Jump to content

525d (an 2015); problema EGR/racitor gaze; recall dealer


Recommended Posts

Salutare !

 

As vrea sa ma consult cu voi intr-o chestiune. Saptamana aceasta imi apare eroare de drivetrain (F10, 525d, an fabrciatie 05/2015, cutie manuala, 140.000 km, masina achizitionata din Germania de un an de zile) si automat masina intra in limp mode, dar insa la oprirea motorului, asteptat 1 minut si repornit, eroarea dispare si masina merge fara niciun fel de probleme. Ulterior la un drum de 400 km, mai imi face o data aceeasi figura (aprins eroare divetrain, intrat limp mode, tras pe dreapta oprit motor, asteptat 2 minute, pornit motor si eroarea disparuse iar masina a mers iar normal).

 

Buun, ajung inapoi acasa si ziua urmatoare ma duc la my mecanic care din start imi indica ca o posibila problema la EGR doar din zgomotul facut de acesta la oprirea motorului, ca in principiu drivetrain poate insemna multe (DPF infundat, turbina mica, vreun senzor, EGR etc dar cum turbina nu fluiera, cum masina are prea putini kilometri si aceea in regim extraurban de cand e la mine aproape in regim de 90% din total km rulati de mine cel putin, e cam sigur ca e EGR-ul). Imi spune ca este oricum recall pe chestiunea racitorului de gaze si sa ma sun la AutoTransilvania Cluj. Zis si facut, imi spun cei de la AutoTransilvania cluj ca intr-adevar am recall pe EGR dar ca ar fi bine sa fac si o diagnoza la ei (intreb la telefon cat costa, cica 200-250 RON, okay, sa nu ma zgarcesc, accept, desi banuiesc ca oricum faceau diagnoza sa descopere daca e o problema la EGR sau nu, dar din frica mea sa elimin problema defectarii turbinei mici care e problema comuna la modelul acesta, am zis ca nu ma zgarcesc la 100-150 RON diferenta fata de alte service-uri la un tester si o fac la ei).

 

Ajung la dealer, las masina, ma intorc dupa 4h. Diagnoza costa 350 RON (deci la telefon vrajeala cu 200-250 RON, nu e de discutat daca sunt eu sau nu zgarcit desi 350 RON pe un tester e putin peste my tolerance limit) si ca intr-adevar am o problema la EGR care e acoperita de recall si ca nu au piesa pe stoc si o vor comanda si nu ma costa nimic. Cand vine nu stiu sa-mi spuna, spera ca "in curand" (off topic, w.t.f. - super tare sa ai recall dar sa nu ai piese de schimb exact la problema pentru care ai recall si asta la ditamai dealerul din probabil al doilea oras ca marime din RO, in fine).

 

Dar (si acesta e motivul pentru care vreau sa va cer ajutorul in pareri) imi spun ca (1) galeria de admisie e "putin infundata" exact termenii lor folositi (cum si-au dat seama?, nu stiu, ca de dat jos nu au dat-o cred) si ca nu e un efect al problemei EGR (nu pe naiba) si ca ar trebui sa o curete (scor 700 RON .... ) si ca (2) dupa punerea piesei cu pricina acoperita de recall, e necesar o "resoftare" ce m-ar costa 300 RON (again, intreb daca nu ar fi normal sa fie acoperita de recall, raspunsul este nu....).

 

Intrebarile mele ar fi urmatoarele catre voi:

1. Are rost sa curat galeria de admisie in primul rand ? Daca da, cam care ar fi un pret rezonabil pentru operatiunea asta ?

2. Cu privire la resoftarea respectiva, banuiesc ca e doar facuta sa recunoasca motorul piesa modificata ? Are rost sa o fac la dealer la pretul ala sau poate fi facuta la orice service decent in materie in cateva minute si la un pret muuuult mai mic ?

 

 

Orice sfat imi este de mare folos. Multumesc anticipat oricui care s=ar pricepe si si-ar lua putin timp sa replice in materia adresata.

Link to comment
Share on other sites

Raspunsul este totusi foarte...partial. Recall = niciun cost pentru tine. Dai masina, iti da masina, bye bye. Inclusiv resoftarea. Restul e poveste. Parerea mea este sa contactezi alt dealer BMW sau chiar BMW Romania pentru lamuriri.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

350 Lei diagnoza? fuck me! La MHS a fost in jur de 100 Lei, daca retin bine (citit codul de eroare si atat).

Poate la tine au si desfacut EGR-ul, ca sa-l verifice mai bine, nu stiu. Totusi, daca masina are recall pe EGR, de ce ti-au mai luat banii?

