Jump to content

Probleme e36 coupe - praguri metal / tabla + incalzire + turatii


Marius.Poiata

Recommended Posts

Salutari,

 

Sunt posesorul unui e36 coupe din 1993, motor M42b18. Frumoasa masina, imi place foarte mult dar am cateva mici probleme, specifice varstei, sper eu.

 

1. Rugina praguri metal.

 

Din ce am vazut, este o problema destul de intalnita la acest model. Am cautat pe original, inca se mai fac piese, dar au pretul putin piperat.

 

Pe producator am gasit praguri doar pentru berlina/sedan. Pretul este foarte ok. Intrebarea este: se potrivesc pragurile de metal de pe sedan pe coupe ?

 

 

2. Masina este echipata cu clima manuala, pe 2 zone. Am schimbat torpedoul, cu unul de facelift, si de atunci, da numai aer rece la pasager, doar la pasager, indiferent de cum setez eu rotitele. Nu am reusit sa depistez aceasta problema, de ce sufla doar aer rece la pasager si la sofer este ok, adica pot seta cald sau rece, in functie de nevoi.

 

Intrebarea este: sa fie din cauza ca am umblat la torpedou sau sa fie problema din alta parte?

 

P.S.: din sapaturi pe internet, am inteles ca ar fi rezistorul de clima ( acel element cu tepi) ... voi ce parere aveti?

 

 

3. Probleme la turatii:

 

3.1 - La prima pornire, masina sta pe la 500-600 rpm, pana ajunge motorul la temperatura optima de functionare, apoi sta la 800-900 rpm.

3.2 - Cand vreau sa il turez mai tare, se plafoneaza la 4500 rpm, nu urca mai sus.

 

 

Overall: Ma puteti ajuta cu niste opinii/sfaturi ? Eventual, daca stiti in Iasi pe unde as putea sa ma duc sa rezolv din aceste probleme ?

 

Ganduri bune,

Marius

Edited by Marius.Poiata
Link to comment
Share on other sites

La mine relantiul nu statea din cauza senzorului de temperatura al motorului.Era decalibrat rau. Cam la fel face daca ai vre-un injector defect , la care cantitatea de benzina e mai mare. In acest caz si turatia e mica, dar si motorul se balbie..La fel face si din cauza valvei EGR ( la modelul tau se numeste altfel, imi scapa acum). Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Nu valva disa, Disa deschide o clapeta de.aer la o turati de 4000 ture.Valva pcv se.numeste si face legatura printr-un furtun cu capacul chiuloasei.Prin valva pcv trec gazele

Nearse din interiorul motorului, si care sunt recirculate,

Motorul ar trebui sa-ti ajunga undeva pe la 6500 ture, posibil sa fie filtrul de benzina infundat, si / sau filtrul de aer imbacsit.

Incearca asa: desfa de tot burduful de cauciuc dintre debitmetru si galeria de admisie.Apasa pedala de acceleratie la maxim si porneste motorul.Ar trebui aproape instantaneu ca turatia sa ajunga la 6500 ture. Nu ar trebui sa se plafoneze.

Nu cumva ai tobele infundate?

Incearca ( daca ai cum) sa desfaci galeria de evacuare a gazelor, si apoi incearca din nou

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

@cristianro : Filtrele au fost schimbate la timp, toate. Termostatul a fost schimbat si el.

 

@roby_m : nu stiam ca plafonarea inseamna limp mode si ca apare si la benzinare. Merci oricum pentru informare :thumbsup:

 

Legat de prima intrebare, despre praguri : Are cineva un sfat , o parere .. !?

Edited by Marius.Poiata
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.