Jump to content

E46 - meritĂŁ sau nu?


3ar.00

Recommended Posts

Salut. Sunt nou pe acest forum Âşi aÂş dori sĂŁ primesc ceva opinii dacĂŁ da sau nu. DupĂŁ cum se vede Âşi-n titlu, meritĂŁ un E46 achiziționat ĂŽn 2018? ÂŞi dacĂŁ da, spre ce sĂŁ mĂŁ ĂŽndrept: 318i sau 320i? PĂŁreri pro/contra la respectivele motorizĂŁri? Ce ar trebui sĂŁ am ĂŽn vedere (costuri, ĂŽntreținere, consum, etc). Anul aÂş vrea ceva dupa 2002. Mulțumesc anticipat.
Link to comment
Share on other sites

Nu cred sa gasesti ceva rezonabil la anii astia . Cel mai probabil ca masina o sa-ti manance mai multi bani dacat dai ea. Motoarele vizate sunt probabil praf, cu multi km, manaca ulei etc - in plus au putere relativ mica si consum destul de mare , cel putin la oras.

Deci zici ca ar cam trebui sa renunț la gândul de E46 ca si prima masina

Link to comment
Share on other sites

Eu am fost exact la fel ca tine.. in 2017 mi-am achizitionat un 318i e46 2002 facelift adus din germania... daca vrei un 318i.. cum ai luat masina ii pui distributie noua o sa iti spun umpic mai incolo de ce. Deci masina la intretinere vine cam 460 lei impozit pe an(persoana 40+ ani), apoi intervine consumul: - mers chill oras 9-10

- mers in accelerari bruste la semafor sau depasiri de "baietasi" 12-13(fara tobe sport.. cu tobe sport 14)

- afara cu 100 lei duce lejer peste 200km relativ un consum de 9-10 daca te dai la ea..(160-200+) ai grija cum te dai la ea.. ca amortizoarele imediat se scurg.. mai ales pe spate

Apoi un schimb de filtre e pana in 400 lei (fara cel de benzina), uleiul intra 5l(230 lei) si mai cumperi 1 bidon de 1l(40 lei) ca mai mananca si ea..

Discurile pe fata+spate cu tot cu schimb(800 lei) + discurile de frana ATE cu tot cu schimb (900 lei)(se mai uzeaza daca franezi des.. mergand cu viteza mare mai gasesti "idioti" care se baga in fata sau altele)

Si daca ai nefericirea ca mine sa ti se intample asa (daca ti se aprinde EML in bord nu pornesti masina) eu am pornito... am si tras-o si a bubuit distributia in bucati bucatele in tot motorul... si acuma am _chiulasa_ la refacut, simeringuri noi, ulei nou, curatare motor, distributie noua cu axe cu came noi pe admisie si evacuare.. al 5-lea schimb de ulei intr-un an jumate...(asta am vrut eu sa le fac) + vedem ce o mai avea...o distributie de 318i n42 e 800 lei + 400 montarea (punerea la punct, apoi resetarea din tester si toate alea)

In rest... benzina sa ii pui.. rugina sub praguri sa nu aiba... si verificare la km...ca si a mea are pe carte tot 189k... _chiulasa_ cand am dus-o la refacut cica pe putin are 350k+ la cum arata garniturile...si grija cu motorul sa nu curga ulei.. sau sa se prelinga pe el..

318I e o alegere buna.. dar trebuie sa ai grija de motor.. cel putin eu am varianta cu 4 sonde lambda si valvetronic cu vanos... adica... mai bine te orientezi si spre 320i.. e ok dar ai impozit ceva mai mare din ce stiu cam 900 lei. Sper ca te-a ajutat, mult noroc la cumparat si sa ne spui cand faci achizitia, vrem sa ne facem mai multi.

