Jump to content

428i vs 430d


aleen

Recommended Posts

Salut !

In cateva saptamani intentionez sa cumpar un bmw seria 4 coupe . Dupa multe review-uri citite si video-uri vazute m-am decis sa merg pe un 428i xDrive datorita taxelor mai mici si performantelor asemanatoare cu un 430d xdrive . Ce nu am reusit sa gasesc pe internet si speram sa fiu ajutat de cineva de pe forum este consumul real al 428i-ului . Ma intereseaza pentru ca fac multi km atat urban cat si extra-urban (cam 2000km pe luna). As merge pe un 420xDrive dar as fii dorit putin mai multa performanta .

Link to comment
Share on other sites

Totusi are 245 cp, de ce sa nu se descurce ?

 

Ma refeream la faptul ca un motor de 3 litri dezvolta mai usor puterea, decat un 2 litri dopat cu 2 turbine. Viata unui motor mai mare care dezvolta aceeasi putere cu unul mai mic (impins spre limite) va fi mai lunga.

Pe hartie, da, nu se vede diferenta, dar in timp, da.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ma refeream la faptul ca un motor de 3 litri dezvolta mai usor puterea, decat un 2 litri dopat cu 2 turbine. Viata unui motor mai mare care dezvolta aceeasi putere cu unul mai mic (impins spre limite) va fi mai lunga.

Pe hartie, da, nu se vede diferenta, dar in timp, da.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Stii ca 28i e 2.0L cu o singura turbina, nu? Ar fi fost si penibil sa fie bi-turbo si sa aiba 245 de ponei, in conditiile in care marea majoritate a producatorilor fac 2.0L cu o singura turbina si puteri peste 300cp (VWAG, MB, FORD, HONDA etc.)

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

2 litri si o singura turbina la 245 cp nu este dopat deloc. 245cp scoate si un strungar dintr-un motor otto in 2018 deci sa nu se teama nimeni ca acest motor este intins la limita.

este greu sa scoti peste 400cp din 2 litri, dar 245 cp este ceva normal.

 

un motor de 2 litri pe benzina este prea mult incepand cu 350cp dpmdv

Edited by edit
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

De fapt, e twinscroll turbo, nu twin turbo; e o singura turbina.

@edit: Motoarele amintite de mine mai sus merg fara stres cu interne stock la peste 400cp. Din cate am inteles, la 350cp, 28i are nevoie de interne mai sanatoase.

 

In lumina acestor considerente, si eu recomand 3.0d sau 3.0i (435i, pentru ca 430i este 2.0L acum)

Link to comment
Share on other sites

Nu inteleg alegerea prea bine, daca faci multe drumuri pe exterior iarna de ce vrei seria 4 coupe, cu atat mai mult xdrive? O masina care nu e chiar confortabila si nici cel mai bun tourer si o garda joasa, de ce nu un seria 5 care imbina perfect ambele lumi, si sportivitate si confort? La bani tot pe acolo se invarte oricum iar dupa un drum de 5-6 ore nu iesi complet distrus din el. Vara asta am facut 700 km in o zi combinat tot felul de drumuri pana am ajuns la munte si nu am simtit absolut nimic, ceilalti din seria 3 E92 au ajuns terminati, si antifonarea mult mai slaba, si masina mult mai rigida, scaunele nu sunt confortabile deloc etc. Pe langa asta daca tot faci multe drumuri afara din oras as merge fara dar si poate pe 3.0D. O sa scoata si consumul mult mai mic si mai relaxat la drum intins. Edited by Cloud92
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma refeream la faptul ca un motor de 3 litri dezvolta mai usor puterea, decat un 2 litri dopat cu 2 turbine. Viata unui motor mai mare care dezvolta aceeasi putere cu unul mai mic (impins spre limite) va fi mai lunga.

Pe hartie, da, nu se vede diferenta, dar in timp, da.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Cat se poate de adevarat.

Un motor de 3 litri trage si se simte altfel decat unul pe 2 litri, indiferent de marca.

