Jump to content

Sfat achizitie X4


Mparvu

Recommended Posts

Buna,

 

a venit momentul sa schimb masina si am nevoie de cateva sfaturi din partea unor cunoscatori:

 

Ca si cateva lucruri de mentionat in introducere:

- Nu am mai avut BMW pana acuma.

- Nu am mai avut o masina diesel pana acuma.

- Caut o masina mai mult de familie (suficient spatiu pentru 1-2 copii).

- Caut o masina rulata dar nu mai veche de 3-4 ani si pana in 100 k. Masina sa fie cel putin 2015 \ 2016.

- Masina as vrea sa o iau din DE , direct din reprezentata, cu garantie.

- O sa tin masina cel putin 4 ani.

- Caut un motor de 2l.

- Bugetul e undeva pe la 30 k.

 

 

M-am cam oprit la urmatoarele masini:

- Land Rover Discovery Sport

- Audi Q5

- BMW X4 ( imi place mai mult decat X3).

 

Pentru ca suntem pe un forum dedicat BMW, nu o sa pun intrebari legate de primele doua masini de mai sus. Mentionez doar ca am facut un drive test cu primele doua modele ( mi-a placut mult mai mult Audi Q5 decat Land Rover-ul ). Nu am condus un X4.

 

Din pacate la banii pe care ii am la dispozitie, nu imi permit un Q5 ultimul model ( la modelul precent mi se pare outdated interior - in special bordul) si asta e motivul pentru care ma indrept si catre un X4 (imi place f mult cum arata - atata exterior cat si interior). La bugetul disponibil, cautand prin reprezentatele BMW din DE, vad ca as putea lua un X4 de prin 2015 cu vreo 80 000 km ( EUROPlus Garantie ).

 

Pentru ca sunt incepator in acest brand, in lumina detaliilor de mai sus, am cateva intrebari :

 

- Cum sa verific ca masina a avut toate operatiunile de mentenanta facute ? ( pana la 80 000 km , trebuie schimbat altceva decat uleiul de motor\combustibil si filtrele ? Ma gandesc aici , in special, la cutia de viteze automata - trebuie schimbat uleiul si la ea pana la acest numar de km ? )

- Daca cumpar un BMW X4 care are 4 ani vechime si ~ 80 000 km, care e urmatoarea operatiune de mentenanta mai costisitoare pe care trebuie sa o fac ( ex. schimbat ulei cutie de viteza) ?

- "EUROPlus Garantie" este valabila si in Romania la reprezentante ( ex. BMW Bavaria ) ? In caz de probleme tehnice cu masina, pot folosi aceasta garantie ? Daca da, exista decontare direct ? Daca nu, dureaza mult pana imi primesc banii inapoi ?

- Exista online posibilitatea sa verific , eventual direct la BMW, istoricul masinii ? ( La Land Rover e un site unde oricine poate cauta , dupa seria masinii, toate revizile, reparatile, etc )

- Ce parere aveti de aceasta masina in general ? Este o masina fiabila ?

- In proportie de 60 % masina o sa fie condusa in oras, restul in afara prin concedii .. diverse drumuri in tara, un BMW X4 e recomandat in acest caz ?

- La ce perioada de timp se face revizia ( schimb ulei + filtre) ? Cat costa o revizie "normala" ?

- La ce consum real sa ma astept (oras \ afara ) ? Mentionez ca nu sunt foarte sportiv in condus.

 

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri ( ma bucur mult ca exista o asa comunitate mare pe BMW - spre exemplu la Land Rover gasesc foarte greu informatii din Ro , acesta fiind si un mare minus pentru a cumpara aceasta masina).

Edited by Mparvu
Link to comment
Share on other sites

Voi incerca eu sa iti raspund la intrebari:

 

 

- Cum sa verific ca masina a avut toate operatiunile de mentenanta facute ? ( pana la 80 000 km , trebuie schimbat altceva decat uleiul de motor\combustibil si filtrele ? Ma gandesc aici , in special, la cutia de viteze automata - trebuie schimbat uleiul si la ea pana la acest numar de km ? )

 

Cel mai simplu de verificat istoricul: mergi la o reprezentanta BMW de aici cu seria de sasiu si vei primi toate informatiile daca angajatul e binevoitor sa ti le ofere. Pana in 80 000 pot fi multe de schimbat sau putine, depinde de masina cum s-a utilizat etc, in conditii normale, ulei, filtre, placute, cauciucuri

La cutia de viteze sigur nu cred ca s-a umblat pana in 80 000.