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ca prima masina nu merita stresul sa iti iei un Bmw atat de vechi. Ia-ti o masina mai simpla, precum un Golf si bucura-te de ea. Sa nu stai din luna in luna sa bagi un sac de bani in ea, sa stai sa completezi ulei/antigel in fiecare saptamana, sa stai noptile sa citesti pe forumuri cine stie ce probleme comune si ce rezolvari tampite au. Dupa ce te inveti 1-2 ani cu traficul, vezi cam ce costuri implica o masina poti sa iei in considerare un Bmw. Dar asta doar daca ai timpul si banii necesari sa te ocupi de ea.
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Subscriu, am și eu un 318i din 2003. Merge super, dar se tot strica diverse lucruri... Am mai spus pe aici. Ăn 2 ani am schimbat bobine, vvt, axa cu came și culbutori, bascula fata, amortizoare, vas expansiune, servo, conducte frâne, arcuri spate ... Din ce ĂŽmi aduc aminte la prima strigare. Când merge te unge pe suflet, dar sunt momente când ĂŽmi e enorm de dor de fordul meu focus de 1.6 pe care l-am ținut 11 ani fĂŁrĂŁ sa schimb atâtea. Când i s-a pus pata citeam pe aici ca sunt scumpe la ĂŽntreținere, parca All spunea ca trebuie sa ai 1000 euro/an pentru piese și nu am crezut, am sperat ca sunt mai norocos eu. Pana acum am dat 3100 pe ea și am mai cumpĂŁrat-o o datĂŁ :(... Nu știu cât mai rezist ĂŽn ritmul asta. Sunt ĂŽn punctul ĂŽn care nu o pot vinde pentru ca nu pot sa ĂŽmi cumpĂŁr nimic cu ce iau pe ea și mi-e frica sa o țin ca nu știu ce mai apare. Ma bucur de faptul ca merge super ĂŽn pauzele dintre defecțiuni. Edited by valifocus
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am citit tot ce ati scris aici si tin sa va multumesc ca v-ati luat din timp pentru a da pĂŁreri unui ĂŽncepĂŁtor la capitolul de "prima masina". Cat despre E46, nu stiu ce sa zic, chiar as vrea unul, iar altceva la fel de "aratos" pana in bugetul meu de 3500€ nu am gasit.. Oricum presimt ca voi simti pe pielea mea tot ce ati spus voi aici daca mi-o voi cumpara. Sansele sunt de 60% acum sa vreau sa imi cumpĂŁr dupa ce v-am citit opiniile (inainte erau de 90% sa zic). Oricum ramane de vazut. Multumesc frumos inca o data pentru parerile voastre. Drumuri bune si sanatate s-aveti! Edited by 3ar.00
Link to comment
Share on other sites

Foarte bine faci ca citesti si nu te arunci din prima, nici la insuratoare nu e bine sa te arunci la prima duduie...

Ia-ti o masina IEFTINA, nu bibelou, o sa mai faci si boacane, mai incaleci o bordura, mai aluneci la iarna, te mai zgarie un dobitoc, n-o s-o poti tine impecabila cu bani putini, plus ca 95% din ce inseamna bmw/VAG/mercedes sunt alergate si manarite la noi, mare noroc ai avea sa cumperi ceva ca lumea.

 

Eu in locul tau mi-as lua un Opel de 2000E cat de cat, e intretinerea ieftina si e f cautat la SH. Peste 2-3 ani il vinzi cu pierderi minime si iti iei atunci masina bibelou daca chiar mai vrei asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

Ei dracu' nu e chiar asa de negru. Cel putin 320d FL pe care il stiu mai bine pentru mine a fost/este o masina fiabila, serioasa ca siguranta si preturi ok la piese fata de alte marci. in plus acum sunt f. multe la dezmembrari si preturi mici la o bara, un stop sau o usa de exemplu. Evident Florin 83 are dreptate ne referim la o masina exploatata normal (posibil Touring-urile sa fi fost mai de familie dar probabil pentru un tanar de 20 de ani nu sunt prima optiune...). Sunt de acord si ca sunt riscuri inerente si pot aparea costuri neprevazute dar vorbim de o masina de 14-15 ani vechime si 2500-3000 euro dar sa nu uitm ca noua era 36.000.

Si doar ca o mica paranteza, bateria originala a masinii a tinut 13 ani...

