Jump to content

Anvelope vara - Recomandari


Injectoru'6

Recommended Posts

Am descoperit,uitandu-ma la anvelopele de vara , ce stau in magazie, ca de fapt am de la vechiul proprietar belgian, atentie, doua bucati 245/45r18 96Y Bridgestone Potenza MO vara si doua bucati vara 245/45R18 96Y Bridgestone Potenza MO extended . Acestea din urma sunt de fapt aproape run flat-uri , am citit putin despre ele. Extended se refera la faptul ca inca mai poti circula cu ele dupa ce ai pana.

Si cand te gandesti ca vara trecuta am mers cu ele desperecheate fara sa stiu, unul normal si unul tare pe fiecare punte. Bine, ca nici imperecheate nu s-ar fi cuvenit. Cine stie ce puteam strica, dar nu am avut niciun semn din partea masinii.

Le-am si cantarit si la aprox aceeiasi uzura , cele MO au 11.7 kg pe bucata si cele MO extended au 12 kg/bucata. Cele MO extended au inca un strat de Nylon in plus, adica asa 2 Steel+ 2 Rayon+ 2 Nylon , asa scrie pe ele, fata de cele MO simple.

Prin urmare daca vreti sa va luati o marca buna, cu caracteristici de runflat, dar inca confortabile, cele Bridgestone MO extended sunt o varianta buna. Si alte marci fabrica cu label MO extended. Am inteles ca si Micheline ZP (zero pressure) au cam acelasi concept, sa fie ceva mai confortabile decat cele runflat clasice.

Acum doresc sa imi cumpar pt fata,doar 2 anvelope noi Bridgestone Potenza 245/45 r18 96Y vara, MO extended . Sa vad cum le gasesc.

As zice ca o F10 configurata cu runflat sau din acestea " semi runflat" se comporta mai bine decat una fara runflat XL sau nu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Vad ca dezgrop un topic mai vechi, dar nu gasesc vreo discutie legata de aceasta problema.

 

Am pus ieri anvelopele de vara la Autos*ft, 225/55/17 pe toate 4 rotile, fata runflat si spate non-runflat (masina e F10 525d Xdrive). Receptionerul/seful de service imi explica f agresiv ca daca nu sunt toate 4 la fel se strica aproape garantat cutia de transfer, desi rotile sunt montate perechi si au grad de uzura apropiat, mi-a si notat pe factura ca montajul se face pe raspunderea clientului. Masina merge impecabil, nu am sesizat vreo modificare in dinamica/comportament pe sosea.

 

Ati avut vreo experienta negativa legata de anvelope runflat pe o punte si non-runflat pe cealalta?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vad ca dezgrop un topic mai vechi, dar nu gasesc vreo discutie legata de aceasta problema.

 

Am pus ieri anvelopele de vara la Autos*ft, 225/55/17 pe toate 4 rotile, fata runflat si spate non-runflat (masina e F10 525d Xdrive). Receptionerul/seful de service imi explica f agresiv ca daca nu sunt toate 4 la fel se strica aproape garantat cutia de transfer, desi rotile sunt montate perechi si au grad de uzura apropiat, mi-a si notat pe factura ca montajul se face pe raspunderea clientului. Masina merge impecabil, nu am sesizat vreo modificare in dinamica/comportament pe sosea.

 

Ati avut vreo experienta negativa legata de anvelope runflat pe o punte si non-runflat pe cealalta?

 

Pai chiar e o tampenii ce ai facut, si dinamica masinii pe curbe se schimba in rau, posibil sa dea si in cutia de transfer in timp.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La presiunea recomandata de producĂŁtor, anvelopele RFT vor avea o deformare mai mica sub greutatea mașinii. Asta nu e o problema dacĂŁ folosești doar RFT sau doar nonRFT, insa când le combini, rotile nonRFT vor avea un diametru mai mic pentru ca se vor deforma mai mult sub greutatea mașinii. De aici problemele ĂŽn timp cu cutia de transfer.

 

Economisești la anvelope și plĂŁtești pe reparația cutiei.

  • Like 6
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu te contrazic, dar adu niste argumente te rog. Din ce am constatat, masina nu se comporta diferit. In ce fel "sa dea in cutia de transfer"?

 

practic uzura consta in faptul ca masina simtind o diferenta de nivel va considera ca pierde aderenta mai mereu , cutia de transfer va merge nonstop si nu e facuta pt asa ceva. Intra fctie de situatie , iar situatia ta acum e nonstop dif de nivel . Dar totusi care a fost motivul pt care ai montat acest hibrib ?