 

Faptul ca producatorii vor sa fie cat mai "prietenosi" cu natura si ultimile legi (ca sa nu intru in alte descrieri..) oferind motoare mici cu 2 turbine nu schimba lucrurile in sensul putere pura transferata spre roti!

Una este puterea data de un motor mic cu una, poate chiar doua turbine (..Twin Turbo) si alta cea data de un motor de cilindree considerabila si O TURBINA pe masura motorului de 3(trei) litri si de ce nu Biturbo.. atunci sa vezi diferenta!

Biturbo versus Twin Turbo link

 

..Producatorii stiu bine ce vor si ce sa ne faca sa credem! In fata MULTORA chiar reusesc. Dar nu a tuturor! ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ma refeream la faptul ca un motor de 3 litri dezvolta mai usor puterea, decat un 2 litri dopat cu 2 turbine. Viata unui motor mai mare care dezvolta aceeasi putere cu unul mai mic (impins spre limite) va fi mai lunga.

Pe hartie, da, nu se vede diferenta, dar in timp, da.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Cat se poate de adevarat.

Un motor de 3 litri trage si se simte altfel decat unul pe 2 litri, INDIFERENT DE MARCA.

 

Faptul ca producatorii vor sa fie cat mai "prietenosi" cu natura si ultimile legi (ca sa nu intru in alte descrieri..) asta nu schimba lucrurile in sensul putere pura transferata spre roti!

Una este puterea data de un motor mic cu una, poate chiar doua turbine (..Biturbo) si alta cea data de un motor de cilindree considerabila si O TURBINA https://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/differences_between_turbos pe masura motorului de 3(trei) litri si poate Twin Turbo.. atunci sa vezi diferenta!

..Producatorii stiu bine ce vor si ce sa ne faca sa credem! In fata MULTORA chiar reusesc! ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Poti incerca si F36 daca vrei mai multa practicalitate: 4 usi, hayon.

 

Vroiam sa schimb F36 diesel cu un 428i dar m-am lasat citind multele relatari despre problemele acestui motor 4 cyl benzina. Probleme mai grave decat distributia de la N47. Mai bine te informezi.

 

Nu inteleg alegerea prea bine, daca faci multe drumuri pe exterior iarna de ce vrei seria 4 coupe, cu atat mai mult xdrive? O masina care nu e chiar confortabila si nici cel mai bun tourer si o garda joasa, de ce nu un seria 5 care imbina perfect ambele lumi, si sportivitate si confort? La bani tot pe acolo se invarte oricum iar dupa un drum de 5-6 ore nu iesi complet distrus din el. Vara asta am facut 700 km in o zi combinat tot felul de drumuri pana am ajuns la munte si nu am simtit absolut nimic, ceilalti din seria 3 E92 au ajuns terminati, si antifonarea mult mai slaba, si masina mult mai rigida, scaunele nu sunt confortabile deloc etc. Pe langa asta daca tot faci multe drumuri afara din oras as merge fara dar si poate pe 3.0D. O sa scoata si consumul mult mai mic si mai relaxat la drum intins.

 

Seria 4 e ceva mai sportiva/agila decat un seria 5. Ruliu minimal la seria 4. Am mers cu ambele. Parerea mea ca seria 5 izoleaza/filtreaza prea mult se simte putin barca. Aduce la schimb mai mult comfort, ceva mai mult spatiu, materiale mai de calitate. Eleganta, te simti bos. Depinde ce preferi. Eu am preferat sportivitatea si am ales 4.

Iar ca aspect seria 4 clar arata mai sportiv/dinamic decat seria 5, mai de baetasi. Chiar si cu M-Packet, jante 20" seria 5 arata cam batranicios. Pe aici prin vest oameni > 40-50 ani, birocrati, conduc asa ceva.

 

Seriile 3/4 actuale au dimensiunile la fel cu vechea serie 5 E39. Sa fim seriosi F3x sunt o generatie mai noua decat E90/92, mai spatioase, comfortabile, capabile.

