Jump to content

Sfat achizitie F10/F11


tomcrft

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

As dori si eu sa aud parerea voastra in privinta viitoarei masini pe care urmez sa o achizitionez.

 

Ezit foarte tare intre F10 si F11 (model touring).

 

F10-ele imi place din toate punctele de vedere, nu am ce comenta la asta.

F11-ele imi place foarte mult cand il vad pe strada, dar dpdv ca nu am avut niciodata break pana acuma, parca nu pot trece peste pragul psihologic de a ma vedea in el, la volan-ul lui.

Am auzit ca fiind mai lung si mai mult spatiu deschis in el, s-ar auzi zgomotele aerodinamice ceva mai mult la el decat la limousina.

 

Totusi ezit pentru faptul ca F11 este practic cand vrei sa incarci ceva mai mult, si planuim sa avem si un copil cat de curand. Ma gandesc ca la un drum spre Romania, plecand incarcati si cu copil, ar fi mai practic. Mai exista si varianta ca cumperi o mobila, ceva mai masiv si ar incapea in el.. Ma rog, asta este mai relativ, pentru ca nu faci asta decat o singura data pe an, in care poti cere sa ti-o livreze si ai rezolvat problema.

 

Un break mult mai frumos si la care as putea face pasul imediat mi se pare Audi A6 Avant, dar am tot avut Audi si vreau sa trec la BMW pentru ca m-am saturat de interior-ul lor si de motoaerele VAG.

 

 

Ce parere aveti si ce a-ti face in locul meu ? Le-a testat cineva dintre voi pe amandoua si mi-ar putea da o parere obiective despre ele ? Este diferenta de incarcare asa de mare la portbagaj (fara sa inclinezi scaunele) ? Este la fel de bine manevrabil touring-ul ca limousina, oare ?

 

Va multumesc mult pt ajutor !

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Ca detinator de f11 te asigur ca este senzational, daca iti trebuie spatiu. Eu l-am luat cand a aparut al 2lea copil. Pur si simplu nu am mai avut grija spatiului (am avut inainte e90,e91, nu se compara).

Am carat cu el mobila pt o garsoniera intreaga (bucatarie,pat,comode,dressing, covoare,scaune,mese). de la ikea intr un singur drum:) .

Cu un singur copil cred ca te vei descurca si cu f10, are portbagajul destul de incapator. Eu nu mi-as lua o masina mare doar pt 2 drumuri pe an. Depinde ce faci cu ea si in restul timpului.

 

Legat de zgomot si manevrabilitate nu am observat vreo diferenta (am mers cu f10 cu diferite ocazii). Nu sunt masini sport sa conteze asa mult.

Iar ca dimensiuni, vad ca e cu 3 mm mai scurt f11 :))

 

Ca un plus, la f11 ai suspensie spate pe perne de aer standard. A

 

Aici pe forum probabil or sa vina parerile " cum sa ti iei f11, ca e urat, e break, etc" :)

Link to comment
Share on other sites

Eu am F11, si sunt multumit de alegere; nu am avut F10, dar nu cred ca sunt diferente dinamice notabile; mie mi se pare foarte manevrabil F11 pentru cat este de mare

Cateva comparatii:

 

- F10 si F11 au acelasi ampatament (wheelbase 2968 mm);

- F11 e mai lung cu doar 8mm (4899 mm vs 4907mm)

- F11 are porbagajul mai mare cu 40l, dar diferenta esentiala este gura de incarcare si accesul la spatiu, mult mai facil la F11 (560l vs 520l); practic la F11 spatiul de incarcare este enorm, chiar si fara banchete rabatate;

- F11 e mai greu cu vreo 100kg; asta inseamna si un consum mai mare cu ~0.5l/100 si timpi de acceleratie ceva mai slabi pt F11 (ex la 525xd, F11 are 7.3s, F10 are 7.0s).

- pe de alta parte, pe piata sh F10e mai scump decat F11 (pt ca est-europenii prefera sedan).

 

- F11 cu siguranta este mai comfortabil, pe puntea spate toate au perne de aer in loc de arcuri;

Link to comment
Share on other sites

Eu unul sunt fan break...Am avut si limuzina , dar tot la break m-am intors...E mai practic decat o berlina , cel putin la spatiu de incarcare cu banchetele rabatate..Daca mai vine si un bebe , e si mai util...Cat despre zgomot , nu are ce te framante , e foarte insonorizata...Dar fiecare cu gusturile lui!
Link to comment
Share on other sites

Mersi mult pentru pareriile voastre.

 

Intr-adevar diferenta de pret intre ambele masini este notabila pe piata auto. Asta este un plus pentru F11.

 

Si pe piata germana (mobile.de), am impresia ca preturile sunt dictate in mare parte de cerere. Cumparatorii fiind cel mai mult din est-europa, F10-le este mult mai scump, chit ca Germanii au break-uri in prostie.

Seria 7-le F01 este lafel, mai ieftin fata de F10, cu toate ca este clasa superioara a segmentului. Ma gandesc ca tot din lipsa cererii clientelei.

