Jump to content

Dezavantaje cabrio?


Romulus

Recommended Posts

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, te inteleg, ai spiritul de corectitudine foarte dezvoltat. O sa discut eu cu el, vad ca problema e mult mai adanca decat pare.

258269[/snapback]

 

Cum crezi. Concluziile sunt ale mele, nu am citat pe nimeni. Si acum ca ne-am lamurit, poti face curat stergand posturile astea off-topic relativ la jante?

Link to comment
Share on other sites

Cum crezi. Concluziile sunt ale mele, nu am citat pe nimeni. Si acum ca ne-am lamurit, poti face curat stergand posturile astea off-topic relativ la jante?

258270[/snapback]

 

Lasa-le aici. Vreau sa ii arat respectivului ce s-a spus si sa imi spuna franc daca asta e si parerea lui.

Link to comment
Share on other sites

Daca doar pentru asta ai nevoie, muta-le in sectiunea Administrativa. Oricum din cate stiu eu, nu vrea sa mai intre pe aici. Mi-ar placea sa-l convingi tu... :blink:

258273[/snapback]

 

Treaba lui de ce nu mai intra, are el motivele lui.

 

Oricum, bine naiba ca nu ai mai insistat sa iti trimit aparate foto sau ce vroiai din State, ca cine stie ce se intampla si uite in ce rahat puteam sa intru nevinovat.

Link to comment
Share on other sites

Cabrio e mai putin rigid. Nu stiu sa fi facut BMW publice valori de torsiune, poate are cineva acces la ele.

258281[/snapback]

 

un simplu experiment ca sa ii aratam si domnului wlf care e mai rigid

 

domnu wlf ia una bucata cutie carton si las-o deschisa in partea de sus...incearca sa o strambi, sa o rasucesti, sa o torsionezi...etc...o sa vezi ca iti este f usor...

acum inchide cutia si incearca din nou...o sa vezi diferenta...cam asta e diferenta intre cabrio rezultat din coupe si coupe

 

cam tarziu am intrat in discutie si sincer de la pagina a 2-a incoace nu am mai citit dar experimentul asta o sa te lamureasca

Link to comment
Share on other sites

un simplu experiment ca sa ii aratam si domnului wlf care e mai rigid

 

cam tarziu am intrat in discutie si sincer de la pagina a 2-a incoace nu am mai citit dar experimentul asta o sa te lamureasca

258402[/snapback]

 

Sa imi arati ce? Ce am spus si eu in primele posturi din topic acum vreo 3 saptamani? Eu cred ca n-ai citit nimic din topicul asta.

 

Era ceva exemplu cu o cutie de conserve. Cand era intreaga, nu o puteai indoi. Dupa ce o decupai, se indoia foarte usor. Din cauza asta sasiul e facut mult mai greu si mult mai rigid.

251785[/snapback]

 

Dupa cum vezi nu ma refer decat la sasiu. Repet si cealalta idee. Cabrioletul nu s-a inventat in 2006. In cadrul sasiului nu intra caroseria. Sasiul e format din frame si drivetrain, atat.

 

In topicul asta ori discutam la general dupa cum este titlul, or specificam un anumit tip de masina si vorbim despre ea.

Link to comment
Share on other sites

WLF, ne intoarcem la discutia de ieri...

 

Hai sa o luam altfel. Raspunde-mi la o intrebare. Care cabrio, sau chiar masina de strada (nu off-road) din care stii tu, nu are caroserie autoportanta?!? (apropos, asta e cuvantul in limba romana, nu ce-ai citat tu din wikipedia)

 

Din ce stiu eu, ultimele masini de strada care nu aveau caroserie autoportanta, s-au produs prin anii '60-'70.

 

Ca urmare masinile de strada curente, au caroseria autoportanta, care face parte activa din sasiu.

 

Poti sa-mi dai un contraexemplu de o masina care nu are o caroserie autoportanta si inca circula pe strazi (exceptand Land Rover, tractioare si camioane)?

Link to comment
Share on other sites

N-are sens, vad ca nu renunti la caroserie. Sasiul nu e o piesa fixa, e un ansamblu de mai multe piese. In el nu intra caroseria, prin definitie. Daca eu spun sasiu, nu ma refer la caroserie, punct.

 

Ca toata teoria ta se bazeaza pe caroserie, pe mine nu ma intereseaza din moment ce eu nu am spus in nici un moment nimic despre ea.

 

Cabrioletele moderne sunt monococa, adica FRAME-ul este turnat impreuna cu caroseria. Daca tu nici acum nu vrei sa intelegi ca frame si sasiu nu este acelasi lucru, discutia nu duce nicaieri.

Link to comment
Share on other sites

uitati-va la American HotRod ... e interesanta emisiunea cand vine vorba de asa ceva

258475[/snapback]

 

Alea sunt autoportante. Adica FRAME si BODY, sunt separate, le construiesti separat, faci intreg sasiul ( adica pe acel frame vii cu motorul, suspensia si transmisia) si apoi aduci caroseria.

 

In cazul unui E46, FRAME si BODY sunt turnate intr-o singura piesa, este monococa.

 

E asa greu de inteles?

Link to comment
Share on other sites

Putem face diferenta intre sasiu si caroserie, daca vrem sa facem flotari cu logica.

 

Dar altfel n-are nici sens, nici relevanta.

 

N-are relevanta pentru ca unul nu poate exista fara celalalt si n-are sens pentru ca oriunde se vorbeste de un sasiu modern, se presupune existenta caroseriei.