 

- Daca cumpar un BMW X4 care are 4 ani vechime si ~ 80 000 km, care e urmatoarea operatiune de mentenanta mai costisitoare pe care trebuie sa o fac ( ex. schimbat ulei cutie de viteza) ?

 

Ar fi bine sa i schimbi uleiul la cutie si in pus orice altceva ce ar necesita schimbare ex: placute, cauciucuri. Daca are revizie facuta recent poti sa mergi cu ea pana la urmatoarea, fara sa i schimbi nimic, evident.

 

- "EUROPlus Garantie" este valabila si in Romania la reprezentante ( ex. BMW Bavaria ) ? In caz de probleme tehnice cu masina, pot folosi aceasta garantie ? Daca da, exista decontare direct ? Daca nu, dureaza mult pana imi primesc banii inapoi ?

 

Cauta pe forum s-a mai discutat despre garantia asta, ideea ar fi sa iei masina cu Premium Selection.

 

- Exista online posibilitatea sa verific , eventual direct la BMW, istoricul masinii ? ( La Land Rover e un site unde oricine poate cauta , dupa seria masinii, toate revizile, reparatile, etc )

 

Exista situri nu dedicate BMW unde poti verifica istoricul, dar cel mai bine il verifici direct la reprezentanta.

 

- Ce parere aveti de aceasta masina in general ? Este o masina fiabila ?

 

Da e o masina ok cu un motor foarte bun, contrar altor opinii

 

- In proportie de 60 % masina o sa fie condusa in oras, restul in afara prin concedii .. diverse drumuri in tara, un BMW X4 e recomandat in acest caz ?

 

Tu stii cel mai bine ce fel de masina iti trebuie

 

- La ce perioada de timp se face revizia ( schimb ulei + filtre) ? Cat costa o revizie "normala" ?

 

In Germania cam la 30 000 de km, la noi cel mai bine e anual sau cam la 15 000km. La o reprezentanta BMW o revizie e in jur de 1500 RON +/- doar ulei si filtre

 

- La ce consum real sa ma astept (oras \ afara ) ? Mentionez ca nu sunt foarte sportiv in condus.

 

Depinde de foarte multi factori ca sa iti raspund eu, ideea e sa nu te iei dupa cifrele oficiale, probabil undeva in jur de 9 consum mediu

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult celor care mi-au raspuns.

 

Schimbul de ulei la cutia automata la cat timp se face ? ( am citit spre exemplu ca la audi se recomanda de producator undeva la fiecare 60 k).

la fiecare 80-120 000 si la cutia de transfer la fiecare 50 000 km ca sa fii sigur ca nu vei avea niciodata probleme. La cutia de transfer este ieftin schimbul.. in jur de 250-350 lei sau poate chiar mai mult depinde pe unde te duci..

Link to comment
Share on other sites

Care este logica de a-ti cumpara o masina de ~2 tone cu motor de 2 litri? Eu n-as cumpara sub nicio forma X4 sau masini din categoria asta fara motor 3.0. Oricum o sa pierzi la devalorizare si intretinere mii de euro in urmatorii 4 ani, aia ~1800e platiti in plus la impozit in cei 4 ani nu cred ca sunt atat de relevanti.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am 2.0d 190 de cai , chiar nu simt ca e nevoie de mai mult , nu iti iei x3/x4 sa pari "sefu" soselelor la liniute sau mai stiu eu ce..in principiu pe acceleratie de duce chiar frumos b47-le.

 

Depinde de nevoi, poati fi suficient daca ai un stil de mers relaxat. Daca e vorba sa pui 4 persoane in el, se simte ca gafaie dupa 120 incolo. 0-100 accelereaza decent, dar e putin relevant asta.

2.0 abia e optim pentru un x1 care e mai usor totusi. Si acolo se simtea uneori nevoia de mai mult, parca prea tinea motorul in 4000 de ture la depasiri in anumite situatii.

