Jump to content

Codare baterie noua


cristiano115

Recommended Posts

eu am avut o baterie de 115ah iar pe x5 cea originala era de 105 parca, si am inregistrat-o la valoarea cele originale. Merge perfect si au trecut aproape 3 ani. Asa ca nu va agitati prea tare

si apropo bateriile astea sunt facute sa pice dupa 4-5 ani oricum. La x5 masina e din 2010 si bateria a picat in 2015, si la mini care e din 2014 bateria mi-a picat anul trecut (deci 4 ani) si masina avea doar 50 de mii de km...

Edited by andreisaioc
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

La E90 M47 cu motorul pornit, in Inpa, doar cu navigatia si muzica pornita imi arata valori de incarcare de aprox. 14,7; 14,80 si ceva. Nu este prea mult?

Nu am schimbat bateria, ci doar am decuplat minusul de vreo 3 ori intrucat am avut o problema si nu pornea...

Mentionez ca am gasit si o eroare IBS tot in Inpa, nu stiu cat de precis e programu asta...Ar trebui sa fie 13,9-14,3 in mod normal?

Link to comment
Share on other sites

Amicul meu ce a codat bateria a zis ca a lui pe X1 N47 a picat dupa un an neinregistrata. Cam nasol da dai banii pe un AGM si sa cada dupa un an.

are garantie minim 2 ani.

a mea originala de 800 AGM a tinut 9 ani. probabil mai tinea mult si bine dar iarna ma enerva ca imi dadea mesaj in bord daca ascultam muzica mai mult la tara prin curte. am inlocuit o cu o Varta cu aceleasi caracteristici si inregistrat o dar care sunt convins ca nu tine mai mult de 4-5 ani. dar la 600 lei fata de vreo 1700 lei cat era cea originala....

Link to comment
Share on other sites

normal intre 13.8 si 14.4, daca bateria e descarcata rau poate sa urce pana la 14.9 - 15

 

Mie imi arata 14,7;14,8 in Inpa, dar am verificat bateria cu aparat si era cam 70-80%..de ce imi arata asa mult daca nu e bateria descarcata?!

Link to comment
Share on other sites

Mie imi arata 14,7;14,8 in Inpa, dar am verificat bateria cu aparat si era cam 70-80%..de ce imi arata asa mult daca nu e bateria descarcata?!

Cat de veche e bateria?

Iti arata 70-80% capacitate de incarcare pentru ca atat poate sa mai duca. Adica poti sa bagi oricat curent in ea ca tensiunea la borne 14,7 14,8 tot atata va ramane.

Alta era situatia in privinta starii bateriei cand tensiunea ar fi fost de doar 12,3v (sazicem) si bateria era incarcata 70-80%.

Asta insemna ca 14.2v (de obicei) poti sa descoperi ca este 100% incarcata si poate sa dea tot 100% din capacitate de la nivelul maxim.

 

Cam asa stau lucrurile.

De aceea se spune (stie) ca o baterie clasica este bine sa fie cat mai mult timp 100% incarcata.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cat de veche e bateria?

Iti arata 70-80% capacitate de incarcare pentru ca atat poate sa mai duca. Adica poti sa bagi oricat curent in ea ca tensiunea la borne 14,7 14,8 tot atata va ramane.

Alta era situatia in privinta starii bateriei cand tensiunea ar fi fost de doar 12,3v (sazicem) si bateria era incarcata 70-80%.

Asta insemna ca 14.2v (de obicei) poti sa descoperi ca este 100% incarcata si poate sa dea tot 100% din capacitate de la nivelul maxim.

 

Cam asa stau lucrurile.

De aceea se spune (stie) ca o baterie clasica este bine sa fie cat mai mult timp 100% incarcata.

 

Are aprox 2 ani bateria. Deci tu spui ca sta la 14,7; 14,8 pentru ca mai are doar 70-80% capacitate de incarcare? si ca daca avea 100% capacitate incarcare statea voltajul optim:13,9-14,2 in situatia asta?!

 

cand am spus 70-80% m-am referit la cat de incarcata este bateria, NU la capacitatea de incarcare.

