Jump to content

Instalatii gpl - avantaje si dezavantaje


Recommended Posts

Nu mi-as pune pentru ca pur si simplu ma deranjeaza teribil orice modificare adusa masinii si asupra careia nu se cunosc efectele pe termen lung.

La fel ca si masinile din ziua de azi pe care toata lumea le lauda pana in slavi (gen Ford Focus,Opel Astra si altele din aceeasi categorie)dar care eu sincer ma indoiesc ca vor ajunge vreo data la varsta E30-urilor intregi si vor putea fi in aceeasi stare de functionare/estetica.

Eu sunt de parere ca de vreme ce o masina a fost gandita pana la ultimul surub sa mearga pe benzina, atunci sa mearga pe benzina nu alti hibrizi.

Si inca un motiv pentru care nu mi-as pune vreo data gaz este siguranta. La cat de bine se fac piesele acum.....au mai fost la stiri masini cu instalatii de gaz care au facut "bum" in parcare din tot felul de cauze...Acuma, fiecare face cum vrea. Asta e punctul meu de vedere.  :blink:

26480[/snapback]

ai dreptate cu gandirea,dar suntem in 2005 si e 30 are multi ani de existenta,nu crezi ca uneori ne mai adaptam in viata si din mers?totusi,occidentalii folosesc asemenea instalatii de multi ani,si sa stii ca in viitor gazul o sa fie la putere pentru ca rezervele de gaze sunt mai numeroase decat cele de petrol-bineinteles ca fiecare face ce vrea cu masina lui-era o discutie nu de ce faci sau nu faci cu masina ta-avantaje si dezavantaje!!!!!!ale montarii instaltiei de gaz pe masina-bafta

Link to comment
Share on other sites

Nu mi-as pune pentru ca pur si simplu ma deranjeaza teribil orice modificare adusa masinii si asupra careia nu se cunosc efectele pe termen lung.

La fel ca si masinile din ziua de azi pe care toata lumea le lauda pana in slavi (gen Ford Focus,Opel Astra si altele din aceeasi categorie)dar care eu sincer ma indoiesc ca vor ajunge vreo data la varsta E30-urilor intregi si vor putea fi in aceeasi stare de functionare/estetica.

Eu sunt de parere ca de vreme ce o masina a fost gandita pana la ultimul surub sa mearga pe benzina, atunci sa mearga pe benzina nu alti hibrizi.(NOS-ul este acceptat)  :)

Si inca un motiv pentru care nu mi-as pune vreo data gaz este siguranta. La cat de bine se fac piesele acum.....au mai fost la stiri masini cu instalatii de gaz care au facut "bum" in parcare din tot felul de cauze...Acuma, fiecare face cum vrea. Asta e punctul meu de vedere.  :blink:

26480[/snapback]

nu mi-ai spus ce ai facut cu aerul-iti merge?adi

Link to comment
Share on other sites

problema cu bubuitul pana la urma e relativa, depinde de calitatea instalatiei, cand eram mai mic taicamiu a avut un fiat miafiori si un mitsubishi galant amandoua aduse proaspat din germania si aveau instalatie pe gaz din fabrica, problema era ca la noi se gasea foarte greu asa ceva. deci sfatul meu e daca vrei sa-ti pui, pune ceva facut pentru bmw, desi o sa coste mai mult, dar si siguranta e mai mare si ar fi perfect daca nu l-ai instala in romania si daca o faci aici cauta pe cineva care chiar se pricepe.
Link to comment
Share on other sites

@florian_xkk: da intr-adevar o gramada de masini vin din afara cu instalatie de gaz si chiar cred ca este un avantaj in strainatate.... dar la noi gazul inca nu are aceeasi calitate ca si afara, traim in romania unde nici benzinica cea de toate zilele nu este la fel peste tot!!!!!!

cat despre instalatie... daca nu este originala sau barem una de calitate mai bine stai cuminte

 

bmw cu gaz 1

 

bmw cu gaz 2

Edited by cristic
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca exista instalatie GPL facuta special pentru BMW!!! :)

26509[/snapback]

 

mah cum exista usii fluture si altele ar trebui sa existe, eu stiam ca sunt si in cazul in care nu sunt macar ceva agreat de bmw. eventual le trimiti un mail in germania si ii intrebi ce fel de instalatii de gaz agreaza ei. si daca nu agreaza nici una .... in cazul asta nu mai stiu :blink:

Link to comment
Share on other sites

Cu toate astea eu tot nu mi-as pune vreo data GPL pe masina (chit ca e 316 chit ca va fi 325) nici sa ma bati cu un peste imputit.

