Jump to content

De ce urasc eu tractiunea integrala


Recommended Posts

un AWD este masina suprema ( Subaru Impreza WRX STi ) .

 

DacĂŁ Âştii sĂŁ conduci, o maÂşinĂŁ cu tracĂžiune spate este superioarĂŁ.

 

Subaru WRX STi nu e maÂşina supremĂŁ, nu existĂŁ aÂşa ceva.

nu o fi cea suprema, dar este foarte aproape. :)

AWD este bun la aderenta redusa, in rest este un compromis. eu as da BMW pe un Subru doar sa stau linistit iarna, in rest ca si senzatii si sportivitate, nu se compara. as incerca si un x drive, mai ales modelele noi, dar bugetul nu imi permite.

Link to comment
Share on other sites

AWD este bun la aderenta redusa...

 

Cand ai 50 de cai nu mai conteaza ca e RWD sau AWD . Dar la 250-300 de cai AWD e util .

Parerea mea e ca :

 

1) Cele mai "iertatoare" tipuri de masini sunt cele cu tractiune . Sunt mai usor de condus decat celelalte si la ele e cel mai usor sa le atingi limita .

 

2) Dupa ele urmeaza masinile cu propulsie . Sunt muuult mai performante decat cele FWD, dar si mult mai greu de stapanit . Spre deosebire de cele FWD, nu sunt deloc "iertatoare" .

 

3) Pentru un AWD trebuie sa fii talentat si experimentat sa poti sa ii atingi limitele. Sunt cele mai greu de condus dar si cele mai performante . La un AWD trebuie sa anticipezi foarte mult ce vrei sa faci cu masina, altfel te conduce ea pe tine :) .

 

As alege oricand un Subaru WRX STi in fata unui BMW M3 E46... mai ales ca Subaru este o marca inca "curata", BMW au toti tiganii, toti cocalarii, toti reisarii si toti taranii. :)

 

http://www.carfolio.com/specifications/mod...car/?car=115115

 

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=74635

 

http://www.seby.ch/page1/page4/files/page4-1000-full.jpg

 

http://www.rsiauto.fr/images/SUBARU/Impreza-WRX-Sti-(2003)/Impreza-WRX-Sti-(2003)-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

As alege oricand un Subaru WRX STi in fata unui BMW M3 E46... mai ales ca Subaru este o marca inca "curata", BMW au toti tiganii, toti cocalarii, toti reisarii si toti taranii. :)

 

offtopic:

si eu.. defapt cred ca e singura masina care as lua-o inaintea unui M..

Am condus Impreza STi si Z4 M si sincer m-a impresionat mai mult Impreza... :)

Edited by florin83
Link to comment
Share on other sites

Impreza e foarte rapidĂŁ ĂŽnsĂŁ are un interior spartan Âşi nu aratĂŁ foarte bine.

 

MeritĂŁ strict pentru performanĂže.

 

intradevar, are un interior de cielo, dar nu prea mai conteaza cand vezi ce performante are.

PS: de impreza modelul precedent vorbesc.. asta noua e cam urata :)

Link to comment
Share on other sites

Era un filmulet pe youtube de la fifth gear in care baietii testeaza 3 masini ( un Audi 4x4, un BMW E46 si o Alfa ) pentru a afla cu care masina se pot evita obstacolele cel mai bine ( e vorba de o curba la stanga cu un maimutoi de plus pus pe banda din dreapta si soferii trebuie sa traga stanga si sa evite maimutoiul ) . Audi a iesit cel mai bine din test, dupa care BMW care a fugit de fund dar totusi a evitat maimutoiul iar Alfa s-a dus direct in maimutoi .

 

din câte Îmi amintesc eu, bmw-ul a ieºit cel mai bine din test. era un 328 roºu. :)

Link to comment
Share on other sites

Era un filmulet pe youtube de la fifth gear in care baietii testeaza 3 masini ( un Audi 4x4, un BMW E46 si o Alfa ) pentru a afla cu care masina se pot evita obstacolele cel mai bine ( e vorba de o curba la stanga cu un maimutoi de plus pus pe banda din dreapta si soferii trebuie sa traga stanga si sa evite maimutoiul ) . Audi a iesit cel mai bine din test, dupa care BMW care a fugit de fund dar totusi a evitat maimutoiul iar Alfa s-a dus direct in maimutoi .

