Jump to content

F30 320i ED 1.6/168 CP


Iulian Ionut

Recommended Posts

Mașina are raportat oficial 170CP. Motorul este numit și Prince Engine - N13 la BMW. Deși se numește 320i ED - motorul este de fapt un 1.6L Turbo, motor ce îl mai găsești și pe Peugot, Citroen și Mini.

https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine

 

Întrebarea "e un motor cu probleme?", este irelevantă. Niciun motor nu are probleme pur și simplu. Are probleme dacă nu a fost întreținut corespunzător.

 

Pentru că pe la noi prin țară s-au adus foarte multe gunoaie de mașini în general, normal că motoarele au ajuns cu stigma "motorul ăla e cu probleme". Totul se rezumă la mașina în cauză. A fost întreținută corespunzător? Are un istoric bun? Atunci ai șanse să fie un motor fără probleme :)

 

Baftă la achiziție.

Edited by deeJayOg
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

probabil prin probleme se refera la cele a la N47, care sunt probleme de design si nu au vreo legatura prea mare cu intretinerea sau km. Sunt destule motoare de la diferiti producatori cu probleme ce tin de erori de design/fabricatie si nu de exploatare. Daca nu ii dai ulei ala nu e motor cu probleme, ci e proprietar cu probleme :).

 

Luand in considerare ca 1.6i Turbo e motor de PSA, tind sa cred ca e unul ok, astia se pricep la motoare mici turbo, au o experienta mult mai bogata decat BMW, de asta si iau motoarele de la ei, si-or fi dat seama ca nu merita sa inventeze ei altceva cand ai deja ceva bun pe piata, asa ei le vand la fel de scump si nici nu au mai cheltuit bani pe R&D. Mercedes foloseste aceleasi motoare ale francezilor, in speta de la Renault.

Edited by mik15
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am înțeles de la început unde se bate cu întrebarea mik15, dar chiar și așa, dacă au fost probleme reale, a fost recall și remediat. Chiar și la N47.

 

Că mai vezi o distribuție dusă după, e fix din același motiv: mașina cu istoric dubios, km mânăriți sau lipsa întreținerii corecte. Tot acolo ajungi vrei nu vrei. N47 sunt la fel de multe și fără nici cea mai mică problemă, chiar și la distribuție, dar ca orice lucru mecanic, se mai și strică.

N47 nu este un motor cu probleme, dacă ai grijă de el, și da, distribuția a ajuns un consumabil - chiar și cea pe lanț. Asta e, n-avem ce face.

Edited by deeJayOg
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Stiam ca acest motor a fost pus pe diverse modele bmw, mini, in varianta de 136 cp, asta pana in 2015, cand a fost inlocuit de cel in 3 cilindri de 1,5 litri, chiar nu am auzit inca de varianta asta de 170 cp montata pe seria 3.

 

Poate mai sunt colegi ce au acest montat acest motor pe seria 1 (118i) care iti pot oferi mai multe sfaturi.

Link to comment
Share on other sites

La ED de obicei nu ai dimensiuni mai mari de 16 in talon. Daca asa e gandita ea nu inteleg de ce vrei sa ii schimbi dimensiunile. Daca te opreste politia ramai fara el pentru treaba asta. Eu nu as pune pe motorizarea asta jante pe 18, o sa iti creasca mult consumul si pierzi considerabil din performante. Anvelope de 255 pe spate sunt bune si necesare cand ai putere mare. La 250nm cat scoate motorul asta n-are niciun sens sa pui ceva mai lat de 225.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ai aici toate detaliile https://www.wheel-size.com/size/bmw/3-series/2018/#trim-320i-eudm-181 . Nu faptul ca pui anvelope de 255 latime era problema principala, ci faptul ca pe motorizarea asta o sa se simta mult greutatea in plus a rotilor atat la consum cat si la performante iar daca te opreste politia o sa ramai fara talon. Edited by All
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu, sunt doua probleme mai frecvente la motorul facut de BMW cu PSA. Una este distributia, cealalta are legatura cu depunerile care se fac pe supapele de admisie (asta e comuna la toate motoarele pe benzina cu injectie directa). Gasesti mai multe informatii pe forum-urile de Mini si Peugeot, unde e mai popular motorul.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 7 months later...

Salut. Am avut acest motor pe F20, fabricatie 2012. Cumparat la 170k, vandut la 206k, fara probleme. Tot de olanda.

Motorul e ok dpmdv, cu potential, Pe la 202k (nu mai retin) l-am remapat la 203cp (stock a scos 144cp fata de 136cp raportati).

Dupa ce l-am vandut, la vreo 3 sapt a crapat pompa de apa. Inteleg ca a costat pana in 200 de lei inlocuirea. Era masina sotiei, se circula preponderent in oras.

Aveam in plan sa ii montez intercooler de 135i, si racitor de ulei, dar n-am mai apucat, intrucat dupa o experienta neplacuta cu masina mea, am decis sa "inoiesc" parcul, asa ca am dat-o si am luat un F20 din 2018, cu garantie.

Ultima oara am folosit ulei Motul, in rest am pus uleiul BMW (shell). Producatorul da pentru acest motor un consum normal de 0.7l/1000km.

Las aici si un link http://mywikimotors.com/bmw-n13/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Intrebare. Astazi mergand cu masina, dintr.o data mi.a aparut eroare de drivetrain, cu full performance limited. Ca si simptome masina tremura tare cand acceleram. Am mers asa cu ea vreo 5 km ca sa ajung acasa. Am oprit si pornit si motorul parea ca merge in 3 si parca se si accelera. E posibil sa fi sarit de la punct, distributia sau vreo bobina arsa de pare ca merge in 3? Multumesc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.