Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Incarcare masina din surse proprii


Bala

Recommended Posts

Eu am montat statie incarcare Duosida cu control din aplicatie ( wi fi ) , pornesc cand vad pe camere ca e soare pe panouri . O costat 890 de lei , e drept ca are maxim 32A monofazic dar oricum n-am mai mare putere pe PV-uri.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Bala said:

Sunt foarte robuste OBC-urile si e foarte putin probabil sa pateasca masina ceva. Maxim sare siguranta sau ti se intrerupe partea de putere catre masina. 

Daca nu te deranjeaza ca beculesc alea, poti sa-l lasi linistit asa. 

 

Îmi stau pe creier, nu pot sa am ceva care nu merge în parametri 😄

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, BaXXon said:

Eu am montat statie incarcare Duosida cu control din aplicatie ( wi fi ) , pornesc cand vad pe camere ca e soare pe panouri . O costat 890 de lei , e drept ca are maxim 32A monofazic dar oricum n-am mai mare putere pe PV-uri.

Salutare,
Iti sugerez sa iti instalezi un HomeAsistant pe un PC/Raspbery pi si sa iti faci o automatizare acolo, cand vede ca sunt peste X Kwh injectie sa porneasca sau sa intrerupa pornirea 🙂 

Link to comment
Share on other sites

On 2/3/2025 at 6:22 AM, neo_andersson said:

O sa instelez un VPN special pentru porcaria asta de wallbox sa vad ce tari cu apa calda sunt acceptate pe serverul aws.

 

 

Instalat router cu client VPN si configurat un server OpenVPN din Frankfurt, bingo!

Se conecteaza Wallboxul BMW la MyBMW App si totul merge corect.

 

IMG_8899.PNG

IMG_8897.PNG

  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

da, are load balancing, doar ca "solar optimisation" merge doar daca esti client E.ON Germania cu sistem fotovoltaic instalat de ei. Probabil agregheaza datele de la smartmeterul sistemului de panouri in backend pentru ca nu ai posibilitatea sa il conectezi direct.

Link to comment
Share on other sites

Da, e impreuna cu smart meterul. Dar ar trebui sa poata fi folosi cu orice sistem sau cu o lista de smartmetere. Indiferent de instalator ca doar de aia au instalatorii licente. 

Daca ai sistem deja instalat si incompatibil, poti sa pui smart meterul agreat de incarcator in serie cu al tau de la panouri si asa merge cu orice sistem deja instalat.

Eu de ex am luat de pe OLX invertor SMA. L-am dat jos pe al meu, am pus pe cel de pe OLX si le-am facut tichet atasand licenta mea. Au reactivat inclusiv garantia de 10 ani. Ma rog, cat ramasese din ea, vreo 8 ani.

Bun: deci clar nu o sa merg pe vreum incarcator de la OEM cand se mai strica al meu. 

Link to comment
Share on other sites

Hai sa vin si eu cu un feedback: am luat LEKTRI trifazat. Face ce spune ca face si suportul e foarte prompt, in caz de nevoie. Combinat cu sistemul fotovoltaic de 8 Kw e cam ce trebuie, oricum planuiesc sa maresc puterea in viitorul apropriat pe la 10-12 Kw.

image.thumb.jpeg.05d3ee49b9ae60fd88d7c73987a36bf7.jpeg

image.thumb.jpeg.f13a3fe9b6d14264af2f8dde8ad2d6a1.jpeg

image.thumb.jpeg.34719cdc1b0e8403e872f6cd8681cba9.jpeg

image.thumb.jpeg.66e87cd4d0e13649cfd6441b79df05c4.jpeg

  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

On 2/7/2025 at 2:23 PM, Bala said:

Da, e impreuna cu smart meterul. Dar ar trebui sa poata fi folosi cu orice sistem sau cu o lista de smartmetere. Indiferent de instalator ca doar de aia au instalatorii licente. 

Daca ai sistem deja instalat si incompatibil, poti sa pui smart meterul agreat de incarcator in serie cu al tau de la panouri si asa merge cu orice sistem deja instalat.

