Jump to content

Nu doar la noi se face asa ceva...


Romulus

Recommended Posts

La noi erau considerati niste tuneri/personaje de succes, si comentariile erau laudative, ca sunt smecheri si se descurca. Pana la urma au ajuns la puscarie, iar beneficiile ilicite se confisca. Cea mai buna este legea care odata cu constatarea starii de dauna totala a unui autoturism, seria de sasiu sa fie inscrisa intr-un registru al daunelor, care sa faca imposibila inmatricularea vehiculului respectiv.

Porcarii se fac in toate tarile, dar procentajul este mai mic, si oricum, de multe ori le folosim ca scuze si pretexte pentru a ne justifica alienarea noastra, ca si natie.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

La noi erau considerati niste tuneri/personaje de succes, si comentariile erau laudative, ca sunt smecheri si se descurca. Pana la urma au ajuns la puscarie, iar beneficiile ilicite se confisca. Cea mai buna este legea care odata cu constatarea starii de dauna totala a unui autoturism, seria de sasiu sa fie inscrisa intr-un registru al daunelor, care sa faca imposibila inmatricularea vehiculului respectiv.

Porcarii se fac in toate tarile, dar procentajul este mai mic, si oricum, de multe ori le folosim ca scuze si pretexte pentru a ne justifica alienarea noastra, ca si natie.

 

Sunt de acord in proportie de 75% personal.. Dauna totala nu inseamna ca este neaparat distrusa masina; inseamna ca reparatia ei este mai mare decat valoarea in sine.. Daca tu ai o pisicuta si trebuie sa schimbi faruri, capota si bara(cost fictiv o mie de euro).. dar masina este 700, asiguratorul ti'o incadreaza dauna totala.

 

Sa nu lasi sa mai fie inmatriculata o astfel de masina mi se pare absurd atat timp cat sunt dispus sa platesc din buzunarul meu piesele.

 

In cazul masinilor distruse(cum sunt cele din postare) sunt de acord 101%.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord in proportie de 75% personal.. Dauna totala nu inseamna ca este neaparat distrusa masina; inseamna ca reparatia ei este mai mare decat valoarea in sine.. Daca tu ai o pisicuta si trebuie sa schimbi faruri, capota si bara(cost fictiv o mie de euro).. dar masina este 700, asiguratorul ti'o incadreaza dauna totala.

 

Sa nu lasi sa mai fie inmatriculata o astfel de masina mi se pare absurd atat timp cat sunt dispus sa platesc din buzunarul meu piesele.

 

In cazul masinilor distruse(cum sunt cele din postare) sunt de acord 101%.

E o intreaga industrie in europa de est. Iau masini structural compromise(elementele de rezistenta) le indreapta, sudeaza la mana, polisheaza, chituiesc vopsesc si gata - tipla. Mai ales sportive, exotice. Sunt niste neni pe yutub de prin tarile vecine. Super maestri in astfel de "reparatii". Ba mai au si fani, sunt vedete. Nu inteleg cum nu le bate nimeni la usa sa-i intrebe una alta. Ce fac e crima.

In plus oricat ai mesteri o masina strambata structural geometria nu va mai iesi in vecii vecilor. Deci amatorii de chilipiruri ar putea descoperi.

Link to comment
Share on other sites

.... Cea mai buna este legea care odata cu constatarea starii de dauna totala a unui autoturism, seria de sasiu sa fie inscrisa intr-un registru al daunelor, care sa faca imposibila inmatricularea vehiculului respectiv.

...

 

Termenul de aplicare/implementare legislatie pentru asa ceva in Romania, era prevazut pentru 2013.

Link to comment
Share on other sites

Problema aici care se ridica este de fapt daca v-ati incredinta viata unei asa masini/reparatii. Pentru mine, BMW inseamna in primul rand siguranta pasiva, fiind o masina care se conduce cum se conduce, dar si prin sistemele de siguranta activa. Dar daca structural masina e compromisa, pentru mine poate sa fie gratis, nu ma mai intereseaza. Acum se pune problema daca vrem imagine si de asta am ajuns sa fim aici, sau ce altceva ne aduce spre BMW...
Link to comment
Share on other sites

Problema aici care se ridica este de fapt daca v-ati incredinta viata unei asa masini/reparatii. Pentru mine, BMW inseamna in primul rand siguranta pasiva, fiind o masina care se conduce cum se conduce, dar si prin sistemele de siguranta activa. Dar daca structural masina e compromisa, pentru mine poate sa fie gratis, nu ma mai intereseaza. Acum se pune problema daca vrem imagine si de asta am ajuns sa fim aici, sau ce altceva ne aduce spre BMW...

