Jump to content

Consum mare F01 730D 2011


Recommended Posts

3.0d si o caroserie de cca 2T intr-un oras aglomerat mi se pare normal. X5 si 11-12% poate daca stai in Falticeni gen, in orasele mari gen B, CJ, TM sau chiar SB(desi asta nu e mare ca si intindere) nu ai cum sa vezi consumul asta de la o masina cu motor de 3.0 si circulat cand e trafic. Eu am cca 13% prin oras, si nu prea circul des in orele de varf, in B imi arata si 17% cand m-am tarait timp de o ora sa fac nici 10km la o ora de trafic intens.
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Inca un thread unde este foarte clar ca multi cred in topicurile acelea unde se raporteaza consum de 11 la 3.0 in regim urban. rolleyes.gif

Este o logica elementara, care spune ca daca un 2.0 diesel consuma in oras aglomerate 10-11, atunci un 3.0 va consuma .... . Aici completeaza fiecare de la 3 la 5 litri in plus in functie de regim de mers.

Pentru Bucuresti eu refuz sa cred ca exista un 3.0 pe un x3/x5 sau serie 5/7 care sa consume sub 14-15 la un mers absolut normal, fara a cauta cu dinadins orele de blocaj maxim.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

ooo, Cavaliere....se raporteaza chiar 9% consum urban pt X5 cu motor de 3 litri.

 

eu am mai spus.. motorul de 3 litri de la bmw consuma in oras intre 13% si 20% indiferent ca e pus pe seria 5/7 sau X3/5/6 iar asta depinde de ora la care se merge, cat de tare se merge si traseul soferului.

 

15% pt o masina grea si motor de 3 litri este de asteptat si normal.

 

eu acum am 8.5% de cand am facut plinul...sunt norocos(ma ajuta f mult traseul si ora), insa rar vad sub 9%. am vazut si 11% si 13%.

 

Traseul spre Pipera, in Bucuresti la ora de varf mie imi ia 13%, iar unui 3 litri, indiferent de masina, probabil spre 20%.

 

 

@CatalinP, evident ca un consum mare urban se realizeaza avand o medie a vitezei intre 15 si 20kmh, un consum acceptabil il ai cu media vitezei intre 20 si 25kmh, iar unul bun il poti obtine doar daca ai o medie de peste 25kmh ceea ce eu nu am vazut niciodata.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Poate nu arata bine iDrive ul meu, nu stiu ce sa zic. Daca incerc sa merg *batraneste* scot 11-12, spun pt ca eram curios sa vad cat de *econom* pot sa fiu.

Mersul meu *normal* ma duce undeva la 15-16 si asta pt ca mi se pare normal ca o balena de 2 tone, pe langa prezenta impozanta pe drum, sa si fuga :)) plus schimbari de banda cand pe una cand pe alta pt ca n am rabdare sa stau dupa cineva care merge incet.

Consumul se refera strict la mersul urban.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@montela

 

arata f bine idriveul tau.

 

eu mi-am pus mintea acum un an si pur si simplu pe 30 km am scos medie de 6.9%. Nu am accelerat niciodata decat lin, masina schimba pe la 1500-1600 ture, anticipam la maxim si nu puneam deloc frana(asta insemnand ca anterior nu am accelerat inutil consumand combustibil pe care ulterior sa il pierd prin franare) si am prins majoritatea semafoarelor pe verde...dar asta nu este consum urban. ai prins doua sau trei cozi si urci instant la medie de 10% cu motor de 2 litri.

 

Nu ai cum sa scoti o situatie din context si sa o prezinti ca generala.

 

LATER EDIT.

 

totusi, omul nostru are numele 77NFS pe forum. Cum se astepta el sa consume 12% si nu 20% ?! Eu zic ca 15% e bine cand te cheama NFS :)

Edited by edit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

am un coleg cu un e92 330d 2012 manual cu tractiune spate, spune ca media lui pe termen lung in bucuresti (ex un plin intreg facut doar in oras, cu mers zilnic birou/acasa) este de 10-11%, la o medie de 16-18kmh; fara start-stop.

 

F01 are 4-500kg in plus, si cutie automata asa ca nu vad cum ar scoate un consum similar.

Link to comment
Share on other sites

@montela

 

arata f bine idriveul tau.

 

eu mi-am pus mintea acum un an si pur si simplu pe 30 km am scos medie de 6.9%. Nu am accelerat niciodata decat lin, masina schimba pe la 1500-1600 ture, anticipam la maxim si nu puneam deloc frana(asta insemnand ca anterior nu am accelerat inutil consumand combustibil pe care ulterior sa il pierd prin franare) si am prins majoritatea semafoarelor pe verde...dar asta nu este consum urban. ai prins doua sau trei cozi si urci instant la medie de 10% cu motor de 2 litri.

