Jump to content

Suspensii E90 M pachet


Eugen Naznean

Recommended Posts

Bun pai.. o scriu scurt si la obiect. E90 2006 suspensie M pachet. Garda la sol e cam coborata sa zicem undeva la 1-2 cm distanta roata-aripa. Daca apas masina se apasa usor, la gropi e dezastru (Se simt toate gropile si pietricelele, orice linie de pe asfalt).

 

Poza garda la sol

 

0. am gasit amortizoare cu codul oem fata TRW (178 lei buc) pentru pachet M speciale iar pentru spate pe Monroe (208 buc) tot pentru pachet M.

 

Acum intrebarile sunt:

 

1. O sa se ridice garda la sol cu amortizoare noi? As prefera chestia asta.. 1 cm 2.

2. Crezi ca ar fi ok alegerea? TRW- fata si Monroe- spate? Si calitate? Cam asta e bugetul, pe sachs si bilstein pentru M sunt foarte scumpe.

2.5. Ar merge amortizoare standar pe arcuri M? dar cred ca ar fi aiurea.

3. Necesita schimbate? In anumite viraje la 20 la ora sa zicem pe drum cu mici denivelari masina se balanseaza contiinu stanga-dreapta dar foarte scurt, masina se simte foarte rigida de fel.. nu as zice ca face balans la modul sa se rastoarne, e tapana.. se muleaza dupa drum sa zic asa ca si cum ar abea bete in loc de suspensii :)). Plus pe spate-dreapta am un sunet infundat la denivelari scurte si multe. Nu e sunet metalic, doar infundat.

 

 

P.S este primul meu bmw si sunt nou pe club.

Edited by Eugen Naznean
Link to comment
Share on other sites

Nu este indicat sa faci schimbari pe baza de presupuneri. Eu recomand sa faci un test de amortizoare la o statie de ITP.

Recomand amortizoare Bilstein, nu trw care sunt specializati pe alt segment sau Monroe de care nu prea am avut feedback pozitiv din service.

Eu am pus amortizoare Bilstein și sunt foarte foarte bune, 440lei fata si 170lei spate per bucata. La tine pe fata cel mai probabil costa mai puțin.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu poti pune amortizoare standard pe arcuri "sport". Adica poti, dar le distrugi repede.

Masina nu sta pe amortizoare, ci pe arcuri. Daca o ridici din amortizoare, inseamna ca sunt prea inalte si esti in cazul de mai sus.

 

Sigur are suspensie originala si nu ceva ieftin aftermarket?

 

Exact asa am facut eu pe fata la e46, am pus sachs pe gaz si arcuri sport pe fata, flanse sachs, astept sa se lase aia trei cm.....dar nici nu imi doresc sa coboare pentru ca nu am chef sa schimb si pe spate

Link to comment
Share on other sites

Eu am inlocuit amortizoare m pack cu bilstein b4sport. E echivalentul celor oe.

 

Poti sa imi atasezi o poza? Sa imi fac o idee despre garda la sol in conbinatia asta? (Arcuri M cu Am Bilstein)

 

Nu poti pune amortizoare standard pe arcuri "sport". Adica poti, dar le distrugi repede.

Masina nu sta pe amortizoare, ci pe arcuri. Daca o ridici din amortizoare, inseamna ca sunt prea inalte si esti in cazul de mai sus.

 

Sigur are suspensie originala si nu ceva ieftin aftermarket?

 

Este 100% originala. Deasta ma si gandesc ca poate nu a fost niciodata schimbata. Masina avand 306.000 km, cumparata la 284.000. Plus ca amortizoarele spate au si protectia rupta (buretele) si efectiv amortizoarele arata "PRAF" :)

Edited by Eugen Naznean
Link to comment
Share on other sites

Nu este indicat sa faci schimbari pe baza de presupuneri. Eu recomand sa faci un test de amortizoare la o statie de ITP.

Recomand amortizoare Bilstein, nu trw care sunt specializati pe alt segment sau Monroe de care nu prea am avut feedback pozitiv din service.

Eu am pus amortizoare Bilstein și sunt foarte foarte bune, 440lei fata si 170lei spate per bucata. La tine pe fata cel mai probabil costa mai puțin.

 

Monroe OE Spectrum....senzatie originala pe bani putini ,pentru cunoscatori.

Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat si bieletele antiruliu posibil sa nu le poti desface si astfel trebuiesc taiate, a mai ramas sa schimb doar bucsile de la bara de torsiune.... dar nu am avut elevator...

Pentru montat arcurile ai nevoie de o presa hidraulica sau cu ghiare cam trei buc, cu 2 nu reusesti sa prinzi flansa.... pistol pneumatic sau o tubulara prin care sa tii contra cu torx tija la amortizor..... plus presa ptr pivoti asta ptr ca stiu ca forta bruta adica ciocanul primeaza in service-urile noastre si poti sa distrugi senzorii abs

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Si eu tot Blistein B4 recomand. Atentie ca sunt si B4 normale care sunt similare cu cele standard oem si B4 mtech care sunt ca cele de la pachet M.