Corect si cel mai potrivit pentru un suv de cca 2 tone este un 3.0, iar daca tot iti asumi devalorizarea enorma a masinii in 4 ani, ce platesti la impozit si consum in plus e chiar irelevant.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vin de pe un e46 de 150cai softat la 180 ( cred ) si masina aia accelera chiar frumos si nu simt ca x3-ul asta e lesinat prin comparatie , probabil ca e din cauza cutiei automate care schimba exact cand trebuie in functie de cat de tare apesi acceleratia, dar nu te contrazic , sigur un 3.0d e mai fasnet daca iti doresti asta de la o masina in Romania :p.
Link to comment
Share on other sites

Totusi la 3.0 nu costa mai mult doar impozitul... orice piesa e mai scumpa , un disc , o placuta , schimbul de ulei , asigurare , etc.. se aduna si daca omul nu vrea sa se lipeasca de scaun la 120 cred ca nu are de ce sa isi ia 3.0 . Oricum nu cred ca x4 2.0 are 2 tone . f10 3.0 xdrive are 1800 kg.. f01 3.0 xdrive 1870 kg... x4 2.0 cred ca are 1700-1800 kg.
Link to comment
Share on other sites

Parerile utilizatorilor sunt subiective, in sensul ca unora le trebuie motoare foarte puternice, sau isi doresc acceleratii puternice si viteza sporita (nu stiu unde, dar in fine), pe cand altii vor aprecia serenitatea si costurile mai mici( motor mai mare, jante mai mari, anvelope mai scumpe, greutate mai mare, plactue frana schimbate mai des, mai mult ulei, asigurari, impozit, etc). Mergi si incearca o masina cu motorul respectiv, daca tie iti place, go for it, nu mai sta si intreba in stanga si dreapta, ca iei masina pentru tine si familia ta.Poate nu e masina ideala pentru oras , cu motor diesel, dar probabil ca nici nu o sa o pastrezi 5 ani.

 

Vezi ca nici fiabilitata germana nu mai este ce a fost pe vremuri, iar in ceea ce priveste garantia, mai este aici pe forum un caz cu garantie europlus care trebuie sa duca ceva munca de lamurire pana i se repara masina pe garantie.

Link to comment
Share on other sites

Daca vrei motor de 2l. te sfatuiesc sa uiti de BMW, probleme cat casa, motor, cutie transfer,Land Rover e departe de BMW.

 

tu faci referire la masinile de epoca.

 

masinile livrate incepand cu ianuarie 2015, adica din momentul in care au inceput livrarile masinilor cu motorul B47 de 190 cp(motor anuntat in sept 2014), aceste problem au disparut.

 

Oricum nu cred ca x4 2.0 are 2 tone . f10 3.0 xdrive are 1800 kg.. f01 3.0 xdrive 1870 kg... x4 2.0 cred ca are 1700-1800 kg.

 

florentina, tu vorbesti din cartile in care producatorii auto aseaza cifrele astfel incat sa arate bine ochiului. vezi atasat cat are masina mea cu un pasager de 90 kg, o patura in portbagaj si rezervorul 2/3 plin cu combustibil. raman net 1800kg. x3/x4 cu motor de 2 litri se apropie clar de 2 tone masa neta.

f01 are 2.1 tone

f10 cu 3 litri se apropie de 2 tone

 

 

@Mparvu, cateodata nici masinile de 400cp nu sunt suficiente, iar uneori poti fi suficinte si cele de 100cp.

 

depinde de ceea ce ti-ai propus sa faci cu masina, de temperamentul tau ca sofer etc.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Nu am nevoie de ceva mai puternic ( eu conduc mai batraneste un pic ... in general sunt singur in masina , iar cand sunt cu familia .. sotia + copil. Important e sa ma simt bine cand conduc ... ). Ma intereseaza insa sa nu ma coste foarte mult dupa achizitie , deci sa fie o masina fiabila - asta e cel mai important lucru. Si legat de acesta discutie cu motor de 2.0 Vs 3.0, asta a si fost motivul pentru care am zis sa cobor la o clasa mai mica , pentru ca initial ma uitam la un X5 cu motor de 2.0 .