Edited by LYM
Link to comment
Share on other sites

Pai te-au prins cu recall si au zis ca daca-ti schimba piesa gratis, macar sa te beleasca de niste bani aiurea. Diagnoza costa enorm, mai mult de 150 ron nu face niciodata iar restul sunt povesti. Intr-adevar poti curata galeria de admisie, dar cu 500 ron maxim la alt service. Resoftarea trebuie sa o faca ei oricum pt ca altfel nu va merge EGR_ul si nu-ti pot da masina inapoi in stare de nefunctionare. Sunt doar niste tehnici de Analfabo$$I care sa te faca sa scoti tu bani.

 

700 galeria + 400 diagnoza +300 resoftarea = uite cum l-am ars pe fraier de 1400 ron :goodjob: Mi-e sila cand vad atitudine asta de japca. Cere-le cartea in care scrie procedura conform careia EGR_ul se schimba pe recall si NU se resofteaza! Chiar sunt curios! Orice schimbare de piesa are o procedura anume ;)

 

Dupa ce schimbi EGR_ul pe recall la ei, fa un efort si du-le cadou o tava de mici arsi cu 2 borcane de mustar de Tecuci si sa le spui ca atentia aia e pe masura caracterului lor infect. Atata pot ei, atata stiu!

 

Scrie o scrisoare la BMW Romania, BMW AG Germania, plangere la ANPC. Eu am facut plangere la ANPC pt 2 becuri D1S xenon pt ca m-au ars de 34 ron la factura si le-a dat ANPC amenda mult mai mare.

Edited by six in line
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Va multumesc tuturor. Sincer de mare folos, mai ales ca dpdv tehnic sunt un necunoscator deplin :)

 

@mmihai82 in special, multumesc. Totusi aspectele ce tin de infundarea galeriei de admisie nu e un efect al cauzei, cea din urma fiind insasi problema cu EGR ?

@lym intr-adevar au spus ca au desfacut si etc. Dar tot mi se pare japca. In fine, am platit deja, nu am ce sa fac.

 

Ce ma deranjeaza cel mai mult e ca inca nu au piesa pe stoc (vad pe forum ca se asteapta cu lunile pentru ea) si eu am tot drumuri de cate 1000-2000 km saptamanal in afara RO si tot iau masina sotiei. O sa ii notific eu, o sa le dau termen sa-mi rezolve problema, iar daca nu o rezolva in timp imi iau eu un EGR nou, il pun pe banii mei, ii dau in judecata si-i dau in plm la ziare si va pun actiunea pe forum in format WORD. Am avut un E60 anterior, am facut sute de mii de km cu el pana a obosit de-a dreptul si am schimbat o bieleta, ambreiaj si volanta. In 200k km, bine ca acum cu masina din 2015 stau si ma uit la ea

 

Last question: daca tot am drumuri lungi (1000 km dintr-o bucata dus, 1000 km intorsul in ziua urm sau in zilele urm) are rost sa ma duc cu ea asa sau ii fac doar mai mult rau ?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

...iar daca nu o rezolva in timp imi iau eu un EGR nou, il pun pe banii mei....

 

Multumesc.

 

Daca il cumperi din banii tai , vezi sa nu iei acelasi cod de piesa , ca nu faci nici o afacere...Va trebui sa cauti codul de recall , care nu se gaseste de vanzare...

Link to comment
Share on other sites

Este o problema cunoscuta la BMW, faptul ca galeria de admisie se incarca in timp cu depuneri. Chiar daca EGR-ul functioneaza corect, daca in regimul de exploatare al masinii ciclu urban are o pondere ridicata, EGR-ul, turbo, DPF-ul vor avea de suferit, iar galeria de admisie va acumula depuneri. BMW foloseste o metoda de curatare a galeriei prin sablarea cu coji de nuca, operatiune destul de comuna la masinile care ajung in service.
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Update.

 

A venit racitorul de gaze de la BMW (ce-i drept acum cateva luni, relativ rapid fata de cum se scria pe forum ca ajunge) mi l-au pus. Mi-au spus ca e bine sa faca o curatare a galeriei de admisie, am facut-o si pe aia.

 

Dupa ce l-au pus racitorul, nimic schimbat, aceleasi simptome, aceeasi eroare de drivetrain.

