Jump to content

De ce urasc eu tractiunea integrala


Recommended Posts

Mie imi place tractiunea integrala. Pe berline, ca nu imi plac SUV-urile.

De ce?

Eu conduc din punctul A in punctul B unde am treaba.

Nu sunt pe circuit.

Prefer sa fiu relaxat si nu atent tot timpul in curbe si in condtiii de drum ud.

Conduc cu viteza, dar cu o integrala parca ma simt mai in siguranta.

Urasc scartz-urile cand plec de la semafor. Si ale mele si ale participantilor din trafic.

Vreau siguranta. Vreau o masina puternica si sigura. De-asta aleg o integrala.

Iau curbele in viteza si chiar nu vreau sa imi bat capul cu derapaje controlate....

De ce as face asta?

Intr-un derapaj controlat pierzi viteza...

Stiu ca o sa imi spuneti ca DSC Varianta 8899088 care a aparut acum pe ultimele BMW-uri este foarte performant si nu mai simti ca ai o sigura pereche de roti care trage....

Cine spune asta e prea indragostit de marca bmw sau nu are nici un pic de experienta la volan si nu simt masina. E o prostie sa sustii ca sistemele electronice pot face din RWD ce poate face un AWD.

Am condus si conduc si o RWD si am si o AWD. O sa am alta, mai noua si mai puternica si AWD. Si manuala (pentru ca imi place atunci cand o tin incordata in curba si parca e lipita de asfalt)

 

Eu nu pot sa conduc linistit nici iarna.

Ce imi trebuie mie sa stau incordat la volan si sa fac cute pe scaunul soferului cand imi pleaca spatele intr-o curba?

Vreau sa pot sa fac frana de motor fara sa ma rasucesc pe sosea, cand intru din greseala pe o portiune de drum alunecos.

Vreau sa trec in viteza iarna peste sinele de tramvai din Bucuresti fara sa dansez cu masina ...

Si sunt mai multe avantaje.. nu stau sa le enumar.

 

Da, din postul tau reiese clar ca tu conduci doar ca sa te deplasezi din punctul A in punctul B, si de preferinta repede si fara probleme. Pt tine condusul e o nevoie. Pe forumul asta exista si o a 2-a categorie care conduc din pasiune, din placere, care vor sa simta tot controlul in mainile lor, care vor sa spuna ca ei au reusit sa tina masina pe drum, datorita aptitudinilor lor, nu ca au reusit datorita tractiunii integrale si electronicii. Imi aduc aminte cand a aparut noul M3, de au facut comparatie cei de la top gear intre acesta si RS4, si stii de ce a castigat M3-ul in viziunea lor? Raspunsul lor a fost ceva de genul "cu rs4-ul si mama ar putea merge cu 250 fara probleme". Deci AWD-ul e pt cei ca tine, car nu vor sa se implice in condusul masini, tu esti doar un robot care actioneaza comenzile masinii.

Link to comment
Share on other sites

Da, din postul tau reiese clar ca tu conduci doar ca sa te deplasezi din punctul A in punctul B, si de preferinta repede si fara probleme. Pt tine condusul e o nevoie. Pe forumul asta exista si o a 2-a categorie care conduc din pasiune, din placere, care vor sa simta tot controlul in mainile lor, care vor sa spuna ca ei au reusit sa tina masina pe drum, datorita aptitudinilor lor, nu ca au reusit datorita tractiunii integrale si electronicii. Imi aduc aminte cand a aparut noul M3, de au facut comparatie cei de la top gear intre acesta si RS4, si stii de ce a castigat M3-ul in viziunea lor? Raspunsul lor a fost ceva de genul "cu rs4-ul si mama ar putea merge cu 250 fara probleme". Deci AWD-ul e pt cei ca tine, car nu vor sa se implice in condusul masini, tu esti doar un robot care actioneaza comenzile masinii.

Majoritatea celor care conduc o masina o fac pentru ca trebuie. NU de placere.\

Iar daca imi spui ca exista oameni care conduc DOAR din pasiune. NU te supara dar aberezi.

Tu chiar crezi ca daca ai un AWD nu te implici in condusul masinii?

Face ea totul?

Te inseli amarnic!

In conditii de viteza mare, si ele sunt periculoase. Nu la fel de periculoase ca RWD, dar ... totul este relativ nu?

