Jump to content

F30 316i intrebari despre temperatura


Nand0r

Recommended Posts

Salutare,

 

Sper sa nu se repete intrebarea mea, desi nu am mai gasit-o nicaieri pe forum.

 

Am cateva intrebari, sunt relativ nou in lumea BMW si benzina, daca m-ati putea lamuri ar fi genial.

 

1. temperatura care mi-o arata din bord (ulei) se opreste undeva inainte de 120 grade C. Asta este cumva temperatura ideala sa inteleg? ~115 grade

2. Temperatura urca destul de greu, cam 15 minute, poate chiar mai mult (afara fiind undeva la 15-20 grade C) - se incalzeste mai greu decat dieselul care il aveam intial de 1.9 TDI

3. Ce ulei recomandati pentru masina respectiva, cei care au experienta si eventual au testat mai multe tipuri (F30 316i) - eu ma gandeam la un 0W30 sau 0W40 de la Ravenol, am inteles ca cele cu 0 sunt mai ok la pornirea la rece, dar banuiesc ca are si dezavantaje.

 

Multumesc,

Nandor

Edited by Nand0r
Link to comment
Share on other sites

1. E ok temperatura la ulei.

2. Temperatura antigelului de obicei urca mult mai repede. Chiar daca uleiul ajunge la +100grade in 15min, antigelul poate ajunge la 90 grade in mai putin de 10min.

3. Nu vad de ce ai pune Ravenol in masina. Ai putea pune ulei Bmw sau Liqui-Moly 0w40. Ar trebui sa fie destul de ok pentru motorul asta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ideea este ca am fost in reprezentanta, si aparent ei folosesc BMW 5W30 pentru toate modele mai putin pentru M (acolo folosesc 10-W60). Mi se pare un pic prea general 5w30 si nu prea imi pasa de diferenta de pret, acei 70-80 de lei max cat vin in plus, sunt neglijabili. Stiti cumva un service de incredere unde pot sa imi pun 0W40?

Motivul principal este ca mai ales iarna mi se pare mai benefic unul mai subtire la rece(0W), si in general la cald unul mai vascos (40). Nu tin neaparat la Ravenol, doar castrol sa nu fie :D

 

Legat de temperatura, da asta se explica, ca mie imi arata uleiul care se incalzeste mai greu. Mie imi place sa tin motorul mai turat, pe la 2500-3000 de ture si nu stiam exact de cat timp are nevoie sa functioneze in parametrii optimi, ca nu prea e bine sa ii dai blana cand e motorul rece.

Link to comment
Share on other sites

Iti faci prea multe griji in legatura cu uleiul.

Mai important decat vascozitatea este sa-l schimbi suficient de des.

Cea ce "ti se pare tie " mai benefic nu este chiar ce recomanda producatorul.

Simti tu ca ai o legatura mai deosebita cu acel motor si iti transmite detalii despre ce ulei sa folosesti in functie de sezon :D

Keep it simple!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.