Edited by daniel sandu
Link to comment
Share on other sites

Salut. Sunt nou pe acest forum Âşi aÂş dori sĂŁ primesc ceva opinii dacĂŁ da sau nu. DupĂŁ cum se vede Âşi-n titlu, meritĂŁ un E46 achiziționat ĂŽn 2018? ÂŞi dacĂŁ da, spre ce sĂŁ mĂŁ ĂŽndrept: 318i sau 320i? PĂŁreri pro/contra la respectivele motorizĂŁri? Ce ar trebui sĂŁ am ĂŽn vedere (costuri, ĂŽntreținere, consum, etc). Anul aÂş vrea ceva dupa 2002. Mulțumesc anticipat.

ideea e simpla raportat la pretul masinii e posibil ca reparatiile sa fie destul de mari.Eu am luat masina in 2008 cu 11 mii eur in timp am bagat inca 3 4000 eur iar acum masina nu face mai mult de 2000 eur si nu e perfecta, una peste alta a fost o masina fiabila. In cazul tau un E46 ok e cam 3500 eur dar te poti astepta la inca 2000 eur dati pe reparatii/intretinere , raportat la pretul masinii poate parea mult dar ca si depreciere nu vei suferi la fel de mult ca un cazul meu so pe undeva se compenseaza.

Daca faci multi km poti sa te uiti la un 320d FL sunt destul de fiabile ,daca nu recomand 6 cilindri benzina, consuma mai mult dar sunt un pic mai fiabile iar ca sunet si rafinament sunt mult peste motoarele cu 4 cilindri.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce troaca de golf 5 luati voi la 2-3k de euro ? Omul vrea bmw voi il trimiteti la VW.

Ca si prima masina/primul BMW eu as merge pe ceva simplu in constructie si in acelasi timp usor de intretinut. Chiar daca vrei sa mergi pe e46 FL eu iti recomand un e46 nFL, cauta un 316i/318i motorul e simplu si fara probleme grave, iar dupa ce te inveti cu marca poti trece la un 320i FL care este alta poveste, 6 cilindrii, putere mai mare...

In bugetul tau de 3500eur gasesti un e46 nFL super ok, poti sa il aduci chiar din DE.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce troaca de golf 5 luati voi la 2-3k de euro ? Omul vrea bmw voi il trimiteti la VW.

Ca si prima masina/primul BMW eu as merge pe ceva simplu in constructie si in acelasi timp usor de intretinut. Chiar daca vrei sa mergi pe e46 FL eu iti recomand un e46 nFL, cauta un 316i/318i motorul e simplu si fara probleme grave, iar dupa ce te inveti cu marca poti trece la un 320i FL care este alta poveste, 6 cilindrii, putere mai mare...

In bugetul tau de 3500eur gasesti un e46 nFL super ok, poti sa il aduci chiar din DE.

Decat nfl cu 136hp... mai bine o caruta.. nu e hate dar sunt motoare mult prea stricacioase.. mai stricacioase ca al meu cu 4 sonde lambda si vvt&vanos

Link to comment
Share on other sites

Fara nici o retinere as lua unul din afara, tehnic dar mai ales estetic este peste oricare din piata noastra.

 

Sunt masini bune si in tara, de obicei la forumisti si pasionati.

 

Decat nfl cu 136hp... mai bine o caruta.. nu e hate dar sunt motoare mult prea stricacioase.. mai stricacioase ca al meu cu 4 sonde lambda si vvt&vanos

 

De unde ai tras concluzia asta? Fiecare motor are probleme specifice, la 320d e pompa de injectie VP44 cunoscuta ca fiind cu probleme (oricum aici vorbim de benzinare, care pe nFL sunt chiar fiabile), dar de asemenea ce ai povestit tu cu distributia pe 318i FL pare un film horror. Nu m-as lauda cu o fiabilitate mai mare la benzinarele de pe facelift.

