Jump to content

unde este BMW Premium?


florea2

Recommended Posts

Salut,

 

anul trecut am cumparat un x3 F25 b70 din 2015, euro 6 de la dealer BMW Munchen, 28mii euro, cu garantie euro Plus, premium selection.

 

Dupa 2 luni s-a stricat modulul de far adaptiv, schimbat pe garantie, factura 1000 eu. Am facut 3 drumuri la service pana au reparat.

Dupa 3 luni nu a mai mers Idrive, stat in service alte 2 zile pentru reparatii .

Apoi la scurt timp s-au aprins senzorii de baterie descarcata, s-a rezolvat de la sine in cateva zile.

Cand am inlocuit anvelopele de vara cu cele de iarna pentru sezonul asta, am facut si o geometrie a rotilor, nu s-a putut desfileta bielata, a trebuit taiata si inlocuita cu una noua, alt service alti bani, alt timp pierdut.

In diminetile geroase se aprind martorii ABS, PDA ESP, apar pe ecran recomandari de mers in service si de sofat cu atentie, dupa cateva secunde se sting si martorii si recomandarile implicit .

De cateva zile s-a aprins si martorul ceck engine galben , asta uneori se stinge uneori nu.

Spalatorul de luneta nu mai merge, se misca stergatorul dar nu baga apa.

 

Am programare in service pt diagnoza si reparatii...alte drumuri alt timp pierdut.

 

Prin comparatie, am avut 2 forduri pe care le-am condus de la 0 la 200 mii km fara nicio interventie in service, in afara de revizii.

 

E departe de ce mi-am imaginat acest..BMW Premium. sau poate am fost eu ghinionist si am nimerit o masina ale carei sisteme au nevoie de reparatii..periodice.

 

o zi excelenta !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

nu e vorba de ghinioane musai ,multi care au probleme asemantoare NU mai au timp sa se planga pe forumu-ri ,bmw premium inseamna ca trebe sa ai buzunare premium ptr. intretinere :)

haha, buna remarca, deh, nu ma plang..spun ofu' :)) si profit de garantie , nasol ca trebuie sa pierd timp pe acolo, ma asteptam sa fie Premium..timpul.

Link to comment
Share on other sites

Un factor important este lantul actual de productie: marea majoritate a componentelor sunt produse de marii producatori de piese (bosch, continental, etc), conform unei specificatii primite de la BMW; presiunea pe costuri este foarte mare, si calitatea si fiabilitatea are de suferit (5 euro economie la o piesa folosita la 2 milioane de masini anual inseamna 10 milioane euro profit anual suplimentar).

Cu cat mai multe componente are o masina, cu atat mai mare probabilitatea de a avea diverse defectiuni .

 

Daca va uitati la survey-ul JD Power pt Quality pe 2018 , BMW nu sta asa de rau (pe locul 5, mai bine decat Mercedes sau Audi); castigator pt quality pe 2018 este Genesis (brand detinut de Hyundai pt zona premium).

 

https://www.jdpower.com/business/ratings/study/Initial-Quality-Study/4170ENG/Midsize-Premium-Car/1042

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

eu la a mea am schimbat tetiera de la sofer la 20.000km pt ca incepuse sa se cojeasca vopseaua.

pe la 10.000 km am observat ocazional o tzacaneala la roata stanga care usor a devenit acompaniata si de un usor horcait la mici denivelari.

 

au spus ca e bratul superior stanga, l-am schimbat, insa fara vreo ameliorare.

 

m-am urcat in masina cu tipul de la MHS si masina facea fff putin acea horcaila, el spunand ca s-ar putea sa fie zgomotul de servo de la capat de cursa. total fals. e drept ca nu s-a incercat o constatare amanuntita pt ca ma grabeam, urmand sa revin pana imi iese masina din garantie, adica pe 15 martie.

 

 

totusi, premium nu are legatura cu fiabilitatea. premium inseamna, de fapt, mai putim fiabil, pt ca premium inseamna mai complex. poti pune lejer articulatii de genul toyota land cruiser pe x5, dar apoi nu va mai face curba ca un X5. poti pune soltii antice de software, insa apoi nu mai poti avea optionalele bazate pe electronica pe care le ai pe o masina premium.

