Jump to content

Valva control relanti


Guest Pole

Recommended Posts

Eu am facut operatia la M20, si, daca nu e chiar asa mare diferenta, implica basicly mult WD40 si carpe. Valva de relanti este de fapt un motoras pas-cu-pas care are pe ax o piesa semi cilindrica, care optureaza mai mult sau mai putin, functie de necesitati, traseul de aer prin valva.

 

Nu sunt reglaje fine pe care sa le strici, nu sunt alte considerente de care trebuie sa tii seama, gen pozitii implicite sau altele...

 

Pur si simplu da valva jos, baga lichid in ea si curata calumea in interior.

 

Fain ar fi, daca tot te murdaresti pe maini, sa dai jos si corpul acceleratiei, si sa il cureti si pe ala. Iar, este o operatie destul de simpla, necesita WD40 si carpe, dar satisfactiile sunt mari, mai ales daca s-a strans murdarie pe acolo care impiedica inchiderea/deschiderea usoara a clapetei de aer.

Link to comment
Share on other sites

Eu am facut operatia la M20, si, daca nu e chiar asa mare diferenta, implica basicly mult WD40 si carpe. Valva de relanti este de fapt un motoras pas-cu-pas care are pe ax o piesa semi cilindrica, care optureaza mai mult sau mai putin, functie de necesitati, traseul de aer prin valva.

 

Nu sunt reglaje fine pe care sa le strici, nu sunt alte considerente de care trebuie sa tii seama, gen pozitii implicite sau altele...

 

Pur si simplu da valva jos, baga lichid in ea si curata calumea in interior.

 

Fain ar fi, daca tot te murdaresti pe maini, sa dai jos si corpul acceleratiei, si sa il cureti si pe ala. Iar, este o operatie destul de simpla, necesita WD40 si carpe, dar satisfactiile sunt mari, mai ales daca s-a strans murdarie pe acolo care impiedica inchiderea/deschiderea usoara a clapetei de aer.

252364[/snapback]

Sper ca nu insist pe o problema discutata , dar unde-i valva asta ca nu-mi dau seama ?

Link to comment
Share on other sites

Un tutorial despre curatarea valvei se poate urmari aici : http://www.bmwe36blog.com/2007/06/23/clean...trol-valve-diy/

 

Valva este compusa din doua bobine. Una care actioneaza in sensul inchiderii si una in sensul deschiderii sale. Cele 2 bobine primesc pe rand tensiune, cu o frecventa mare, astfel ca valva oscileaza continuu. Modificand factorul de umplere al tensiunii de comanda se modifica unghiul de deschidere al valvei.

S-a ales varianta cu bobine deoarece actioneaza mult mai rapid decat un motor pas cu pas.

 

Valva se poate curata cu WD40. Dupa curatare trebuie unse lagarele cu ulei.

Link to comment
Share on other sites

merci de raspuns am inteles cum arata ea da nu inteleg pe unde vine

si da masina e a tatalui meu si are fluctuatii la relanti am fost cu ea la testar la bavaria si a zis ca nu are ce sa ii faca i-a marit cu cateva ture relantiu si tot face

au mai zis ca e normal la km care ii are adica 90.000 ceea ce nu cred ca este adevarat

asa ca m-am lamurit de bavaria si testaru lor si de aia am intrebat ca am vazut aici ce se discuta si imi parea cunoscut

ce ziceti sa o schimb sau sa incerc intai sa o curat

Link to comment
Share on other sites

stiu am zis cer au putut sa debiteze aia

unitatea aia disa ce e cu ea ce face trebuie si aia curatata

si mai am o intrtebare sa da greu jos valva desfaci mult sau e simplu?

oricum merci pt poza am inteles acum

si de curatat cu wd40 nu?

Link to comment
Share on other sites

Nu prea ai treaba cu unitatea DISA, rolul ei e de a regla lungimea sistemului de inductie in functie de viteza si sarcina motorului, pentru a obtine un cuplu de torsiune ridicat pe o paleta variata de viteze. De obicei, valva DISA se deschide peste 4000 RPM (4240 mai exact :) )... iar daca ar fi cazut, computerul ar fi lasat-o deschisa tot timpul, deci nu cred ca de acolo e (si 4240 RPM nu e chiar relanti :blink: ).