Link to comment
Share on other sites

Fiind trecut prin aceeasi experienta ca si tine, ca de la prieten la prieten, te sfatuiesc sa iti iei E46 (cu accent pe 320d 150 cp facelift) doar daca esti pasionat de marca de mai de mult (gen de la 14 ani visezi la BMW), stii cate una alta despre condus, ai mai condus si alte masini, stii ca tractiunea spate e mai rebela pe suprafete alunecoase si ai cateva ore de karting sau experienta in d-alea sofatului si cu viteza, si fara viteza. Dupa cum colegii spun mai sus, tu cumperi o masina de 35.000 euro noua cu 3000 euro, deci piesele si costurile sunt raportate la acea suma, nu la 3000 euro. E adevarat, acum gasesti piese aftermarket sau din dezmembrari cat de cat ok, dar asta e o bataie de cap (cautatul in sine, mai ales daca nu stii ce sa cauti). Rugina la E46 e iarasi o tema putin dezbatuta, dar rugina poate afecta f mult aripile (fata+spate) si pe dedesubt. Componentele de suspensie, daca nu au fost schimbate in 14-15 ani, vor necesita, mai mult ca sigur, sa fie schimbate intr-un viitor apropiat cand vei cumpara masina, iar aceste piese nu sunt deloc ieftine (exemplu: brat (bascula cum zic altii) suspensie e 300-400 lei/bucata pe aftermarket), lista continua cu: amortizoare, arcuri, bucsi de tot felul, bielete antiruliu, bielete de directie s.a.m.d. Costurile de tinichigerie si vopsitorie in cazul ruginei sunt exacerbante (daca trebuie sa vopsesti mai mult de 1 element te uiti din start la sume compuse din 4 cifre). Nu vreau sa te descurajez, insa trebuie sa stii foarte bine in ce te bagi, iar daca marca BMW nu te pasioneaza in mod special, ci vrei doar o masina mai buna, mai de lux pentru 18 ani, as amana mai degraba pana cand vei avea un fond/buget suficient pentru a intretine o masina mai scumpa, indiferent ca e E46, BMW, Audi sau alte marci. Tentatia e mare, mai ales cand vezi pretul de 3500 euro, in aceeasi capcana am cazut si eu, insa PRETUL DE ACHIZITIE si PRETUL DE INTRETINERE (daca intelegi ce zic) sunt 2 chestii TOTAL DIFERITE. Dupa cum au recomandat colegii mai sus, iti poti lua un Golf, Opel, o marca mai ieftina, cu aceeasi bani, dar masina va fi mai noua de 15 ani, iar pretul intretinerii va fi mai mic, cu siguranta. Ia in considerare toate chestiile astea si ia decizia pe care o crezi potrivita, mult succes, ramai modest si urmeaza-ti pasiunile!
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am E91 si tot nu stiu de unde scoateti voi preturile astea... sau sansa de 99,(9)% ca va veni apocalipsa dupa primul colt si eventual sa isi mai ia o masina de la dezmembrari pentru piese.

Este adevarat ca vei fi taxat la service-uri doar pentru simplul fapt ca esti sofer de Bmw. Am observat asta. Asta nu inseamna totusi ca pretul este corect si ca trebuie sa ii dai. Sunt mai multe variabile:

1. Mergi la 30 de mecanici :>

2. Lucrurile simple sa incerci sa le faci tu

3. Cand mergi la mecanic mergi pregatit... :)

4. etc.

 

True story: Pret 2000lei pentru retrofit MFSW pe e91 + refacut soft motor pt ca se "reseta"... Oare ce am facut. Am platit?!:)))

Link to comment
Share on other sites

Decat nfl cu 136hp... mai bine o caruta.. nu e hate dar sunt motoare mult prea stricacioase.. mai stricacioase ca al meu cu 4 sonde lambda si vvt&vanos

 

Chiar nu cred ca esti in masura sa dai sfaturi in situatia de fata, poate sunt altii cu mai multa experienta decat tine, chiar si pe masinute cu pedale ca sa nu mai vorbim de masini.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am E91 si tot nu stiu de unde scoateti voi preturile astea...

 

Uite cam astea sunt toate cheltuielile cu un E46 320d din 2004 intr-un an si 7 luni in care am facut aproape 60.000km.

