Jump to content

Schimb Ulei (Cutia de viteze)


Fabio2011

Recommended Posts

Buna ziua,

 

Am un F10 520D din 2016, are 50.300 de km momentan si ma intrebam daca ar trebui sa schimb sau nu uleiul din cutia de viteze. Am citit si am auzit foarte multe si deja nu stiu ce sa mai fac, unii zic ca o data ce-l schimb o sa am probleme cu cutia, nu o sa mai schimbe bine etc. si altii zic ca trebuie schimbat.

 

Voi ce imi recomandati?

Edited by Fabio2011
Link to comment
Share on other sites

La a mea F30 330xd, l-am schimbat la 110K km si am simtit o mica imbunatatire. Cei de la ZF Faur mi-au schimbat uleiul si au resetat adaptarile si masina schimba brici. Nu cred in uleiuri life time si de aceea prefer sa le schimb la anumite intervale. La cutia de transfer la fel, la diferential, etc.
Link to comment
Share on other sites

La 50k km nu ar trebui sa-ti faci griji legat de uleiul de transmisie. Dupa 100k km abia te poti gandi la un schimb. Vorbeam acum ceva timp cu un specialist care repara cutii automate si spunea ca la Bmw 8HP el recomanda inlocuirea uleiului la 150k km.

 

Intreb deoarece tot auzeam ca foarte multi la 60.000+ de km schimbau uleiul si mi se parea ciudat... + mechanicul la care merg mi-a zis ca daca il schimb o sa am probleme si mi-a recomandat sa nu-l schimb niciodata. Dar cand am auzit faza asta am ramas masca.

Link to comment
Share on other sites

Intreb deoarece tot auzeam ca foarte multi la 60.000+ de km schimbau uleiul si mi se parea ciudat... + mechanicul la care merg mi-a zis ca daca il schimb o sa am probleme si mi-a recomandat sa nu-l schimb niciodata. Dar cand am auzit faza asta am ramas masca.

Eu am intrebat la reprentanta si mi-au spus ca nu se schimba..daca se schimba ma gandesc ca nu refuzau banii.

Link to comment
Share on other sites

Eu am intrebat la reprentanta si mi-au spus ca nu se schimba..daca se schimba ma gandesc ca nu refuzau banii.

 

Am auzit-o si pe asta, dar gandeste-te putin, de ce sa iti ia banii pe un schimb de ulei, cand pot sa iti ia banii pe o cutie noua de viteze???

 

Zic si eu...

 

Chiar nu stiu ce sa mai cred.. , incerc sa-l schimb la 150k km daca nu vand masina pana atunci

Edited by Fabio2011
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am intrebat la reprentanta si mi-au spus ca nu se schimba..daca se schimba ma gandesc ca nu refuzau banii.

Si eu am intrebat la reprezentanta in 2012 cand am luat masina (E90) si am primit acelasi raspuns.

 

Iar cand le-am spus ca vreau sa cumpar ulei mi-au spus ca vine in bidoane de 5 (cinci) litri si ca nu au pe stoc..

In cutie intra 1litru si un pic.. (e90). M-a costat in jur de 550lei.

 

Sunt la al doilea schimb de atunci.

 

Poza mai jos de atunci - ulei nou vs. ulei la 240k km:

post-71385-0-87350300-1550441858_thumb.jpg

 

Se spune ca o imagine face cat 1000 de cuvinte, ai nicidecum sa te increzi in cuvantul dealerului!

:artist: :punk:

 

In prezent masina are 394300 km, cu aceiasi cutie de viteze.

Edited by bimmer90f30
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Atat timp cat in interiorul cutiei exista piese care intra in contact vor fi generate reziduuri (pulberi, span etc.), iar uleiul este supus permanent unui stres termic. Indiferent de uleiul folosit, in timp, acest ulei isi va pierde din proprietati. In concluzie niciun ulei nu poate fi "pe viata"...
Link to comment
Share on other sites

Eu am intrebat la reprentanta si mi-au spus ca nu se schimba..daca se schimba ma gandesc ca nu refuzau banii.

 

Ti-au zis asa pt ca ei castiga mai mult daca-ti schimba cutia cu totul, nu le iasa destui bani din schimbul de ulei. Lifetime-ul inseamna perioada de garantie pe care BMW o ofera, ~100k Km.

 

Daca ar fi lifetime, asa cum toti gandim si nu cum zice BMW, de ce cei de la ZF pun magneti in baia de ulei?!?! E clar ca apare o uzura in piesele metalice. Pe de alta parte ZF face cutia, recomandarea lor fiind sa schimbi uleiu la fiecare 80k - 100k de km.

