Jump to content

Ghidul cumparatorului (novice) de BMW


Recommended Posts

  • 5 months later...

(continuare)

 

8. Miscarea ecologica castiga teren in Europa, iar autoturismele care functioneaza cu benzina sau motorina vor fi supuse unor constrangeri din ce in ce mai severe. Nu este departe momentul in care si in Romania vor aparea restrictii de circulatie in functie de norma de poluare (“Euro”) si/sau de emisia de CO2. Nu atat din ratiuni ecologice, cat din atractia irezistibila a primariilor catre noi surse de venit.

De retinut: atunci cand cumparati un BMW pe care intentionati sa-l pastrati mai mult timp – si, in mod special, pe care il veti utiliza pentru deplasari in orasele mari - este indicat sa optati pentru un model care se incadreaza cel putin in norma de poluare Euro 5 si, preferabil, care sa aiba emisii de CO2 cat mai reduse. Atat timp cat respectati pct. 4 de mai sus (anume, BMW-ul sa fie din portofoliul curent de productie, sau din generatia imediat anterioara celei curente) masina sigur va fi cel putin Euro 5.

(Nota: recomandarea este valabila in momentul publicarii acestui post si trebuie adaptata la evolutiile viitoare)

 

9. Spre deosebire de majoritatea marcilor “populare”, un BMW se devalorizeaza mult mai rapid. Iar evolutia din ultimul deceniu a pietei auto second-hand din Romania a dovedit ca devalorizarea este, deseori, peste chiar cele mai pesimiste asteptari.

De retinut: luati in calcul faptul ca, la revanzarea unui BMW, veti avea de suportat o devalorizare consistenta, pe care aproape sigur o subestimati, precum si ca banii investiti in intretinerea (chiar si) ireprosabila a masinii sunt practic nerecuperabili, chiar daca un exemplar bine intretinut se vinde mai usor si la un pret mai bun decat unul neglijat.

Edited by FiveThreeFive
  • Like 7
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte gresita afirmatia ca uzura masinii creste odata cu inaintarea in km. Uzura motorului, transmisiei, suspensiei si a interiorului tine foarte mult de modul de exploatare al acestora.

 

Din pacate la romani s-a dezvoltat ideea ca o masina cu +200.000 km este de necumparat. Daca trebuie schimbate niste amortizoare, bucse, alternatorul, bateria sau mai stiu eu ce “consumabil,, ,pana la urma nu este capat de lume si masina aia nu inseamna ca trebuie aruncata la gunoi sau este vreun harb. Ce am enumerat eu mai sus nu se defecteaza toate odata si orice detinator de masina stie foarte bine ca o masina necesita si niste inlocuiri la un moment sau altul, asta in cazul in care nu are salariul de 50000 Euro pe luna, ca sa isi cumpere un BMW cap de lista la pret de peste 70 de mii.

 

Am detinut un mercedes fabricat in 1999 timp de 3 ani, avea 250.000 km ( sunt convins ca avea mult mai mult) si inafara de alternator, baterie nu am schimbat absolut nimic ( excluzand reviziile la 9000 km) iar masina avea viata si se deplasa exceptional pentru varsta ei. Pacat ca incepuse sa rugineasca si a trebuit sa o schimb pentru ca nu mai prezenta siguranta. Totusi vorbesc de 20 de ani vechime.

 

De 1 an detin un BMW e90 lci 2010 cu 270.000 km in bord iar dupa achizitie imi venea sa ma duc la vanzator si sa ii mai dau 2000 euro cadou doar pentru ca a stiut cum sa o intretina. Masina este fenomenala din toate punctele de vedere, sa nu uitam de cei 270.000km si 10 ani vechime.

 

In rest un topic de nota 10

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt de acord cu FiveThreeFive. Masinile nu sunt doar motor, cutie si interior. Sunt o gramada de plastice si conducte care se pot strica, unele foarte costisitoare - vezi galeria de admisie. Mai sunt conductele de frana care se deterioreaza. Mai este instalatia electrica - fire, module, calculatoare. Plus alte 'bucurii' random din cutia cu surprize: span in sistemul de injectie la N47, vibrochene care se rup, piese de plastic prin cutiile de viteze si alte asemenea. Pentru toate astea nu exista intretinere. N-ai cum sa ungi cu ulei un plastic sa tina mai mult, nici un modul electric. La fel, pentru problemele mecanice pe care le-am enumerat nu prea exista preventie, chiar presupunand ca proprietarului anterior i-a pasat. Si toate sunt scump de reparat - asta, fireste, daca nu joci la loteria dezmembrarilor.

 

Despre masinile pre-2002 nu are sens sa discutam. In curand n-o sa se mai poata circula cu ele, si oricum e foarte greu sa gasesti una in mintile ei. Iar la cele mai noi, e foarte greu sa gasesti una cu km reali, ce sa mai vorbim de un istoric corect de intretinere..In cel mai fericit caz gasesti una din vest, care a fost intretinuta conform caietului de service (revizii la 30,000 km) si care e vanduta fix cand incep sa pice chestii de pe ea.

Edited by mgi
  • Like 2
  • De acord! 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

(continuare)

10. Sunt deja ani buni de cand atat producatorii cat si clientii care cumpara automobile noi se asteapta ca durata de utilizare a acestora sa fie mai redusa decat in urma cu cateva decenii. Au inceput sa devina rarisime cazurile in care primul cumparator pastreaza masina mai mult de 5 ani / 100.000km. Cu alte cuvinte, automobilele se indreapta spre zona de produse "consumabile", iar intervalele lungi de service au in vizor "imaginea" ecologica si confortul proprietarului - in detrimentul longevitatii masinii.

De retinut: consider ca un BMW modern in conditie second-hand ar trebui - in mod ideal - sa fie cumparat din sursa sigura, cand rulajul sau nu depaseste 20.000 Km, vechimea sa nu trece de 2 ani, iar noul cumparator ar fi (cel mult) al 2-lea proprietar al masinii --> regula "2-2-2". Limitele mentionate asigura certitudinea achizitionarii unui vehicul cvasi-nou, fara revizii sarite / intarziate, care inca ar mai putea beneficia de garantie si a carui devalorizare initiala a fost deja suferita de catre primul proprietar.

 

11. In abordarea curenta de motoare "modulare", BMW propune serii de motoare care au in comun aceeasi capacitate cilindrica, dar cu performante foarte diferite. Spre exemplu, arhi-comunul B47 a fost / este oferit cu puteri de la 116CP la 231CP, majoritatea componentelor fiind aceleasi - cu diferente specifice de la caz la caz. In mod evident, din cauza stresului mecanic, la rulaje mari motoarele de varf de gama sufera de uzuri semnificativ mai mari decat motoarele din zona de jos si mijloc a gamei, cu consecintele de rigoare asupra fiabilitatii si costurilor de intretinere.

De retinut: in cazul in care cautati un BMW second hand si, din diverse motive, nu numai ca nu va puteti incadra in situatia de la pct. 10., dar rulajul trece de 100.000 Km iar istoricul masinii este invaluit in mai multa sau mai putina "ceata", este pragmatic sa va orientati catre modelele din partea de jos sau medie a gamei, evitand totodata modelele din primii doi ani de productie de la lansare. In exemplul si conditiile mentionate, un B47 de 150 CP (118d / 318d, etc.) este o alegere mai buna decat unul de 190 CP (120d / 320d, etc.) sau mai mult. Vedeti si pct. 7. de mai sus.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.