Jump to content

Sfat achiziție x1 e84 n46b20


cosmin rotaru

Recommended Posts

Salutare!

Ma pregĂŁtesc sĂŁ renunț la e39 520i din 96 ( care ma servește de 11 ani) și sĂŁ trec pe un x1 cu vreo 15 ani mai tânĂŁr ( și de 15 ori mai mic, știu :) ).

Ma tem de motorul n47 diesel și de aceea m-aș orienta spre un n46 benzina de 110kw.

Combinația asta de e84 cu n46 s-a fĂŁcut ĂŽn 2010-2012. Se gĂŁsesc pe mobile.de pe la 12k de euro și 100k km ( more or less).

Sunt chele dar ĂŽn afara de ĂŽncĂŁlzirea ĂŽn scaune nici nu ma intereseazĂŁ alte smecherii care sa se strice...

Problema mea e ca nu gĂŁsesc cine știe ce informații despre fiabilitatea acestui n46. Vreo doua discuții pe net unde ĂŽl " lauda" unii ca e cel mai prost motor de BMW ever...

Sfaturi, pĂŁreri?

 

AltĂŁ mașinĂŁ la care ma uit este f30. Dar majoritatea sunt cu n47. Puținele benzinare sunt și ele turbo. Complicate pentru mine ( plĂŁnuiesc sĂŁ ĂŽl ĂŽntrețin singur cum am fĂŁcut și cu e39 - deci prefer sa fie un motor simplu pe care sĂŁ-l ĂŽnțeleg).

Mulțumesc!

Link to comment
Share on other sites

Uita motorul n46

Personal am vazut 4 motoare stricate, doua din ele bateau iar celelate doua aveau probleme cu presiunea la ulei, li se aprindea martorul de ulei

si toate 4 prezentau span metalic in filtrul de ulei si toate aveau km foarte putini, in jur de 1000.000 more or less

Link to comment
Share on other sites

Merci!

 

Ma fixasem oarecum pe X1 tocmai pentru ca e printre ultimele bmw-uri cu motor aspirat (m-am urcat intr-unul, spatiul imi e suficient).

 

Daca e sa consider turbo (fie N20 fie N47) o sa ma uit si la seria 3.

 

Pff... sunt destul de demoralizat in cautarile mele ca sa fiu sincer. M-am hotarat sa iau ceva dupa 2010 dar nu gasesc motor sa nu aiba probleme urate. Din cate vad lumea avertizeaza ca N20 si N47 au probleme cu distributia.

Una e sa se duca senzori sau alte "anexe" de pe motor (chestii pe care le repar fara prea multa drama la M52) si alta e sa faci motoru praf de la un lant rupt.

 

Am bilet de avion peste o saptamana jumate si eu inca nu stiu ce caut...

Link to comment
Share on other sites

Merci!

 

Ma fixasem oarecum pe X1 tocmai pentru ca e printre ultimele bmw-uri cu motor aspirat (m-am urcat intr-unul, spatiul imi e suficient).

 

Daca e sa consider turbo (fie N20 fie N47) o sa ma uit si la seria 3.

 

Pff... sunt destul de demoralizat in cautarile mele ca sa fiu sincer. M-am hotarat sa iau ceva dupa 2010 dar nu gasesc motor sa nu aiba probleme urate. Din cate vad lumea avertizeaza ca N20 si N47 au probleme cu distributia.

Una e sa se duca senzori sau alte "anexe" de pe motor (chestii pe care le repar fara prea multa drama la M52) si alta e sa faci motoru praf de la un lant rupt.

 

Am bilet de avion peste o saptamana jumate si eu inca nu stiu ce caut...

 

in afara de n47b20A la care problemele sunt mai nasoale, N47 e relativ ok, schimbarea lantului de distributie este o cheltuiala care trebuie asumata si calculata in momentul in care cumperi masini mai noi...

Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

Merci!

 

Ma fixasem oarecum pe X1 tocmai pentru ca e printre ultimele bmw-uri cu motor aspirat (m-am urcat intr-unul, spatiul imi e suficient).

 

Daca e sa consider turbo (fie N20 fie N47) o sa ma uit si la seria 3.

 

Pff... sunt destul de demoralizat in cautarile mele ca sa fiu sincer. M-am hotarat sa iau ceva dupa 2010 dar nu gasesc motor sa nu aiba probleme urate. Din cate vad lumea avertizeaza ca N20 si N47 au probleme cu distributia.

Una e sa se duca senzori sau alte "anexe" de pe motor (chestii pe care le repar fara prea multa drama la M52) si alta e sa faci motoru praf de la un lant rupt.

 

Am bilet de avion peste o saptamana jumate si eu inca nu stiu ce caut...

Depinde ce aștepți de la mașinĂŁ cĂŁ și rafinament N47 N20 sunt sub M52 . N47 schimbi distribuția direct mai pot apare racord flexibil tampoane motor injectoare.. Consumul e relativ ok pt N47 la mine e 8.7 acum mers sĂŁ zicem mixt cutie automata.

Link to comment
Share on other sites

in afara de n47b20A la care problemele sunt mai nasoale, N47 e relativ ok, schimbarea lantului de distributie este o cheltuiala care trebuie asumata si calculata in momentul in care cumperi masini mai noi...

Merci. Trebuie sa mai sap pe forum sa vad unde e folosit n47b20A. (Pe wikipedia nu gasesc mare lucru..)

 

 

...pentru ca la motorul ala trebuie de fapt sa schimbi si vilbrochenul...altfel nu tine...cine dracu schimba vilbrochen in Romania pentru distributie?

