Jump to content

Rulment spate dreapta


marce

Recommended Posts

La rulmenti este o intreaga poveste. Daca presarea s-a facut pe centrul rulmentului ar fi ok. Daca s-a apasat pe bile sau pe camasa exterioara viata s-a redus considerabil. De preferat este varianta cu incalzirea sa se dilate sa intre usor si sa se stranga pe ax. Cota pe cota. Racirea sa se faca progresiv.

Prin presare se mai intampla sa se zgarie axul si apar jocuri. Depinde de mesteri de scule de temperatura ambientala.

 

Revenind la problema.. De ce s-a oprit la jumatate? Cand s-a extras rulmentul, axul era ok? Poate fi de la rulment care nu a fost pus ok sau poate este de la altceva. Cred ca raspunsul tot in service il gasesti. Aici ne dam cu parerea

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce s a oprit,pur si simplu presa nu mai mergea.treaba e nasoalĂŁ cĂŁ montase flanșa sa ĂŽncerce si așa... Iar cĂŽnd sa depresat pe flanșĂŁ rĂŁmâne jumĂŁtatea interioara a axului...

BineĂŽnțeles ca ei ziceau ca n are nimic...și o sa meargĂŁ

Acum habar n am ce sĂŁ fac,alt rulment alt servis.

Edited by marce
Link to comment
Share on other sites

Mai mult ca sigur s-a stricat cand a fost scos :(

Am patit si eu asta. La montaj tot pe la jumate a inceput sa intre mai mult intr-o parte si a fost nevoie sa-l scoatem putin. Nu a parut ca s-a stricat ceva la el ca am avut grija, dar dupa ~2000km a inceput sa huruie :(

Ce marca de rulment s-a pus?

Sigur de la montaj a reaparut zgomotul?

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat rulmentul,dar uruitul este acolo...cei drept mai discret.montajul s a făcut cu presa,dar la introducere s a blocat pe la mijlocul cursei,a fost extras si introdus din nou.Credeți ca e posibil sa se fi distrus?

Si eu am schimbat rulmenti pe spate la un seria 3 dar doar pe o parte a agatat oarecum rulmentul peretele fuzetei.. Dar totul s-a rezolvat cand am vazut ca pe interior unde trebuie fixata o flansa temporar peste gaura fuzetei aceasta nu se asezase perfect, la 90 de grade (adica cu axul surubului presei DREPT-paralel.. prin gaura) fata de suprafata rulmentului. Asta e fenomenul de agatare. Culmea ca o data ce agata, tu strangand/tragand stramb prin gaura rulmentul se va agata si mai mult nu mai putin..

Daca suprafata exterioara a rulmentului, ca si interioara a fuzetei se ungea vaselina cuprata, acesta ajuta mult la frecarea si diminuarea agatarii de fuzeta si repingerea (apei..) ruginei la imbinarea cu rulmentul.

Apoi, daca la 2-3-4 strangeri se bate cu un ciocan relativ usor (jur-imprejur) pe marginea/buza presei, ajuta mult la avansare si chiar de-stresarea filetului presei. Se simte de indata ce se revine cu strangerea ca aceasta s-a slabit dupa bataile doar pe margine cu, ciocanul. Iar presa trebuie sa impinga DOAR pe buza exterioara a rulmentului, nu cum zice "injectorul 6".

 

Eu asa am procedat pe ambele parti cand am schimbat rulmentii; zero probleme pana in prezent!

Am facut peste 5000 km de la schimb.

 

Zi mecanicului ce ti-am explicat si va avea batai de cap si mai mici.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

La multi mecanici nu poti sa le spui nimic,ca urgent te ia cu "auzi daca te pricepi mai bine ca mine de ce nu ti-l schimbi singur",daca vezi ca face ceva ce tu stii ca nu e corect dpdv tehnic si iti poate strica piesa pe termen lung una doua se umfla in pene.

[numai mecanicii (dusmanosi) pot da minus la ce am scris mai sus]

 

Foarte real ce ai zis tu, numai de unii se lipesc sugestiile pozitive.

Stii ce le spun alora care nu prea inteleg ca are SENS si ceea ce spun eu?

Ca diferenta e ca el are elevator, si scula dedicata (daca o are! Daca nu o are, nu am ce cauta la el!) etc. etc. iar eu nu o am, ca as face-o eu!

Simplu.

Stiu ca poate irita, dar daca ai bun simt iti dai seama ca am spus un adevar si poate merita sa fiu crezut ca IMI VREAU MASINA IN BUNE CONDITII!

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am ĂŽntrebat in alt servis,mai mare,cei de acolo o sĂŁ ma primeascĂŁ peste o sĂŁptĂŁmânĂŁ, ei zic ca e greu de depistat roata cu probleme, stangĂŁ sau dreapta. A fĂŁcut un test pe șosea ...nu i au plĂŁcut nici cauciucurile.O s o puna pe elevator si mi a garantat ca nu mai dau banii in van...
Link to comment
Share on other sites

Chiar asa, nu ai zis nimc de simptom.

Ce auzi, cand face zgomot?

Eu pana sa schimb mai intai un rulment apoi celalalt, am schimbat rulment sustinere cardan si diferential; aveam deja peste 350k km fara sa le fi schimbat vreodata..

Huruitul era si el ciudat ca se auzea practic de la 60-70km/h pana la cam 100km/h dupa care nu se mai distingea. La 15-20-30-40 km/h, nici un huruit.

Asadar asta e simptom specific de rulment uzat pe spate; se auzea pe tot spatele, dincolo de spatarul scaunelor din spate.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Corect.

SKF, ESTE producatorul de rulmenti oficial, pe spate cel putin.

Am vazut la mine (cu greu) printre petele de rugina (da! dupa 350k km, 14 ani..) de pe marginea exterioara a rulmentului inscriptionat SKF.

 

Un extra-comentariu/parere ar fi ca viata rulmentilor sta si in aliniamentul corect al rotilor. Nu am avut niciodata probleme cu, cauciucurile (tocite prematur) ... decat cand am schimbat arcuri pe fata s-au tocit acestea, ignorand refacerea aliniamentului..

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Da,SKF s a pus.zgomotul e aproape la fel ca ĂŽnainte de schimbare.

Intre 40-110 km/h se aude distinct,un uruit.Eu il aud din dreapta spate.intensitatea sunetului nu creste pe mĂŁsura ce creste viteza,dar il aud cumva cĂŁ crește ciclittatea,parcĂŁ intr un loc agațĂŁ. La mânĂŁ nu se simte nimic ,rotirea roții e fluentĂŁ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.