 

din câte Îmi amintesc eu, bmw-ul a ieºit cel mai bine din test. era un 328 roºu. :)

 

 

bmw a iesit cel mai bine!

 

ps:nici unul nu conduce la limita...bmw si tractiunea spate nu inseamna neaparat condus la limita...

e o masina din toate punctele de vedere...se baga bani in fiecare aspect nu doar in tractiune...aici e diferenta intre masinile...astea doua de ex...

ce e adevarat e ca bmw au f multi tarani si asta e f ofticant

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Caz concret patit de mine in Austia.

Eram 4 persoane in o Octavia Tour in stare tehnica foarte buna (doar 80 000 km reali,masina cumparata de noua,revizii la timp etc.) Era seara si ningea pe sosea fiind cam 4-5 cm de zapada. Vizibilitate destul de redusa. Cum mergeam noi asa,nefiind atent la gps vad in fata o bifurcatie de drumuri,fara nici un indicator,fara nimic! Ar fi trebuit sa iau o curba aprox. la 110 grade Din instinct am dat tare in frine,eu trebuia sa fac stinga . Masina nu era doatata cu ESP,avea doar ABS . Cind am dat in frine am simtit cum ma duc sanie,bracind la maxim volanul la stinga masina subvira puternic,mai bine zis nu vira deloc in directia in care erau bracate rotile!Ea se ducea glont drept si ma vedeam cum ma suiam pe bordura,noroc ca nu aveam viteza mare,doar 50-60... Dupa care am facut frina de motor si am slabit un pic frina.Cum am prins un pic de aderenta cum a luat viraj brusc dupa care a inceput sa supravireze,dar nefiind problema,am redresat-o imediat. Aveam cauciucuri de iarna fata/spate.Mentionez ca asta s-a intimplat intr-un timp f. scurt citeva sec.

Intrebarea mea este: in cazul in care eram cu un E36 doar cu ABS cum am avut aici mai puteam sa o redresez? Inclin sa cred ca nu pt. ca degeaba faceam frina de motor ca nu prindeau aderenta rotile din fata pt. a putea lua virajul...

 

Ati patit ceva similar in BMW?

Edited by Ryky
Link to comment
Share on other sites

Caz concret patit de mine in Austia.

Eram 4 persoane in o Octavia Tour in stare tehnica foarte buna (doar 80 000 km reali,masina cumparata de noua,revizii la timp etc.) Era seara si ningea pe sosea fiind cam 4-5 cm de zapada. Vizibilitate destul de redusa. Cum mergeam noi asa,nefiind atent la gps vad in fata o bifurcatie de drumuri,fara nici un indicator,fara nimic! Ar fi trebuit sa iau o curba aprox. la 110 grade Din instinct am dat tare in frine,eu trebuia sa fac stinga . Masina nu era doatata cu ESP,avea doar ABS . Cind am dat in frine am simtit cum ma duc sanie,bracind la maxim volanul la stinga masina subvira puternic,mai bine zis nu vira deloc in directia in care erau bracate rotile!Ea se ducea glont drept si ma vedeam cum ma suiam pe bordura,noroc ca nu aveam viteza mare,doar 50-60... Dupa care am facut frina de motor si am slabit un pic frina.Cum am prins un pic de aderenta cum a luat viraj brusc dupa care a inceput sa supravireze,dar nefiind problema,am redresat-o imediat. Aveam cauciucuri de iarna fata/spate.Mentionez ca asta s-a intimplat intr-un timp f. scurt citeva sec.

Intrebarea mea este: in cazul in care eram cu un E36 doar cu ABS cum am avut aici mai puteam sa o redresez? Inclin sa cred ca nu pt. ca degeaba faceam frina de motor ca nu prindeau aderenta rotile din fata pt. a putea lua virajul...