 

 

samd. premium inseamna un anume confort, bazat pe o cheltuiala si pe asumarea complexitatii produsului.

 

 

e drept ca la capota, intr-un colt din fata sta, aceasta sta la 4mm de aripa, iar la celalalt colt, la vreo 2mm. asta nu mai are nicio scuza.

Edited by edit
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

eu la a mea am schimbat tetiera de la sofer la 20.000km pt ca incepuse sa se cojeasca vopseaua.

pe la 10.000 km am observat ocazional o tzacaneala la roata stanga care usor a devenit acompaniata si de un usor horcait la mici denivelari.

 

au spus ca e bratul superior stanga, l-am schimbat, insa fara vreo ameliorare.

 

m-am urcat in masina cu tipul de la MHS si masina facea fff putin acea horcaila, el spunand ca s-ar putea sa fie zgomotul de servo de la capat de cursa. total fals. e drept ca nu s-a incercat o constatare amanuntita pt ca ma grabeam, urmand sa revin pana imi iese masina din garantie, adica pe 15 martie.

 

 

totusi, premium nu are legatura cu fiabilitatea. premium inseamna, de fapt, mai putim fiabil, pt ca premium inseamna mai complex. poti pune lejer articulatii de genul toyota land cruiser pe x5, dar apoi nu va mai face curba ca un X5. poti pune soltii antice de software, insa apoi nu mai poti avea optionalele bazate pe electronica pe care le ai pe o masina premium.

 

 

samd. premium inseamna un anume confort, bazat pe o cheltuiala si pe asumarea complexitatii produsului.

 

 

e drept ca la capota, intr-un colt din fata sta, aceasta sta la 4mm de aripa, iar la celalalt colt, la vreo 2mm. asta nu mai are nicio scuza.

 

Exact premium insemna un produs fabricat de o companie cu renume care fix pe calitate cere pretul . Asa defineste Bmw : ''Pentru noi, calitatea nu este doar o promisiune, ci este ºi un principiu de bazã. Un automobil rulat BMW Premium Selection nu este mai vechi de 5 ani ºi nu a parcurs mai mult de 120.000 km. De asemenea, automobilele rulate sunt supuse verificãrilor riguroase complete, la 360°. Doar acele automobile care respectã standarde predefinite primesc certificarea BMW. Automobilele Premium Selection sunt disponibile exclusiv la partenerii BMW Premium Selection, astfel Încât calitatea este o garanÞie fermã. Vino sã vezi cu ochii tãi!''

 

asadar daca eu cumpar o pereche de bocanci Mammut sau North Face, decid sa platesc un pret mult peste medie in schimbul calitatii premium, adica sa nu imi fie frig in ei sau sa nu iau apa :) . Daca ma duc la smansar si cumpar o masina cu din 2005 full , fara piele, unic propietar, ma astept sa sufle vantul pe la oglini dupa 120 km/ora, altfel...o masina cu pert de 65k euro noua, cu revizii in reprezentnta, cara a trecut de niste filte inainte de vanzare..sa ceara service la fiecare 3 luni...e cel putin dezamagitor.

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ai inteles conceptul bmw premium selection, adica este o masina folosita, pre-verificata de ei in X puncte (un mare fas), nicidecum ca e o masina "mai" premium decat alta similara.

 

Practic ai o masina SH cu o garantie "premium selection" care este o mare durere de cap sa o folosesti. Si eu am avut, si a trebuit sa platesc din banii mei piesa schimbata, iar ulterior mi i-au virat ei in cont, insa dupa multe discutii.

 

Cat despre problemele tale, personal imi par a fi mai mult rezultatul "reparatiilor" pe care le-au facut mesterii nostri. Toate par a fi pe electric si cu intermitente, deci probabil e ceva simplu de rezolvat, odata identificat (contact imperfect, gen). E nasol sa tot mergi cu ea in service, dar du-te sa-ti faca o diagnoza, mai ales daca mai ai garantie.

Edited by LYM
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

dupa cum spunea si LYM, florea2 a dat definitia lui premium selection... nomenclatura gasita de ei tocmai pt a impinge clientul sa cumpere.

"premium" este un adjectiv a lui "selection"...chipurile o selectie atent facuta pt parcul lor de masini sh.

 

 

cat despre a vorbi de o marca auto premium, raman la parerea mea ca autoturism premium nu inseamna nicicum si fiabil, desi ar fi de dorit.