26476[/snapback]

Exact asa gandeam si io cand am avut 318-le: consuma decent in oras (~11), destul de putin afara (~7), benzina era mult mai ieftina, nici prin cap nu imi trecea sa pun gaz pe masina

 

Si, ca fapt divers, in cei doi ani de cand aveam masina (Nova GT 1.6 & 318i) nu pusesem decat benzina de 98!!! Cu sau fara plumb.. NICIODATA nu am pus benzina de 95 (si nici nu am avut probleme cu motorul, sa curat carburator sau injectoare)

 

Dar acum, de cand am 325-ul (si am ramas si cu sechele de cand imi lua 24% :)) am inceput din pacate sa privesc altfel lucrurile: un drum pana la mecanic ma costa peste 100.000ROL, un drum pana la Cora vreo 50-60.000 etc

 

Acum ma uit la bani (benzina) si ma enerveaza asta :blink:

 

Asa ca, daca tot am trecut pe benzina aia de kkt de 95 (parerea mea), o dau dracului si ii pun gaz, ca tot aia e!! :) :)

 

Asa ca, mai vorbim dupa ce o sa iti iei un 535, 525, 540, 750iL sau alti monstri sacri.. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest butcky

Eu nu inteleg de ce isi cumpara unii masini cu motoare mari, consum fff mare si foarte costisitoare, daca nu au bani sa le intretina!!!! :blink: Mai bine si-ar cumpara un TICO! :)

GPL-ul nu se merita decat pe Dacie! Parerea mea... :)

Link to comment
Share on other sites

Din ceea ce mi-au spus catziva mecanici, nu e de preferat sa pui gpl daca nu e dotat din fabrica. Spun ei ca benzina are si un oarecare rol de ungere, iar gazul nu face asta, e mai uscat. Asta e sfatul celor de meserie, eu doar v-am facut cunoscut :blink:
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca exista instalatie GPL facuta special pentru BMW!!! :blink:

26509[/snapback]

 

S-a fabricat BMW E34 518g Touring pe gaz,singura varianta existenta.Deci nu instalatie montata ulterior,asa iesea din fabrica original.

Link to comment
Share on other sites

eu am vazut in italia bmw x5 seria 7 e 38 seria 5 e 39.si alte gramezi de mertane si alte italienesti cu gpl.acolo nu e nici o fita nici un moft gpl.la noi ba strica motoru ba nu fuge masina ba nu poti sa dai scart cu ea.ba nu poti sa urci pe munte.ba fuge mai tare decat benzina ba nu stiu ce.asta am auzit si eu ca e cam nasol cu arderile uscate,
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
O sa faci marca de ras!!! :)  :)  :) Si o sa strici si motorul! :)  Trebuia sa te gandesti ca BMW-urile consuma f mult.  :)

26145[/snapback]

nu cred ca face marca de ras

azi am fost cu dacia unui vecin sa-i fac plinu la gaz si in fata mea era un ML320 daca a ajuns sa se puna GPL pe MB de ce nu ar merge si pe BMW

 

 

 

PS

am avut si io un e32 pe GPL :blink: si mergea destul de bine

Link to comment
Share on other sites

Cu GPL-ul discutia se poate aborda din doua unghiuri total diferite.

 

1. Pe de o parte, sa privim situatia static, asa cum este ea in prezent. In acest caz, in afara unor argumente puriste (nu pun GPL din principiu), sau de know-how tehnic (nu pun GPL pentru ca cei care il monteaza fac asta intr-un mod neprofesionist), nu exista nici un motiv rezonabil de a respinge GPL-ul. Sunt de acord, se pierde cca. 10% din puterea motorului. Dar tehnologia GPL este bine stapanita, este confirmata in practica si da rezultate bune.

Iar, dpdv financiar, economia este fabuloasa. La preturile de astazi, un litru de benzina CO95 fara plumb costa 34.900, iar un litru de GPL costa 17.000. Chiar tinand cont ca motorul va consuma cu 20% mai mult GPL decat benzina, montarea unui kit GPL va reduce cheltuielile cu combustibilul cu aprox. 40% (!!)

 

2. Pe de alta parte, sa nu uitam ca pretul combustibililor este politica de stat. Litrul de benzina nu costa atat de mult in comparatie cu litrul de GPL pentru ca benzina ar fi mai costisitoare de produs, ci pentru ca statul o accizeaza ca porcul. Culmea ironiei, daca accizele ar fi la fel si la benzina si la GPL, atunci ar fi mai ieftin sa folosesti drept carburant benzina, nu GPL.

De unde intrebarea: cat timp va pastra statul accizele la GPL la un nivel atat de scazut? Exista vreo garantie in acest sens? Ne asigura cineva ca, maine, privind pe geam si gandindu-se de unde sa mai stoarca niste bani, cineva din guvern nu va mari acciza la GPL? La o adica, dpdv al bugetului, e un moment bun sa o faca. In acest moment parcul de autoturisme convertite pe GPL este destul de mare si in Romania. Deci, o buna baza de impozitare.

