Jump to content

Cutie automata 8HP45 - patineaza?


Recommended Posts

Salutari!

 

Sunt posesorul unui F10 2012, N47, automat de cateva luni.

In urma cu aproximativ 1 luna am facut schimbul de ulei din cutia automata, prima tinerete a uleiului din cutie fiind de mult depasita (~180.000km)

 

Inainte de schimb aveam mici socuri la rece, in treptele 1-2-3, atunci cand pedala de acceleratie era apasata "batraneste".

Dupa schimb si resetarea adaptarilor, socurile sunt mult diminuate, si dispar dupa incalzirea transmisiei (de unde deduc un nivel usor scazut - va fi rezolvat ASAP).

 

Ceea ce am observat dupa schimbul de ulei (deoarece am fost mai atent - pana la pragul de nevrotic) este o tendinta de patinare a cutiei in prima treapta.

Am facut si un video cu aceast comportament, pentru ca problema sa fie cat se poate de evidenta.

 

Ceea ce simt concret :

- motorul se tureaza pana la 1700-1800 uneori 2000 rpm

- viteza creste initial corespunzator cu turatia

- la rpm-urile mentionate mai sus, turatia ramane constanta pentru 1s, timp in care viteza creste (aici am impresia de patinare a cutiei)

 

O parere a celor care au mai simtit aceleasi simpotme ca mine este bine venita!

 

P.S. nu exclud posibilitatea ca "patinajul" sa fie intre volan si scaun, cam la nivelul tetierei :frantics:

P.S.2 filmarea este facuta in ECO Pro din pura intamplare, faceam o comparatie de consum.

 

Multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

Asa functioneaza si cutia mea, acel patinaj apare la accelerari putin mai tari de e loc. Cutia tine turatia constanta sub o secunda sa nu ma smuceasca prea tare. Daca plec foarte tare, dispare patinajul si pleaca brutal.. Eu unul cred ca este ceva din softul cutiei, cel putin in cazul meu.
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri!

 

Cam asa face convertizorul de cuplu cand da semne de oboseala ... senzatia de a se tura in gol ( cresc RPM'urile nu si viteza - puterea nu ajunge la roti )

 

Senzatia nu este chiar de turatie in gol, mai degraba de patinaj. La plecarea de pe loc, imediat ce turatia creste masina pleaca de pe loc (masina pleaca chiar si fara sa creasca turatia, doar la eliberarea pedalei de frana).

 

 

Asa functioneaza si cutia mea, acel patinaj apare la accelerari putin mai tari de e loc. Cutia tine turatia constanta sub o secunda sa nu ma smuceasca prea tare. Daca plec foarte tare, dispare patinajul si pleaca brutal.. Eu unul cred ca este ceva din softul cutiei, cel putin in cazul meu.

 

Voi incalzi motorul la temperatura optima de functionare si voi incerca cateva plecari mai brutale pentru a observa comportamentul. Voi incerca si cu modurile sport, sport+ si cutia in S.

  • Like 3
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc pentru raspunsuri!

 

 

 

Senzatia nu este chiar de turatie in gol, mai degraba de patinaj. La plecarea de pe loc, imediat ce turatia creste masina pleaca de pe loc (masina pleaca chiar si fara sa creasca turatia, doar la eliberarea pedalei de frana).

 

 

 

 

Voi incalzi motorul la temperatura optima de functionare si voi incerca cateva plecari mai brutale pentru a observa comportamentul. Voi incerca si cu modurile sport, sport+ si cutia in S.

 

Nu brutale, mai tari putin fata de plecarea normala.

 

Scuze de minus, am apasat pe langa :))

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salutari din nou!

 

Facut testul (incalzit motorul, moduri sport, sport+, schimbatorul in sport) in diferite combinatii.

Patinajul nu mai este prezent la plecari "in forta" in toate modurile mentionate anterior.

 

Voi face totusi o programare la ZF Faur, cand voi ajunge din noi in tara.

 

Multumesc pentru raspunsuri :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
On 11/19/2018 at 10:33 AM, Bodizzy said:

Salutari din nou!

 

Facut testul (incalzit motorul, moduri sport, sport+, schimbatorul in sport) in diferite combinatii.

Patinajul nu mai este prezent la plecari "in forta" in toate modurile mentionate anterior.

 

Voi face totusi o programare la ZF Faur, cand voi ajunge din noi in tara.

 

Multumesc pentru raspunsuri :)

Salut,

Eu zic ca se poate ca senzatia de patinaj sa fie data de modul eco pro, asta daca in modul normal sau sport ea nu este prezenta.

 

Zile faine

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 4 months later...
  • 1 year later...

Nu va faceti griji asa face si E93.ul meu..cand plec de pe loc(cutie automata ma refer)..are un pic de cuplaj sau "patinaj cum ziceti)cu o secunda intarziere,asta este normal,nu este niciun fel de problema!

 

In trafic cand apas frana la fel..se cupleaza cu o secunda inatrziere si apoi stand la semafor si plec iar la fel..se cupleaza la o secunda intarziere si apoi pleaca si schimba perfect treptele de viteza

 

DECI NU VA FACETI GRIJI ATAT TIMP CAT SCHIMBA PERFECT IN MERS !NU ESTE NICI O PROBLEMA!

 

SI ALTCEVA:LA CUTIE NU SE SCHIMBA ULEIUL CEL PUTIN LA CELE AUTOMATE!ASTA ESTE O PROSTIE SI BANI IN PLUS ARUNCATI DEGEABA!!!!.

Este ca si la spitale..dintr.o mica fractura iti "arata una mai mare" sa iti ia bani mai multi.

Ca si cum ai zice doctorului " ma doare un deget"..doctorul:"pai stai asa ca e toata mana".in fine..intelegeti ce vreau sa zic.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.