Jump to content

Temperatura funcționare motor M47


Recommended Posts

Am schimbat de curând termostatele și antigelul la masina (e46 320d 150 cai) și temperatura motorului sta foarte sus. In oras pe vremea asta sta la 98-100 grade. Nu este cam mare pt un diesel? <_<

La specificațiile termostatului scrie ca trebuie sa deschidĂŁ pe la 88 grade, nu trebuie sa fie in jurul acelei valori temperatura?

Acul din bord sta fix la jumate, dar și la 70-80 grade tot la jumate este.

Nu am gĂŁsit pe nicĂŁieri care este temperatura optima de funcționare a acestui motor..

Link to comment
Share on other sites

What i've found out until now for BMW M47 engine :

 

- water pump thermostat opens at 88 degrees

- the fan runs on HIGH speed if A/C is started

- the fan runs on HIGH speed if temperature reaches 97 degrees Celsius

- the system tries to keep the engine between 95-97 degrees Celsius

 

- the cap of the expansion tank is rated at 1.4 bars

- water boiling point at 1.4 bars is 109 Celsius degrees

 

de pe un forum de afara , culmea scrisa de un roman

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ce termostate ai pus? Marca?

 

Inainte ce temperaturi avea motorul?

 

Febi pe cel de la motor. Cel vechi era Gates si a tinut 2 ani. Ambele au temperatura de deschidere 88 grade.

 

Cel de la EGR este Behr

 

 

Greu de spus , ĂŽntrebarea e porneste ventilatorul? in ce conditii creste temperatura, trafic intens sau mers normal. Personal as urmai mai departe toata povestea , posibil sa fie radiator infundat concentratia antigel gresita, dar eu sunt mai paranoic de fel :)

 

 

Nu am auzit ventilatorul, dar nici nu am fost atent. Temperaturile alea de 98-100grade au fost atinse in trafic de varf, azi pe seara am vazut ca statea pe la 89-90 grade.

 

Nu cred ca e cazul de radiator infundat sau concentratie gresita :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Pot confirma ca la un e90 320d M47 ventilatorul intra pe la 96, si merge full pana ajunge pe la un 94gr si tot asa ...Am mers 1 ora facand niste teste cu setarea sa vezi temperatura si in plina vara la 40 gr nu am observat sa treaca apa mai mult de 97, sta undeva intre 94-97...si eu am crezut ca am o problema, am schimbat ambele termostate si rezultatul a fost acelasi :)
Link to comment
Share on other sites

La mine tot la 98-99 sta dupĂŁ schimbul de termostate și ventilatorul nu pornește niciodatĂŁ.

Cred ca o sa schimb iar termostatul si o sa verific ventilatorul ca nu mi se pare normal sa stea așa. Mașina merge normal, acul nu trece de jumĂŁtate, dar ĂŽmi sta pe creier.

 

Peste tot pe unde am gĂŁsit scrie ca termostatul de la m47 trebuie sa deschidĂŁ pe la 88 grade.

 

https://www.carrepairdata.com/service/repair/manual/eng/bmw/e46/320d__td__cd/2001-2006/m47d20tu/1995/110/

Link to comment
Share on other sites

Pai dacĂŁ termostatul ar deschide la 88 teoretic nu ar trebui sa mai porneascĂŁ și ventilatorul, nu? <_<

Faza e ca sta la 95-96 grade și in afara, chiar și la temperaturi scĂŁzute. Atat ventilatorul cât și clapetele din spatele radiatorului stau ĂŽnchise. Acestea din urma funcționeazĂŁ pt ca la oprirea motorului se deschid.

 

Nu știu dacĂŁ pornește ventilatorul când dau drumul la AC. O sa ma uit.

Link to comment
Share on other sites

Nu am M47 cu clapete in spatele radiatorului dar ma gandesc ca aproape sigur daca pornesti ACul clapetele trebuie sa se deschida iar ventilatorul probabil porneste.

 

Acum eu avand M47 fara clapete dar cu ventilator (nu am auzit niciodata ventilatorul pentru supra incalzire sau AC) iar temperatura in parametri tot timpul.. iti sugerez sa faci un coding doar pe deschiderea clapetelor la 85 de grade.

 

In ISTA poti sa testezi functionalitatea ventilatorului

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Raportul de apa/antigel, cat si calitatea, poate influenta temperatura.

Poti sa dovedesti asta si cu altceva?

Vreun articol serios ceva?

 

Eu nu sunt de acord.

Singurul si cel mai important rol e acela de a proteja motorul la temperaturi joase, de inghet. Apoi acela de a preveni depunerile de piatra (din apa..) pe anumite canale (inclusiv atac asupra cauciucului..) si (cred, parere personala) acela de a unge/preveni/prelungi viata pompei.

Astea sunt invatamintele mele in urma masinilor avute in posesie..

 

A folosesc cam 65-75% apa distilata si restul antigel albastru la -40 de 7 ani, la al treilea schimb. Temperatura statea permanent la 87-90 la regim. Pompa de apa schimbata, doar preventiv, la (parca) 340k km.

Zero probleme.

  • Like 2
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Poti sa dovedesti asta si cu altceva?

Vreun articol serios ceva?

 

Eu nu sunt de acord.

Singurul si cel mai important rol e acela de a proteja motorul la temperaturi joase, de inghet. Apoi acela de a preveni depunerile de piatra (din apa..) pe anumite canale (inclusiv atac asupra cauciucului..) si (cred, parere personala) acela de a unge/preveni/prelungi viata pompei.

Astea sunt invatamintele mele in urma masinilor avute in posesie..

 

A folosesc cam 65-75% apa distilata si restul antigel albastru la -40 de 7 ani, la al treilea schimb. Temperatura statea permanent la 87-90 la regim. Pompa de apa schimbata, doar preventiv, la (parca) 340k km.

Zero probleme.

Domnule,am tot citit experiențele dvs cu acest M47,pe diverse topicuri cu probleme,al dvs. excelând la orice capitol. Cred cĂŁ aveți cel mai reușit M47 din cate s-au produs, și lumea vĂŁd cĂŁ nu realizeazĂŁ ce caz avem ĂŽn fațĂŁ.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Domnule,am tot citit experiențele dvs cu acest M47,pe diverse topicuri cu probleme,al dvs. excelând la orice capitol. Cred că aveți cel mai reușit M47 din cate s-au produs, și lumea văd că nu realizează ce caz avem în față.

(...si eu care credeam de ceva timp ca sunt regele ironiei.. /am incetat din respect fata de problemele membrilor..) tu chiar stergi cu mine pe jos...

 

Stai sa ma scutur de "praf"...

 

In topic poti raspunde ca, asa ne sta bine daca ne vrem respectati.

 

(A, macar ai inteles cate ceva din ce scriu pe topice.. (Altfel m-ai fi contrazis) ...

Sa vedem, contributia ta adusa topicului, topicelor..? Sau ne place mai mult la umbra si dupa colt!?)

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.