 

Am citit pe internet ca doar de la LCI incolo sunt pernele de aer standard pe puntea spate, sau sunt si pe modelul initial din 2010 ?

Link to comment
Share on other sites

pernele de aer sunt standard pentru toate F11 (si facelift si non-facelift), eu nu am auzit de F11 care sa aiba arcuri pe spate; asta vine si cu bune (confort sporit mai ales pentru pasagerii din spate) si cu rele (pernele pica de obicei pe la 150k km; 1700 lei perna originala, 800 lei perna aftermarket; daca nu sunt schimbate la timp, se strica si compresorul, 3-4000 lei nou, 1500-2000 lei sh).
Link to comment
Share on other sites

Prima ta dilema e usor de rezolvat, depinde ce faci cu ea. Eu am touring, am o gandire ca nemtii, in touring bagi si mult si putin. Am mai carat cu ea usi, o data cand le-am schimbat, saltele, si in general cam orice poti sa cari (dezasamblat).

 

Mai degraba sa fii atent ce motorizare alegi, si ce istoric are masina. Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Dpdv al manevrabilitatii si al zgomotului interior nu exista diferente intre F10 si F11 si fiecare are plusurile si minusurile ei. In Romania F11 nu prea are succes, spre deosebire de tarile din vest unde este taman pe dos. F11 are avantajul portbagajului putin mai mare, a compartimentului de sub portbagaj unde poti sa tii o multime de lucruri fara ca ele sa se vada, F10 este mai elegant. Depinde de tine ce alegi, un carucior se baga mult mai usor in F11 :)
Link to comment
Share on other sites

Asta da :thumbsup: , deja uit de spatele ala care ma face sa ezit cand il vad asa.

 

Inca doua intrebari:

 

- Pernele de aer sunt serie chit ca masina este cu pachet M sport ? In caz ca da, cum vine asta ? Suspensie rigida pe fata si moale/confortabila pe spate ?

- Din moment ca e serie cu perne de aer pe spate, asta ar insemna ca vine si cu DDC (Dynamic Damper Control) ca sa iti poti seta suspensia ? Sau optiunea aia se refera la altceva ?

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Iti recomand cu caldura F11-le daca-ti doresti familie cu copii! Ce am luat eu pe langa acel spatiu minune este xDrive. Comaprat cu E90-ul, la capitolul spatiu, e sufrageria pe langa dormitorul mic. O perioada de timp le-am avut pe amandoua, F11 este o masina la fel de confortabila ca si F10-le, insa acesta vine cu un plus mare de spatiu, fata de acesta din urma! Pe puntea spate are arcuri pneumatice (perne de aer) care vin si ele cu un plus de confort! A mea este un 525d xDrive din 2013 si vreau sa spun ca in ultimele saptamani mi-am pus intrebarea cum naibi de am putut sa dau banii pe E90, pentru o familie cu 2 copii, cand exista minunea asta, si cu xDrive? Si la mine a fost primul break, dar iti garantez ca e o masina senzationala din toate punctele de vedere! Cineva imi spunea saptamana trecuta: ”mixtul perfect dintre un X5 si un Seria 5!” Sincer asa o simt si eu! Designul este foarte frumos si atragator si el, nu patratos ca la Mercedes, de exemplu! Inginerul de la RAR Voluntari (proprietar de X1) m-a rugat sa-l las si pe el sa o conduca putin pe acolo, dupa ce s-au facut toate testarile si zice la un moment dat: ”Mda, dau X1-ul si-mi iau si eu F11! E mega tare masina! O conving pe nevasta-mea, ca ea e contra break-urilor! :)”. Si daca te hotarasti eu iti recomand si xDrive! Face si ala toti banii! De ce? Pentru ca acolo unde cu E90-ul nu ma miscam, cu F11-le cu xDrive nu am avut nici o emotie in a merge aboslut normal, fara nici un fel de emotii! Nemtii le prefera in defavoarea berlinelor! Acum am inteles si eu de ce, vazand cat de utile sunt!

 

Asta da :thumbsup: , deja uit de spatele ala care ma face sa ezit cand il vad asa.

 

Inca doua intrebari:

 

- Pernele de aer sunt serie chit ca masina este cu pachet M sport ? In caz ca da, cum vine asta ? Suspensie rigida pe fata si moale/confortabila pe spate ?

- Din moment ca e serie cu perne de aer pe spate, asta ar insemna ca vine si cu DDC (Dynamic Damper Control) ca sa iti poti seta suspensia ? Sau optiunea aia se refera la altceva ?

DDC-ul este urmatorul nivel de echipare dupa EDC! Si a mea tot EDC are!

Edited by Ionuț_Cosmin
Link to comment
Share on other sites

. Si daca te hotarasti eu iti recomand si xDrive! Face si ala toti banii! De ce? Pentru ca acolo unde cu E90-ul nu ma miscam, cu F11-le cu xDrive nu am avut nici o emotie in a merge aboslut normal, fara nici un fel de emotii! Nemtii le prefera in defavoarea berlinelor! Acum am inteles si eu de ce, vazand cat de utile sunt!