Link to comment
Share on other sites

Da, din postul tau reiese clar ca tu conduci doar ca sa te deplasezi din punctul A in punctul B, si de preferinta repede si fara probleme. Pt tine condusul e o nevoie. Pe forumul asta exista si o a 2-a categorie care conduc din pasiune, din placere, care vor sa simta tot controlul in mainile lor, care vor sa spuna ca ei au reusit sa tina masina pe drum, datorita aptitudinilor lor, nu ca au reusit datorita tractiunii integrale si electronicii. Imi aduc aminte cand a aparut noul M3, de au facut comparatie cei de la top gear intre acesta si RS4, si stii de ce a castigat M3-ul in viziunea lor? Raspunsul lor a fost ceva de genul "cu rs4-ul si mama ar putea merge cu 250 fara probleme". Deci AWD-ul e pt cei ca tine, car nu vor sa se implice in condusul masini, tu esti doar un robot care actioneaza comenzile masinii.

Majoritatea celor care conduc o masina o fac pentru ca trebuie. NU de placere.\

Iar daca imi spui ca exista oameni care conduc DOAR din pasiune. NU te supara dar aberezi.

Tu chiar crezi ca daca ai un AWD nu te implici in condusul masinii?

Face ea totul?

Te inseli amarnic!

In conditii de viteza mare, si ele sunt periculoase. Nu la fel de periculoase ca RWD, dar ... totul este relativ nu?

1. Nu am scris "doar", intr-adevar trebuia sa mentionez "si din placere". 2. discutia despre diferenta dintre implicatul in condusul unei masini AWD si respectiv a uneia RWD, e ca si discutia de pe topicul cu M3 e46 vs 335i e92, dintre un M si un non-M, amandoua te implica la condus, amandoua sunt la fel de puternice, dar nu se compara.

Edited by Cipry_777
Link to comment
Share on other sites

1. Nu am scris "doar", intr-adevar trebuia sa mentionez "si din placere". 2. discutia despre diferenta dintre implicatul in condusul unei masini AWD si respectiv a uneia RWD, e ca si discutia de pe topicul cu M3 e46 vs 335i e92, dintre un M si un non-M, amandoua te implica la condus, amandoua sunt la fel de puternice, dar nu se compara.

Corect! Sa stii insa ca si un AWD se poate conduce din placere.

Si ies niste derapaje controlate, foarte frumoase si cu o asemenea masina. <_<

Link to comment
Share on other sites

garda la sol si tractiunea 4x4 sunt inca de baza in romania pt cine foloseste masina peste tot, mare, munte, iarba verde, ce vreti voi. nu ca un RWD nu ar fi utilizabil in 75% dintre cazuri, dar de ce dracu sa ma chinui eu sa trec incet, sa ating, sa ma enervez. plus ca la schimbari bruste de directie in conditiile nostre de carosabil sau la acceleratii puternice in curbe, n-am chef sa ma implic mereu in redresari. cand mergi sute de km intr-o zi, iti trece implicarea. electronicele alea nu fac nici ele minuni decat poate pt cine nu se pricepe si i se pare cine stie ce chestie, altfel tot eu trebuie sa am grija de ea.

 

nici nu trebuie discutat care e mai performanta in termeni absoluti. fiecare le vede intr-un anumit context.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...
garda la sol si tractiunea 4x4 sunt inca de baza in romania pt cine foloseste masina peste tot, mare, munte, iarba verde, ce vreti voi. nu ca un RWD nu ar fi utilizabil in 75% dintre cazuri, dar de ce dracu sa ma chinui eu sa trec incet, sa ating, sa ma enervez. plus ca la schimbari bruste de directie in conditiile nostre de carosabil sau la acceleratii puternice in curbe, n-am chef sa ma implic mereu in redresari. cand mergi sute de km intr-o zi, iti trece implicarea. electronicele alea nu fac nici ele minuni decat poate pt cine nu se pricepe si i se pare cine stie ce chestie, altfel tot eu trebuie sa am grija de ea.

 

nici nu trebuie discutat care e mai performanta in termeni absoluti. fiecare le vede intr-un anumit context.

+1 :)

Edited by TEFF
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mie imi place tractiunea integrala. Pe berline, ca nu imi plac SUV-urile.

De ce?

Eu conduc din punctul A in punctul B unde am treaba.

Nu sunt pe circuit.

