Jump to content

Codare baterie noua


cristiano115

Recommended Posts

Am pus o ĂŽntrebare pertinentĂŁ la care mĂŁ asteptam la un rĂŁspuns pertinent. PenibilĂŁ e remarca ta, ca de obicei, cu atacuri la persoane și cu nimic concret.

 

Ai fi putut sĂŁ-mi dai un rĂŁspuns la obiect, cĂŁ n-a mustrat nimeni pe nimeni, dar așa e când ai frustrĂŁri și nu mai știi sĂŁ porți dialog. Deci ce ai obținut ĂŽn plus? Doar niște bani?

pertinent a fost si raspunsul meu, la obiect. un plus de 5Ah, bineveniti, la pret mai bun.

bateria a fost varsta silver, deci nu am luat prima baterie lowcost. nu fac rabat la calitate, indiferent de suma. cine ma stie, cunoaste asta.

atacuri la persoana, din partea ta vin. nu sunt frustrat.

restul raspunsurilor le ai si in primul post.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu prea recomand baterie mai mare ca, capacitate.

Am luat acum 3 ani o baterie VARTA de 100A. Baterie cu garantie de 5 ani.

Masina a avut baterie de 90A, originala BMW.

Nici o problema cu incarcarea.

Am schimbat periile si rulmentii alternatorului inainte sa schimb bateria.

Mi-am zis sa trec pe capacitate mai mare pentru ca am pus un amplificator clasa A/B si alte chestii audio pentru surround-ul dorit.

Acum, recent constat neplacut ca bateria nu prea mai tine capacitatea!

Nu pot banui decat doua cauze. Ascultarea de muzica vara trecuta, dimineata cand ajungeam mai devreme, ascultam cam jumatate de ora muzica stationat.

Sau, 45 minute sau poate o ora de condus zilnic (acelasi drum/distanta NU incarca bateria suficient (maxim) de mult, ca acum iarna mi-am facut figuri de doua ori pana in prezent, neincarcata suficient!

Iar asta poate fi cauza 2,

a capacitatii mai mare a bateriei..

 

Masina NU are IBS.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

"Nu pot banui decat doua cauze. Ascultarea de muzica vara trecuta, dimineata cand ajungeam mai devreme, ascultam cam jumatate de ora muzica stationat."

 

Este decat o cauza si anume asta de mai sus, important e faptul ca nu are ibs si nu stie sa ti opreasca alimentarea la masina cand ai probleme cu bateria, pur si simplu iti mananca tot curentul pana ti-o "topeste", cand ai probleme cu bateria nici macar nu-ti mai aprinde welcome light pe auto, noaptea (cazul meu).

 

Ibs-ul e foarte bun, multi il dezactiveaza din cauza tuturor lucrurilor care le face, dar el doar prelungeste viata bateriei pana la urma, eu am mers cu bateria asa 2 ani jumate (cu limitarile astea), inca pornea la sfert si iarna la -10 grade, acum o saptamana cand am schimbat-o deja imi reseta consumul si toate cele la fiecare pornire in ultimele 4 zile inainte sa o schimb.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca e invers treaba, tocmai ca la dpf/egr e mai complexa treaba si la baterie e mai simpla, nu e niciun lucru clar si concret ca masina functioneaza mai bine cu o baterie exact de aceeasi capacitate sau ca functioneaza mai prost sau mai bine cu alta baterie mai mica sau mai mare decat cea original, de unde stii ca nu merge mai bine cu o baterie mai mare cu 5 AH decat cea de fabrica? Pentru ca asa a pus producatorul?Nu are nici-o treaba.

 

Noi doar presupunem ca daca este bateria prea mare, alternatorul va munci in plus sa o incarce si poate nu va reusi si se va defecta, daca este prea mica presupunem ca nu va face fata bateria si in timp se va uza mai repede, insa nimic clar si concret, mai ales la 5 AH.