 

 

Confirm si eu, ieri am fost la ski la Transalpina ski Resort si nicio emotie, pana anul acesta nu am avut curaj sa ma duc cu E91thumbsup.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

- Pernele de aer sunt serie chit ca masina este cu pachet M sport ? In caz ca da, cum vine asta ? Suspensie rigida pe fata si moale/confortabila pe spate ?

- Din moment ca e serie cu perne de aer pe spate, asta ar insemna ca vine si cu DDC (Dynamic Damper Control) ca sa iti poti seta suspensia ? Sau optiunea aia se refera la altceva ?

 

exista urmatoarele optiuni/nivele de suspensie pentru F10/F11 (cu mentiunea ca toate F11 au perne de aer pe spate in loc de arcuri); tipul de suspensie il afli decodand VIN-ul masinii; sa nu crezi altceva decat decodarea VIN.

 

- amortizoare normale + arcuri normale - pur si simplu amortizoare obisnuite; vestea buna e ca sunt mult mai ieftin de inlocuit (in jur de 200k km cam trebuie); merg foarte bine cu jante 17-18; atentie - chiar daca exista butonul de driving modes, acel buton nu are niciun impact asupra tinutei de drum; cam toti samsarii prezinta acel buton ca si cum ar avea suspensie adaptiva; cost inlocuire: 1000 euro toate 4 originale, ~4-800 euro aftermarket

 

- amortizoare controlate electronic + arcuri normale (cod optiune 223); le gasesti sub mai multe prescurtari: EDC - electronic damper control, VDC - variable damper control, etc; butonul de driving modes are o optiune in plus: in general ecopro : comfort+ : comfort : sport : sport+ (corelat cu optiunea 2TB - cutie automata sport, se poate coda oricand); merg foarte bine cu jante 18-19 (pe 17 se simte cam barca); eu le consider o optiune care merita avuta pe masina; cost inlocuire 1400 euro punte fata, 1200 euro puntea spate (in jur de 250-300k km); se pot inlocui cu amortizoare normale, folosind niste module electronice care "pacalesc" calculatorul

 

- bare stabilizatoare controlate electronic (cod optiune 229), in general numite Dynamic Drive; optiunea DDC Dynamic Drive Control (cod optiune 2VA) include si amortizoarele electronice, si barele stabilizatoare electronice; nu se gaseste pe 518/520/525, doar pe motoare cu minim 6 cilindri (nu stiu daca este pe 528i); colegii de forum care au aceasta optiune spun ca merita (cost inlocuire pe o punte: ~1300 eur noua, 2-300 euro sh de pe ebay)

 

- amortizoare sport + arcuri sport pe F10/F11 M Paket; aici parerile sunt impartite - cei mai multi (mai ales americanii) zic ca de fapt sunt identice cu cele normale, diferenta de garda la sol fiind de fapt un efect optic dat de pragurile M mai joase; altii zic ca de fapt ar fi mai joase cu 10mm, si ceva mai rigide; toti spun ca nu se pot monta impreuna cu EDC; pe realoem.com nu am gasit cod de amortizor sport original pt F10 sau F11, nici de arc.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

pernele inlocuiesc arcurile; pernele au autolevellling in functie de incarcare si nivelul puntii fata - deci la M paker ar trebui sa ai asa: arcuri sport + amortizoare sport pe fata, perne + amortizoare sport pe spate.

dar nu am gasit codul de amortizor sport pt F10/F11 - e posibil sa fie identice cu cele normale.

 

totusi - F10/F11 nu e chiar o masina sport - orice arcuri si amortizoare ai pune, greutatea si dimensiunile ei exterioare isi spun cuvantul; asa ca daca vrei ca masina sa fie foarte bine asezata pe sosea, ar trebui sa cauti una cu bare stabilizatoare active (si implicit cu amortizoare adaptive) - optiunea Dynamic Drive 2VA.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

http://i.imgur.com/ayJH11t.jpg

 

Are cineva optiunile astea ?

 

- Blind-Spot Detection

- Frontal Collision Warning

- Lane Departure Warning

 

Blind-spot este doar o avertizare in oglinda laterla sau vibreaza si volanul/face zgomot cand este o masina in unghiul mort ?

Lane Departure am inteles ca vibreaza volanul daca iesi de pe linia ta de mers, ceea ce mi s-ar parea enervant (daca este cazul).

 

Vi se par utile ?

 

Pt mine necesar ar fi doar blind-spot-ul si eventual speed limit info.

Link to comment
Share on other sites

Se numeste "lane change warning" si volanul vibreaza doar daca semnalizezi si vine masina, in rest se aprinde sa iti atraga atentia.

 

Frontal Collision Warning si Lane Departure Warning sunt mai de folos daca ai si jam assist (pastreaza banda).

In rest sunt degeaba.

Edited by Stormzor
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.