Prefer sa fiu relaxat si nu atent tot timpul in curbe si in condtiii de drum ud.

Conduc cu viteza, dar cu o integrala parca ma simt mai in siguranta.

Urasc scartz-urile cand plec de la semafor. Si ale mele si ale participantilor din trafic.

Vreau siguranta. Vreau o masina puternica si sigura. De-asta aleg o integrala.

Iau curbele in viteza si chiar nu vreau sa imi bat capul cu derapaje controlate....

De ce as face asta?

Intr-un derapaj controlat pierzi viteza...

Stiu ca o sa imi spuneti ca DSC Varianta 8899088 care a aparut acum pe ultimele BMW-uri este foarte performant si nu mai simti ca ai o sigura pereche de roti care trage....

Cine spune asta e prea indragostit de marca bmw sau nu are nici un pic de experienta la volan si nu simt masina. E o prostie sa sustii ca sistemele electronice pot face din RWD ce poate face un AWD.

Am condus si conduc si o RWD si am si o AWD. O sa am alta, mai noua si mai puternica si AWD. Si manuala (pentru ca imi place atunci cand o tin incordata in curba si parca e lipita de asfalt)

 

Eu nu pot sa conduc linistit nici iarna.

Ce imi trebuie mie sa stau incordat la volan si sa fac cute pe scaunul soferului cand imi pleaca spatele intr-o curba?

Vreau sa pot sa fac frana de motor fara sa ma rasucesc pe sosea, cand intru din greseala pe o portiune de drum alunecos.

Vreau sa trec in viteza iarna peste sinele de tramvai din Bucuresti fara sa dansez cu masina ...

Si sunt mai multe avantaje.. nu stau sa le enumar.

 

Da, din postul tau reiese clar ca tu conduci doar ca sa te deplasezi din punctul A in punctul B, si de preferinta repede si fara probleme. Pt tine condusul e o nevoie. Pe forumul asta exista si o a 2-a categorie care conduc din pasiune, din placere, care vor sa simta tot controlul in mainile lor, care vor sa spuna ca ei au reusit sa tina masina pe drum, datorita aptitudinilor lor, nu ca au reusit datorita tractiunii integrale si electronicii. Imi aduc aminte cand a aparut noul M3, de au facut comparatie cei de la top gear intre acesta si RS4, si stii de ce a castigat M3-ul in viziunea lor? Raspunsul lor a fost ceva de genul "cu rs4-ul si mama ar putea merge cu 250 fara probleme". Deci AWD-ul e pt cei ca tine, car nu vor sa se implice in condusul masini, tu esti doar un robot care actioneaza comenzile masinii.

 

am avut si eu un prieten "pasionat" ca tine....care nu conducea doar ca sa se deplaseze din A in B, si cand spun "am avut" ma refer la faptul ca acum nu mai este printre noi(R.I.P.). A luat curba cu viteza....pe un carosabil usor umed si masina a inceput sa "fuga de spate"....a redresat partial masina...si a intrat intr-o duba care venea de pe contrasens. Masina era un seria 3 de prin 2003-2004 (320d) ,cauciucurile erau foarte bune iar afara era vara.

Crezi ca daca era un xd.....se mai intampla acelasi lucru?

Edited by gts
Link to comment
Share on other sites

e greu de spus. totusi, imi aduc aminte de o faza. era pe afara, era ploaie la greu. strainii cu bmw-uri (chiar au fost cativa), mergeau cu mare atentie. romanii in schimb, mergeau foarte tare. asta in conditiile in care dupa unul am inceput sa ma tin eu si dupa vrem 5 curbe am renuntat pt ca nu mai vedeam pe unde merg exact. masina era un 320d. e o mare diferenta de atitudine intre ei si noi. partea buna e ca nu l-am gasit infipt pe nicaieri.

 

Daca tot suntem la capitolul "integrale", l-as intreba pe colegul c6t9 cum compara AWD-ul de pe Forester 2.5XT cu X-Drive-ul de pe X3.

 

colegul c6t9 abia acum a vazut postul asta.

daca nu ma insel, am mai povestit despre asta candva, nu mai stiu unde.

dupa umila mea parere, forester statea f bine pana la un punct si dupa erai in pom. diferentialul central o facea oarecum imprevizibila. ba aveai tractiune spate, ba trageau toate, nu stiai ce face masina mai exact. am scapat-o o singura data, a reactionat foarte rapid, abia am avut timp de raspuns, altfel eram ca asta

 

 

din nefericire stiu un caz care nu a mai redresat-o.