 

Wallboxul BMW merge doar cu modelel astea de smartmetere:

Inepro Pro 380-MOD for three phase connections

Inepro Pro2-MOD for single phase connections

Janitza B23 312-10J

Janitza B21 312-10J for single phase connections

Schneider Electric A9MEM3150

Siemens 7KT1665

 

Eu am instalat modelul Inepro Pro2-MOD, din pacate nu e bidirectional asa ca trebuie sa gasesc o solutie sa controlez wallboxul in baza datelor de la smartmeterul Fronius.

Link to comment
Share on other sites

In mod normal ar trebui sa poti sa-l pui invers (intrarea inversata cu iesirea) astfel incat atunci cand injectezi, asta sa vada productie si sa dea in incarcator. Cu el montat intre retea si instalatia (casa) ta, desigur. 

Nu vad de ce ti-ar trebui bidirectional. 

Si la altele se pune tot smart meter unidirectional. Si merge ok.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca modelul bi-directional ajuta pentru situatia cand bateria masinii se poate si descarca pe consumatorii casei in caz de necesitate.

Mai sunt si alte motive dar cel mentionat e cel mai esential.

Bi-directionalul foloseste bateria masinii ca buffer. Pentru cine vrea sa foloseasca bateria pentru asa ceva.

Iar probabil @neo_andersson are mai multe planuri fata de restul. Iar flexibilitatea trebuie sa fie acolo, ma gandesc eu.

Link to comment
Share on other sites

Bi-directional in sensul in care masoara doar consum intr-un sens si nu poate diferentia ce e produs de panouri si ce vine din retea.

Oricum chiar daca ar fi bi-directional, comunica cu wallboxul pe MBUS, doar ca wallboxul nu se bazeaza pe datele de la el sa faca "solar optimisation", el asteapta date din backendul BMW si alea vin de la E.ON daca esti clientul lor in Germania. Cand incerc sa activez pe wallbox "solar optimisation" imi cere codul de client E.ON.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bimmer90f30 said:

Cred ca modelul bi-directional ajuta pentru situatia cand bateria masinii se poate si descarca pe consumatorii casei in caz de necesitate.

 

Numai daca masina are functia V2G .

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 1/19/2025 at 1:18 PM, alex230ro said:

Ma ia durerea de cap cand citesc, e bine acum o sa am si baterie de 10kw pt stocarea energiei cautam ceva PHEV dar as zice ca stau linistit cu ce am .

Nu iti e teama de incendiu cu bateria? Am dat avansul la o casa si intentia mea este pe viitor sa ma apuc de programul casa verde si sa imi pun panouri de 8 kw sau 10kw (nu cred ca este spatiu pe partea insorita a acoperisului pt 10kw). Vreau o baterie initiala de vreo 5kw iar in vreo cativa ani sa urc capacitarea de stocare la cateva zeci de kw(50kw de preferinta)

Intentionez ca in vreo 3-5ani sa cumpar ceva care va consuma 3-5kw pe ora, non stop. 

Problema esfe ca la un asemenea "trafic" de curent electric sa nu iau foc 🙂

Imi e o frica reala de o asa intamplare si stiu ca la bateriile de stocare un asemenea risc este real. Nevasta-mea nici nu vrea sa auda de baterii...ea nu vrea sa auda nici de panouri de fapt 🙂

Noi cand plecam de acasa acum pt cateva zile, dam toate sigurantele jos de la panoul electric si lasam cuplata doar siguranta la care este conectat frigiderul..la nivelul asta suntem de tematori

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

26 minutes ago, edit said:

 

 suntem de tematori

Paranoia ....

Pentru stocare daca mergi pe lifepo4 nu ai motiv de temeri de a lua foc! Li-Ion da, alea iau foc in fotovoltaic  si EV-urile cu li-Ion iau foc.

Referitor la PV-uri ii musai o impamantare separata, altfel poti avea surpriza sa ia foc .

Daca protectiile sunt montate corect nu ai motiv de frica .

