Jump to content

Fara putere sub 4000rpm M52b20TUB


Recommended Posts

Salut,

 

Intampin o problema la masina mea: E46 320ci 150 cp (m52b20TUB) - 1999. In iarna anului trecut masina a inceput sa aiba probleme de putere sub 4000rpm, dar dupa ce stergeam erorile folosind un dongle cu bluetooth isi revenea si mergea foarte bine. Am avut eroare pe un senzor de pozitie la axa cu came de pe admisie pe care l-am schimbat cu unul ERA, dar eroarea nu a disparut. Dupa un timp am tot avut probleme cu puterea sub 4000rpm si tot resetam eroarea si era apoi ok. Masina a stat timp de 2 saptamani si dupa aceea a inceput sa porneasca foarte greu, si la cald si la rece. Am schimbat intre timp senzorul de pozitie de pe axa cu came la evacuare, ca sa fiu sigur si 2 sonde lambda din cele 4, una am taiat-o si nu am reusit sa o scot. Am lasat masina asa o luna si am incercat dupa sa o pornesc (cu o luna inainte pornea) - nu mai pornea, invartea si atat. Am verificat pompa de benzina si rampa si avea benzina, dar nu dadea scanteie si benzina pe injectoare. Am dedus ca este senzorul de pe arborele cotit. L-am schimbat si acum porneste, am schimbat si ultima sonda (daca are vreo relevanta). Masina porneste greu la rece, nu am check, trage si mai rau pana in 4000rpm si devine putin mai ok cand se incalzeste. Stiu ca ar mai putea fii garniturile de la vanos, dar masina a stat foarte mult si nu prea aveau cum sa faca asa uzura, in plus nu tacane. Ca aspecte cheie:

 

- Masina tragea, pierdea puterea, se reseta eroarea, mergea bine, acum nu mai vrea deloc

- Schimbat senzori de pozitie axe cu came, arbore cotit, bujii, bobine OK, Sonde O2 noi

- Masina nu trage deloc pana in 4000rpm, invarte mult, porneste greu la rece

- Trage mai ok cum se incalzeste motorul

 

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Ceea ce ai descris mai sus pare a fi un exemplu tipic de problema care nu se datoreaza unei defectiuni spontane, ci care reflecta degradarea si/sau uzura graduala a unei componente, de-a lungul unui interval de timp.

 

Tind sa cred ca ceva este in neregula cu sistemul VANOS al motorului tau, mai ales ca senzorii inlocuiti nu au rezolvat situatia.

Faptul ca masina nu a fost folosita o perioada nu inseamna ca starea tehnica a "inghetat" in momentul ultimei opriri. Exista uzura - care presupune functionarea motorului, dar exista si degradare - care se poate intampla si cu motorul oprit.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns

 

Ideea este ca nu pot intelege cum s-a putut degrada atat de mult. Intr-adevar uzura si degradare nu sunt aceeasi chestie, m-am exprimat gresit. Masina isi revenea dupa ce stergeam eroarea de pe senzorul de pozitie de la axa cu came de pe admisie. Dupa ce a stat, chestia asta nu mai rezolva problema. Ideea este ca acele simeringuri de la vanos ma gandesc ca nu aveau cum sa se autodistruga stand. Simptomele se atenueaza in timp ce motorul se incalzeste, teoretic uleiul cand e rece ar trebuii sa "etanseze" mai bine anumite scapari care ar putea fii in corpul vanos-urilor. La cald scaparile ar trebuii sa fie mai mari. Ceea ce nu imi explic este faptul ca inainte sa stea, o simpla stergere de eroare modifica tot comportamentul masinii, iar acum e degeaba. Ma gandeam sa schimb senzorul de pozitie de pe axa la admisie cu unul original. Cu toate ca masina mergea si cu eroarea aceea foarte ok. Ramane si vanosul un factor important, cu toate ca repet: masina era capabila sa traga foarte ok si inainte de a sta. Mersi

Link to comment
Share on other sites

Pot fii anumite depuneri care tin "in viata" anumite piese. Daca o lasi, se pot inmuia/desprinde si sa se "strice" si piesa. Vezi exemplul cutiilor automate. Una din 100 se strica la schimbul de ulei complet. De ce? Pentru ca se elimina pilitura din ea.. numai ca unele mai traiau datorita acelei pilituri
Link to comment
Share on other sites

Mersi din nou pt raspunsuri

 

O sa incerc mai intai sa scot mufa de la solenoid sa vad cum se comporta. Daca e la fel comportamentul, sunt clar gata vanosurile. Voi cauta un kit cat mai complet cu toate garniturile si saibele pentru joc, si o sa fac treaba asta singur. Sper sa nu fie nevoie de cale pentru procedura, dar ma indoiesc, ar trebuii sa iasa vanosul separat fara probleme. Oricum ramane inca optiunea de a inlocuii senzorul de la axa de pe admisie cu unul original si de a curata MAF-ul (am auzit ca e problema comuna). Daca toate acestea nu au efect, aplic prima procedura. Mersi frumos

Link to comment
Share on other sites

Revin cu update 2.04.2019

 

Am mers cu masina mai tare pe centura cateva zile si am observat ca si-a recapatat din putere. La rece tot tinde sa mearga prost dar dupa ce se incalzeste bine, revine puterea jos. De asemenea nu mai primesc nici o eroare...e cam ciudat. In fine, oricum mi am comandat kit de pe ebay si voi face vanosul. Multumesc tuturor pt raspunsuri, cred ca putem inchide acest post. O zi fara probleme! :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.