 

cu cat masina este mai coplexa, sansele in a avea o problema tehnica sunt mai mari, iar asta e axioma.

 

producatorii se straduiesc ca integrarea unor tehnologii de ultima ora sa nu dea si rateuri majore..insa la peste 2.5mil de masini vandute anual, lista de probleme tehnice aparute, are kilometri.

 

ca tot se vorbea de anii '90..numai daca ne gandim cat s-au inasprit normele de poluare si cate gaselnite au fost necesare pt a face fata ca producator acestui fapt. problema scaderii consumului de combustibil. transmisiile. electronica necesara azi. este nedrept a se face comparatie cu masinile de acum 20-30 de ani si sa spui ca cele actuale nu sunt fiabile.

Edited by edit
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

La mine, dupa 65k km a inceput sa ceara bani si foarte multi bani peste 140k km. De la 180k km cred ca esti optimist :thumbsup:

 

Oricum, trebuie sa iti aloci timp sa mai repari una, alta macar odata pe an. Altfel se aduna si e nasol

 

La mine a inceput sa ceara bani pe la 100k, dar asta si pentru ca am schimbat multe in garantie inainte. Si dupa aia, daca reparam totul in reprezentanta, cred ca cedam nervos la preturile (si calitatea muncii) pe care le au acolo..

Link to comment
Share on other sites

cat despre a vorbi de o marca auto premium, raman la parerea mea ca autoturism premium nu inseamna nicicum si fiabil, desi ar fi de dorit.

 

cu cat masina este mai coplexa, sansele in a avea o problema tehnica sunt mai mari, iar asta e axioma.

 

producatorii se straduiesc ca integrarea unor tehnologii de ultima ora sa nu dea si rateuri majore..insa la peste 2.5mil de masini vandute anual, lista de probleme tehnice aparute, are kilometri.

 

ca tot se vorbea de anii '90..numai daca ne gandim cat s-au inasprit normele de poluare si cate gaselnite au fost necesare pt a face fata ca producator acestui fapt. problema scaderii consumului de combustibil. transmisiile. electronica necesara azi. este nedrept a se face comparatie cu masinile de acum 20-30 de ani si sa spui ca cele actuale nu sunt fiabile.

 

 

Din pacate nu inseamna fiabil, desi ar cam trebui. Diferenta dintre masinile premium si cele care costa la jumate fata de ele a scazut destul de mult in ultimii ani, atat la nivel de echipari cat si la performante. Da, sunt niste materiale mai bune, un comportament rutier ceva mai bun, dar dupa parerea mea nu ceva care sa justifice pretul. Mai ales cand solutiile tehnice sunt (voit sau nu) facute sa crape dupa iesirea din garantie. Da, sunt norme de poluare care trebuie respectate, si alte mizerii care duc la scaderea durabilitatii (de la vopseaua bazata pe apa la scoaterea plumbului din amestecul de cositor de la lipituri). Dar sunt si chestii nejustificate - piese de plastic in transmisie, toate plasticele facute sa 'expire' prin motor, faruri la care cand se ard led-urile trebuie inlocuit tot farul si asa mai departe. E economia de consum - care in vest functioneaza datorita nivelului de trai mai ridicat. La noi nu prea functioneaza si atunci ramanem cu bagatul de bani in masini sh ..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din pacate nu inseamna fiabil, desi ar cam trebui. Diferenta dintre masinile premium si cele care costa la jumate fata de ele a scazut destul de mult in ultimii ani, atat la nivel de echipari cat si la performante. Da, sunt niste materiale mai bune, un comportament rutier ceva mai bun, dar dupa parerea mea nu ceva care sa justifice pretul. Mai ales cand solutiile tehnice sunt (voit sau nu) facute sa crape dupa iesirea din garantie. Da, sunt norme de poluare care trebuie respectate, si alte mizerii care duc la scaderea durabilitatii (de la vopseaua bazata pe apa la scoaterea plumbului din amestecul de cositor de la lipituri). Dar sunt si chestii nejustificate - piese de plastic in transmisie, toate plasticele facute sa 'expire' prin motor, faruri la care cand se ard led-urile trebuie inlocuit tot farul si asa mai departe. E economia de consum - care in vest functioneaza datorita nivelului de trai mai ridicat. La noi nu prea functioneaza si atunci ramanem cu bagatul de bani in masini sh ..

