Jump to content

Retrofit Incalzire Scaune F10 LCI


CMG

Recommended Posts

Salutare tuturor. Sunt nou pe aici, deci nu sariti pe mine, va rog. Am achizitionat de curand un BMW 525d xDrive F10 LCI (2015) cu scaune standard fara incalzire. As vrea sa le pun incalzire. Personal n-as vrea sa schimb scaunele, intrucat sunt ca noi (masina are 25000 km), ci as prefera sa adaug modulul de incalzire cu cablajele aferente si sa schimb panoul de clima ca sa am butoanele respective. Inteleg ca si scaunele fara incalzire au elementele de incalzire incluse (according to realoem.com, the heating element is sewn into the upholstery).

 

Nu mi-e insa foarte clar daca cablajul difera de la un scaun la altul (ma refer la cablajul din interiorul scaunului, nu la cel dintre scaun si computerul de bord). Practic, as vrea sa stiu daca se poate face retrofit fara a desface scaunul in bucati, ci doar prin schimbarea cablajului exterior si a panoului de clima, plus codarea aferenta. Sau altfel spus, daca cabalajul din scaun face legaturile necesare intre mufele care intra in scaun si elementele de incalzire, chiar daca din fabricatie scaunul nu are incalzirea activata. Mi-e greu sa cred, dar am zis ca merita sa intreb.

 

Multumesc anticipat!

Edited by CMG
Link to comment
Share on other sites

... Inteleg ca si scaunele fara incalzire au elementele de incalzire incluse (according to realoem.com, the heating element is sewn into the upholstery).

...

 

nu e inclusa nicio incalzire, ai nevoie de alte scaune/piele/etc...

Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

Scaunele fara incalzire nu au rezistenta aia cusuta de tapiterie. Ce ai vazut tu pe realoem se refera la tapiteria pt modelele care au optiunea de incalzire in scaune. Tu nu ai .

Iti trebuiesc alte scaune . Si instalatia aferenta . E mult prea complicat sa le desfaci si sa pui ceva aftermarket.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles. Multumesc mult pentru raspunsuri. Deci imi trebuie scaune noi, cablaje noi, modulele aferente scaunelor si panoul de clima. Lipseste ceva dpdv al hardware-ului?

 

Scaunele sunt identice sau reversibile? Adica daca le gasesc pe o masina cu volan pe dreapta, se potrivesc?

 

Ultima intrebare, cel putin deocamdata... :) E vreun service / cineva care se ocupa cu montajul in bucuresti, in cazul in care gasesc toate piesele?

 

Thx again!

Link to comment
Share on other sites

nu are rost sa desfaci tapiteria de pe scaun sa pui incalzire, e foarte migalos, si putin probabil sa reusesti sa pui la loc pielea fara sa ramana cute.

ai 2 optiuni

- schimbi scaunele cu totul

- 3 luni pe an folosesti o husa de scaun cu incalzire (da, e putin tiganie, dar isi face treaba); am avut pe banchetele din spate, la o alta masina, pt copii.

Link to comment
Share on other sites

Un retrofit de webasto e mai simplu de facut? In ideea in care n-as vrea sa fac tiganii, ma gandesc ca as putea sa pun incalzire auxiliara si pornire din telecomanda sa gasesc motorul cald cand ajung la masina. Desi problema in acest caz e ca masina sta in garaj subteran si acasa si la birou, deci daca las motorul pornit 5-10 minute sigur pleaca alarmele de gaze. Plus ca dieselul se incalzeste mai greu.

 

Am dat un search si pare complicat. 🙂

Link to comment
Share on other sites

Si cu scaunele de Anglia e complicat . Eu am mutat instalatia completa, cu calculatoare si reglaj lombar, de pe scaune normale pe unele sport de Anglia, dar macar aveam si partea de incalzire. Te complici cu sensor prezenta pasager , avertizari centura, capsa pirotehnica la pasager. Chiar nu m-am uitat daca sunt reversibile - ar scuti multe inconveniente. Edited by seaman
Link to comment
Share on other sites

merita sa cauti un interior complet comfort si va fi o schimbare majora , nu doar incalzirea , vad ca sunt pe net intre 600 E si 1300 E complete , un panou clima cu incalzire aprox 100 E , depinde cat esti dispus sa cheltui , sa tii masina etc .
Link to comment
Share on other sites

