Jump to content

Jante 18 vs 20 inch


montela1980

Recommended Posts

Salut. Vreau sa schimb setul de 18 inch 255/55/18 pe unul de 20 in doua latimi. Va fi o mare diferenta intre cele doua jante ? O sa pot merge pe drumurile patriei fara sa mi plece pietrele de la rinichi ? :))

Masina in cauza e un x5 e70

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by montela1980
Link to comment
Share on other sites

Oricum le respectam, doar ca am avut un e91 cu jante pe 19 cu talon de 35 fata si 30 spate si imi era frica de orice denivelare/groapa + la un drum mai lung ma simteam destul de -zdruncinat-

Daca va fi la fel, m as lipsi de cele pe 20...

As vrea sa vada cat mai multi POSESORI de x5/x6 cu jante pe 20 si sa impartaseasca experienta lor.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Am un prieten cu X6 2015 cu jante pe 20 cu RFT si e groaznic de rigida, pana si el a recunoscut ca nu ii place deloc si ca nu se astepta sa fie chiar asa. Cu ceva balon mai mare la anvelope si sa nu fie RFT cred ca ar face masina mult mai confortabila. Eu unul nu pot sa suport RFT, am avut o data si am rezistat 3 saptamani cu ele, am scapat repede de ele si nu am mai folosit niciodata si nici ca o sa mai folosesc
Link to comment
Share on other sites

Despre trecerea de la all 255/50R19 RFT spre 275/40R20 cu 315/35R20 RFT pot sa ĂŽți spun urmatoarele:

- creste stabilitatea ĂŽn linie dreapta și viraje, cu excepția drumurilor pe care se formeazĂŁ sleauri (de la camioane ĂŽncĂŁrcate când asfaltul e moale vara). Ăn astfel de situații va cam dansa de spate.

- creste substantial eficacitatea franarii.

- creste consumul

- creste pericolul de acvaplanare

- nu mai ai posibilitatea de a roti anvelopele anual intre punti.

- demarajul nu e influențat semnificativ.

 

Eu n-aș renunța asa ușor la RFT. Suspensia e gânditĂŁ pentru RFT, dacĂŁ anvelopele sunt de calitate mașina e confortabila.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

incearca sa pui pe 19.

 

vei avea tot anvelope mixte ca si la cele de 20, cele de pe spate vor fi mai late decat ceea ce ai acum(cele de pe fata vor fi identice dpdv latime) iar masina se va vedea mai bine.

 

ok, nu se va vedea la fel de bine ca la jantele de 20 si anvelope de 275 fata si 315 spate, insa 255/50R19 fata si 285/45R19 spate, poate fi un compromis.

 

stiu ca parerile sunt impartite, insa eu nu as pune niciodata runflat pe o masina. nici actualmente nu am si nu am nici roata de rezerva, ci doar compresor pe care nu stiu sa il folosesc.

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mtumesc pentru raspunsuri :D

Ma gandeam si la varianta pe 19 cu 255 fata si 285 spate.

Edit, ai fost penal cu roata de rezerva :)))))) nici roata de rezerva, nici nu stiu bine cum sa folosesc compresorul, MAXIM :)))

Eu as inclina sa mi iau o roata de rezerva slim si sa trec pe non RFT.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Eu am 20 pe E70 din 2008 . Dpdv al comfortului chiar nu am probleme , am 20 de ani nu ma deranjeaza rigiditatea atat de tare , ba dimpotriva chiar imi place. Inainte am avut un ML350 cu jante pe 21 cu perne de aer , era cu cel putin 50% mai rigid decat X-ul cu care sincer nu am avut probleme nici pe drumuri de piatra , absolut nicio problema in 10 ani . Crede-ma se merita daca vrei un + de aspect , manevrabilitate mai buna si siguranta ( mai mult sau mai putin ,cel putin eu am senzatia ca e mai stabila ) .

Urmeaza sa montez jantele pe 19 de iarna cu care sincer masina mi se pare hidoasa :))

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

Edit, ai fost penal cu roata de rezerva :)))))) nici roata de rezerva, nici nu stiu bine cum sa folosesc compresorul, MAXIM :)))

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Pai sa recapitulez :)

 

Prima pana am facut-o dupa vreo 60.000km de soferie in 2005. Mergeam prin Bucuresti si m-am trezit cu o roata pe pana.

