Jump to content

Termoflot 320d nfl 2001


Recommended Posts

Va salut!

 

Aseara am observat fum alb in spatele masinii, am crezut ca e abur prima data. Primul simptom a fost ca nu mai imi baga caldura in habitaclu.

Al doilea simptom este ca aud turbina cum "fluiera" mult mai tare ca de obicei. Am desfacut si la epurator si arata totul in regula.

Azi m-am apucat de investigat si vad ca este ulei in vasul de expansiune si se pare ca a fost si presiune mare caci a iesit pe la buson/supapa.

 

Am comandat termoflot (heat exchanger, oil cooler, cum vreti sa-i ziceti) si solutie de curatat uleiul din radiator si vreau sa ma apuc azi de lucrare.

 

Intrebarea mea este cam cati km as putea sa ma deplasez cu ea (spre service) si la ce sa fiu atent in timpul acesta. As alege varianta sa o tractez dar nu prea am posibilitatea aceasta.

Totodata as aprecia orice sfat referitor la manopera, curatarea instalatiei, orice...

 

Multumesc!

post-74866-0-39144200-1548422045_thumb.jpg

Edited by s_cristi
Link to comment
Share on other sites

salut la tine cel mai probabil s-a ars garnitura de chiulasa. Verifica totusi dupa ce pui noul termoflot cum sta treaba

 

iti va trebui un engine flush ptr curatare motor in instalatia de ungere (Liqui Moly, Protec, 2+2 ... etc)

iar ptr radiator pune solutiile 2 de la Protec ptr curatare ulei din instalatia de racire cu apa distilata dupa care clatesti bine cu apa distilata si pui antigel

https://altex.ro/kit-indepartare-ulei-din-instalatia-de-racire-2-componente-radiator-oil-cleaner-protec/cpd/AUTPRO15111/

 

ai caldura in habitaclu? Baga presiune sau aer in vasul de expansiune cu antigel? Daca nu le ai pe astea probabil ai scapat si nu ai garnitura de chiulasa arsa sau ciupita. Totusi tatoneaza antigelul si uleiul nou puse

Edited by mihalascu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am specificat deja faptul ca:

1) nu mai baga caldura in habitaclu, cel mai probabil din cauza uleiului ajuns in instalatia de racire (s-a infundat ceva pe acolo).

2_ am luat solutie de curatare ulei din radioator/instalatia de racire

 

Presiune sau aer in vasul de expansiune nu pot spune daca baga pentru ca nu as sta cu motorul pornit prea mult pana nu curat instalatie de racire de ulei, ceea ce implica mai intai sa schimb termoflotul.

O sa verific si starea uleiului ca sa vad daca trebuie un engine flush sau nu (sunt multe pro si contra si pe tema asta). Presupun totusi ca da pentru ca era cam cremos pe joja azi dimineata. In schimb sub busonul de completare (pe culbutori) parea normal.

Link to comment
Share on other sites

Schimba termoflotul si vezi dupa ce speli bine instalatia de racire si cea de ungere

Daca face bule in vazul de expansiune si nu ai caldura in habitaclu sigur ai garnitura de chiulasa arsa

Nu are treaba uleiul cu incalzirea din habitaclu. Fum alb in spatele masinii inseamna ca ti-a intrat apa in camera de ardere (cilindru si piston)

Va trebui sa mergi la meserias ptr inlocuire garnitura de chiulasa. De verificat si planeitatea chiulasei cu o rigla metalica sau echer metalic de catre mecanic, la fel si blocul motor

Edited by mihalascu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am bãnuit termoflotul pentru ca era o cantitate imensã de ulei În apã. Nu prea are cum sa intre de la garnitura de chiulasa asa repede, ma gândesc.

Azi am reușit sĂŁ pun termoflot nou si am pus un ulei nou pentru flush.

Uleiul s-a comportat ok dupã câteva minute de mers deci o problema zic eu ca s-a rezolvat.

Mai am de dat jos termostatul ca sa scot spuma grosolana. Am scos foarte multa din radiator și din vasul de expansiune. Circuitul este ĂŽncĂŁ ĂŽn mare parte ĂŽnfundat.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

curata circuitul de racire cu radiator flush si apa distilata dupa care clateste bine cu apa distilata si pui antigel

mergi cu masina si tine sub observatie. Daca nu ai caldura in habitaclu si daca creste temperatura antigelului, continua cu fum alb , sau daca iar intra ulei in apa, te indrepti spre garnitura de chiulasa arsa

sau mai poate fi bloc fisurat la un cilindru sau chiulasa fisurata. Se verifica alea separat la service - se face testul de presiune separat la chiulasa demontata 10-12 atm si la blocu motor demontat

Edited by mihalascu
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.