Jump to content

De ce urasc eu tractiunea integrala


Recommended Posts

  • 1 month later...
am prins zapada nasoala ieri la brasov, cu mazga si toate cele. o tractiune integrala ma salva, efectiv dezastru, abia tineam masina si acceperam usor la relantiv si tot dansa... dezastru.... si si riscant ca era aglomerat daca iti fuge putin curu risti sa-l atingi pe celalat
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nu am incercat xDrive pe zapada ca sa il urasc....dar din cate am auzit nu cred ca as putea spune ca il urasc...insa cu siguranta ca nu e la fel de distractiv ca propulsia!

 

PS: Referitor la remarca de "Dute-n BMW-ul tau" ...eu sunt membru VWForum de cand cautam Audi si nu m-a jignit nimeni pt ca am BMW...dar nici nu am fortat nota ce-i drept!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Din cate am citit eu Romulus...tu de fapt esti suparat ca dealerii ofera tractiunea integrala gratuit in locul altor optiuni(foarte bine punctat). Ar fi frumos sa poti sa optezi pt altceva in schimbul tractiunii integrale pe care unii o gasesc inutila. Este utila daca ai o cabana la munte, dar chiar si asa ai nevoie de o garda la sol marita. Au fost cazuri in care conduceam e39 si nu am putut urca un deal cu piatra cubica langa cetatea din Targ-Mures ca sa ajung acasa dar nu din cauza zapezii ci datorita peliculei de gheata care facea urcarea imposibila cu tot cu anveope noi de iarna. In afara de asta am mai simtit nevoia de tractiune integrala doar la munte. Tractiunea integrala in viata de zi cu zi ajuta cel mai mult pe drumurile acoperite de gheata sau zapada foarte mare(cazuri rare de altfel) sau daca esti vedeta si nu stii sa conduci(sau esti de sex feminin si bmw-ul e la moda).
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
la astea noi, cu atatea sisteme electronice, poate nu e mare diferenta la mers normal pe uscat intre x si cele cu tractiune spate (am condus 5,3 cu x si fara)

 

dar daca scoti toate sistemel astea electronice ce faci? mai ales ca nu au nici LSD..

 

la modelele mai vechi(e30, e34) e diferenta mare si la mersul pe asfalt uscat..

 

de curiozitate, ai mers cu un E30 325 sa vezi cum e?

 

la e30 nici n-are rost sa mai compari 325i cu 325ix cand vine vorba de stabilitate si siguranta..

 

mai ziceai 4x4 te ajuta la plecare doar in conditii de aderenta scazuta..

 

te mai intreb ceva.. ai vazut cum pleaca un 4x4 pe uscat? dar plecat sanatos, nu din 2000 ture cum cred ca fac astia testele la reviste.. 6000 ture si dai drumu la ambreiaj ;)

 

eu m-am dat cu f.multe masini, majoritatea mai puternice decat a mea (e90 320d de 194cai (cu chip), e46/e36/e30 325i, e30 cu 2.5 m50..etc) si NICIUNA nu m-a facut pe 0-100km/h, iar pe 400m decat e90-ul si e30-ul cu m50 m-au facut.. si n-am decat un amarat de chip.. plecarea e cea care conteaza.

 

de zapada nici nu mai zic ca n-are rost.. :lol:

eu merg destul de des la muntele rosu (cheia) iarna..

 

mereu am ajuns sus.. si drumul ala (poate il stii) e destul de naspa de facut si pe uscat.

 

tare curios sunt cum ajungi cu o masina cu tractiune spate acolo.. poate doar cu cauciucuri cu tinte, dar nici asa nu cred..

am vazut si suv-uri care nu au putut sa urce acolo..

 

post-93-1185306911_thumb.jpgpost-93-1185306988_thumb.jpgpost-93-1185307192_thumb.jpg

 

si o intamplare de anul asta..

am zis sa urc iar la muntele rosu. aveam pe spate un cauciuc de vara aproape slick. (il taiasem pe ala de iarna si nu apucasem sa cumpar altu asa ca l-am schimbat cu asta de vara)

bineinteles ca n-am reusit sa urc decat cateva sute de metrii ca derapa rau ala de vara.

si trece un tractor si ma intreaba omul daca vreau sa ma tracteze.

si eu mandru ii zic ca am 4x4 :) si el cica "aia e 4x4? uite tata aici 4x4" (si arata spre utilaju lui) :twoup: :D :D

post-93-1185307523_thumb.jpg

pana la urma pt 100mii m-a dus pana sus :)

 

 

eu drumul ala l as face pe jos...l am si facut de altfel..adica daca e masina...nu te urci cu ea in copaci...nu te dai pe vai din munti si nu te bagi pe drumuri de genul ala...e o tampenie totala...