 

Eu am pus de la 80 AH AGM cu 800 A de fabrica la 100 AH NON AGM cu 900 la pornire, am ales o baterie premium din cea mai buna posibila de pe piata din ce am citit, daca ma tine 4 ani, e foarte bine, nu am nici-o certitudine ca daca pun una cu 1500 lei originala la fel ca din fabrica ma va tine tot ca cea originala, drept dovada pe masina a rezistat o varta de 95 AH cu 800 A non AGM 5 ani de zile care eu am stricat-o cu codarile mele cu contactul pus ore intregi pe masina, inseamna ca bateria originala s-a dus in 3-4 ani dupa calculele mele.

 

Nu inteleg de ce vorbiti de date clare si concrete cand nu aveti asa ceva.

Edited by WIN60
Link to comment
Share on other sites

Nu Win. Codat/inregistrat este obligatariu, deasemenea utilizarea IBS.

Eu spre ex cand/daca imi pun navi, nu raman in nici un caz cu bateria asta, ci o maresc. Nu este deloc rau sa iti pui o baterie mai mare decat cea originala, dar sa ti-o codezi cu cap. Bateria aftermarket nu are calitatea celei originale din fabrica deci este binevenita. Aici sa nu exageram si sa crestem de la 80-110.. Ci 10Ah in plus sunt suficienti pe masina stock.

Alternatorul va fi in sarcina mai mare odata cu trecerea timpului, doarece va fi actionat de IBS pentru a lungi viata bateriei, dar nu va pati nimic daca utilizezi cum trebuie masina.

Link to comment
Share on other sites

si care e ideea pana la urma, ca nu inteleg.

initiatorul topicului chiar vrea sa faca treaba ca la carte si a intrebat de codare pt 85Ah. a aflat ca nu exista si ramane la 80Ah, cu resetare baterie noua.

acum totul e clar.

pe bune, ajungem la discutii de doi lei de la un rahat.

 

ar trebui sa facem caz cand se cer sfaturi de placute/discuri/mecanica second hand si nu de baterie. schimbarea bateriei cu una neconforma, pana la urma, nu pune viata cuiva in pericol. pe cand piesele mai sus enumerate, da!

  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Salut! cum pot afla daca am baterie de 80 sau 90 AH pt E90 320d 2005? Pe realoem imi apar amandoua..As vrea sa pun exact ce este acum.

Pana la urma e ok daca deconectez masina de la curent pana montez bateria noua? Merge inregistrata si cu inpa?

Ma poate ajuta cineva maine in prima parte a zilei pt. a monta bateria? Trebuie sa plec neaparat din oras si m-a lasat fix acum...As aprecia mult ajutorul!

Ieri a pornit imediat iar acum nu se intampla nimic...se aude doar un click si atat..am lumina la plafon, merge navigatia si muzica...

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

nu face din operatiunea asta una complicata.

veze ce baterie ai pe masina. are o eticheta pe ea, unde scrie caracteristicile.

operatiunea e aceasi ca la orice masina. deconectezi bateria, o schimbi si codatul poate fi facut si in perioada urmatoare, nu neaparat la montarea pe masina.

Link to comment
Share on other sites

Și era greu sĂŁ rĂŁspunzi fĂŁrĂŁ remarci de doi lei cu "tata lor"?

Ai sa ĂŽnțelegi mai bine când vei fi nevoit sa schimbi bateria. Cea OEM care costa 1960 lei cu specificații 90ah și 900a NU se gĂŁsește pe piața decât OEM. Varta, Bosch și altele au specificații “pe lângĂŁ”, parca sunt fĂŁcute pentru romani. Și romanul normal ca da 700 lei și cumpara o alternativa iar când va trebui sa o ĂŽnregistreze apar aceste divergente.

Link to comment
Share on other sites

Culmea că tocmai mi-am schimbat preventiv bateria acum 3 luni de zile cu un Varta Dynamic Silver AGM. Eu am fost obligat să pun de 95 și aveam de 92. M-am enervat inițial că nu găsesc nicăieri de 92 și insistam să fie așa. Întrebarea mea nu a fost nicidecum cu aere de superioritate sau de "tata lor".

 

Eu n-am întrebat de ce nu au pus OEM, am întrebat de ce n-a fost aleasă bateria de 80, așa cum avea omul inițial pe mașină și cum a montat producătorul - de 80 există, tocmai că trecusem prin asta.

Evident că diferența de AH nu e notabilă, dar poate era altceva la mijloc, de aici și dilema mea.