Garda la sol tot cam la fel o sa fie pt ca aceasta este data de arcuri, nu de amortizoare, dar o sa se simta mult mai ok masina cu cele noi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Baieti, maine merg sa fac test la amortizoare. O sa va anunt cum au iesit.

Daca o sa le schimb o sa merg pe astea:

 

Fata: https://www.autodoc24.ro/trw/7771088

 

Spate: https://www.autodoc24.ro/monroe/11265743

 

Astea le-am gasit cu codul OEM pentru pachet M si la un pret convenabil. Acum sigur or fi mai bune ca astea de le am acum pe masina obosite. Probabil nu au fost schimbate niciodata. Va tin la curent !\

 

P.S. Recomandati sa schimb si alte piese impreuna cu amortizoarele?

Link to comment
Share on other sites

Baieti, maine merg sa fac test la amortizoare. O sa va anunt cum au iesit.

thumbsup.png

 

Astea le-am gasit cu codul OEM pentru pachet M si la un pret convenabil.

Elementele de suspensie si directie nu se aleg in functie de pret convenabil, mai ales cand vorbim de producatori care sunt specializati pe grupe total diferite.

 

si nu inteleg de ce fata TRW si spate Monroe?!?!?!

e chiar asa mare diferenta de pret, incat sa nu iei ce trebuie?

Pai a zis omul, pret convenabil.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Revin cu detalii... amortizoarele sunt bune, asa mi au zis de la test.

 

Axa fata 80

Axa spate 60

 

Acum intrebarea e... ce piese ar trebui sa schimb pentru bataile la orice pietricele, “dungi” de pe drum? Brate, bucse, bielete? Cu ce sa incep? Am citit undeva ca ar fi o bara stabilizatoare sau bieleta care ar fi responsabila. O parere? Bucsele au fost verificate si sunt inregula. Totusi o bataie din partea dreapta spate persista la denivelari mici si dese. Ca si cum ar bate un brat in cauciuc, e un sunet infundat, ca si cum ar fi slabit un brat sa zic asa...🤔 dar nu e sunet metalic.

Edited by Eugen Naznean
Link to comment
Share on other sites

Revin cu detalii... amortizoarele sunt bune, asa mi au zis de la test.

 

Axa fata 80

Axa spate 60

 

Acum intrebarea e... ce piese ar trebui sa schimb pentru bataile la orice pietricele, “dungi” de pe drum? Brate, bucse, bielete? Cu ce sa incep? Am citit undeva ca ar fi o bara stabilizatoare sau bieleta care ar fi responsabila. O parere? Bucsele au fost verificate si sunt inregula. Totusi o bataie din partea dreapta spate persista la denivelari mici si dese.

 

De obicei, bucsele de la bratul inferior bat.. mai pot fi bieletele antiruliu sau in cazuri izolate rulmentii

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De obicei, bucsele de la bratul inferior bat.. mai pot fi bieletele antiruliu sau in cazuri izolate rulmentii

 

Exact despre bieletele antiruliu am auzit ca ar fi responsabile pentru denivelarile fine, pietricele etc

O sa verific, marti merg la verificare pentru bataie si o sa revin cu detalii ! Poate mai ajuta pe cineva pe viitor.

P.s imi place confortul unei masini dar prefer sa fie si sportiva. Problema la mine e ca ceva nu sta bine pe dedesubt 😂

 

Ma gandeam si la flansa amortizor, ce simptome are cand este uzata? Bate in interior?

Link to comment
Share on other sites

Exact despre bieletele antiruliu am auzit ca ar fi responsabile pentru denivelarile fine, pietricele etc

O sa verific, marti merg la verificare pentru bataie si o sa revin cu detalii ! Poate mai ajuta pe cineva pe viitor.

P.s imi place confortul unei masini dar prefer sa fie si sportiva. Problema la mine e ca ceva nu sta bine pe dedesubt 😂

 

Ma gandeam si la flansa amortizor, ce simptome are cand este uzata? Bate in interior?

 

Huruie de obicei cand cotesti/iei denivelari cotit

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Salut! Cred ca e momentul sa schimb amortizoarele pe spate, pt. ca la viteze mai mari, pe drum denivelat, se balanseaza sus-jos.

Masina e E90 2005, cu optiunea S226A - Sport Suspension Settings. Asta inseamna cumva suspensie M-Paket? Sau doar ceva setari sport la brate si altele?

Nu stiu exact ce trebuie sa cumpar, dar as vrea un comportament al amortizoarelor cat mai mult posibil apropiat de cel OE!

Imi puteti recomanda niste amortizoare? Cel mai probabil o sa iau Sachs sau Bilstein, dar sunt multe variante...

(cele de pe masina sunt Sachs, probabil din fabrica)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.