 

Cred ca seria 4 mai ales coupe va deveni un viitor clasic. Langa seriile 1 si 2. Au design mai indraznet care le lipseste altor serii.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

Poti incerca si F36 daca vrei mai multa practicalitate: 4 usi, hayon.

 

 

 

Seria 4 e ceva mai sportiva/agila decat un seria 5. Ruliu minimal la seria 4. Am mers cu ambele. Parerea mea ca seria 5 izoleaza/filtreaza prea mult se simte putin barca. Aduce la schimb mai mult comfort, ceva mai mult spatiu, materiale mai de calitate. Eleganta, te simti bos. Depinde ce preferi. Eu am preferat sportivitatea si am ales 4.

Iar ca aspect seria 4 clar arata mai sportiv/dinamic decat seria 5, mai de baetasi. Chiar si cu M-Packet, jante 20" seria 5 arata cam batranicios. Pe aici prin vest oameni > 40-50 ani, birocrati, conduc asa ceva.

 

Seriile 3/4 actuale au dimensiunile la fel cu vechea serie 5 E39. Sa fim seriosi F3x sunt o generatie mai noua decat E90/92, mai spatioase, comfortabile, capabile.

 

Cred ca seria 4 mai ales coupe va deveni un viitor clasic. Langa seriile 1 si 2. Au design mai indraznet care le lipseste altor serii.

Chiar saptamana trecuta am urcat in un F30 si m-a dezamagit TOTAL. Pur si simplu' nu mi-a placut deloc, totul parea facut la economie pentru cost reduction, te pacalea putin mijlocul plansii de bord cu clima digitala, "joystick-ul" si navigatia, in rest daca te uitai stranga dreapta, dezamagitor. Cat despre ce ai spus mai sus. Nu stiu ce sa zic de F10, SE, da', pare genul de masina pe care o conduce tata, la un M-sport putin umblat la el cu jante concave pe 20 iesite si diffuser de M5 pe spate arata groaznic de bine, si la interior la fel cu 6WB si volanul de FL M. Mie unul imi place groaznic de mult, dar iti dau dreptate, un F10 normal pare masina pentru seniori. In fine, eu unul stiu ce as alege. Pentru el as recomanda 3.0D clar. Inclusiv pe seria 4. Edited by Cloud92
Link to comment
Share on other sites

@mike2005 gusturile nu sunt discutabile, eu conduc seria 7 zilnic de ceva ani, Acum am 29 si personal nu ma pot adapta in alta masina fie seria 3 4 5 X-.

Pentru mine toate sunt mult mai slabe din orice punct de vedere (confort, spatiu, dotari, calitate, fiabilitate) chiar si sportivitate, avand adaptive drive in curbe bate la fund un seria 3 4 5 cu suspensie standard. Ca nu arata chiar asa sportiva ca si seria 4 e alta treaba, dar asta nu inseamna ca este masina de batrani <_<

Poate ca in vest este alta mentalitate si doar birocrati isi permit sa detina/intretina un 5/7'

Edited by Stormzor
Link to comment
Share on other sites

@Cloud92 - referitor la comfortul la drum lung.

Pe f36 meu am scaune sport, normale, neincalzite, suspensie standard. Am 187 si 85 kg si am mers si 1400 km pe zi, pauze la fiecare 4-500 si eram super ok. Nu durere de spate, gat, nu intepenit. Chiar daca nu e adaptiva suspensia isi face tb f bine.

 

 

Chiar saptamana trecuta am urcat in un F30 si m-a dezamagit TOTAL. Pur si simplu' nu mi-a placut deloc, totul parea facut la economie pentru cost reduction, te pacalea putin mijlocul plansii de bord cu clima digitala, "joystick-ul" si navigatia, in rest daca te uitai stranga dreapta, dezamagitor. Cat despre ce ai spus mai sus. Nu stiu ce sa zic de F10, SE, da', pare genul de masina pe care o conduce tata, la un M-sport putin umblat la el cu jante concave pe 20 iesite si diffuser de M5 pe spate arata groaznic de bine, si la interior la fel cu 6WB si volanul de FL M. Mie unul imi place groaznic de mult, dar iti dau dreptate, un F10 normal pare masina pentru seniori. In fine, eu unul stiu ce as alege. Pentru el as recomanda 3.0D clar. Inclusiv pe seria 4.