 

Ca sa vin cu ceva concret, ce ziceti de aceasta masina ? https://gebrauchtwagen.bmw-hamburg.de/CarSearch/Details/963800/5

 

Si apropo de devalorizare, la un mers de pana 15 000 km pe an ...in 3-4 ani o sa se adune vreo 50 000 k. Cat o sa scada valoarea masinii ? ( 6-7 ani vechime, ~ 130 000 km ) ? Reusesc sa o vand cu 23-24 k Eur ?

Edited by Mparvu
Link to comment
Share on other sites

o vei vinde sub 20k cu mult si asta pt ca vor fi aparut multe x4 sh din noul model.

 

uita-te si tu cu cat se vinde seria 5 sau x3 de 6-7 ani cu 130k km, motor de 2 litri. toate sunt sub 20k.

 

acum pot fi si anunturi cu pret peste 20k, insa nu se tranzactioneaza.

 

dar tu cum te gandesti ca o masina care o poti lua acum cu 31k(probabil noua a fost dublu) dupa 3 ani si 3 luni de la productie+ 80k km, sa o mai utilizezi tu 3-4 ani si 50k km, iar ea sa mai piarda inca abia 10% din valoarea ei de noua?!

 

e drept ca devalorizarea este maxima in primii ani si apoi e mai lina, insa 20k pret de revanzare este o valoare optimista

 

 

m-am uitat acum. un x3 20d din 2012-2013 cu intre 125k si 150k sunt pe mobile intre 14k si 22k. evident ca alea peste 18k nu se vor vinde nicicum pt ca nu aia e valoarea reala

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

@Mparvu

 

Parca ma regasesc in postul tau.

La fel am vrut si eu o masina SUVulet, ok pentru o familie, din 2015, pana in 100k de la reprezentanta din DE, 60% din timp in oras cu stil de condus calm. Si am gasit x4 asta care din punctul meu de vedere arata super bine si nu imi e deloc rusine cu ea(are cel mai sexy fund din parcare). Primul meu BMW, primul diesel, prima automata.

Eu am luat-o in octombie cu 32.000 euro la 95k km full option.

Motorul de 2.0d mie mi se pare suficient pentru oras si in afara. Este zgomotos daca stai afara langa ea ( pt mine care vin de pe benzina) dar pe interior este destul de bine insonorizata si nu auzi mai nimic din exterior.

Suspensia este putin cam ferma pentru gustul meu. Rotile de 20'' runflat sunt ingrozitor de rigide si zgomotoase. Trecerea de la roti runflat de vara la cele NRF de iarna a fost ca trecerea de la caruta cu roti de lemn la perne de aer(exagerez evident)

Consumul meu pe timp de iarna este in jur de 8.5 in afara si 10 in oras. Masina este grea si asta se simte la franare.

O optiune foarte buna mi se pare acel collision warning ( nu stiu sigur daca asa se numeste, franeaza singura), m-a salvat de 2 ori pana acum.

Schimba vitezele destul de lin, dar nu asa lin la viteze foarte mici cand mergi bara la bara. Ca operatiune de mentenanta mai costisitoare pe care trebuie sa o fac, ma gandesc luna viitoare sa ii fac schimbul de ulei la cutia de viteze. Am vazut preturi in jur de 2400lei.

Am o un mic troncanit din spate cand trec peste damburi, am inteles ca este o problema des intalnita si la x6 ( niste suruburi ce trebuiesc stranse? habar nu am, nu am reusit sa imi dau seama de unde provine mai exact)

Pielea alba din punctul meu de vedere arata cel mai bine dar este si greu sa o intretii.

 

Revizia la 15.000km sau 1 an. Asa recomanda toti am observat.

 

Si pun si 2 poze sa ma laud cu ea :turned:

https://ibb.co/cyXyp1v

https://ibb.co/nb73B8G

Edited by Cristian_P
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

@Mparvu

 

Parca ma regasesc in postul tau.

La fel am vrut si eu o masina SUVulet, ok pentru o familie, din 2015, pana in 100k de la reprezentanta din DE, 60% din timp in oras cu stil de condus calm. Si am gasit x4 asta care din punctul meu de vedere arata super bine si nu imi e deloc rusine cu ea(are cel mai sexy fund din parcare). Primul meu BMW, primul diesel, prima automata.

Eu am luat-o in octombie cu 32.000 euro la 95k km full option.

