Jump to content

F31 Montare Suport Lombar


livyu

Recommended Posts

Salut,

Este primul meu topic de genul :)

 

In decembrie mi-am luat un F31 pt ca vroiam break... si tractiune spate...

Singura chestie care m-a deranjat la masina a fost ca nu aveam suport lombar(desii o tampenie la o marca premium) am zis ca trec peste dar dupa drumuri lungi ma omora.

Tin sa mentionez ca am scaune simple, manuale cu incalzire.

Dupa a urmat un intreg proces de cautare de piese pentru retrofit dar nu gaseam decat pentru scaune sport. Printr-un noroc chior am zis sa contactez in privat un vanzator de pe ebay DE care avea suport lombar pt scaune sport de f30 sa-l intreb daca nu cumva are si pt scaune simple doar pentru sofer si surpriza, avea! Am platit omului 110 eur cu tot cu transport si au ajuns aici dupa o saptamana:

 

Perna, valva, compresor, buton si cablaj complet.

Astazi am facut marea operatiune dar din pacate singurele poze pe care le am sunt de la urechea de plastic de la manete si trim ul lateral dupa gaurire cu butonul montat.

 

Operatiunea s-a desfasurat asa

 

- Eu am desfacut prima data panoul lateral unde sunt comenzile scaunului si cred ca asta a fost cel mai greu lucru pentru ca manetele de plastic au un clips care le blocheaza pe tija de metal si ca sa poti elibera clipsul de pe tija trebuie bagata o surubelnita mica si ridicat clips ul-> tras maneta in afara. Probabil ca mergea mai usor daca eliberam scaunul de podea prima data ca sa am loc destul de manevra cu surubelnita.

- Panourile laterale au forma si locul unde ar fi trebuit sa fie butoanele pentru controlul lombar dar nu exista gaurile. Cu ajutorul unul cutter am taiat gaura pentru buton. Plasticul este destul de moale si exista un canal care delimiteaza forma rotunda a butonului pentru ca operatiunea asta sa decurga simplu. La final am bagat butonul care pe spate are urechi de metal pentru blocare.

- Am desfacut cele 4 suruburi Torx50 cu care este prins scaunul de podea si l-am lasat pe spate ca sa pot sa inspectez actualul sistem electric. Si am realizat ca singura alimentare este pentru modulul de incalzire, noul cablaj avand in plus 2 pini masa si + de la o siguranta separata pentru sistemul lombar. Ca sa nu complic instalarea mai mult decat era necesar am modificat noul cablaj in mufa galbena de pe scaun in felul urmator: Am scos pinii din mufa care erau pentru sistemul lombar si masa am lipit-o de pinul de masa de la calculatorul de incalzire si + ul la fel de + de la incalzire doar ca am adaugat o siguranta de 5A. Sistemul lombar consuma maxim 400mA (testat de mine) iar siguranta pentru incalzire este de 30A deci nici o problema ca m-am legat de el.

- Desfacut panoul de pe spatele scaunului care se desface foarte usor dupa ce se scot cele doua nituri de plastic si se aluneca intreg panoul catre podea.

- Pe spatele scaunului am avut acces la arcul spatarului. Pe net sunt cateva posturi unde toti recomanda sa bagi perna lombara dinspre podea in sus intre arc si perna scaunului. Doar ca pentru mine a fost mult mai logic sa scos cele doua arcuri laterale intre frame ul scaunului si arcul scaunului, in felul asta am putut sa introduc perna fara prea mari probleme din stanga spre dreapta. Dupa cu ajutorul unul patent am montat arcurile la loc(cel de jos este mai dur si are nevoie de forta mai mare).

- Am montat pe plasa arc din mijloc valva (valva are 3 urechi de prindere pe arc)

- Montat compresorul pe partea stanga in jos langa frame ul de metal si prins cu doi soricei.

- Descoperit traseul celorlalte fire(Airbag si Incalzire) prin care puteam sa duc elegant firele de la valva si motor pe partea de sub scaun. Cel mai simplu si cred ca si metoda originala a fost prin partea din stanga jos in colt.

- Deconectat bateria(o intreaga nebunie sa ajungi la baterie la f31 nu stiu cum e la f30)

- Deconectat mufa intre masina si scaun, am scos mufa galbena care era initial pe scaun si am scos mufele mai mici din ea pentru airbag/pretensionare si le-am mutat pe mufa noua care avea si cablajul modificat pentru sistemul lombar.

- Am trecut mufa pentru butonul de control si cablul printr-o gaura in frame ul metalic de pe lateral, am bagat mufa in buton, care era acum pe trim ul de plastic si am montat trim ul la loc.

- Am montat mufa Galbena la locul ei (are un piaptan metalic pe care se clipseaza sub scaun) am facut un pic de cable management sa fie totul ok cu loc de joc(spatarul se misca)

- Am reconectat cu ceva emotii bateria la loc si surpriza totul mergea perfect!

- Am prins scaunul de podea, pus panoul de pe spate la loc si job done!

 

Concluzii... super fericit! mai ales spatele meu :)

 

PS: cand am dat scaunul pe spate am gasit o nuca fix la gura de ventilatie de sub scaun si cand am dat sa pun mana pe ea sa o arunc a intrat in gaura :( si trebuie sa gasesc o varianta sa o pescuiesc de acolo ca se aude cum se plimba fata spate. Vreo idee?

 

Sper ca ajuta cumva... daca ma ducea capul inainte faceam si eu poze pe parcurs dar erau 3 grade afara si m-am miscat repede ca inghetam

 

Spor!

post-92873-0-77757800-1547842090_thumb.jpg

post-92873-0-77554600-1547844728_thumb.jpg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.