Jump to content

Bataie fata E46


virus

Recommended Posts

Salutare!

 

E46 le pe care il detin de cativa ani a inceput sa manifeste o problema usor ciudata: la anumite denivelari sau hopuri de dimensiuni mici cum ar fi liniile de tramvai, abordate cu rotile virate, sau oblic cu rotile drepte se aude in partea dreapta fata un CLONC. Acelasi CLONC il aud si cand schimb directia de mers si franez brusc, adica merg cu viteza 1, pun frana, schimb diretia in R si franez brusc, se aude CLONC ul. Dupa pornesc de pe loc inainte si franez brusc, iar acelasi CLONC.

Am verificat masina la doi mecanici, pe elevator cu levier, "masina nu are jocuri la articulatii". Ulterior am verificat masina pe stand itp si acelasi rezultat, masina este inchegata, nu are jocuri, este perfecta la pivoti, bucsi, bielete antiruliu, directie, capete de bara. Nu stiu ce sa mai incerc pentru a afla sursa problemei. De asemenea pot sa adaug ca pe drum drept, masina nu scoate nici un sunet la denivelari.

Orice parere este binevenita, am inceput sa raman fara idei.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum sa le verific. Am deschis capota, am apasat masina cu o mana pe trager deasupra farului si una pe oala de la amortizor, facand balans de cateva ori, si nu s-a auzit nimic insa nu stiu daca a fost eficienta metoda mea de testare.

 

La virare pe loc nu scot nici un sunet.

Edited by virus
Link to comment
Share on other sites

S-a tras de roti ambele dati cand era pe elevator, nu aveau joc.

 

Nu stiu ce relevanta ar putea avea, tot pe dreapta fata am discul de frana usor ovalizat, in oras nu se simte aproape de loc insa pe exterior la franare de la viteze mai mari se simtea in volan. Nu am mers asa decat vreo 100 km. Problema cu zgomotul a aparut la scurt timp dupa sau odata cu ovalizarea discului. Sa fie vreo legatura intre ele?

 

Discurile si placutele noi le am insa nu am avut timp sa ajung la service.

Edited by virus
Link to comment
Share on other sites

salut.. am avut aceeasi problema la un passat b5..

dupa investigatii nenumarate, am descoperit ca de fapt unul din etriere nu era oarecum strans bine, si placuta de franare se muta in momentul in care puneam frana si pocnea..

 

 

ori de asemenea poti verifica sa nu cumva sa fi pus placute de frana mai scurte decat trebuie normal sa fie pe.masina ta

Edited by spiridusu89
Link to comment
Share on other sites

Ma gandeam ca nu cumva cand am franat cu discul ovalizat de s-a resimtit in volan si in intreaga masina sa fi stricat ceva la prinderea placutei in etrier, sau sa se fi slabit etrierul. Este plauzibil asa ceva? Edited by virus
Link to comment
Share on other sites

Sigur ca da.. Experienta mea de atunci cu b5'ul.. parca a fost trasa la indigo cu experienta ta.

Am fortat masina pe autostrada, am mers cu ea cu viteza mare.. aproape 200. Mers foarte sportiv, franari bruste si puternice. A doua zi cand am facut iar autostrada, la fiecare franare (viteza mica sau mare) batea in volan foarte violent, si trepida toata masina parca mergeam pe macadam.

Ulterior am bagat masina in "service" (app de service, nu cred ca am voie sa specific numele, dar eram gata gata sa ma duc cu Protectia Consumatorului peste ei) si mi'au schimbat discurile si placutele. Cand am luat masina de la ei, colac peste pupaza, a aparut problema asta. Trosnea la frane bruste. Indignat, m'am dus la ei inapoi sa imi repare masina. Au spus ca totul este in regula bla bla bla.. pana m'am certat cu ei, si i'am amenintat cu PC, si abia atunci baietii s'au pus pe treaba. Chiar seful de sectie s'a ocupat, fiind revoltat de baietii care mi'au "lucrat" masina. S'a dovedit ca un surub de la etrier lipsea si de asemenea placutele de frana pe fata erau ambele "aftermarket" si erau cu 2'3 mm mai scurte.. si aveau joc in etrier. Dupa ce s'au pus placute adecvate, si s'a completat surubaraia, problema a disparut.

 

Incearca sa verifici daca este totul in regula cu etrierele si plachtele tale, sa nu lipseasca nimic, si sa fie la fel cu ce ai pe spate.. eventual fa o comparataie asa intre cele spate si cea cu probleme.. sau intre cele doua etriere de pe fata. ori daca te pricepi la surubarit, poti da jos etrierul si sa il verifici sa aiba toate arcurile si pistonasele samd.

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Edited by spiridusu89
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Suruburi lipsa nu am, insa slabite nu pot sa jur. Discurile si placutele sunt in momentul de fata ate, si nu as fi mers cu ele ovalizate la drum lung, insa initial aveau niste rugina pe o portiune unde statusera placutele lipite pe disc cateva zile deoarece dupa un drum la spalatorie am depozitat masina in garaj si am mers cu alta, rugina despre care am crezut initial ca ar cauza vibratia. Ulterior cand discurile s-au curatat si vibratia a ramas am scos rotile fata si am vazut ca discul din dreapta atinge placutele in etrier pe o portine a rotatiei. Inainte de acest episod nu imi amintesc sa fi cloncanit ceva.
Link to comment
Share on other sites

incearca sa ajungi la service sa montezi discul nou si placutele...

Tu iti stii prioritatile.

La mine problema a survenit in urma montajului gresit facut de baietii de la service si piesele necorespunzatoare cu ce trebuia de fapt pus pe masina.

 

Dupa si daca schimbi plcutele si discurile, revino cu un feedback.

 

O seara faina si iti tin pumnii.

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Iti dai seama ca si eu imi doresc sa ajung cat mai repede la service, insa pe langa lipsa mea de timp mai intervine si faptul ca mecanicul este foarte aglomerat, iar dupa ce am avut bafta de a mi se monta gresit un ambreiaj + volanta noi la alt service, incerc pe cat posibil sa fac masina intr-un singur loc.

 

Seara linistita.

Edited by virus
Link to comment
Share on other sites

Salut, citind descrierea ta, ma duc cu gandul la flansele de la amortizoare, daca zici ca dupa doua verificari ale articulatiilor nu ai gasit nimic, desi ma indoiesc precizia cu care poate sa verifice cineva starea pivotului de la brate.

Eu am avut in urma cu 2 ani probleme cu bratele, le-am schimbat atunci si se pare ca pe partea dreapta am aceleasi probleme acum. Nu bate nimic si nici nu are jocuri, dar la denivelari usoare imi ia parca volanul din mana.

In concluzie, eu zic sa verifici amortizoarele si flansele.

Bafta!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salutare!

 

La masina s-au schimbat pe fata bucsile la brate, discurile, placute si tampoane cutie (la motor sunt aproape noi) plus o noua verificare la articulatii, din nou acelasi raspuns: totul este ok. Pe langa toate acestea, surubul de la pivotul mare la bratul drept a mai mers strans inca trei sferturi de tura. Nu am mai folosit masina respectiva prea mult de atunci, insa posibil sa fi scapat de zgomot sau sa se fi diminuat.

 

Nu este de la flanse, alea se aud mai sus, la mine este jos.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.