 

Nu stiu cat de greu se da jos, pentru ca nu am desfacut-o niciodata. Oricum, nu ti-as recomanda sa o faci singur, in fata blocului. Du-te la un mecanic care are habar de VANOS, macar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest poleposition
Un tutorial despre curatarea valvei se poate urmari aici : http://www.bmwe36blog.com/2007/06/23/clean...trol-valve-diy/

 

Valva este compusa din doua bobine. Una care actioneaza in sensul inchiderii si una in sensul deschiderii sale. Cele 2 bobine primesc pe rand tensiune, cu o frecventa mare, astfel ca valva oscileaza continuu. Modificand factorul de umplere al tensiunii de comanda se modifica unghiul de deschidere al valvei.

S-a ales varianta cu bobine deoarece actioneaza mult mai rapid decat un motor pas cu pas.

 

Valva se poate curata cu WD40. Dupa curatare trebuie unse lagarele cu ulei.

252369[/snapback]

 

 

da numai ca la mine motorul e M50 si difera mult fata de cel prezentat in link...

 

am mai cautat si eu, dar gasesc numai informatii incomplete. Solutia este un service pana la urma si valva nou...

 

@nt98radu mi-am gasit topicu' :blink:

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Eu am facut operatia la M20, si, daca nu e chiar asa mare diferenta, implica basicly mult WD40 si carpe. Valva de relanti este de fapt un motoras pas-cu-pas care are pe ax o piesa semi cilindrica, care optureaza mai mult sau mai putin, functie de necesitati, traseul de aer prin valva.

 

Nu sunt reglaje fine pe care sa le strici, nu sunt alte considerente de care trebuie sa tii seama, gen pozitii implicite sau altele...

 

Pur si simplu da valva jos, baga lichid in ea si curata calumea in interior.

 

Fain ar fi, daca tot te murdaresti pe maini, sa dai jos si corpul acceleratiei, si sa il cureti si pe ala. Iar, este o operatie destul de simpla, necesita WD40 si carpe, dar satisfactiile sunt mari, mai ales daca s-a strans murdarie pe acolo care impiedica inchiderea/deschiderea usoara a clapetei de aer.

252364[/snapback]

 

eu as putea sa curat singura acea valva ?... tin sa precizez ca am oscilatii la relanti si ieri chiar s`a intamplat sa ,,moara'' motoru`....

 

ce inseamna WD40?

 

multumesc mult ..

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

daca ai motor M50, teoretic ar trebui sa fie la fel... eu nu am gasit nicaieri explicat pas cu pas cum se curata.

 

wd40 este un spray cu proprietati de curatare etc etc, pe scurt e bun pt o groaza de chestii.

Link to comment
Share on other sites

daca ai motor M50, teoretic ar trebui sa fie la fel... eu nu am gasit nicaieri explicat pas cu pas cum se curata.

 

wd40 este un spray cu proprietati de curatare etc etc, pe scurt e bun pt o groaza de chestii.

261586[/snapback]

 

pai nu e motor M50, e seria 3 - 330 ...

 

multumesc ..

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Salut!

Chiar daca nu a mai postat nimeni aici de cativa ani buni , problema mea este asemanatoare.

Mai exact la un E36 325i Vanos , M50B25 cu interne de 2.8.

Dupa montarea internelor , s-a mers in rodaj cam 2000 de kilometri , iar acum dupa vreo 8000 kilometri a inceput sa oscileze relantiul.Masina trage normal , doar ca nu sta la relanti.

Din pacate nu mai comunica testerul cu ea , s-au incercat cateva testere care au mers pana acum , dar de ceva vreme nu mai comunica.

Am incercat alta sonda lambda , alt debitmetru , alti senzori de turatie ( arbore , axa ) , alta clapeta de acceleratie chiar s-a incercat si o alta pompa de ulei presupunand ca aceasta nu mai are destule presiune.Au fost verificate toate furtunele pentru aer fals si tot ce inseamna furtunas de vaccum.

Am facut testul cu pedala si a rezultat eroare P1216 , iar dupa rezultatele de pe google ar insemna Throttle Valve Potentiometer.Dupa cum am mai zis , am incercat si alta clapeta functionala dar tot nu merge.

Imi puteti da un sfat cu o rezolvare ? Exista vreo metoda specifica de a verifica mufa ce vine la clapeta presupunand ca aceasta nu se alimenteaza corespunzator ?

Multumesc anticipat !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.