 

da e misto sa te joc sa incerci toti aveam copilaria in noi...si eu de cat ori nu as incerca de astea,....

 

dar mai lasa tata masina in parcare si ia o pe jos pina sus...poate ai norocul si traiesti mai mult asa :lol:

 

Poate ca nu ai citit dar am urcat pe getarii de la Solden, pe o diferenta de nivel de 400m pe un drum acoperit cu gheata, ca o partie de bob. Virajat si cu gropi. Cu E90, E60, E65, E83, E87, E85. Cu sau fara xDrive, acolo unde se putea. Dar in special FARA DSC. Si cu DSC. Si am si coborat. Am facut zeci de ture, in viteza mare, nu ca pe un drum obisnuit.

 

Si inca traiesc.

 

Acolo e greu de urcat si cu bocancii. Cel mai bine s-a comportat seria 7. Greutate mare, tractiune spate. La urcare face minuni. FARA DSC. Doar ca ai nevoie de volan si experienta.

 

Drumul de la Cheia o fi greu, dar nu se compara cu ghetarii de la Solden.

 

nu am fost la solden...dar dac anu ai fost la cheia nu zi nimik...ssst!!nu e greu e doar naspa are de toate..si asta vara...

 

 

Theotien, lasa-ma cu soferii de duminica. Suntem pe un forum BMW, acelasi BMW care e o legenda si prin tractiunea spate. Pentru soferii de duminica exista INAINTE DE xDrive, Audi, Subaru si DSC. Si toate-si fac treaba mai bine decat xDrive pe BMW.

 

BMW nu e pentru soferii de duminica.

 

Stiu asta, Romulus , insa nu poti sa spui asa ceva, suna a discriminare. Priveste la modul ca, daca un sofer mai neexperimentat are un BMW, e bine sa fie cu X-drive, nu de alta , dar ne protejeaza pe noi, astialalti care circulam in trafic alturi de el. Ce e rau in asta?

 

Exista si alte categorii de oameni care vor si ei BMW. Trebuie ca firma BMW sa nu le ofere si lor o sansa?

 

Nu toti oamenii sunt pasionati , ca mine , ca tine si ca majoritatea care intra pe acest forum, si care avem placerea de a conduce un BMW cu tractiune spate.

 

Ceea ce vreau eu sa spun este sa nu fim extremisti, si sa ii privim pe cei care aleg X-drive ca pe niste oameni dezvantajati, ci ca pe niste colegi ai nostri, care , dupa ce isi descopera pasiunea pentru BMW si tractiunea spate, ei bine, pana atunci, isi fac si ei ucenicia pe o masina cu x-drive!

 

 

:D :D

 

 

imi cer scuze si ma inclin...in fata tuturor..dar

 

ma lasati????am facut sau ati facut toti de pe acest forum scoala de soferi profesionista..scoala de curse scoala de condus in noroi pe zapada pe pisat de formula 1 si mai stiu eu cate alte scoli???m am saturat de atatia profesionisti care o calca tare in fiecare zi la stop si sunt doferi de nu mai stii cum sa ii opresti care controleaza tractiunea spate de nu potae stig sa mai zica ceva :lol:)

 

diferenta pe drumuri in mod normal nu o face experienta...pariu pe orice pe statistici pe orice..ci modul de a gandi...

 

unii conduc odata pe saptamina in weekend si nu au un accident o viata stiu destui

altii conduc in fiecare zi si au destule...doar ca unii respecta regulile se gandesc sa nu depaseasca cand vine din fata sa nu accelereze in curbe(ceea ce orice sofer bun face-cea mai buna traiectorie si stabilitate o ai cand nu franezi si nu accelerezi in curbe) se gandesc sa respecte pe cei din masina si cei din celelalte masini...

 

mai lasati ma cu soferi de duminica...si soferi de zi de zi...

 

contrazice ma!nu e nici o problema...dar asta e o mare tampenie..accidente faci daca nu ai cap...si normal...mai exista si sansa in viata...pe asta nu o discutam...nu are rost

 

Cred ca multi isi cumpara masini cu x-drive deoarece ei considera ca e o masina mult mai sigura.Dupa cum a spus Romulus x-drive are avantaje pe SUV-uri nu pe sedan-uri.

