Jump to content

Termostat defect sau Webasto defect?


Recommended Posts

Salutare colegi. Recent am observat ca masina mea baga destul de tarziu caldura (mai tarziu ca de obicei) asa ca am intrat in meniul secret si am observat ca apa nu trece de 71 de grade. In iarna trecuta am schimbat termostatul de apa ca se stricase dar simptomele erau usor diferite atunci in sesnul ca apa. tot nu urca la 88-90 de grade dar si caldura din habitaclu o dadea cu intreruperi. DupĂŁ schimb, si a revenit.

Revenind in zilele noastre: m am dus la același mecanic, i am relatat problema cuntemperatura apei. si a ramas masina sa o testeze. Mi a zis apoi ca a testat o si ca termostatele ar fi ok(apa si egr) dar ca pe. tester apare o eroare de la webasto (ceva cu senzorul. de flacara) si ca acesta nu porneste si din cauza aia se ĂŽncĂŁlzește foarte greu masina.Problema mea e ca masina nu mai ajunge niciodata la temperatura optima, cel mai mult a avut 71 de grade in 60 de km parcursi la 0 grade, ceva de genu.

E posibil. ca din cauza webasto ului defect sa nu ajunga apa la. 90 de grade?

Link to comment
Share on other sites

Nu . In 60 de km trebuia sa ajungi la o temperatura peste 80. Tot termostatele sunt de vina . Cum a testat mecanicul termostatele ? Cand l-ai schimbat pe cel de la apa, ai pus unul care deschide la temperatura indicata ? Se gasesc destule in comert setate pt temperatura mai joasa. Eu suspectez termostatlul EGR . ca sa-l testezi trebuie sa-l dai jos.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu stiu cum l-a testat pe cel de la egr sincer. cel de apa a fost inlocuit cu unul care deschidea la aproape 90 de grade, stiu asta pt ca dupa ce l-a schimbat am mers cu ea cu meniul de temperatura a apei si era ok si acum a zis ca a pus mana pe furtunul de dupa si era rece, semn ca nu era deschis. dar de egr nu stiu cum se testeaza sau daca l a testat cumva (tester sau altceva). si eu zic ca ar trebui sa fie unul din termostate, nu webasto.
Link to comment
Share on other sites

citeam pe un forum strain de problema termostatelor si acolo zicea cineva ca motoarele n47 nu mai au termostate pe egr. pe realoem, sunt prezentate 3 sisteme de racire a gazelor, primele doua sunt pt automate, a treia pt manuale si într-adevr, nu e nicio piesa numita termostat ca la celelalte. poate sa confirme cineva ca într-adevăr nu exista termostat la egr pt n47 lci?

edit: am cautat pe realoem dupa codul piesei (11717787870) si într-adevăr piesa e pt motoarele m57 de pe 325 si 330. deci la 320 lipsesc sa inteleg?

Edited by Rico24
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

update: am schimbat termostatul de apa ieri. acum apa urca la 81 82 de grade. tot ieri si-a revenit si webastoul singur, care banuiesc ca nu functiona din cauza pompei aux de apa sau a electrovalvei de schimbare a fluxului de lichid (changeover valve) care s gripate. ideea e ca totul merge acum cum a trebui.

2 intrebari au mai ramas: e normal ca apa sa urce doar pana la 81 82 de grade, chiar si cu acceleratie puternica/turatii mari pe loc?

poate sa confirme cineva ca modelul 320d din 2010 , n47 nu are termostat la egr?

edit: am schimbat si mecanicul definitiv. :getlost:

Edited by Rico24
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.