Jump to content

Limita turatie ralanti modificata


Recommended Posts

520 Diesel F11 2012 manuala.

Când am cumpĂŁrat mașina in octombrie 2017 am observat, printre altele, ca indiferent cat as fi apasat pedala de acceleratie in ralanti acul se oprea la 2500 de ture. Am intrebat si eu in stanga si-n dreapta si mi s-a raspuns ca asa trebuie. Prin iulie am constatat intamplator ca limita s-a modificat la 4000 de ture. Singura interventie la masina a fost un upgrade de harti pe care le-am facut intre timp insa nu as putea sa spun ca update-ul ar fi de vina deoarece a durat ceva timp pana m-am prins de problema. Update-ul hartilor a mers perfect si nu am fost avertizat cu nici o eroare. Am ajuns mai apoi intr-un service unde mi-a s-a spus ca masina nu are nici o eroare.

Mentionez si ca am o mica vibratie de volanta si urmeaza sa pun un kit ambreiaj nou, complet.

 

S-a mai confruntat cineva cu problema asta? Chiar daca nu ma pricep la jucariile astea nemtesti limitarea asta la 4000 rpm (are si un zvac atunci cand se limiteaza) imi pare a fi totusi anormala.

Ar fi putut update-ul hartilor sa mai afecteze si altceva?

Trebuie sa ma tratez eu de paranoia?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

am mers si am verificat cand am vazu postarea asta. nu, la mine nu e limitat la 2500, desi mi s-ar fi parut o idee buna.

oricum, practica asta este destul de comuna. avea un amic o Honda Type S acum vreo 10 ani cu motor aspirat si era limitata la 3800 de ture parca(in mers, turatia maxima la care se taia injectia era 7200 ture).

Link to comment
Share on other sites

Detaliez un pic ce am observat pana acum.

Cand se limita la 2500, dupa ce m-am intors in tara, chiar le aratam unor prieteni, si ei posesori de BMW cu modele anterioare F10/F11 si comentam pe tema asta ca e o chestie buna. Mi s-a intamplat in prima perioada cand urcam in masina sa pun piciorul drept pe podea dar si putin pe pedala de acceleratie si evident pana ma asezam in scaun deja motorul se tura. La 2500 se limita si ramanea asa constant. Asa mi-am dat seama initial de aceasta limitare (bine nu cred ca de asta era facuta). Apoi a urmat actualizarea hartilor pe 2018 si la mai bine de o luna dupa, am incercat din nou sa demonstrez limitarea asta cuiva care nu ma credea. S-a limitat insa la 4000 ... DAR ... acum ca turatia era aproape dubla, in momentul limitarii masina se zdruncina un pic datorita miscarii motorului (exact ca atunci cand faci reprize scurte de "sprituri".)

Atat la service in Franta (unde am pus ulei nou in cutie) cat si in Ro am intrebat si mecanicii au spus ca e normal sa se limiteze. Diferenta intre cele doua limitari nu mi-a explicat-o nimeni in RO. Singurul feedback a fost "cine stie ce-ai facut tu cu update-ul ala".

 

Limitarea aia, gandesc eu, e comandata de un senzor care daca se bulea sau functiona prost cred ca as fi vazut o eroare cand am facut testul. Singura chestie la care ma gandesc e sa nu aiba legatura cu mica problema de volanta dar urmeaza sa inlocuiesc si voi vedea atunci.

 

Ma gandeam totusi ca poate a mai experimentat cineva treaba asta sau poate ca stie mai bine ce si cum e cu aceasta limitare.

 

Ciudat totusi ca la voi nu limiteaza. Asta ma pune clar pe ganduri...

Edited by cristianicolau
Link to comment
Share on other sites

La e91 n47, cu sistemele de siguranta activate si ambreiajul apasat nu poti trece de 2500 rpm, la fel cu sistemele activate in gol pe liber fara ambreiaj apasat se duce fix la 4000 rpm si ingheata acolo. Cu sistemele dezactivate se tureaza la rosu in oricare varianta.

Voi incerca si eu treaba asta - si cu ambreiaj apasat si fara. vad cum se comporta si va spun.

Edited by cristianicolau
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Scuze ca raspund atat de tarziu insa am fost plecat departe de masina. Am incercat verificat din nou in seara asta si la masina mea situatia se prezinta astfel:

 

Cutia de viteze pe liber si acceleratie la fund - limiteaza la 4000

Cutia de viteze in treapta 1 sau oricare alta, ambreiaj apasat si acceleratie la fund - limiteaza in 2500

ESP decuplat, atat pe liber cat si in viteza cu ambreiaj apasat - limiteaza la 4000.

 

Stand pe loc nu am reusit sa duc acul la rosu.

 

Nu stiu daca e normal sa fie asa, insa se comporta la fel indifferent de cate ori repet aceste scenarii.

Edited by cristianicolau
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Scuze ca raspund atat de tarziu insa am fost plecat departe de masina. Am incercat verificat din nou in seara asta si la masina mea situatia se prezinta astfel:

 

Cutia de viteze pe liber si acceleratie la fund - limiteaza la 4000

Cutia de viteze in treapta 1 sau oricare alta, ambreiaj apasat si acceleratie la fund - limiteaza in 2500

ESP decuplat, atat pe liber cat si in viteza cu ambreiaj apasat - limiteaza la 4000.

 

Stand pe loc nu am reusit sa duc acul la rosu.

 

Nu stiu daca e normal sa fie asa, insa se comporta la fel indifferent de cate ori repet aceste scenarii.

 

Este perfect normal ceea ce spui ca se intampla, se numeste Launch Control, si apare doar daca masina este in viteza 1 si cu abreiaj apasat, daca dai drumu brus la abreiaj masina va pleca instant. Launch Control foloseste la "liniute" spre exemplu.

Daca masina nu este in treapta 1 si abreiaj apasat Launch Control nu se va activa si vei putea tura masina. Poti cauta pe youtube despre Launch Control si vei intelege, nu este doar pe BMW.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.