Jump to content

ProblemĂŁ scĂŁzut turaĂžie


sarsaila7

Recommended Posts

Salut, colegi !

Am Âşi eu un E46, 316i, motorul este de 1895, 105 cai putere.

Problema stã În felul urmãtor, când apãs acceleraÞia de exemplu pentru o depãºire sau pentru a schimba Într-o treaptã superioarã, urcã turaÞia normal pânã la 2500-3000 rotaÞii pe minut, dupã care scade aproximativ 500 de ture, pierde din putere ( se Înneacã ) iar dupã scurt timp urcã turaÞia la normal. Problema mi se pare foarte deranjantã, a apãrut odatã cu sezonul rece ºi pare cã mi-a ºi mãrit puÞin consumul.Periodic, undeva În jurul unei sãptãmâni sunt mici oscilaÞii ale relantiului, scade Între 500-1000 RPM.

Momentan am apucat sã verific la prima vedere bujiile, cu o fiºã scoasã motorul Începea sã trepideze deci par bune. Debitmetrul, cu mufa scoasã la fel oscila foarte mult, s-a ºi oprit motorul de câteva ori deci la fel pare bun. Motorul merge frumos, deci dupã pãrerea mea nici la injectoare nu ar fii o problemã.

BenzinĂŁ am bĂŁgat ĂŽntr-o perioadĂŁ din benzinĂŁria MOL, nu mi-a plĂŁcut cum a mers Âşi m-am mutat la Petrom.

Pe tester dĂŁdea o eroare la senzorul de oxigen, l-am cĂŁutat pe net Âşi pĂŁrea a fii una din sondele lambda.

Ăntrebarea mea ar fii dacĂŁ a mai avut cineva o problemĂŁ asemĂŁnĂŁtoare Âşi-mi spune ce aÂş mai putea verifica pentru cĂŁ nu mai am nici o idee.. Undeva acolo poate fii vreun furtunaÂş, un senzor sau o mufĂŁ ce nu face contact .. :))

P.S. M-am uitat pe forum dupĂŁ un rĂŁspuns la problema mea, nu am gĂŁsit nimic din ce nu aÂş fii Âştiut de aceea am deschis acest nou topic. Scuze dacĂŁ am ĂŽncĂŁlcat vreo regulĂŁ !

Link to comment
Share on other sites

Poate nu m-am exprimat eu bine, eu o turam, ea pierdea din turaÞii, pãrea cã nu are pic de vlagã decât dacã o turam peste 3000 rpm, iar dacã Încercam "sã merg frumos", murea motorul.

O sĂŁ ĂŽncerc Âşi cu o sondĂŁ lambda, sĂŁ nu dau banii degeaba pe ea.

MulĂžumesc pentru pĂŁrere :D !

Link to comment
Share on other sites

Daca turezi motorul pe loc, la ce turatie incepe sa scada, sau merge "frumos"? Sonda lambda doar optimizeaza consumul de benzina in limite mici.

Da, dar ĂŽn lipsa debitmetrului face amestecul de aer/benzinĂŁ ĂŽn funcție de noxe, iar dacĂŁ ĂŽi moare motorul posibil sĂŁ fie una din cauze.

Link to comment
Share on other sites

Corect, el are mai multe probleme de rezolvat, in primul rand la pornirea motorului,la relanti, foarte posibil sa fie vreun furtun spart sau valva EGR ramasa pe deschis. La mine s-a intamplat o singura data asa ceva si era furtunul spart cel de dupa debitmetru, astfel ca tragea aer fals. La el ar putea fi si altceva.

Cea mai rapida metoda de a afla e sa scoata o bujie ( dimineata cand da prima cheie) ca sa vada daca bujia e plina de benzina sau e uscata).

Link to comment
Share on other sites

Nu Âştiam cĂŁ benzinarul are EGR.

Am mai citit pe forum Âşi am gĂŁsit pe cineva cu simptome asemĂŁnĂŁtoare, a spus cĂŁ la el a fost problema de la valva PCV .