 

IMG_4728.jpg

 

Trecem peste costul motorinei (90% mers in afara localitatii), al cauciucurilor (iarna pe 16 si vara pe 18 - noi), al reviziilor, asigurarilor ca pe astea le platesti la orice masina. Doar reparatiile au fost ~4000E. Ce-i drept sunt si putin mai tipicar si am schimbat multe piese preventiv chiar daca mai tineau si de fiecare data am ales piesele cele mai bune/scumpe.

 

Multi mi-au zis ca la 8-9000km luam E90. Da, poate luam, dar ce garantie aveam ca in ala nu bagam bani in 60.000km?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca este vorba de tipicar. Eu acum la inlocuire filtre inlocuiesc si ulei cutie manuala(oe), ulei diferential(nu oe :) ), antigel, lichid frana, curatare egr+galerie( ultimele doua vreau sa le fac eu), am cumparat din vara 2 cauciucuri noi continental ts 860, luat tratamente piele, textil, bord, luat prezoane noi rezerva, luat capace roti, luat cabluri de 600A, luat bord cu navigatie pentru retrofit la navigatie. Nu sunt chiabur:). Ideea nu este cat am realizat eu, ci cate poti realiza daca mergi la mecanicul de la service in loc de service spre exemplu. Banii ramasi, care sunt ceva... ii pot investi in loc sa nu ii am deloc.

Sau chiar sa se incerce, cat se poate, a se face lucrari proprii la masina. Si eu sunt mirat sincer ca poti realiza cateva lucruri care la service costa, ex: 600 lei recablare cabluri haion( cu materiale, tva etc), la mine 70 lei. Si mai am cabluri si cativa metri buni de tub termocontractibil.

 

Eu doar zic o modalitate personala prin care am reusit sa economisesc cativa banuti. Daca cineva interpreteaza gresit, e treaba lui :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O fi frumos BMW, dar daca constrangerile dpdv financiar te impiedica sa achizitionezi una cu ochii inchisi, si iti pui intrebarea daca "merita sau nu", atunci poate te gandesti si la alte marci, ce prezinta riscuri mai mici; de asemenea, poate ai auzit ca se va introduce o taxa de poluare, ce va afecta si euro4, in timp ce pentru euro 3 cred ca va afecta bugetul serios.

Nu doresc acum sa fac calculul la masina din semnatura, de la momentul achizitiei (in 2009 cred) si pana acum , cu toate reparatiile , iar atunci am platit ceva peste pretul pietei pentru a avea istoric si km putini( 141000), iar acum, la aproape 9 ani de la data achizitiei, si 80000 km in plus, sa constat ca overall am platit in acesti ani aproape pretul unui focus nou benzina, ca sa nu mai pun la socoteala timpul pierdut si nervii intinsi cauzate de diverse reparatii. Si sa nu iti inchipui ca masina mea e cine stie "mint condition" sau masina de colectie. Strict financiar/timp, eram clar mai castigat daca cumparam o masina noua (un E46 nu e un exemplu de fiabilitate, spre deosebire de E36, care pt mine, exceptand rezistenta la coroziune, era bulletproof), dar asta este, mi-am facut la vremea placerea, fiind oarecum constient ca bugetul imi va permite si diverse reparatii neprevazute.

 

Tot e plin de masini de vanzare, mergi si vizualizeaza/incearca cat mai multe marci/modele, vei putea avea surprize deoarece este una perceptia vs realitate.cateva sugestii, masini cu istoric, asa la o prima cautare:

 

https://www.autovit.ro/anunt/ford-focus-mk2-ID7GwuP4.html#e8912b9da0

 

https://www.autovit.ro/anunt/ford-focus-ID7GwtaD.html#b6a8725774

 

https://www.autovit.ro/anunt/opel-astra-h-ID7GwuCf.html#e52f651d98

 

https://www.autovit.ro/anunt/opel-astra-h-ID7GwtGi.html#ce3ed1cc37

 

https://www.autovit.ro/anunt/volkswagen-golf-v-ID7Gwsbw.html#5cd53fa1bb

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.