31 minutes ago, edit said:

 

Problema esfe ca la un asemenea "trafic" de curent electric sa nu iau foc 🙂

 

Nu te " lasa " bms-ul sa faci prostii si sa iei foc ....

36 minutes ago, edit said:

 

Intentionez ca in vreo 3-5ani sa cumpar ceva care va consuma 3-5kw pe ora, non stop. 

 

Nu inteleg la ce te referi si mai ales de ce ai opta pt asa ceva ?!

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, BaXXon said:

Nu inteleg la ce te referi si mai ales de ce ai opta pt asa ceva ?!

Ziceam ca intentionez sa cumpar un obiect care va consuma aprox 70-120kw pe zi.

De asta ziceam ca as avea nevoie de capacitate de stocare mare, de cateva zeci de kw. Practic ar insemna ca ziua bateriile sa inmagazineze curent iar noaptea sa furnizeze curent.

Este posibil tehnic asta, nu? Adica bateriile alea vor sta mereu fierbinti in procesul de incarcare si descarcare zilnica. Spre exemplu, cand se face seara, se 'stie' automat ca sa isi ia curentul din baterii si nu din reteaua orasului?

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, edit said:

Nu iti e teama de incendiu cu bateria? Am dat avansul la o casa si intentia mea este pe viitor sa ma apuc de programul casa verde si sa imi pun panouri de 8 kw sau 10kw (nu cred ca este spatiu pe partea insorita a acoperisului pt 10kw). Vreau o baterie initiala de vreo 5kw iar in vreo cativa ani sa urc capacitarea de stocare la cateva zeci de kw(50kw de preferinta)

Intentionez ca in vreo 3-5ani sa cumpar ceva care va consuma 3-5kw pe ora, non stop. 

Problema esfe ca la un asemenea "trafic" de curent electric sa nu iau foc 🙂

Imi e o frica reala de o asa intamplare si stiu ca la bateriile de stocare un asemenea risc este real. Nevasta-mea nici nu vrea sa auda de baterii...ea nu vrea sa auda nici de panouri de fapt 🙂

Noi cand plecam de acasa acum pt cateva zile, dam toate sigurantele jos de la panoul electric si lasam cuplata doar siguranta la care este conectat frigiderul..la nivelul asta suntem de tematori

Ar trebui sa fie ok bateria nu cred ca o sa am "traficul" menționat de tine . 

Oarecum on topic era sa mă "inham"  la un leasing pentru un X3 3.0e 

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, edit said:

Ziceam ca intentionez sa cumpar un obiect care va consuma aprox 70-120kw pe zi.

De asta ziceam ca as avea nevoie de capacitate de stocare mare, de cateva zeci de kw. Practic ar insemna ca ziua bateriile sa inmagazineze curent iar noaptea sa furnizeze curent.

Este posibil tehnic asta, nu? Adica bateriile alea vor sta mereu fierbinti in procesul de incarcare si descarcare zilnica. Spre exemplu, cand se face seara, se 'stie' automat ca sa isi ia curentul din baterii si nu din reteaua orasului?

 

Adica o masina electrica ? Sincer eu consider ca e prostie , bani aruncati pe baterii care sa incarce alte baterii . Cu sistemul prosumator iesi mai bine , injectezi in retea si noaptea incarci inapoi din retea , practic investitia in baterii de stocare e inutila , mai mult e nerentabila pt ca la un moment dat acele baterii se vor uza si vor valora ....nimic.

Link to comment
Share on other sites

Nu masina electrica, dar ai dreptate. Cu panouri de 8-10kw, bagi cateva zeci de kw ziua in reteaua orasului, cel putin vara, pe care le tragi inapoi noaptea.

Baterii as lua doar finantate partial de stat,  altfel investitia nu se va amortiza niciodata.

Edited by edit
Link to comment
Share on other sites

Investitia in PV si baterii nu se amortizeaza niciodata.

 

Totusi despre ce " obiect " consumator de curent e vorba ? Daca nu e secret binenteles.

Edited by BaXXon
completare
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.