 

Dar na, așa e românu', cârpește, apoi e mândru de cârpeală, o propovăduiește și prost ești tot tu că ai vrut să faci corect. Nu ne mai facem bine. Ne-am umplut de șmecherie. Trebuia să ne mai dăm puțin în spectacol.

Edited by deeJayOg
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Am aflat ce imi trebuie, dar...

 

Mi-a dat eroare 4A27 Intelligent battery sensor.

 

Lumina la plafoniera am, am contact, porneste displayul central, merge muzica...

 

Ma poate ajuta cineva va rog cu niste curent?! Sa vad daca porneste.

Ca sa nu cumpar bateria degeana..

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Buna ziua. Sunt si eu nou pe forumul BMW. Am un 318D E91 LCi N47 din 2009. Prin 1 decembrie am observat ca ceasul din bord s-a resetat si am avut un mesaj in bord cu masina pe rampa. Am zis ca e slaba bateria si ca sa o pun pe redresor fiindca merg mai mult in oras cu ea. Totul OK, am pus ceasul la loc, a disparul mesajul. Dupa 2-3 saptamani la fel cu ceasul, am observat ca nu mai merge nici degivratul la luneta si cand porneam farurule vedeam un dimm la displayul din bord si la CD-player. Atunci am avut chiar si un semn de baterie in bord aprins. O alta chestie e ca de vreo 6 luni nu mai mergea start-stopul. Am zis ca e pe duca bateia care poate fi cea originala din fabrica. Bateria in cauza BMW OE 90 AH AGM cu 900CCA facuta de Exide. In tot acest timp nu pot sa zic ca am avut probleme la pornire cu bateria veche. Masina pornea perfect, nici un semn ca ar invarti mai greu electromotorul.

 

Caut dupa codul de pe ea si gasesc 3 variante aftermarket: Exide EK950 de 95 AGM, Bosch si Varta la fel 95AH AGM. Am cumparat Exide-ul de la un magazin de piese.

Am citit tot ce am gasit despre IBS, ce face el, cum incarca, codare de diferite capacitati de baterie normala sau AGM, inregistrare si mi-am dat seama ca nu e usor de montat ca si la alte masini mai vechi, trebuie inregistrata (sa ramana codata pe 90AH) si am fost la un service BMW sa o monteze si sa o intregistreze. Cand am plecat de acolo am observat ca in momentul cand pornesc motorul si farurile la fel scade intensitatea luminii din bord si de la CD Player. Bateria noua cu garantie cu tot avea si un bon de test capsat: Health 100%, Charge 97%, deci baterie noua, foarte buna.

 

Dupa 2-3 zile hai sa vad sa pun un multimetru pe ea sa vad ce tensiune are si cat incarca. Atunci am obervat niste valori ciudate. Cu motorul pornit valorare de incarcare de 14.82V - 14.88V. Cam mare. Ponesc toti consumatorii (faruri, CD Player, scaune, degivraj, etc. La fel. Nu a scazut nimic sub 14.8. A doua zi fac la fel si vad ca tensiunea creste dupa 1 minut de la 14.88V la 15 si ceva. Am citit valori de 15.10, 15.13 si chair 15.19. M-am documentat si vazut cazuri la E90 cand este stricat regulatorul de tensiune de pe alternator ca incarca la 18V. Din cate m-am informat eu un AGM se incarca mai mult decat o baterie conventionala dar maxim la 14.7. Nu am valori de 18V dar la mine pare cam mult totusi. Mentionez ca de cand au pus Exide-ul nou pe masina nu am mai avut probleme cu resetarea ceasului si nici un alt mesaj in bord.

 

Unde sa fie problema? Regulatorul de tensiune de pe alternator pe duca sau bateria cea noua nu a fost pur si simplu integistrata si masina o incarca prea mult ca si cum af fi cea veche. Si.. intr-atevar bateria veche BMW era cea originala deoarece avea stantat pe ea 07-08 deci din 2008 cand a fost fabricata masina. Ar fi pacat sa o las asa si sa stric un AGM nou in 2 ani care nu a fost tocmai ieftin.

 

As aprecia niste pareri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.