Link to comment
Share on other sites

Mie imi arata 14,7;14,8 in Inpa, dar am verificat bateria cu aparat si era cam 70-80%..de ce imi arata asa mult daca nu e bateria descarcata?!

 

regimul incarcare este dictat de istoricul de stare din IBS (monitorizeaza temperatura, stare de incarcare, consum/descarcare pe unitate de timp, media zilnica drumuri, istoricul de incarcare si multe multe altele); in functie de toate astea, exista un algoritm de incarcare, nu e suficient sa citesti pe un aparat de service (mai bun sau mai prost) niste valori...ca si regula empirica: daca nu coboara sub 13.9v si nu urca peste 15.5...e bine...

Link to comment
Share on other sites

regimul incarcare este dictat de istoricul de stare din IBS (monitorizeaza temperatura, stare de incarcare, consum/descarcare pe unitate de timp, media zilnica drumuri, istoricul de incarcare si multe multe altele); in functie de toate astea, exista un algoritm de incarcare, nu e suficient sa citesti pe un aparat de service (mai bun sau mai prost) niste valori...ca si regula empirica: daca nu coboara sub 13.9v si nu urca peste 15.5...e bine...

 

Am inteles..

Multumesc mult de raspuns!

 

Am o eroare pe IBS si nu stiam daca sa iau masuri prin inlocuirea lui, avand in vedere tensiunea asta..

Link to comment
Share on other sites

Are aprox 2 ani bateria. Deci tu spui ca sta la 14,7; 14,8 pentru ca mai are doar 70-80% capacitate de incarcare? si ca daca avea 100% capacitate incarcare statea voltajul optim:13,9-14,2 in situatia asta?!

 

cand am spus 70-80% m-am referit la cat de incarcata este bateria, NU la capacitatea de incarcare.

Ok,

Ca sa elimin confuzia si sa clarific punctul de vedere, mai sus m-am referit la modul cum poti interpreta STAREA bateriei la un moment dat. Si asta indiferent de ce face/"dicteaza" IBS-ul.

IBSul doar monitorizeaza starea bateriei dar NU inseamna ca ii asigura si o incarcare SUFICIENTA, sa zicem, daca masina face drumuri prea scurte pentru a se incarca bateria complet. Daca bateria NU se incarca complet poti sa pui si mama-IBSului pe masina, bateria va avea de suferit daca starea de incarcare ramane INDELUNG neincarcata!

Inca o data, repet, ma refer strict la baterie, nu la sistemul de gestionare a consumului controlat de IBS, care nu e de ignorat, dar care nu garanteaza baterie buna IN ORICE CONDITII!

 

Da, o baterie BUNA se incarca pana la o tensiune mai mica la borne, in momentul cand e incarcata decat o baterie proasta/degradata care va "lua" toata tensiunea data de alternator/redresor si nu va pastra nivelul "electrochimic" de incarcare 100%.

 

Da, daca e incarcata 70-80% ("la cat e de incarcata") atat va putea duce in curent, fata de o baterie noua de aceiasi marime, CAPACITATEA VA FI DE 70-80%!

Nu poti sa scoti mai mult daca nu pui suficient.. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Salutare!

 

Aseara m-a lasat bateria, dupa 11 ani si 2 luni. Am cautat pe net dupa codul original si nu am gasit. Atunci, am zis sa iau ceva echivalent. La capacitatea aia, nu am gasit niciuna, asa ca am comandat una de la Exide care are 95 Ah (cu 5 Ah mai mult) si 850 A (cu 50 A mai putin) dar aceleasi dimensiuni ca cea originala (353 x 175 x 190). Asta noua este AGM, pe cea originala nu scrie daca este AGM sau nu.

 

Am inteles ca dupa ce o montez, trebuie inregistrata pe masina. De aceea, rog pe cineva sa imi spuna unde pot sa merg in Constanta pentru aceasta operatiune, in afara de reprezentanta. Cred ca nu e vreo problema majora daca circul cateva zile cu ea neinregistrata.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.