Sincer, eu am luat-o s-o pastrez. Am ezitat cand mi-am dat seama ca nu are scaune incalzite intrucat daca ar fi fost sa-mi cumpar o masina noua, in cazul meu incalzirea in scaune ar fi fost una dintre dotarile cu care as fi inceput. Inainte de chestii de genul pachet exterior M, de exemplu. Dar am decis sa o iau pana la urma pentru ca personal urasc sa-mi asum riscurile cumpararii unei masini SH de la samsari, iar pe asta o stiam din prima zi. Are 25000 km reali facuti in 4 ani, iar interiorul arata ca nou, desi are o tapiterie din imitatie de piele Veneto Beige. Mi-ar fi placut, evident, sa aiba scaune comfort din piele naturala, si m-ar bate gandul sa-i pun, insa din cauza culorii mi-e destul de greu sa cred ca o sa gasesc un interior confort din dezmembrari care sa nu fie uzat, murdar etc. Asta pentru ca majoritatea masinilor din dezmembrari au 200.000+ de km si uzura aferenta. Plus ca parca nu m-as apuca sa fac bucati o masina relativ noua. Mi-e groaza doar cand ma gandesc ca va trebui sa desfac bordul ca sa ii pun Carplay MMI (e model 2015, fara NBT Evo, deci nu pot sa fac retrofit la Carplay, ci doar sa pun acel Carplay MMI, fie de la BimmerTech, fie o versiune mai ieftina de pe AliExpress - aici cred ca o sa merg pe BimmerTech pentru partea de support, desi sincer nu cred ca sunt mari diferente intre produse care sa justifice diferenta de pret). O sa analizez ce inseamna retrofitul de scaune confort, personal o varianta care imi surade in acest moment ar fi sa gasesc panoul de clima si scaunele confort pe orice culoare, indiferent de uzura, si sa le retapitez cu piele Dakota Veneto Beige la baietii aia de la Vivacy Leather, daca fac treaba buna (multumesc @Shep86 pt info - btw, asa stiam si eu, ca Webasto functioneaza pe combustibil, de asta am presupus ca pornirea incalzirii auxiliare ar necesita pornirea motorului in parcare, de unde teama ca n-ar fi practic intr-un garaj subteran de bloc sau sediu de firma). Dar o sa analizez costurile si o sa decid care e varianta cea mai eficienta. In concluzie, in functie de costul retapitarii, a montajului si al codarii, cred ca ar trebui sa gasesc un interior SH la un pret decent. :)

 

Multumesc inca o data tuturor pentru sugestii!

Link to comment
Share on other sites

Tapiseria mea are 230 k km si arata impecabil, tine f mult de utilizare , poti gasi un interior un stare f buna si sa iei complet , cauta si ebay , allegria.pl , olx.pl sunt multe variante . Daca tii masina 2 ani merita sa ai scaune comfort , incalzirea ar fi un bonus in cazul asta
Link to comment
Share on other sites

Ah. Referitor la ce am spus mai devreme, legat de faptul ca scaunele fara incalzire ar avea si ele rezistenta cusuta de tapiterie, probabil am fost pacalit de faptul ca la un search initial am dat de acest link:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=XA11-EUR-01-2012-F10-BMW-525dX&diagId=52_3602

E drept ca e pentru modelul 525dX pre-LCI (model 2012, de ex), dar comment-ul in acest caz este urmatorul:

Upholstery covers with seat heaters ALSO FOR VEHICLES WITHOUT Seat heating

 

Apoi cand am dat pe modelul meu (525dX LCI, model 2015), comment-ul era intr-adevar diferit:

Heating element sewn into the upholstery

 

Deci revin cu o intrebare pe care mi-o pun acum. Are cineva idee daca BMW a modificat atat de mult structura scaunelor de la pre- la post-LCI, astfel incat acele elemente de incalzire sa nu mai fie incluse in tapiterie daca modelul venea fara incalzire? Ma gandesc totusi ca e doar un alt fel de exprimare pe realoem. Stie cineva cum as putea confirma daca e un scaun diferit sau doar o exprimare diferita pe realoem?

Link to comment
Share on other sites

nu intelegi ce scrie acolo pe site si confunzi piesele din catalog cu piesele de pe masina. niciun BMW nu a iesit pe usa fabricii cu plase de incalzire daca masina nu a avut incalzire. acelasi lucru e valabil si pentru instalatie. masinile care au un anumit tip de instalatie pregatita (din fabrica) dar neutilizata, au treaba asta specificata in lista de optiuni conform VIN ( de exemplu pregatire CD Changer sau Satellite Radio, au cablurile dar nu au modulele )
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salut. In mod evident nu-mi era foarte clar ce scrie acolo, motiv pentru care am intrebat. Multumesc pentru raspuns, am inteles acum, n-am plasele de incalzire. Deci singura optiune este sa fac un retrofit de scaune confort cu incalzire. Poate cineva sa-mi recomande un service care se ocupa cu asa ceva? E deja evident ca nu ma pricep la interpretat diagrame de instalare, prin urmare as prefera sa vorbesc direct cu cineva care a mai facut asa ceva si care ma poate ajuta cu o lista completa de piese de care am nevoie pentru retrofit (part numbers included), cat si cu instalarea si codarea ulterioara. In felul asta pot sa ma asigur ca nu cumpar piese aiurea cu care sa nu am ce face ulterior. Multumesc anticipat!
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.