 

Nu ai cum sa scoti o situatie din context si sa o prezinti ca generala.

 

LATER EDIT.

 

totusi, omul nostru are numele 77NFS pe forum. Cum se astepta el sa consume 12% si nu 20% ?! Eu zic ca 15% e bine cand te cheama NFS :)

 

Userul este din 2006 de cand am cont pe forumul asta, erau vremuri cu pisicute cu e 46..in fine, eu am pus o intrebare, daca ai chef de mistouri o dam si asa nu e pb...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Au devenit obositoare aceste discutii. Multora le place sa-si fure singuri caciula mintindu-se intentionat. Ce-am observat eu de-a lungul timpului este ca f multi citesc consumul mediu si-l raporteaza ca fiind consumul urban, desi au mers si in afara si in oras cu kilometrajul neresetat de mii de km. Prin urmare, daca vrei sa-ti arate bine si tie, baga un drum extra-urban si-o sa-ti arate cat te astepti. La mine la F10, 2litri, 218cp am in Timisoara 14 - 15%. Strict doar in oras, ca sa ne intelegem. In functie de distante, daca-s scurte mai exact, consumul pe 2km poate fii si de 17%. Sunt semafoare, aglomeratie, a venit sezonul rece, etc. Dupa cum vezi, consumul este influentat de multi factori. Si sa nu mai zic de stilul de conducere. Eu am un stil mai sportiv, nu-mi amintesc sa fi mers de multe ori la consum.

 

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

stiu, stiu.

 

poate mergi si pe centura pe unde e aeroportul sau poate mergi prin zona iesirii spre Carcea(soseaua care ajunge la Ford). E suficient sa prinzi zilnic un segment de 2-3 km de astfel de drum cu consum de 8% si combinat cu 14-15% realmente prin oras, iti iese media de 10% iar tu raportezi asta ca fiind consum urban.

 

iti recomand sa calculezi si cu pixul, pt ca pt mine 10% la motor de 300cp si masina de peste 2 tone, e poveste pescareasca sau computer defect sau cele descrise mai sus.

 

 

da, sunt de acord ca aceste discutii despre consum au devenit obositoare

Edited by edit
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

calea bucuresti nu e regim urban...eu pe acolo merg si cu 100kmh :)

 

sau daca intru in craiova dinspre bals cu viteza si am noroc sa nu prind semafoare la valea aia de pe calea bucuresti, ridic piciorul de pe acceleratie si merg cu cutia in coasting 2 km fara sa ating acceleratia.

 

 

in fine, prea multa polemica. toate masinile sunt in regula...conteaza pe unde mergem cu ele

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Eu detin un F01 740 d si sunt surprins de consum: 15% in Bucuresti, ce este drept merg pe distante scurte si aglomerate. Cel mai bun consum l-am scos in Bucuresti, la ore neaglomerate, de 11,6%.

 

Am si un Bmw e70 3.0d, indiferent ce ii fac in oras, nu sare de 13%.

 

Nu ma plang de consum, insa pentru masini comparative ca motor si gretutate, balanta trebuie sa fie pro catre 7, fiind de generatie mai noua.

 

Ma gandesc ca un seria 7 cu 8ph (al meu este 6ph) si start-stop este mai economic. Oricum, am schimbat bujiile si releul (aveam eroare), astept acum sa vad o usoaa imbunatatire.

Link to comment
Share on other sites

S-au mai schimbat datele. Observ ca un motor de 3 litri din 2015, are emisii CO2 mai mici decat un motor de 2 litri din urma cu 10 ani.

 

Multe din declaratiile colegilor pot fi reale, fiecare adaptata la situatia sa (oras si traseu).

 

Daca va uitati pe cifrele oficiale, va luati cu mainile de cap.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca un consunsum afisat de calculatorul masinii nu e neaparat real.

Daca considerati ca masina va consuma mult, sau ceea ce este afisat in bord e ciudat se poate face urmatorul test:

-alimentezi full

-resetezi calculatorul ca sa incepi contorizarea numarului de Km dupa momentul alimentarii

-faci un numar de xx Km - 50Km de exemplu(doar in oras, sau extra urban, in functie de ce vrei sa calculezi)

-revii la pompa si alimentezi iar full

-faci putina matematica simpla si scoti consumul raportat la cat ai consumat(cantitatea alimentata pana la full) in cei xx Km inregistrati de calculator

= consum 100% real

 

In general ceea ce calculeaza calculatorul masiinii e bazat pe o formula matematica, nu pe vreun sensor care sa citeasca exact cat combustibil se arde/nr. de Km, daca veti face acest test veti observa ca rezultatul e diferit de ceea ce va indica ca si consum calculatorul masinii.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.