Edited by Myx
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am pe un 520i ( E61 ), RFT ( bridgestone ) pe spate si XL ( pirelli ) pe fata. Asa am luat-o. Insa nu e Xdrive si nu ma deranjeaza. Ca idee..mi se par mai putin dure cele RFT.

Cele RFT formeaza un cerc perfect ( zici ca au 10 bari in ele :) ), pe cand cele XL se vad ca-s lasate putin.

Totusi, nu cred ca ar pune atat de mult stres pe cutia de transfer.

Link to comment
Share on other sites

1618138781[/url]' post='2540494']

Recomand din suflet good year excellence, pe fata am facut peste 90k de 2 ori cu 2 seturi diferite, pe spate tin cam 40k. Anvelope run flat

 

Modelul asta ĂŽl am și eu in vedere pentru sezonul urmĂŁtor ( sau Bridgestone Turanza T005), nu RFT, cĂŁci nu am nevoie. Dar ma bucur sa aud un feedback direct. DeocamdatĂŁ am Continental Premium Contact 5 și mi se par super ok, dar parca as ĂŽncerca altceva pentru urmĂŁtorul set, fiindcĂŁ astea s-au consumat cam repede. Iar cum cele Goodyear excellence au un pret ok și mai vin și in echiparea originala, ma tenteazĂŁ.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Extras din TIS

 

Additionally for all-wheel drive vehicles:

  • The tyre size, manufacturer and tyre tread must be identical on all wheels; different tyre sizes between front and rear axles are only permissible if mixed tyres are fitted.
  • The tyre tread difference between tyres in all wheel positions must not exceed 2 mm (normal quality of the wheel control systems and wheel alignment requirement)
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

In loc de Goodyear Excellence recomand Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 (am avut si Excellence si Asymmetric 3, iar Asymmetric 5 XL cu protectie la janta le am acum pe un F31). Au aderenta mai buna, stabilitate in viraje atat pe uscat cat pe umed excelenta... Deci e un plus.

 

+1 pentru GY Eagle F1 Asymmetric 5, dupa 20k km cu ele, as zice ca sunt printre cele mai bune anvelope de vara pe care le-am avut(dupa cateva seturi de Dunlop Sp Sport, GY Efficient Grip, Pirelli Cinturato, Kumho), toate noi, pe diferite masini si cu fiecare set macar 20k km in diferite conditii.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fiecare versiune de GY are ceva in plus. Una aduce aderenta, alta tinuta drum, iar GY As5 le imbina cu succes pe toate. La ora actuala e printre primele 3 brenduri. Cand pe primul, cand pe al doilea. Rar pe trei. Raport pret/calitate f bun. Momentan am GY As5 ... 235/45/17 DOT 2020. Am in plan inainte de a pleca in vacanta sa le schimb cu unele 245/45/17 tot GY As5. In acel moment cele 235 or sa fie de vanzare la un pret decent (rulate doar o vara)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

In principiu da.. Uita-te si dupa cod:

 

• Continental Run Flat Tyres – SSR

• Dunlop Run Flat Tyres – DSST or ROF

• Goodyear Run Flat Tyres – ROF or EMT

• Bridgestone Run Flat Tyres - ROF or RFT or RSC

• Michelin Run Flat Tyres – ZP

• Hankook Run Flat Tyres – tyres will be marked with HRS or have B at the end of the product number (e.g. K115B)

• Pirelli Run Flat Tyres – RSC

• Yokohama Run Flat Tyres – ZPS

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salutare, vreau o recomandare de anvelope testate (preferabil 17", montate pe F30/F40/F44/G20/) care sa fie silentioase!!

Am cuparat masina sotiei F40/2020 cu Goddyear Eagle F1 Asym3 (225/45/17 XL, non RFT) si mi s-au parut mai zgomotase decat cele de iarna (o frecventa ciudata)...apoi le-am schimbat cu Michelin Primacy 4 (dot2021, aceasi dimensiune) si astea sunt chiar mai zgomotoase parca.

 

 

PS: nu sunt probleme de rulmenti, caci masina e noua si pe anumite tipuri de asfalt, este absolut silentioasa.

Anvelopele au fost luate de la AutoSoft (michelin), iar GY asa au venit cu masina.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.