 

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Vin si eu cu o intrebare despre ulei din cutie daca tot se discuta. A facut cineva schimbul cu ulei ravenol cu pompa flush?

Am primit o oferta destul de ok pentru schimb dar nu stiu ce sa zic despre uleiul de transmisie de la ravenol. Daca a olosit cineva uleiul aata si a mers cateva mii de km fara probleme spersi poate oferii un feedback i-as fi recunoscĂŁtor.

Edited by Injectoru'6
Link to comment
Share on other sites

Vin si eu cu o intrebare despre ulei din cutie daca tot se discuta. A facut cineva schimbul cu ulei ravenol cu pompa flush?

Am primit o oferta destul de ok pentru schimb dar nu stiu ce sa zic despre uleiul de transmisie de la ravenol. Daca a olosit cineva uleiul aata si a mers cateva mii de km fara probleme spersi poate oferii un feedback i-as fi recunoscĂŁtor.

 

nu inteleg de ce vrei sa faci experimente pe masina ta .Ulei ZF e cel mai ok , poate e asemanator ravenol dar daca se intampla ceva mereu vei suspecta si blama acest ulei . Eu nu m-as risca .Ma pregatesc si eu de schimb , cred ca fac la Automatico

Link to comment
Share on other sites

nu inteleg de ce vrei sa faci experimente pe masina ta .Ulei ZF e cel mai ok , poate e asemanator ravenol dar daca se intampla ceva mereu vei suspecta si blama acest ulei . Eu nu m-as risca .Ma pregatesc si eu de schimb , cred ca fac la Automatico

 

Mai sunt colegi care au bagat ravenol si as vrea sa aflu experienta lor pana sa bag uleiule asta. Nici ZF nici BMW nu isi fac uleiurile lor deci cineva trebuie sa le faca.

Oricum sunt open mind si as vrea sa aflu parerile altora si sa nu raman spalat pe creier ca nu se poate decat BMW original pentru ca ai vazut treaba cu BMW ca mai da kix si recomanda tampenii.

 

Si daca citesti pe forumurile straine, uleiul Liqui Moly 1800 ATF este foarte popular pentru transmisie BMW, ulei pe care nu il foloseste nimeni la noi.

 

Sa ai parte de informatii nefiltrate de google instaleaza browserul TOR. Ai sa vezi diferenta. Cei care il cunosc, stiu ca este folosit pentru multe chestii.

Edited by Injectoru'6
Link to comment
Share on other sites

te referi la RAVENOL J1D2113 ATF (Automatic Transmission Fluid) - 8 HP 8-Speed & 6-Speed ZF Transmissions (1 Liter)

 

ZF Lifeguard 8 Fluid

BMW 83222305397 (until 02.2013 83222152426)

BMW 83222289720

 

https://guide.alibaba.com/shop/ravenol-j1d2113-12-atf-automatic-transmission-fluid-8-hp-8-speed-and-6-speed-zf-transmissions-1l-case-of-12_1009550233.html

https://www.amazon.com/RAVENOL-J1D2113-Automatic-Transmission-Fluid/dp/B00OX60ZM0/ref=sr_1_6_sspa?ie=UTF8&qid=1550512750&sr=8-6-spons&keywords=ravenol+8hp&psc=1#customerReviews (pret real )

 

 

nu e problema ca nu suntem open minded , doar ca uneori sursa poate fi ciudata ,vorbim de un ulei care in teorie si practica trebuie sa reziste 100 k km , mai exact ce oferta de pret ai primit de te tenteaza , pt ca la pretul lui real este exact ca cel de la ZF

Link to comment
Share on other sites

nu inteleg de ce vrei sa faci experimente pe masina ta .Ulei ZF e cel mai ok , poate e asemanator ravenol dar daca se intampla ceva mereu vei suspecta si blama acest ulei . Eu nu m-as risca .Ma pregatesc si eu de schimb , cred ca fac la Automatico

 

 

myx, doua intrebari?

1. de ce ai ales sau alegi automatico?(sunt in cercetari acum si-i am si eu pe lista)

2. cati km ai si ce metoda alegi? (presupun ca flash ca d-aia mergi la automatico, dar pe mine ma streaza putin agitatul de pilitura depusa, prin aceasta metoda si parca as face-o dupa vreo 40-50mii dupa ce schimb gravitational prima data)....daca gresec cu ceva in silogism, sunt deschis la sugestii si informatii corecte.