Motorul de 2.0d mie mi se pare suficient pentru oras si in afara. Este zgomotos daca stai afara langa ea ( pt mine care vin de pe benzina) dar pe interior este destul de bine insonorizata si nu auzi mai nimic din exterior.

Suspensia este putin cam ferma pentru gustul meu. Rotile de 20'' runflat sunt ingrozitor de rigide si zgomotoase. Trecerea de la roti runflat de vara la cele NRF de iarna a fost ca trecerea de la caruta cu roti de lemn la perne de aer(exagerez evident)

Consumul meu pe timp de iarna este in jur de 8.5 in afara si 10 in oras. Masina este grea si asta se simte la franare.

O optiune foarte buna mi se pare acel collision warning ( nu stiu sigur daca asa se numeste, franeaza singura), m-a salvat de 2 ori pana acum.

Schimba vitezele destul de lin, dar nu asa lin la viteze foarte mici cand mergi bara la bara. Ca operatiune de mentenanta mai costisitoare pe care trebuie sa o fac, ma gandesc luna viitoare sa ii fac schimbul de ulei la cutia de viteze. Am vazut preturi in jur de 2400lei.

Am o un mic troncanit din spate cand trec peste damburi, am inteles ca este o problema des intalnita si la x6 ( niste suruburi ce trebuiesc stranse? habar nu am, nu am reusit sa imi dau seama de unde provine mai exact)

Pielea alba din punctul meu de vedere arata cel mai bine dar este si greu sa o intretii.

 

Revizia la 15.000km sau 1 an. Asa recomanda toti am observat.

 

Si pun si 2 poze sa ma laud cu ea :turned:

https://ibb.co/cyXyp1v

https://ibb.co/nb73B8G

 

 

Ref "Am o un mic troncanit din spate cand trec peste damburi":

Am avut si eu la X3, nou garantie.

Este de la hayon, pe laterale cam la mijloc exista 2 tampoane rotunde.

Acolo se opreste hayonul. Acele atmpoane se pot regla, sunt pe surub. Le desfaci si atunci ies in afara si tin mai bine hayonul.

Dar nu desfacute prea mult sa nu deformeze curbura hayonului.

Link to comment
Share on other sites

@Mparvu

 

Salutari

Sunt posesor de X4 diesel 2.0 de aproape 2 ani, luata de noua de la Bavaria si cred ca e senzationala la condus si fiabila

Daca doresti o masina de familie mai bine X3

X4 e mai frumoasa dar e mai sport si in spate nu e cea mai comoda iar portbagajul e mai mic, sincer cred ca e mai mult pentru o familie de 2 persoane

Fiind reviziile gratis 5 ani nu pot sa-ti spun care sunt costurile de intretinere, poate doar placutele pe spate, m-au socat, e adevarat ca le-am luat de la reprezentanta.

De curand am scos-o din service dupa ce a calatorit pe platforma din cauza supapei EGR, foarte la moda in ultimul timp in lumea BMW diesel.

Inca nu a ajuns recall-ul si la noi, dar mergem singuri de nevoie!

Daca ti neaparat sa iei X4 te felicit pentru alegere!

Link to comment
Share on other sites

Si X4le meu a trecut prin campania de schimbare a egr-ului.

Referitor la masina, eu am cumparat-o sh, in septembrie anul trecut si tot asa am fost in cumpana intre X3 si X4. Am vazut multe exemplare. Insa am ales cea fin urma poate si din cauza aspectului, dar mai mult din cauza condititiei tehnice si a intretinerii numai in reteaua BMW. Dupa toate verificarile posibile la reprezentanta am cumparat-o.

Eu zic, ca pentru o familie de 3 persoane e ok. Daca, cauti mai mult spatiu, X3ul e o solutie mai buna de luat in calcul. Referitor la motorizari, B47le e solutia economica, compromisul dintre confort/putere, insa daca parcurgi multe drumuri in exterior, mai potrivit e un N57.

Deocamdata i-am facut schimbul de ulei si toate filtrele si schimb antigel la reprezentanta din catun si de vreo luna placutele spate. Ma asteapta in viitorul apropiat discuri si placute fata.

Daca mai sunt intrebari rapsund cu cea mai mare placere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.