundeau cu modul in care vad eu viata. :) Cum ar fi: video in motion (mi-a dat cu succes, dar sincer... nu am testat sa vad daca si merge ;)) ), ridicarea geamului sa nu se mai intrerupa la deschiderea portierei, DRL-uri ON si pe spate, redus timpul de binganeala al centurii, auto unfold mirrors la 20kmh (in loc de 40kmh default), micsorat nitel pragul la care se activeaza Brake Force Display la franarea de urgenta (nici p-asta n-am testat-o), am dat DISABLE la fog lights while cornering (I hate that "feature"), schimbat logo-uri, sunete si animatii prin bord, afisarea si a temperaturii impreuna cu presiunea din roti... si alte cateva maruntisuri de care nu-mi mai aduc aminte acum.

 

Ce NU mi-a functionat, adica mi-a dat SUCCES dar modificarea a ramas fara efect: reducerea intensitatii luminoase la angel-eyes-uri.

 

Masina e un F33 din 2015.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ok, update: Am luat Carly cu un adaptor wireless, pare sa mearga ok. Desi a aparut o eroare dubioasa la un moment dat, ceva cu bus error la airbag, care eu banui ca e data ori de Carly ori de adaptor.

 

Am comandat un cablu KDCAN si cand ajunge o sa pun si Ista sa vad ce si cum.

Link to comment
Share on other sites

Desi eram Anti-Carly, l-am instalat mai mult de curiozitate, l-am testat si spre surprinderea mea, chiar l-am gasit mai folositor decat NCS la anumite codari usoare si rapide pe masini vechi sau cu VO blocat de destepti.

Daca vrei retrofituri, daca vrei codari mai complicate, daca vrei codari de module, daca vrei sa iti pacalesti prietenul ca atunci cand vrea sa dea jos geamul lui sa il coboare pe al pasagerului<3, daca vrei test injectoare precum si alti parametrii mai fini, carly nu te ajuta.

Este in ISTA pe undeva, m-am jucat intr-o seara, un istoric al airbag-urilor si kilometrajul respectiv al activarii lor spre exemplu, foarte util.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.