Si eu sunt contra traciunii integrale.Ca asa ajungi la BMW iti trebuie cativa km buni de sofat,o spun din propria experienta

P.S:sunt de acord cu Romulus

 

 

bai ma lesi?

voi sunteti seriosi aici pe forum?sau faceti caterinca...

imi place bmw de cand nu visam vreodata sa am bmw si ca o sa am...nu ma intreba de ce mi place imi place si gata

 

dar asta cu experienta si km buni se sofat e cum sa zic sa nu te superi...UN NONSENS! e ok cum suna??

 

pe linga bmw oau doamne cate alte marci fac tractiune spate aoleu cate marci!!!!!!!!!!

 

si cati oameni conduc tractiune spate!!aoleu cati!!!!!!!!!!!!!!!!!!!cate femei!!!!!!!!cate bmw uri !!!!

 

nu e nici o filozofie tractiunea pe spate sa o conduci....e un mit si atata...

 

a ca e mai sportiva...ca e mai performanta...ca iti poate produce niste surpzize iarna sau etc....de acord...dar toate atat de controlabile...

 

desigur nu m am nascut acum o mie de ani recunosc!!!si am un bmw cu ceva sisteme de control al tractiunii ok....

 

dar hai get serious...trebuie sa ai experienta sa ajungi la bmw

 

e doar o masina man..mai buna ca multe altele nu ai nevoie de nici o experienta..nu e apache e doar o masina da o naibii

 

Oameni buni, ocolirea unui obstacol NU SE FACE cu pedala de acceleratie la podea. Se face in 99% din cazuri cu frana calcata. Si atunci poti sa ai ce tractiune vrei, doar distributia maselor, precizia directiei si stabilitatea dinamica mai conteaza. Si atunci?

 

tie nu ti s-a intamplat sa mergi mai tare si sa vezi in ultimul timp o groapa si sa nu mai ai timp sa franezi? daca tragi brusc de volan (un fel de test al elanului) la una rwd nu ii fuge spatele?

 

am mai scris pe aici pe undeva..aici vad ca se discuta de masini noi, cu o gramada de sisteme electronice..

 

dar la unele fara nici un sistem electronic mai esti asa convins ca tractiunea integrala e inutila?

 

sa zic ce am patit eu acum vreo 2-3 luni.

ma intorceam noaptea pe la 4-5 de la ploiesti.

am oprit la iesire din romanesti, in parcarea aia din padure si cand am plecat mi-a venit mie sa-i dau tare (de regula nu merg tare noaptea 90-110)

ii dau 1-a blana, a 2-a, a 3-a, a 4-a.. si dupa ceva timp vad in fata la 20-30m ca iese un caine din padure..

primul instinct a fost sa trag de volan (stiu ca nu a fost chiar bine) sa nu-l lovesc (am trecut pe la 70-80 peste unul mai demult si am zis ca ma rastorn).. asta se intampla pe la ~170km/h..

eram pe banda 2 si am ajuns pe banda 1 de pe contrasens (noroc ca era noapte si nu era nici dracu).. am simtit puntea spate ca aproape a derapat si deja ma gandeam cum sa o invart sa nu intru direct in copaci de pe margine (eram in padure)..

ei bine s-a redresat destul de bine..

nu mai zic ca tot drumu pana acasa l-am facut cu 70km/h :(

 

sunt convins ca daca aveam o masina rwd nu mai scriam acum..

 

 

si ce ai accelerat cand l ai ocolit???sa fim seriosi

 

ai scapat ca asa a vru Dzeu si pentru ca prb ai o gramada de sisteme de pastrare a stabilitatii...si atat nu ca aveai 4x4 decat daca atunci cand ai vazut cainele ai accelerat tare si l ai ocolit..asa ai facut??

Link to comment
Share on other sites

si ce ai accelerat cand l ai ocolit???sa fim seriosi

 

ai scapat ca asa a vru Dzeu si pentru ca prb ai o gramada de sisteme de pastrare a stabilitatii...si atat nu ca aveai 4x4 decat daca atunci cand ai vazut cainele ai accelerat tare si l ai ocolit..asa ai facut??

 

E30 325ix are o gramadĂŁ de sisteme de control ale stabilitaĂžii? :)

Link to comment
Share on other sites

Tractiunea integrala face mai mult decat toate sistemele de control al stabilitatii. Cu un AWD poti sa iei curbe tare, poti sa eviti ceva in ultimul moment si masina ramane pe traiectorie, poti sa pleci de pe loc mai tare decat celelalte masini... un AWD este masina suprema ( Subaru Impreza WRX STi ) .