 

N-am mai stat dupa curul lor mai ales ca aveam milioane de drumuri lungi, mi-am pus un EGR nou. De atunci in 3-4 luni am primit doar doua erori de drivetrain (ambele in momente in care chiar trageam de masina, full throttle si etc), dar desi intr-adevar se simte EGR-ul nou ... masina nu prea are putere sub 1.500 RPM, iar la ~2.000 RPM merge parca sacadat (tii aceeleratia constanta dar parca merge cu mici oscilatii de putere; iar cand esti in jur de 1.800 - 1.900 - 2.000 RPM si apesi pedala puternic sau la intensitate medie, are un mare mare mare lag in urcarea in turatii).

 

Intre timp disperat de astea, mi-am luat un e60 inapoi, pentru mine e incomparabil ca tinuta de drum si overall reliability.

 

O duc sapt asta la un tester sa vedem ce dracu a putea fi cu F10-le asta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

@gherdan, banuiesc c-ai varianta ĂŽn 4 cil.

eu am un N57 ĂŽn 6 cil. (150KW) si am cam aceasi problema cu lag-ul

ĂŽntre 1000 si 1400 am acel "sut ĂŽn cur" DAR numai cĂŽnd este motorul rece

galeria de admisie a fost curatata, chiar daca nu a fost asa de plina

este galeria ca la modelul F

EGR-ul este ĂŽnca cel original ... dupa 200K

ĂŽncep sa-mi pierd euforia BMW-ului Coupe :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

Este o problema cunoscuta la BMW, faptul ca galeria de admisie se incarca in timp cu depuneri. Chiar daca EGR-ul functioneaza corect, daca in regimul de exploatare al masinii ciclu urban are o pondere ridicata, EGR-ul, turbo, DPF-ul vor avea de suferit, iar galeria de admisie va acumula depuneri. BMW foloseste o metoda de curatare a galeriei prin sablarea cu coji de nuca, operatiune destul de comuna la masinile care ajung in service.

 

Verifica traseul furtunurilor de vaccum. Se coc in timp din cauza temp din comp motor. De altfel si primesti eroare de drivetrain pt acest lucru, poate apare si dispare la fel de rpd. Ideea este ca scapand presiune prin eventuale furtunuri sparte, la final turbina nu baga presiunea necesara si de aici lentoarea motorului.

Link to comment
Share on other sites

@gherdan, banuiesc c-ai varianta ĂŽn 4 cil.

eu am un N57 ĂŽn 6 cil. (150KW) si am cam aceasi problema cu lag-ul

ĂŽntre 1000 si 1400 am acel "sut ĂŽn cur" DAR numai cĂŽnd este motorul rece

galeria de admisie a fost curatata, chiar daca nu a fost asa de plina

este galeria ca la modelul F

EGR-ul este ĂŽnca cel original ... dupa 200K

ĂŽncep sa-mi pierd euforia BMW-ului Coupe :closedeyes:

 

Sutul ala il mai da si EGR cand nu merge prea bine. Il poti curata si readapta sa fie mai putin activ. Lag-ul vine si de la turbina. Daca este motorul de 204 CP cred ca turbina este electrica si ii poti vedea parametrii cu un tester

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sutul ala il mai da si EGR cand nu merge prea bine. Il poti curata si readapta sa fie mai putin activ. Lag-ul vine si de la turbina. Daca este motorul de 204 CP cred ca turbina este electrica si ii poti vedea parametrii cu un tester

da, am motorul de 204 CP

mi-a aparut semnul de motor pe bord

lumea spune ca s-ar putea sa am probleme cu debitmetrul de aer si asta ar putea fi si cauza la bĂŽlbĂŽielile motorului cĂŽnd este rece

am ĂŽncercat cu unul "nou" - nu s-a schimbat nimic

iconita de motor a ramas pe bord

ĂŽntr-o dimineata, am scos contactul de la debitmetru si am pornit motorul fara - totul OK

am bagat ĂŽn D si am plecat fara probleme ... dupa ceva Km am pus contactul la loc (am oprit motorul ĂŽntĂŽi) ... merge "ca uns"

ma-ntreb, daca merg cu senzorul scos, ce se-ntĂŽmpla?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Masina ia valorile presetate din calculatorul motorului. Nu citeste valorile reale. Merge orbeste. Debitmetrul se poate curata cu un electrocleaner si posibil sa fie ok sau nu. Depinde de la caz la caz. Cel mai usor cand o problema poti gasi descrierea functionarii normale in manualul motorului.

merci frumos

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.