Arborele adica? Asa ceva n-am mai auzit :) Am urmarit o discutie lunga pe un alt forum - cineva desfacea bucati un motor cu distributia rupta. La un moment dat a dat jos si axele cu came si erau f uzate lagarele alea. Concluzia a fost ca uzura la lagarele alea a fortat lantul, pacatul de moarte fiind schimburile de ulei rare, asa cum le indica bmw (sau poate calitatea uleiului...). E posibil ca acel gen de uzura remarcat la axele cu came sa apara si la cuzineti. Totusi e cale lunga pana la schimbul arborelui in sine....

 

 

Depinde ce aștepți de la mașinĂŁ cĂŁ și rafinament N47 N20 sunt sub M52 . N47 schimbi distribuția direct mai pot apare racord flexibil tampoane motor injectoare.. Consumul e relativ ok pt N47 la mine e 8.7 acum mers sĂŁ zicem mixt cutie automata.

Mda.. O sa imi para rau dupa M52. Bine nici asta nu l-am luat cu prea mult optimism avand in vedere problemele raportate cu nicasilul... Dar stiam, la vremea respectiva, ca daca moare gasesc altul la 5 - 6 sute de euro.

 

N20 are distributia in fata,nu trebue demontat motorul,doar puntea fata trebue lasata mai jos ca sa se poata demonta baia de ulei.

Da, e si asta adevarat. Am cautat preturi pe net sa-mi fac o idee cat costa schimbarea distributiei la N20 fata de N47. N-am gasit..

 

ia in considerare ca toare modelele fabricate dupa 2005 nu mai sunt asa fiabile.

Cat se poate de trist... :(

Link to comment
Share on other sites

Daca te ajuta, in octombrie 2017 am luat din Begia un X1 X18D cu N47C 158.000 Km cu carpass, etc.

Dupa 1.5 ani, am facuti aprox 15.000km, 90% in oras, am schimbat uleiul la 1 an (BMW twin turbo 0w30 facut de shell)- nu am sesizat consum de ulei, motorule zgomotos dar suna "rotund" fara bataie de lant,fara fum pe evacuare, etc.

In mare parte sunt multumit,tinuta de drum e OK, nu s-a stricat nimic, poate un pic zgomotos si directia un pic prea ferma, la parcari te mai dai la injurat volanul...

Link to comment
Share on other sites

N47 nu este un motor prost, trebuie doar sa ii schimbi distributia (~3000 lei). Decat sa iei un N46 si sa schimbi tot motorul mai bine sa schimbi o distributie preventiv. Si eu am avut N42/N46 si am avut numai probleme. Daca vrei sa iei un motor foarte fiabil in banii astia gasesti 325d/330d nonfacelift. Ambele au motorul M57 de 3.0 si fata de orice motor in 4 cilindri diesel merge superb. Alt sunet, vibratii minime, nu iti tremura schimbatorul (problema des intalnita la e90 manual) etc. Dupa ce o sa mergi cu ambele (2.0d si 3.0d) o sa vezi ca e cu totul altceva. La M57 nu sunt probleme cu distributia, iar daca vrei sa o schimbi te costa sub 1000 lei toata lucrarea.

P.S: iar legat de impozit (200 lei vs 1900 lei pe an), eu zic ca e irelevant raportat la restul cheltuielilor pe care o sa le ai la e90 sau e84. Cu banii pe o distributie la N47 iti platesti impozitul pe 2 ani la un M57.

Edited by All
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Merci pentru sfaturi!

Și la M52 am avut o grĂŁmadĂŁ de reparat. L-am luat la +200k km și am mai mers 120k km ĂŽn 11 ani. Deci am avut timp sa schimb cam tot ce lipit de motor :)

Îmi dau seama ca sunt ușor paranoic cu N47-le... ( bine, cam toți de aici suntem paranoici cu mașinile noastre ca altfel nu ne-am fi ĂŽntâlnit pe forum :) ).

Încep sã mã uit la f30 cu N47 ( deci dupã 2012) sub 100k km.

Ma ajuta mult sfaturile voastre. Pana acum n-am uitat doar la pĂŁrțile rele la toate modelele. A ĂŽnceput sĂŁ-mi zicĂŁ și fiu-meu ca ĂŽn ritmul ĂŁsta nu o sa mai cumpĂŁr nimic :)

Link to comment
Share on other sites

Sansele sunt foarte mari sa trebuiasca sa inlocuiesti distributia oricum. Toate generatiile de N47 au probleme la distributie la un anumit nivel. 12k euro nu e un buget care sa iti ofere prea multe sanse sa gasesti un F30 cu distributia deja inlocuita sau fara probleme (fie la motor sau la altceva).
Link to comment
Share on other sites

P.S: iar legat de impozit (200 lei vs 1900 lei pe an), eu zic ca e irelevant raportat la restul cheltuielilor pe care o sa le ai la e90 sau e84. Cu banii pe o distributie la N47 iti platesti impozitul pe 2 ani la un M57.

 

Foarte corect gandit. goodjob.gif

Link to comment
Share on other sites

12k euro nu e un buget care sa iti ofere prea multe sanse sa gasesti un F30.

Am pus eu punct acolo unde trebuia :)

Eu le gĂŁsesc pe la 15 și mai sus. Probabil din cauza filtrului...

Cred ca impozitul la 3 litri este foarte volatil. DacĂŁ pânĂŁ ĂŽn doi litri ar fi foarte nepopulara o creștere mare a impozitului, la trei litri e altceva.

Mi-ar fi plĂŁcut un l6 de 2.5. Nu mai știu codul... ultimul l6 fĂŁrĂŁ turbo. Dar parca nimeni ne vrea sa le vândĂŁ!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.