 

Era un filmulet pe youtube de la fifth gear in care baietii testeaza 3 masini ( un Audi 4x4, un BMW E46 si o Alfa ) pentru a afla cu care masina se pot evita obstacolele cel mai bine ( e vorba de o curba la stanga cu un maimutoi de plus pus pe banda din dreapta si soferii trebuie sa traga stanga si sa evite maimutoiul ) . Audi a iesit cel mai bine din test, dupa care BMW care a fugit de fund dar totusi a evitat maimutoiul iar Alfa s-a dus direct in maimutoi .

Link to comment
Share on other sites

la astea noi, cu atatea sisteme electronice, poate nu e mare diferenta la mers normal pe uscat intre x si cele cu tractiune spate (am condus 5,3 cu x si fara)

 

dar daca scoti toate sistemel astea electronice ce faci? mai ales ca nu au nici LSD..

 

la modelele mai vechi(e30, e34) e diferenta mare si la mersul pe asfalt uscat..

 

de curiozitate, ai mers cu un E30 325 sa vezi cum e?

 

la e30 nici n-are rost sa mai compari 325i cu 325ix cand vine vorba de stabilitate si siguranta..

 

mai ziceai 4x4 te ajuta la plecare doar in conditii de aderenta scazuta..

 

te mai intreb ceva.. ai vazut cum pleaca un 4x4 pe uscat? dar plecat sanatos, nu din 2000 ture cum cred ca fac astia testele la reviste.. 6000 ture si dai drumu la ambreiaj :)

 

eu m-am dat cu f.multe masini, majoritatea mai puternice decat a mea (e90 320d de 194cai (cu chip), e46/e36/e30 325i, e30 cu 2.5 m50..etc) si NICIUNA nu m-a facut pe 0-100km/h, iar pe 400m decat e90-ul si e30-ul cu m50 m-au facut.. si n-am decat un amarat de chip.. plecarea e cea care conteaza.

 

de zapada nici nu mai zic ca n-are rost.. :)

eu merg destul de des la muntele rosu (cheia) iarna..

 

mereu am ajuns sus.. si drumul ala (poate il stii) e destul de naspa de facut si pe uscat.

 

tare curios sunt cum ajungi cu o masina cu tractiune spate acolo.. poate doar cu cauciucuri cu tinte, dar nici asa nu cred..

am vazut si suv-uri care nu au putut sa urce acolo..

 

post-93-1185306911_thumb.jpgpost-93-1185306988_thumb.jpgpost-93-1185307192_thumb.jpg

 

si o intamplare de anul asta..

am zis sa urc iar la muntele rosu. aveam pe spate un cauciuc de vara aproape slick. (il taiasem pe ala de iarna si nu apucasem sa cumpar altu asa ca l-am schimbat cu asta de vara)

bineinteles ca n-am reusit sa urc decat cateva sute de metrii ca derapa rau ala de vara.

si trece un tractor si ma intreaba omul daca vreau sa ma tracteze.

si eu mandru ii zic ca am 4x4 ;) si el cica "aia e 4x4? uite tata aici 4x4" (si arata spre utilaju lui) :) :D :D

post-93-1185307523_thumb.jpg

pana la urma pt 100mii m-a dus pana sus :)

 

 

eu drumul ala l as face pe jos...l am si facut de altfel..adica daca e masina...nu te urci cu ea in copaci...nu te dai pe vai din munti si nu te bagi pe drumuri de genul ala...e o tampenie totala...

 

da e misto sa te joc sa incerci toti aveam copilaria in noi...si eu de cat ori nu as incerca de astea,....

 

dar mai lasa tata masina in parcare si ia o pe jos pina sus...poate ai norocul si traiesti mai mult asa :)

 

[

 

 

drumul l-a facut iarna,te astept la iarna cand e zapata si minus cateva grade sa il faci din nou pe jos .

RWD poate concura cu AWD doar daca are ajutorul LSD,sistemele electronice actuale sunt o gluma .

Link to comment
Share on other sites

DacĂŁ Âştii sĂŁ conduci, o maÂşinĂŁ cu tracĂžiune spate este superioarĂŁ.

 

In WRC cele mai rapide masini sunt cele AWD .

 

Audi "a rupt gura targului" cand a implementat pe masinile sale sistemul Quattro . Asa ca de ce sa nu fie mai tare un AWD decat un RWD ?

 

Subaru WRX STi nu e maÂşina supremĂŁ, nu existĂŁ aÂşa ceva.