 

 

X3-ul e mult mai lent in reactii, cel mai probabil pleaca masina in lateral sau uneori de spate un pic mai tare, dar as putea spune ca ai tot timpul din lume sa o pui pe trasa. am patit ambele, pe ud, pe viraj, in viteza mare, nu prea mi-a dat emotii decat o fractiune de secunda. se corecteaza foarte usor.

 

o alta diferenta ar fi daca era foarte alunecos pe jos, forester patina mai tare, neavand nici un sistem electronic. X3-ul prinde mai bine aderenta. testat chiar aseara. s-au invartit rotile o data in gol si apoi m-am dus. la forester electronica eram eu, luam din gaz. toata concentrarea asta permanenta il facea oarecum obositor la drum lung si mers mai alert.

 

destul de ciudat, pt ca am facut manevre f bruste pe zapada si masina a tinut trasa excelent. aceleasi manevre facute cu FWD si RWD au avut drept rezultat iesirea in decor. cu X3-ul inca nu am avut ocazia si sincer nu-mi doresc.

 

nu prea stiu cum am putea compara direct cele 2 tipuri de tractiune. difera foarte mult si masinile in sine. pot spune ca-mi place mai tare bmw-ul.

Link to comment
Share on other sites

e greu de spus. totusi, imi aduc aminte de o faza. era pe afara, era ploaie la greu. strainii cu bmw-uri (chiar au fost cativa), mergeau cu mare atentie. romanii in schimb, mergeau foarte tare. asta in conditiile in care dupa unul am inceput sa ma tin eu si dupa vrem 5 curbe am renuntat pt ca nu mai vedeam pe unde merg exact. masina era un 320d. e o mare diferenta de atitudine intre ei si noi. partea buna e ca nu l-am gasit infipt pe nicaieri.

 

Eu pot spune doar ca mi s-a intamplat sa fiu depasit de situatie.....sa fiu "spectator" cum ziceau multi pe forum....si totusi.....sa scap....asta dupa ce m-am bagat intr-o depasire riscanta( in conditii de ninsoare abundenta si avand cauciucuri de vara care pe langa faptul ca erau late mai erau si runflat) si am revenit brusc pe banda ca sa-l evit pe cel ce venea din fata ...lucru care a facut ca masina sa piarda aderenta si sa-i fuga fundul cand intr-o parte cand in cealalta(practic traiectoria corecta care descrie situatia ar fi data de niste "s=uri succesive"). Singura reactie pe care am putut s-o am a fost sa tin bine de volan si sa nu apas pedalele.....iar masina s-a redresat in scurt timp si nu m-am ciocnit de nimik.

Ce m-a salvat cred eu ca a fost sistemul x drive de care dispunea masina(330 xd) si asta este doar o convingere personala pe care nu o pot argumenta asa tehnic cum au facut-o cei ce au postat inaintea mea!

sper sa nu fi deranjat pe nimeni cu acest post....dar citeam din intamplare si m-am bagat in vorba intrigat de unele posturi care mi-au lasat impresia ca autorii lor se cred intr=un joc gen NSF nu la volanul unei masini reale si ca pentru ei e o bucurie cand masina o ia razna prin curbe si ei sunt destul de soferi sa iasa din impas. Pentru cei ca ei as avea un sfat: daca vrei sa simti adrenalina si sa-ti dovedesti ca esti un bun pilot mai bine te duci pe un circuit special amenajat pentru asa ceva.....nu faci experimente cand te duci in concediu sau la serviciu sau in alte locuri unde te poate duce masina.

Edited by gts
Link to comment
Share on other sites

probabil ai facut alegerea corecta. eu atunci in subaru, as mai fi avut optiunea sa pun frana, in loc de contrabracare si talpa. din ce accidente am mai vazut eu, chiar si in cazul tau, cei mai multi pun frana cat pot.

 

un balans similar am patit si cu X3-ul. se comporta foarte bine.

 

am facut si cu subaru manevre ca a ta, dar cu gume bune de iarna, pe zapada. masina a stat exemplar. dar tot asa, am accelerat, mai ales ca venea si din fata masina.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.