A doua a fost in 2009; am dat cu spatele, iar un stalp metalic era rupt din asfalt ramanand doar niste tepi care ieseau din asfalt. Am taiat anvelopa pe loc. Aveam vreo 200.000km de cand eram sofer.

A 3-a pana si ultima a fost in 2015. Aveam pt prima data anvelope cu talon destul de mic adica 225/45R17 si am luat o groapa mai mica decat alte 100 de alte gropi anterioare cu alte masini. Masina era noua, avea 9000km, mi-a aparut o galma pe anvelopa insa am mers cu ea asa. Dupa alte 10.000km galma a cedat cand masina era in parcare la serviciu. Am mers pe pana 100metri pana la un service de roti si am schimbat anvelopa. La momentul respectiv aveam vreo 380.000km de soferie.

 

 

In toate cele 3 cazuri aveam roata de rezerva. Periodicitatea penelor e foarte mare. E drept ca acum am rotile de vara cu cel mai mic talon ever si o groapa medie ma poate pune pe pana si affirm raspicat ca chiar nu stiu ce voi face in caz de pana. Nici cele de iarna, care au un talon mai mare, nu sunt runflat

Link to comment
Share on other sites

Eu as inclina sa mi iau o roata de rezerva slim si sa trec pe non RFT.

Nu prea stiu cum se pupa roata slim cu Xdrive-ul de pe masina. Or fi avut nemtii vreun motiv cand n-au dotat masina cu roata de rezerva. ;)

 

 

 

Crede-ma se merita daca vrei un + de aspect ...

Asta cu plus-ul de aspect e subiectiva. Mie personal, o masina cu roti cu spite luuungi si talon subtirel, intotdeauna imi va parea ca o... caruta.

 

 

 

Aaa... si - fara intentia de a ofensa - verbul "a merita" nu e reflexiv. Deci nu "se merita" nimic, ci doar... "merita". :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

E70 fabricatie 2008 :thumbsup:

Ok,și ce legĂŁturĂŁ are cu ce am zice eu? Recitește ce a scris colegul.citez:"Dpdv al comfortului chiar nu am probleme , am 20 de ani nu ma deranjeaza rigiditatea atat de tare , ba dimpotriva chiar imi place" "50% mai rigid decat X-ul cu care sincer nu am avut probleme nici pe drumuri de piatra , absolut nicio problema in 10 ani" baftĂŁ

Link to comment
Share on other sites

Nu prea stiu cum se pupa roata slim cu Xdrive-ul de pe masina. Or fi avut nemtii vreun motiv cand n-au dotat masina cu roata de rezerva. ;)

 

 

 

 

Asta cu plus-ul de aspect e subiectiva. Mie personal, o masina cu roti cu spite luuungi si talon subtirel, intotdeauna imi va parea ca o... caruta.

 

 

 

Aaa... si - fara intentia de a ofensa - verbul "a merita" nu e reflexiv. Deci nu "se merita" nimic, ci doar... "merita". :)

Nu are trebui sa aiba probleme. Eu am roata de rezerva slim originala pe X5 si anvelope runflat. Nu am apucat inca sa o folosesc dar din moment ce este OEM nu ar trebui sa fie probleme. Am avut asa si pe ML, runflat cu roata de rezerva temporara.

Link to comment
Share on other sites

Este adevarat ca m-am exprimat foarte gresit . Masina a fost achizitionata din Romania de noua . A fost condusa de tatal meu pana am implinit varsta necesara obtinerii carnetului . Am intrat in posesia masinii la varsta de 19 ani si o folosesc ca masina de zi cu zi , revenind la topic , masina nu a avut probleme de acest gen in 10 ani .

Am renuntat la ML in favoare X5-ului care are dublu kilometrilor si e mult mai veche ,dar chiar si asa nu se compara .

 

Imi cer scuze , sper ca am reusit sa ajut cu ceva in acest topic. Dar , daca tot am fost off-topic pana acum am o intrebare pentru toti colegii detinatori de e70 cu CCC in special , a facut cineva upgrade la navigatia cu Android ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.