Nu stiu daca motivul e economia sau c-au vrut sa fie mai retro(clasic Bmw). Dar e adevarat interiorul e mai spartan, materialele nu arata spectaculos. Totusi calitativ eu n-am avut probleme, nu greieri, nu uzura, toate sunt se imbina perfect ireprosabil. Cei care vor mai multa eleganta tb s-o caute in alta parte clar.

Clar ca daca pui pe F10 (spoilere, roti) ii dai alta fata. Mie-mi place insa 4-ul mai mult: lata, mai plata/joasa decat 3/5 (mai putin spatiu pe verticala dar accept neajunsul).

 

 

@mike2005 gusturile nu sunt discutabile, eu conduc seria 7 zilnic de ceva ani, Acum am 29 si personal nu ma pot adapta in alta masina fie seria 3 4 5 X-.

Pentru mine toate sunt mult mai slabe din orice punct de vedere (confort, spatiu, dotari, calitate, fiabilitate) chiar si sportivitate, avand adaptive drive in curbe bate la fund un seria 3 4 5 cu suspensie standard. Ca nu arata chiar asa sportiva ca si seria 4 e alta treaba, dar asta nu inseamna ca este masina de batrani <_<

Poate ca in vest este alta mentalitate si doar birocrati isi permit sa detina/intretina un 5/7'

Da clar e ceva subiectiv. Eu prefer sportivitatea, ceva mai compact, agil, minimalist. Am cativa ani in plus dar ma simt ca la 20 de ani. N-aveam carnet, nici nu ma gandeam la asemenea masini. Vreau sa profit de oportunitati, de ce n-am avut atunci. Am un stil de viata mai activ, urasc comfortul excesiv, consider ca ma face slab. Prefer sa-l las pt mai incolo.

Nu trebuie sa uitam ca fizica e fizica - niste sute de kg in plus, ampatament, ecartament mai mari nu pot fi surmontate oricati CP si sisteme electronice ar avea. In viraje, schimbari rapide de directie, nu se va simti ca o masina mai mica/usoara cu sisteme asemanatoare/raport CP-greutate. Inertia bat-o vina.

 

Nu-i de batrani, e o impresie subiectiva de-a mea. O categorie cu care nu vreau sa ma identific. :)

Vorbind de masini la prima mana cam la varsta asta isi permit oamenii sa detina 5-7. Seria 5 upper management. Deja la 7 vorbim de directori, functionari de top in institutii publice. Pai o rata de leasing operational de seria 7 sare lejer de 1000 euro.

Edited by mike2005
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

M-am gandit si la un 530d , dar la bugetul meu nu gasesc ceva sa imi placa asa mult . As vrea seria 4, deoarece este mai tinereasca mai sportiva plus ca in familie mai am un X4 , deci este loc si de un coupe .

Alege o culoare mai deschisa: gri metal(Glacier silber), Estoril blue, Snapper rocks blue, alb. Va scoate mult mai bine in evidenta liniile caroseriei, va arata beton masina. Cu o ceara mai ales pe ea sare in ochi. Primele 2 culori ascund bine praful. Negrul/nuantele inchise sunt de efect cand e luna masina, pare da bos pana se pune praful pe ea si nu mai distingi nimic. Nu mai distingi seria 4 de seria 3 cand se pune praful pe ele.

O culoare mai deschisa se incinge mai putin vara. Vezi teste pe youtube cateodata sunt si 10 grade diferenta.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

@mike2005 gusturile nu sunt discutabile, eu conduc seria 7 zilnic de ceva ani, Acum am 29 si personal nu ma pot adapta in alta masina fie seria 3 4 5 X-.