 

Ati patit ceva similar in BMW?

 

 

ramane doar sa incerci:)

totusi ...frana de motor cu tractiune spate =franre roti din spate--> ca rotile din fata nu vor fran deloc alea din spate da..si se intimpla exact ca atunci cand mergem pe bicicleta...si franm doar pe spate..deci pina aici simplu..ps:nu stiu ce se recomanda iarna la masinile cu tractiune spate

 

acum ca idee nu se franeaza pe carosabil super alunecos...se ia curba mai bine asa decat cu frana -eu am patit o-...apoi mai ramen ceva,...daca sa ai norok si sa eviti astfel de chestii cred ca asta e cel mai sigur

Link to comment
Share on other sites

acum ca idee nu se franeaza pe carosabil super alunecos...se ia curba mai bine asa decat cu frana -eu am patit o-...apoi mai ramen ceva,...daca sa ai norok si sa eviti astfel de chestii cred ca asta e cel mai sigur

 

Man,daca nu reduceam din viteza,nu aveam nici o sansa sa iau curba,repet,am vazut-o in ultimul moment,eram relaxat,rideam...

Edited by Ryky
Link to comment
Share on other sites

Tractiunea integrala e buna si prin Bucuresti ..

NU stiu daca a mai observat cineva ... dar atunci cand da o bura de ploaie .. in Bucuresti e mazga ...

Si stiti ce ma mai distreaza cand sunt conditii naspa de mers?

La semafor .... ma bag pe dreapta .. chiar daca trebuie sa fac stanga ...

Pentru ca eu cu 4x4 accelerez puternic si plec ... ceilalti ... accelereaza puternic .. si ... patineaza ...

Edited by bknight73
Link to comment
Share on other sites

La semafor .... ma bag pe dreapta .. chiar daca trebuie sa fac stanga ...

 

 

parca-l amenintai pe tien cu legea intr-un topic. aici nu esti mai bun ca el. :) cauta topicu' cu bizonii, sa vezi ca si el facea la fel.

Pai ce e ilegal?

Ca nu tai fata nimanui .. pur si simplu accelerez puternic si ajung primul la semafor ...

Nu intelege ca la semaforul la care trebuie sa fac stanga ... ma bag pe dreapta :bashwall: :unsure: <_<

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vorbind strict de siguranta activa aproape in orice situatie prefer o masina supraviratoare, adica cu tractiune spate. Prefer sa o pierd putin de spate sau sa imi fuga o leaca decat sa nu reusesc sa iintru in curba, sarind parapetul daca exista, sau sa nu evit obstacol sau ce o mai fi fiindca pur si simplu masina refuza sa vireze. Un derapaj al spatelui este de regula mult mai usor de controlat sau cel putin asa mi se pare mie. Nici o electronica din lume nu va face dintr-un sasiu slab, nechilibrat, brici si sa mai si pocneasca, cu 4x4, FWD, RWD sau ce vreti voi. Mergi cu o Laguna sau mai stiu ce x de masina cu toate electronicele care acum le au toate masinile si vezi cum intra si sta in curbe... cu toata electronica aia...

4x4 la o berlina relativ moderna care are control electronic al tractiunii, ESP DSC, EBD si cate si mai cate este o fita. (parerea mea). Vorbiti de Subaru impreza dar aia este o exceptie datorita motorului boxer care reuseste sa pastreze un echilibru foarte bun intre punti.

X urile de la BMW sunt departe de a fi niste masini offroad, nici macar BMW nu are pretentia asta. Pe unde poti trece cu un BMW X5 treci si cu berlina normala, diferenta o poate face garda la sol. Cred ca 95 % din cazuri un bmw seria 5 RWD se comporta mai bine ca un X5 cand sunt impinse la limita. Poate X5 pare mai usor de condus si stapanit cateodata dar asta nu il face mai rapid sau mai sigur. Pe de alta parte in condusul normal de zi cu zi nu se simte nici o diferenta in fara de banii care ii scoti din buzunar si ii dai la revizii si intretinere.

