Jump to content

E46 318i zgomot motor + bec rosu ulei aprins


Recommended Posts

Salut

Azi dimineata cand am pornit masina a mers ok cateva minute dupa care s-a aprins becul rosu la ulei si motorul a inceput sa aiba un zgomot ca de diesel ( tacanit,huruit). Becul ramane aprins si in turatie si in relanti, nu am mers cu masina ci doar am testat pe loc.

Nivelul ulei este ok, ieri masina a mers perfect. Chiar si cu acest zgomot se tureaza ok, nu da fum, etc.

Motorul este N42B20 valvetronic.

Ceva pareri inainte de a ajunge cu ea la service? Cred ca problema e presiunea in partea de sus a motorului - poate fi de la intinzatorul de lant, valvetronic,etc?

Link to comment
Share on other sites

Salut. Daca are intinzatorul neschimbat si este fabricat in perioada 2001-2003 atunci exista posibilitatea sa sara distributia de la punct pe axul de evacuare. Dupa 2003 (parca) au reproiectat intinzatorul de lant inlocuindu-l cu unul mai lung si mai ferm. Din cele descrise de catre tine nu cred ca ai probleme cu distributia, eventual doar patina superioara rupta care ar putea sa produca zgomotul de care spui. La ralanti este stabil sau are fluctuatii? Este posibil sa ai probleme la separatorul de ulei (infundat sau membrana sparta).
Link to comment
Share on other sites

Masina este anul 2002. Nu imi dau seama de fluctuatii la ralanti pentru ca motorul e rece si oricum turatia e mai ridicata.

Cand am facut simeringurile acum 2 ani s-a schimbat si intinzatorul de lant ( patina superioara) cu unul SH ( cel de pe motor era fisurat si nu aveam piesa de schimb). Daca e distributia sarita de pe punct nu sunt si alte simptome?

Edited by ghost30
Link to comment
Share on other sites

Daca e distributia sarita de pe punct nu sunt si alte simptome?

 

Ba da. Daca sare un dinte porneste, merge neregulat la ralanti, nu se accelereaza uniform plus zgomotul specific de lant slab. Daca sar doi dinti nu mai porneste.

Asa cum am specificat mai sus, in cazul tau nu cred ca ai probleme la distributie! Un tester te-ar ajuta cu mai multe informatii - mai ales ca motorul porneste.

Link to comment
Share on other sites

Bucati din patina mai pot ajunge foarte usor si in termoflot si sa iti blocheze supapa de sens pe deschis.

Un tester te ajuta sa vezi daca senzorul de ulei este defect si daca ai alte erori pe partea de valvetronic, distributie.

Daca ai probleme la separatorul de ulei nu apar pe tester. In cazul in care se sparge membrana se aude un suierat la ralanti.

Link to comment
Share on other sites

Orice ar fi, nu e sanatos sa mai incerci sa pornesti motorul, iar un tester nu va oferi dcat raspunsuri partiale (cred ca ai ceva probleme de ordin mecanic-distributie sarita de la punct, patina sparta, presiune de ulei scazuta).Preferabil ar fi sa o duci la un mecanic(sunt cativa specializati in valvetronic), sa ii dea de cap.
Link to comment
Share on other sites

Daca ai martorul de ulei aprins cu rosu sunt doua posibilitati, senzorul de presiune sau pompa de ulei. Daca se dovedeste ca e pompa de aici si zgomotul de diesel la relanti deoarece nu isi mai face ungerea cum trebuie.
Link to comment
Share on other sites

Daca s-a rupt patina cred ca bucatile ajung intai la sorbul pompei de ulei si se blocheaza acolo, nu cred ca au cum sa ajunga pana la filtru.

Testerul cu ce m-ar ajuta in aceasta problema? As putea chema pe cineva la domiciliu cu tester.

 

 

Sorbul este doar o sita din plastic. Bucatile din patina pot trece foarte usor de el. Iti spun pentru ca si eu am fost la limita. Am avut noroc ca nu s-a spart insa era plin de bucati din patina. Trebuie data jos baia si verificat. Sau se vede daca e sparta patina mare si pe sus daca ii dai capacul jos de la axele cu came.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.