Pentru mine toate sunt mult mai slabe din orice punct de vedere (confort, spatiu, dotari, calitate, fiabilitate) chiar si sportivitate, avand adaptive drive in curbe bate la fund un seria 3 4 5 cu suspensie standard.

 

Poate ca in vest este alta mentalitate si doar birocrati isi permit sa detina/intretina un 5/7'

 

spui neadevaruri. o masina este atat de sportiva cat este de capabil soferul. fiabilitatea nu are a face cu clasa din care face parte masina.

 

si in Romania, doar oamenii cu venituri de peste 7000 euro lunar isi permit sa intretina seria 7...restul fac niste carpeli si batjocora.

Edited by edit
  • Like 8
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

spui neadevaruri. o masina este atat de sportiva cat este de capabil soferul. fiabilitatea nu are a face cu clasa din care face parte masina.

 

si in Romania, doar oamenii cu venituri de peste 7000 euro lunar isi permit sa intretina seria 7...restul fac niste carpeli si batjocora.

 

eu as tinde sa spun ca nici la pragul acela nu merita. poate daca nu mai ai alte cheltuieli si consider 1.2-1.5K pe luna pentru masina (leasing). Daca iei un second hand obosit, in primul an de achizitie poate ai ghinionul sa ii faci acelasi buget lunar :|

Link to comment
Share on other sites

spui neadevaruri. o masina este atat de sportiva cat este de capabil soferul. fiabilitatea nu are a face cu clasa din care face parte masina.

 

si in Romania, doar oamenii cu venituri de peste 7000 euro lunar isi permit sa intretina seria 7...restul fac niste carpeli si batjocora.

 

 

eu as tinde sa spun ca nici la pragul acela nu merita. poate daca nu mai ai alte cheltuieli si consider 1.2-1.5K pe luna pentru masina (leasing). Daca iei un second hand obosit, in primul an de achizitie poate ai ghinionul sa ii faci acelasi buget lunar :|

 

Sunt de aceeasi parere - chiar si la pragul ala nu merita. La ce lipsuri sunt la noi si ce nasoala-i situatia nu-ti permiti sa arunci cu banii. La instabilitatea asta nu stii cand se inchide robinetul, ce urmeaza. Pt aia din tari dezvoltate - au casa de toate, sisteme sociale/pensii puse la punct. Parca altfel isi fac curaj la o cheltuiala de asta.

Edited by mike2005
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Chiar saptamana trecuta am urcat in un F30 si m-a dezamagit TOTAL. Pur si simplu' nu mi-a placut deloc, totul parea facut la economie pentru cost reduction, te pacalea putin mijlocul plansii de bord cu clima digitala, "joystick-ul" si navigatia, in rest daca te uitai stranga dreapta, dezamagitor. Cat despre ce ai spus mai sus. Nu stiu ce sa zic de F10, SE, da', pare genul de masina pe care o conduce tata, la un M-sport putin umblat la el cu jante concave pe 20 iesite si diffuser de M5 pe spate arata groaznic de bine, si la interior la fel cu 6WB si volanul de FL M. Mie unul imi place groaznic de mult, dar iti dau dreptate, un F10 normal pare masina pentru seniori. In fine, eu unul stiu ce as alege. Pentru el as recomanda 3.0D clar. Inclusiv pe seria 4.

Inca ceva, tinuta de drum a seriei 4 e superioara lui 3(F30) Am condus un F30 cateva luni si am fost dezamagit la cat de vag se simtea, de ruliu. 4-ul se lipeste de sosea, sta unde il pui in viraj,

precizie, simti mai bine unde pui rotile. Suspensie setata mai sport dar ceva mai dura ca la F30. Linia portierelor e mai inalta, plafonul mai jos - te simti mai cufundat in masina.

Link to comment
Share on other sites

Motorul de pe 28i este slab ca fiabilitate. Ala e marele dezavantaj. Nu ca e fortat, ca e 2.0 etc. Cu 30d o sa ai mai putine probleme neasteptate (adica poate mai schimbi o turbina, un injector, dar nu te trezesti cu internele faramate sau alte minunatii intalnite la 28i)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.