 

Plus firele din fibra optica trase de la calculator spre tot ceea ce tine de electronica in masina..sunt varza masinile mai noi..tot mai varza

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut,

 

am facut diagnoza si surpriza, nu apare nimic defect desi erorile au fost citite pe cheie. Banuiesc ei ca ar fi un cablu defect ...care face legatura la panoul de sigurante de sub torpedou. Insa nu sunt siguri daca e de acolo..ca trebuie sa las masina 2 zile sa o desfaca toata ..ca ar costa 1000 de euro ...si ca asigurarea nu acopera acea problema.

 

Asadar am platit 150 de lei si nu am aflat nimic ba mai mult pe drumul de intoarcere am constatat ca nu mai merg stropitorile pentru parbriz, mergeau cand am dus masina in reprezentata si cand am plecat nu mai mergeau. Am fost sa constat ceva si m-am ales cu altceva in plus. Era sa fac si accident, sa ies pe campii cu ea . Urmeaza sesizari si plangeri pe unde oi putea, asta se numeste bataie de joc, incompetenta crasa si japca facuta de cocalari !

 

Rusine sa le fie, reprezentana lu peste prajit, pot sa incaseze o caciula de bani rapid insa cand e de rezolvat, mergem 'babeste' ca plateste fraieru de client.

 

 

Daca ma puteti sfatui cu ceva, va raman recunoscator, chiar nu stiu ce pot face sa rezolv situatia asta frustanta !

Link to comment
Share on other sites

Pai stai sa ne intelegem, ti-au citit doar cheia? nici macar nu ti-au bagat masina in hala pentru citirea erorilor?

La ce reprezentanta ai fost?

 

Daca masina e inca in garantie si nu vrei sa platesti din buzunarul tau reparatiile, singura sansa este sa iti faci timp si sa stai pe capul lor pana ti-o repara macar cat mai ai garantie. Eventual, scandal, amenintari etc pana te ia cineva in serios.

Link to comment
Share on other sites

in receptie erorile s-au vazut citind cheia, apoi au pus masina pe tester si in urma diagnozei nu a rezultat niciun cod de eroare. Exact asa s-a exprimat specialistul reprezentantei BMW 'n-are nimic pe tester, totul merge normal ' . Apoi au presupus ei ca erorile care apar si dispar e posibil sa fie de la nu stiu ce cablu care costa 1000 de euro dar nu sunt siguri ca este de acolo si ca trebuie sa demonteze doua zile la masina..exact asa a fost discutia.`Ce reparatie sa platesc eu in situatia asta ?!

 

Pai stai sa ne intelegem, ti-au citit doar cheia? nici macar nu ti-au bagat masina in hala pentru citirea erorilor?

La ce reprezentanta ai fost?

 

Daca masina e inca in garantie si nu vrei sa platesti din buzunarul tau reparatiile, singura sansa este sa iti faci timp si sa stai pe capul lor pana ti-o repara macar cat mai ai garantie. Eventual, scandal, amenintari etc pana te ia cineva in serios.

Link to comment
Share on other sites

in receptie erorile s-au vazut citind cheia, apoi au pus masina pe tester si in urma diagnozei nu a rezultat niciun cod de eroare. Exact asa s-a exprimat specialistul reprezentantei BMW 'n-are nimic pe tester, totul merge normal ' . Apoi au presupus ei ca erorile care apar si dispar e posibil sa fie de la nu stiu ce cablu care costa 1000 de euro dar nu sunt siguri ca este de acolo si ca trebuie sa demonteze doua zile la masina..exact asa a fost discutia.`Ce reparatie sa platesc eu in situatia asta ?!

 

Asa s-au exprimat cei de acolo? Ca e de la un cablu care costa 1000 de euro ? :hmm:

Cred ca nu ai pus problema corect tu, ideea cea mai buna ar trebui sa te duci cand nu merge ceva, sa le lasi cheia si sa i pui sa te sune cand masina e functionala.

Si daca ar munci 2 zile e treaba lor, insista sa iti rezolvi problemele cat ai inca garantie pe urma va trebui sa iti gasesti un mecanic competent.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.