@cristianro - Motorul merge frumos. Nu sunt probleme la pornire, am specificat cã uneori, la interval gen de o sãptãmânã,douã se mai Întâmplã sã oscileze relantiul scurte perioade de timp dupã care se stabilizeazã. Probabil o sã schimb bujiile dupã ce Încerc sã verific acea valvã PCV, furtunaºele aferente ºi ce o mai fi pe lângã ..

@Nicoara Alex - Motorul a murit doar când am scos mufa de la debitmetru, În rest merge bine.

Link to comment
Share on other sites

PCV sau EGR sunt unul si acelasi lucru, doar ca EGR-ul mai foloseste in plus si o parte f mica din gazele arse.Ca principiu de functionare sunt identice.Tu trebuie sa astupi cu un dop de cauciuc intrarea in valva PCV.

Ca sa intelegi cum functioneaza trebuie sa desfaci valva.

Daca deconectezi debitmetrul , motorul nu trebuie sa se opreasca.

De aceea eu am mentionat mai sus ca ai mai multe probleme de rezolvat la masina ta.Nu e greu , trebuie sa ai rabdare, sa le iei pe rand.

 

Cel mai bine intra pe blogul meu

bmw-roads.blogspot.xom si vei gasi raspuns la aproape toate intrebarile tale.Blogul e pentru E36 dar foarte multe elemente sunt comune si la E46

Link to comment
Share on other sites

Nu ºtiam cã este cam acelaºi lucru, ºtiam doar cã este poziÞionat sub filtrul de aer, ce trebuie desfãcut, am mai citit despre cum se verificã, dar dupã vechimea maºinii m-aº cam aºtepta sã fie ceva minor.. Adicã vreun furtunaº fisurat, ceva mizerie, Vineri o sã desfac pentru cã pânã atunci nu prea am sculele necesare ºi atunci mã va ajuta un coleg.

Nu Âştiu prea multe despre debitmetru, dar am vĂŁzut cĂŁ a fost schimbat ĂŽnainte sĂŁ cumpĂŁr eu maÂşina.

Ideea e cã dacã ºtiam vreun service care sã-ºi dea interesul sã rezolve problema nu sã-mi schimbe jumãtate de maºinã mergeam acolo, am deja experienÞã cu vechea maºinã cu multe piese bune schimbate degeaba.

O sĂŁ intru sĂŁ arunc o privire, salut !

Link to comment
Share on other sites

Am desfăcut şi verificat fiecare furtunaş de la admisie, unde a fost nevoie le-am schimbat, acea valvă pcv avea unul din furtunaşe terminat, speram ca aceea să fie problema dar nu ..

În primele minute părea mai ok, probabil o cred eu maşină de curse sau am aşteptări prea mari de la ea dar tot la fel, când "o calc" brusc, turaţia scade pentru o secundă, două, tot la fel în jur de -500RPM să zic după care revine şi merge bine dar mi se pare mie că se accelerează cam greuţ. Motorul în tot acest timp de la rece la cald merge bine, nu se aude absolut nimic, nu oscilează.

Am uitat să specific, când zic eu că am verificat debitmetrul l-am verificat cu motorul pornit, scoţând mufa, motorul mergea oscilând iar când dădeam să plec de pe loc turaţia scădea. Motorul s-a oprit de câteva ori, eu având acceleraţia la podea şi mergea întrerupt.

Maşina merge şi aşa, dar mă cam deranjează pe mine ştiind că "are ea ceva" .. O să merg săptămâna viitoare la un service să văd ce părere au, dar am specificat nu am mers la un service din prima pentru că nu îşi dau interesul şi am experienţă de la fosta maşină unde am schimbat multe piese care erau bune.

Uitasem, pe tester nu mai apare nici o eroare, doar cele de la climatronic :))

Iar dacă are vreo relevanţă testul valvei pcv cu buşonul de ulei desfăcut ( aşa am mai citit pe aici pe forum ), când desfac buşonul se aude ca un bolborosit.

Edited by sarsaila7
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.