Link to comment
Share on other sites

te referi la RAVENOL J1D2113 ATF (Automatic Transmission Fluid) - 8 HP 8-Speed & 6-Speed ZF Transmissions (1 Liter)

 

ZF Lifeguard 8 Fluid

BMW 83222305397 (until 02.2013 83222152426)

BMW 83222289720

 

https://guide.alibaba.com/shop/ravenol-j1d2113-12-atf-automatic-transmission-fluid-8-hp-8-speed-and-6-speed-zf-transmissions-1l-case-of-12_1009550233.html

https://www.amazon.com/RAVENOL-J1D2113-Automatic-Transmission-Fluid/dp/B00OX60ZM0/ref=sr_1_6_sspa?ie=UTF8&qid=1550512750&sr=8-6-spons&keywords=ravenol+8hp&psc=1#customerReviews (pret real )

 

 

nu e problema ca nu suntem open minded , doar ca uneori sursa poate fi ciudata ,vorbim de un ulei care in teorie si practica trebuie sa reziste 100 k km , mai exact ce oferta de pret ai primit de te tenteaza , pt ca la pretul lui real este exact ca cel de la ZF

 

 

Oferta era 1500 ron - 10 litrii ulei ravenol + manopera. Schimbat prin metoda flush dar... acum pe seara am vazut ulei ZF Lifeguard 8 la 100-110 ron litrul sau Liqui moly Top Tec 1800 ATF la 52 ron pe litru.

As merge pe ZF care este la fel la pret si mergi la sigur desi as vrea sa incerc si Liqui moly ca aventura. O viata avem. Inca sunt nehotarat.

Am citit aici pe forum un post de la userul OPaul ca a bagat Liqui Moly si a fost multumit. Inca un exemplu care ma face sa incerc.

Oricum aici in Cta posibilitatile sunt limitate cand vine vorba de reparatii delicate la masini. Am un prieten care a mers in Bulgaria langa Varna petru reparatii la cutie. A zis ca a fost bun si ieftin si omul este multumit.

 

Am gasit un video cu demontarea completa a unuei cutii 8HP70 pentru cine vrea sa il vada. Mi s-a parut educativ de urmarit.

 

Edited by Injectoru'6
Link to comment
Share on other sites

myx, doua intrebari?

1. de ce ai ales sau alegi automatico?(sunt in cercetari acum si-i am si eu pe lista)

2. cati km ai si ce metoda alegi? (presupun ca flash ca d-aia mergi la automatico, dar pe mine ma streaza putin agitatul de pilitura depusa, prin aceasta metoda si parca as face-o dupa vreo 40-50mii dupa ce schimb gravitational prima data)....daca gresec cu ceva in silogism, sunt deschis la sugestii si informatii corecte.

 

masina are 229 000 km si ultimul schimb la 150 k , ma duc la astia ca sunt la 2 pasi de mine fata de faur care sunt in partea opusa a orasului , eu nu as face flush ,mereu am facut gravitational si nu vad o problema in asta , oferta e relativ asemanatoare si la faur si la automatico , Acero a facut un review si i-a prezentat ca fiind ceva mai dotati si mai profi .

 

si aici un video f important, poate asa se intelege de ce nu poate fi lifetime , ar trebui pus pinned

post-3467-0-08882100-1550517177_thumb.png

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

ma bag si eu aici putin. :)

 

F10 nonLCI ulei neschimbat aprox 230mii km = se simtea maxim uzura cutiei

F30 ulei schimbat (Ravenol) aprox 250mii km = se simtea ca una de la test drive, mergea perfect

F10 LCI ulei neschimbat aprox 190mii km = incep sa percep uzura cutiei in oras la retrogradari si franari->demarari; simt cum are ezitari cuplarea, ca si cand scapa presiune/are depuneri

 

Astea au fost experientele mele, acum avand ultimul F10 LCI din lista de mai sus => luna viitoare schimb uleiul cu pompa flush, pun Ravenol sau ZF, cu garantie. Mecanicul face cam 2-3 pe luna cu Ravenol fara probleme, e un om de incredere cu multa experienta. Tot el imi schimba distributia sapt viitoare (face 1-2 pe sapt), deci are experienta.

 

Ce nu imi prea convine e pretul care e egal Ravenol/ZF la ulei si e destul de mare. Imi cere 2700lei. Exagereaza la unele preturi, dar la Sibiu nu prea ai de ales. Aprox 12litri, baie ZF, mufa OE. Aprox 9l raman in cutie, cu 2l o curata prin schimb continuu.

 

Ce vreau sa adaug e ca dupa primul schimb trebuie sa il schimbati regulat cam la 60-80mii km.

 

Off: schimbati uleiul in diferential? (RWD) Am un sunet ciudat/vibratie si nu prea cred ca e de la roti. Sa il schimb oare la 190mii km? Costuri? Ce ulei/piese trebuie? Mersi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.