 

Puse cap la cap, lucrurile cred ca sunt intrucatva similare cu discutia "sa-mi iau masina cu motor pe benzina, sau motor Diesel?". Pentru cineva care merge peste 10.000 - 15.000 Km pe an (in functie de consumul masinii), alternativa GPL merita. Pentru cine merge mai putin, cred ca e mai bine sa ramana pe benzina.

Link to comment
Share on other sites

Cu GPL-ul discutia se poate aborda din doua unghiuri total diferite.

De unde intrebarea: cat timp va pastra statul accizele la GPL la un nivel atat de scazut? Exista vreo garantie in acest sens? Ne asigura cineva ca, maine, privind pe geam si gandindu-se de unde sa mai stoarca niste bani, cineva din guvern nu va mari acciza la GPL? La o adica, dpdv al bugetului, e un moment bun sa o faca. In acest moment parcul de autoturisme convertite pe GPL este destul de mare si in Romania. Deci, o buna baza de impozitare.

40560[/snapback]

asta cred ca o sa se intample cat de curand

sper sa nu fie vreun parlamentar pe forum ca poate le dam idei [ daca nu s-au gandit deja ]

Link to comment
Share on other sites

din punctul meu de vedere BMW pe gaz nu e BMW. Producatorul face niste masini deosebite care au o personalitate proprie si care nu cred ca mai e la fel dupa ce pui gaz. Chiar daca se poate, chiar daca merge, ala nu mai e BMW! Eu n-as face asta niciodata!

Parerea mea!

Link to comment
Share on other sites

din punctul meu de vedere BMW pe gaz nu e BMW. Producatorul face niste masini deosebite care au o personalitate proprie si care nu cred  ca mai e la fel dupa ce pui gaz. Chiar daca se poate, chiar daca merge, ala nu mai e BMW! Eu n-as face asta niciodata!

Parerea mea!

40583[/snapback]

:blink: :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

daca omului ii place bmw isi ia bmw si cand are chef de alergat face marele efort sa apese pe un buton si trece pe benzina

ce faci ai masina si nu poti sa circuli cand vrei ca nu e benzina

sigur bmw-ul mai face si cercuri si liniute chiar daca e cu instalatioa in portbagaj

la cat se face benzina nu mai merita.

preturile se aliniaza la cele europene siar salarile sunt romanesti

benzina vor sa o faca la pretul din germania adica 1,3 euro

germani isi iau cu salariul mediu 3000 l benzina si romanu 100l e bine asa?

gpl-ul e un combustibil fara accize in europa din cate stiu

eu am in familie dacie cu gpl si un bmw ci acum imi iau carnetul si cu ce as putea sa circul mai mult?

eu mi-am luat bmw ca imi face placere sa merg cu el iar cu dacia merg ca nu e benzina pt bmw

tare mi-e ca pana la urma o sa imi vad masina cu gpl sa merg cu ea mai des

si scaderea de putere o face cifra octanica care la gpl este 79

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
De unde intrebarea: cat timp va pastra statul accizele la GPL la un nivel atat de scazut? Exista vreo garantie in acest sens?
Uite ca, dupa numai trei saptamani, se contureaza raspunsul statului roman la intrebarile retorice pe care mi le puneam:

 

Link la articolul din Romania Libera, 21 sep. 2005

 

Citat din articol (copyright: Romania Libera): Ministerul Finantelor Publice intentioneaza ca incepand de la anul sa accizeze tot ce misca pe piata petroliera. "Introducerea in sfera de aplicare a accizelor a tuturor produselor care rezulta din prelucrarea titeiului", aceasta este una dintre directiile de modificare a Codului Fiscal care va fi introdusa din 2006, dupa cum a anuntat ieri secretarul de stat in ministerul mentionat Mara Ramniceanu.

Anuntul a fost facut cu prilejul unei conferinte pe tema strategiei fiscale organizate de UGIR si MFP. Analistul financiar Bogdan Baltazar ne-a confirmat ca textul din materialul de presa al Finantelor vizeaza implicit si GPL. "Acest produs se obtine fie din titei, fie din gaz de sonda. De aceea nu se va putea acciza numai GPL provenit din gaz, ci tot ceea ce inseamna acest combustibil", spune dl Baltazar.

Link to comment
Share on other sites

cam nasol, si eu care tocmai ma gandeam la alternativa asta...

45571[/snapback]

poti sa te gandesti pozitiv-ce va fi va fi-ideea este ca bmw-ul meu 325-e30 trage foarte bine si pe gaz-daca vrei ti-l dau sa il probezi-am avut si un urs 318i-l-jetronic-rupea pamantul pe gaz,mai ales la drum

asa ca te sfatuiesc prieteneste sa iti pui gpl-arderea e curata,fara noxe,bujiile arata superb,iar pe benzina,iti garantez,o sa mergi foarte putin,probabil doar la pornire in perioada rece-bafta multa-adi!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.