Jump to content

Bmw X5 E70 4.8i compresie scĂŁzutĂŁ


Recommended Posts

BunĂŁ,

Dețin un BMW X5 4.8i 355 CP din 2007. La test mi-au apĂŁrut urmĂŁtoarele erori: p0300, p0305, p0306, p0307, p0308 mai exact Misfire Detected cilindrul 5,6,7 și 8 și p0391 Sensor Poziție banca a doua.

Am verificat presiune ĂŽn cilindri și mi-a iesit asa: Cilindru 1-5,5 bar, Cilindrul 2-5 bar, Cilindrul 3-4,5 bar, Cilindrul 4-5 bar, Cilindrul 5- 6 bar, Cilindrul 6-5,5 bar, Cilindrul 7-5,5 bar, Cilindrul 8-5,5 bar. Specific ca mașina are 110.000km pornește, iar dupĂŁ câteva secunde se oprește motorul. Ar putea fii chiulasa? Sau mai degrabĂŁ segmenții? A mai avut cineva aceeași problema?

Mulțumesc frumos!!

Link to comment
Share on other sites

Desi, procentual, sunt variatii relativ mari intre cilindri (minimul este 4.5bar = ~80% din maximul de 5.5bar), este ciudat ca valorile compresiei sunt destul de bine grupate in jurul a 5 bar (+/- 10%).

Aceasta indica faptul ca aceeasi problema se manifesta la toti cilindrii, ceea ce este destul de rar. De regula, la testele de compresie care nu ies bine, doar cativa cilindri nu sunt OK, majoritatea fiind in general in parametri.

 

Posibile piste de luat in considerare (ordinea de mai jos este aleatoare):

a. Motorul are un rulaj real colosal (= foarte multe sute de mii de Km), sau a fost prost intretinut - caz in care toti cilindrii s-au uzat "sincron", iar valorile reduse de compresie indica cel mai probabil segmenti uzati. Daca masina nu este in posesia ta de noua, iar alte posibile cauze nu se confirma, atunci merita investigat istoricul.

b. Este o defectiune la nivelul sistemului Valvetronic, iar supapele nu se inchid complet - ceea ce ar explica atat faptul ca valorile de compresie sunt reduse, cat si oprirea motorului.

c. Din diverse cauze (ex: consum de ulei) suprafetele de asezare ale supapelor pe scaune sunt contaminate si nu mai asigura etanseitatea necesara.

d. Testul de compresie a fost realizat defectuos, sau cu un aparat prost calibrat. Din proprie experienta, iti recomand sa nu excluzi aceasta varianta. Daca repetarea testului indica compresie buna, atunci motorul ar putea fi in OK, iar problemele sa fie cauzate doar de vreun senzor (ex: senzori de pozitie a axelor cu came, etc.). Unde ai efectuat testul de compresie si cu ce fel de aparat?

 

Probabil cunosti faptul ca motorul N62 a fost destul de problematic - fara a fi insa dezastruos.

Au avut probleme cu el in trecut? Consuma ulei? Scoate fum de ulei ars pe teava de esapament?

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

N62 e un motor strong cu bubele lui ce-i drept dar duc sute de mii de km fara probleme majore, cea mai cunoscuta e consumul de ulei pe la simeringurile supapelor. Atatea coduri de missfire poate fi o distributie sarita, de obicei doar asa ceva iti da coduri de missfire pe toti cilindrii. Evident verifica si senzorii de pozitie ai axelor cu came, poate fi ceva foarte banal totusi, incepe cu ei. Valvetronicul nu ar trebui sa afecteze mersul la ralanti, motorul functioneaza si fara, atata doar ca puterea e redusa. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru rĂŁspunsuri. Mașina o am de la 90.000km. Eu locuiesc ĂŽn Germania, testul de compresie a fost fĂŁcut la reprezentanta Bmw aici ĂŽn Germania, deci ma ĂŽndoiesc sa fi fost testul greșit, dar exact negru pe alb ce are nu mi-a spus. Am fost ĂŽn 2 Service-uri aici cu mașina și nici unul,nici altul nu mi-au spus nimic concret. La Bmw mi s-a spus ca poate sa deschidĂŁ motorul sa vadĂŁ exact ce are, dar ma costa undeva la 700€ doar sa se uite. Am decis sa o trimit la un servis ĂŽn România undeva unde am mai fost și am fost foarte mulțumit calitate/preț. Mașina a fost verificata, are km originali. Ceea ce tine de schimburile de ulei ĂŽnainte sa o dețin eu, poate fi o problema. Pentru ca, la cumpĂŁrare a avut uleiul destul de "urat". Mașina a fĂŁcut un sunet ciudat pe autostrada ĂŽn mers, s-a ĂŽnecat motorul foarte tare, s-a aprins martorul motor ĂŽn bord,am tras imediat pe dreapta și când am dat sa pornesc din nou pornea dar turometrul sarea foarte tare, de la 200 de turații pana pe la 2500. De acolo am sunat Trailer și am dus-o direct ĂŽn Service. Ăn cursul sĂŁptĂŁmânii viitoare va ajunge mașina ĂŽn România și dupĂŁ ce se deschide motorul voi da mai departe alte informații
Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru rĂŁspunsuri. Mașina o am de la 90.000km. Eu locuiesc ĂŽn Germania, testul de compresie a fost fĂŁcut la reprezentanta Bmw aici ĂŽn Germania, deci ma ĂŽndoiesc sa fi fost testul greșit, dar exact negru pe alb ce are nu mi-a spus. Am fost ĂŽn 2 Service-uri aici cu mașina și nici unul,nici altul nu mi-au spus nimic concret. La Bmw mi s-a spus ca poate sa deschidĂŁ motorul sa vadĂŁ exact ce are, dar ma costa undeva la 700€ doar sa se uite. Am decis sa o trimit la un servis ĂŽn România undeva unde am mai fost și am fost foarte mulțumit calitate/preț. Mașina a fost verificata, are km originali. Ceea ce tine de schimburile de ulei ĂŽnainte sa o dețin eu, poate fi o problema. Pentru ca, la cumpĂŁrare a avut uleiul destul de "urat". Mașina a fĂŁcut un sunet ciudat pe autostrada ĂŽn mers, s-a ĂŽnecat motorul foarte tare, s-a aprins martorul motor ĂŽn bord,am tras imediat pe dreapta și când am dat sa pornesc din nou pornea dar turometrul sarea foarte tare, de la 200 de turații pana pe la 2500. De acolo am sunat Trailer și am dus-o direct ĂŽn Service. Ăn cursul sĂŁptĂŁmânii viitoare va ajunge mașina ĂŽn România și dupĂŁ ce se deschide motorul voi da mai departe alte informații

Ai grija sa nu o trimiti la BimerService, a mai facut cineva prostia asta, a trims-o din Italia parca si si-au batut joc de ea.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.