Link to comment
Share on other sites

da,poate ca am exagerat un pic in privinta faptului ca treci cu un seria 5 pe unde treci cu un X5 avand in vedere diferenta de garda. Mai conteaza sa fie si un sofer bun pe berlina. Imi pare rau ca nu gasesc filmuletul ala cu X3 si inca cateva din clasa ei facut pe o mica panta cu niste iarba la Top gear, cred ca am ras vreo 2 zile. Sunt de acord ca pe suprafete f dificile un X5 iti face viata ma usoara dar nu inseamna automat ca e diferenta dintre viata si moarte sau in el iti permiti sa iei o curba cu 140 si in seria 5 cu 70 . Cam asta as vrea sa spun, ca in 95 % suta din cazuri diferenta e prea mica si mie mi se pare ca inclina in favoarea unui BMW RWD. Iar cu siguranta ca 4x4 pe o berlina normala nu e nici o afacere. Eu unul nu as lua asa ceva nici daca se da moca cum am auzit ca e in Ro. Iar apropo de lamentarea lui Romulus, pana la urma BMW e o afacere, daca exista piata pentru asa ceva f bine. Cata vreme se vor produce si BMW - uri in stil clasic si ai de unde alege eu zic ca e inca bine. Eu personal cred ca din punct de vedere strict al funtionalitatii si al rolului indeplinit de SUV -uri in general acestea sunt inutile. Sunt un fel de strutocamile care nu exceleaza la nimic, nici macar la spatiu interior. Dar mai intervine si moda si gustul fiecaruia. Mai rau o sa fie cand toate vor fi electrice si ca sa auzi sunetul ala de 6 in linie o sa iti pui niste inregistrari video vechi..<_<
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
AWD nu este un compromis la raliuri ci este un must. Si nu ma refer la macadam. Oare cum se face ca masinile cu tractiune integrala bat tot si tractiune spate nu vezi (sa faca performanta bineinteles) nici la raliurile de asfalt? Chiar si la hill climb (deci in conditii de asfalt bun si curat) tractiunea spate nu tine deloc pasul cu awd. Tractiunea spate e ideala doar in conditii de circuit uscat.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mie imi place tractiunea integrala. Pe berline, ca nu imi plac SUV-urile.

De ce?

Eu conduc din punctul A in punctul B unde am treaba.

Nu sunt pe circuit.

Prefer sa fiu relaxat si nu atent tot timpul in curbe si in condtiii de drum ud.

Conduc cu viteza, dar cu o integrala parca ma simt mai in siguranta.

Urasc scartz-urile cand plec de la semafor. Si ale mele si ale participantilor din trafic.

Vreau siguranta. Vreau o masina puternica si sigura. De-asta aleg o integrala.

Iau curbele in viteza si chiar nu vreau sa imi bat capul cu derapaje controlate....

De ce as face asta?

Intr-un derapaj controlat pierzi viteza...

Stiu ca o sa imi spuneti ca DSC Varianta 8899088 care a aparut acum pe ultimele BMW-uri este foarte performant si nu mai simti ca ai o sigura pereche de roti care trage....

Cine spune asta e prea indragostit de marca bmw sau nu are nici un pic de experienta la volan si nu simt masina. E o prostie sa sustii ca sistemele electronice pot face din RWD ce poate face un AWD.

Am condus si conduc si o RWD si am si o AWD. O sa am alta, mai noua si mai puternica si AWD. Si manuala (pentru ca imi place atunci cand o tin incordata in curba si parca e lipita de asfalt)

 

Eu nu pot sa conduc linistit nici iarna.

Ce imi trebuie mie sa stau incordat la volan si sa fac cute pe scaunul soferului cand imi pleaca spatele intr-o curba?

Vreau sa pot sa fac frana de motor fara sa ma rasucesc pe sosea, cand intru din greseala pe o portiune de drum alunecos.

Vreau sa trec in viteza iarna peste sinele de tramvai din Bucuresti fara sa dansez cu masina ...

Si sunt mai multe avantaje.. nu stau sa le enumar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.