 

Asta era o parare personala . :)

Link to comment
Share on other sites

Tractiunea integrala face mai mult decat toate sistemele de control al stabilitatii. Cu un AWD poti sa iei curbe tare, poti sa eviti ceva in ultimul moment si masina ramane pe traiectorie, poti sa pleci de pe loc mai tare decat celelalte masini... un AWD este masina suprema ( Subaru Impreza WRX STi ) .

 

Era un filmulet pe youtube de la fifth gear in care baietii testeaza 3 masini ( un Audi 4x4, un BMW E46 si o Alfa ) pentru a afla cu care masina se pot evita obstacolele cel mai bine ( e vorba de o curba la stanga cu un maimutoi de plus pus pe banda din dreapta si soferii trebuie sa traga stanga si sa evite maimutoiul ) . Audi a iesit cel mai bine din test, dupa care BMW care a fugit de fund dar totusi a evitat maimutoiul iar Alfa s-a dus direct in maimutoi .

 

daca te referi la filmul

poate trebuia sa te uiti pana la sfarsit sa vezi ce zice tipa (adica sa auzi)
Link to comment
Share on other sites

In WRC se merge pe suprafete cu aderenta scazuta, dar cand ai foarte multa forta si asfaltul poate "deveni" o suprafata cu aderenta scazuta.

 

L-am vazut pe Gunther Graef in actiune si am ramas impresionat.

( http://www.sport365.ro/CRR_Gunther_Graef_s...our-n60736.html )

 

Ce-i drept, pe circuite se merge cu masini RWD...

Link to comment
Share on other sites

In WRC se merge pe suprafete cu aderenta scazuta, dar cand ai foarte multa forta si asfaltul poate "deveni" o suprafata cu aderenta scazuta.

 

L-am vazut pe Gunther Graef in actiune si am ramas impresionat.

( http://www.sport365.ro/CRR_Gunther_Graef_s...our-n60736.html )

 

Ce-i drept, pe circuite se merge cu masini RWD...

 

 

daca tot zici .... unde sunt de cumparat wrc-uri??? nu vreau sa imi iau dar asa din curiozitate........

Link to comment
Share on other sites

Alea sunt special pregatite...iti dai seama ce costuri implica ? :)

 

 

bine ai venit pe forum....imi dau seama ce costuri au ...... ma gandeam ca poate sunt versiunio pentru strada sau ceva asemanator sau stuiu eu se vand masini mai vechi scoase din WRC dar care au fost ale unor piloti.....orcum opere de arta masinile alea......sincer la o putere ca a lu alea si la greutatea aia eu m-as da cu tractiune integrala mai degraba decat spate ca cu spatele pierzi control, aderenta cam tot....mai ales pe unde merg ele...pe circuit intradevar e bine pe spate......WRC rulez

Link to comment
Share on other sites

ma gandeam ca poate sunt versiunio pentru strada

 

Subaru Impreza WRX STi este masina de strada cea mai apropiata de o masina de raliu .

 

Daca esti excentric, http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=90370

 

daca tot zici .... unde sunt de cumparat wrc-uri???

 

http://www.rallycarsforsale.net/

 

www.autorally.ro/bursa

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
stim ca ti-a dat....pt semnatura,la faza cu passatu

vwforum e o chestie nazista in care trebuie sa fii productiv...la 4 posturi nu neaparat off-topic dar in care nu ai oferit nicio info utila comunitatii primesti ban 3 zile

se zvonea ca in vestul germaniei prin 94 posesorii de VW se salutau in stil nazist...

dupa parerea mea,si nu vreau sa jignesc mi se pare cel mai sceleret,psihopat si schizofrenic forum...parerea mea,strict personala

numai bine!

 

M'da ... nici mie nu imi place tractiunea 4x4 pe berline!

Si nici nazistii :) :)

Ce e cu oamenii de pe forumul asta....nu asa se procedeaza cu insulte si alte chestii de cocalari ...gusturile difera si oricum nu pot avea toti bmw deci nu incepeti sa ii urati pt chestia asta.

 

ON Topic

Dupa ce am pierdut ceva timp cu cititea tutror posturilor de pe acest topic..... am inteles ca lui romulus nu ii place xdrive...deoarece pe el nu il ajuta cu nimik si nu se iveste de drumuri inzapezite care sa ii mareasca nevoia de a avea xdrive....dar pentru altii care locuiesc in zone muntoase in care e 4-5 luni zapada pe an au nevoie de el

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.