 

Pana si in dictionarele limbii romane (netehnice) sunt strans legate cele doua notiuni, dar si in regulamentele tehnice FRAK, care le poti citi si singur.

 

Deci, daca vrem sa filozofam si sa facem flotari cu logica, putem discuta despre sasiu, fara a lua in calcul caroseria. Dar e irelevant si fara de nici un sens.

Link to comment
Share on other sites

Alea sunt autoportante. Adica FRAME si BODY, sunt separate, le construiesti separat, faci intreg sasiul ( adica pe acel frame vii cu motorul, suspensia si transmisia) si apoi aduci caroseria.

[...]

258480[/snapback]

 

ACUM AM INTELES DE CE ESTI TU IN EROARE. INTR-O GRAVA EROARE.

 

AUTOPORTÁNT, -Ã, autoportanĂži, -te, adj. (Tehn.) Capabil sĂŁ preia singur anumite sarcini, fĂŁrĂŁ elemente structurale ajutĂŁtoare. – Din fr. autoportant.

 

Adica caroserie autoportanta e cea care are rol si de element structural, se sustine singura, nu necesita elemente suplimentare de rigidizare.

 

Probabil te-ai invartit prea mult prin definitii in limba engleza.

 

Masinile moderne, care nu sunt de teren, au caroserie autoportanta. De fapt multe din masinile moderne de teren au carsoseria autoportanta. Eu nu stiu una care sa nu fie autoportanta, exceptand Range Rover.

 

Uite si definitia de la RAR:

 

caroserie autoportanta: Caroserie care preia toate fortele provenite din miscarea automobilului, sasiul nemaifiind intalnit ca element distinct.

 

Practic asta inseamna ca insasi caroseria este SASIUL autovehicolului...

 

Ai vreun exemplu de caroserie care sa nu fie autoportanta in masinile curente sau din anii trecuti?

Link to comment
Share on other sites

Uite si un citat din Istoria BMW, care am tradus-o pentru acest sit...

 

În anul 1959, modelul rotunjit, cu 4 locuri, a fost înlocuit de unul cu o construcþie mai modernã, pentru prima oara beneficiind de o caroserie autoportantã: BMW 700.

 

http://www.bmwclub.ro/info/istorie/automobile.htm

 

Deci BMW din 1959 a trecut la caroserii autoportante, care nu mai au sasiu separat, ci sunt ele insele element de rigidizare a puntilor.

Link to comment
Share on other sites

ACUM AM INTELES DE CE ESTI TU IN EROARE. INTR-O GRAVA EROARE.

258506[/snapback]

 

Da, sunt in eroare de denumire. Caroserie autoportanta este acea caroserie monococa despre care spuneam mai sus, in care frame-ul si body-ul sunt turnate intr-o singura piesa. Nu stiu cum sa denumesc cealalta categorie, in care frame-ul si body-ul sunt separate si se unesc ulterior.

 

Asta nu schimba cu nimic definitia sasiului, adica frame+motor,transmisie si suspensie. Practic sasiul nu este un obiect, dupa ce asamblezi motorul si restul pe frame, poti spune ca ai un sasiu.

 

Deci cu ce am gresit eu cand am spus ca sasiul unui cabrio (adica frame+motor+transmisie+suspensie) este mai greu si mai rigid decat sasiul frame+motor+transmisie+suspensie ale unui coupe?

 

Practic vrei sa imi demonstrezi ca obti rigidizare din caroserie. Pai asta am spus si eu de la inceput prin exemplul cu conserva. Ai conserva, e rigida din constructia ei, o tai, devine flexibila. Ce faci? Umbli la sasiu ca sa il faci rigid, adica la suspensie pui bari de torsiune. Deci rigidizezi sasiul, prin urmare, el devine mai rigid decat cel de coupe.

Link to comment
Share on other sites

Te-am mai intrebat pe parcurs daca vorbim despre un anumit model, sau la modul general si am spus ca nu s-a inventat cabrioletul in 2006.

 

Sasiul in sinea lui e un ansamblu care nu contine caroseria, chiar si prin definitie.

Link to comment
Share on other sites

Vorbeste cu aia care au dat denumirea sasiului, sa treaca si caroseria ca asa vrei tu.

 

http://www.carmarket.ro/dictionar-auto/litera-S.html

 

http://www.tuningro.com/lexicon.php?letter=S

 

 

SASIU

Toate partile mecanice ale unei masini legate de scheletul acesteia. Sasiul cuprinde motorul, suspensiile, rotile, franele si directia. Habitaclul nu intra in componenta sasiului.

 

 

Termen general care se refera la toate partile mecanice ale unei masini care sunt legate de scheletul masinii. La masinile cu o structura unica, sasiul cuprinde toata masina, mai putin corpul acesteia. Sasiul este scheletul care contine motorul, suspensiile, rotile, franele si directia, fara habitaclu.

 

 

ÂŞASĂU, Âşasiuri, s.n. 1. Cadru rigid de rezistenÞã care se monteazĂŁ pe osiile unui vehicul cu tracĂžiune mecanicĂŁ Âşi care susĂžine caroseria

 

ÂŞASĂU s.n. 1. Cadru rigid care se monteazĂŁ pe roĂžile unui vehicul cu tracĂžiune mecanicĂŁ Âşi care suportĂŁ caroseria

 

 

Caroserie (coachwork in engleza, carrosserie in franceza, Karosserie in germana,

Corpul automobilului, habitaclul cu tot confortul si optiunile de lux, distinct de sasiu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.