 

Nici eu nu m'as urca intr'o masina dauna totala din cauza daunelor la structura de rezistenta.. dar as merge fara probleme intr'o masina "dauna totala" din cauza valorii reparatiilor panourilor/blocurilor optice etc

Edited by Magnusy
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Posibil sa ai dreptate, dar pretuiesc mult viata mea si a celor care urca la mine in masina incat sa nu fiu nevoit sa aleg, mai ales ca sunt genul de om care nu voi fi niciodata sigur daca a fost doar iDrive si farul dreapta sau si altceva.

 

Apropos de asta, am un prieten bun, care a luat un 550M F10, rostogolit si care dupa spusele lui a fost doar exterior mototolit. L-a facut bucati si la refacut cu ajutorul cuiva din Piatra Neamt, care fara doar si poate pare a fi un bun profesionist. Insa eu nu mai am incredere in asa o masina si i-am recomandat intruna sa abandoneze proiectul. Nu a facut-o si a terminat masina care am si condus-o pe un drum secundar pentru 1-2 km. Parea super ok masina din ce am reusit eu sa-mi dau seama, dar eu tot nu am putut sa am incredere in ea. Ulterior, tot felul de probleme, ba la cutie, ba la articulatii, ba la iDrive, ba la ABS/frane, ba la injectoare... Si eu tot am facut referire la "accident/reconstructie" si mi s-a spus ca nu are treaba. Eh eu spun ca sigur avea treaba! Ba mai mult si in cazul in care NU avea treaba, eu tot nu pot renunta la dubiile care le am si neincrederea formata. Ca urmare tot timpul as fi avut intrebari.

 

Pentru mine nu exista asa masina. Dar aparent pentru multi da. Mai ales un 550M F10. De ce cumperi asa masina? Doar sa auda motorul fetitele cand pleci din parcare?

Link to comment
Share on other sites

Sunt de acord in proportie de 75% personal.. Dauna totala nu inseamna ca este neaparat distrusa masina; inseamna ca reparatia ei este mai mare decat valoarea in sine.. Daca tu ai o pisicuta si trebuie sa schimbi faruri, capota si bara(cost fictiv o mie de euro).. dar masina este 700, asiguratorul ti'o incadreaza dauna totala.

 

Sa nu lasi sa mai fie inmatriculata o astfel de masina mi se pare absurd atat timp cat sunt dispus sa platesc din buzunarul meu piesele.

 

In cazul masinilor distruse(cum sunt cele din postare) sunt de acord 101%.

 

Cel mai bine e ca unei masini declarate dauna totala sa i se suspende inmatricularea, iar pentru redobandirea ei, masina sa treaca un ITP la RAR. In evidentele RAR-ului masina sa figureze ca dauna-totala reparata, iar ITP-ul pentru acea masina sa devina obligatoriu a se executa anual indiferent de varsta masinii.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Teoretic asiguratorul cand declara o masina dauna totala iti da si o hartie cu ce a constatat defect,macar la un prim ochi, si niste sume.. de acolo ai un punct de pornire.

 

Oricum, astea sunt discutii strict ipotetice, nimeni nu isi doreste sa isi cumpere o masina lovita.. nu mai vorbim de dauna totala

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu prea are ITP-ul ce sa constate la o asemenea masina; deoarece testele ITP nu pot niciodata verifica rigiditatea structurala sau felul in care se va deforma respectivul autoturism in conditii de torsiuni extreme/accident.

 

In general, masinile ce se "indreapta", taie/sudeaza, , deja vorbim de temperaturi ridicate, flacara oxi-acelinenica, deci intervin fenomene ca si ecruisarea, decarbonizare, ca sa nu mai mentionez ca sudura efectuata manual, nu se va compara cu sudurile din fabrica; cine va mai certifica ca la final, autoturismul respectiv va reactiona similar la impact, din punct de vedere al zonelor deformabile/rezistenta la impact?

 

Revin la ideea, masinilor ce sufera daune structurale ar trebui interzisa inmatricularea, iar pentru cei ce repara in mod neautorizat aceste vehicule/comercializeaza ar trebui sa li se prevada sanctiuni penale.

 

Nu mai gasesc linkul, dar in Franta un clio RSaccidentat reparat si vandut ca si bun, si care ulterior s-a dezmembrat la un accident ce a cauzat decesul conducatorului auto a condus la condamnarea vanzatorului la pedeapsa privativa de libertate(si plata unor despagubiri), deoarece a repus in circulatie un bun ce nu mai avea dreptul, si a ascuns ca vehiculul respectiv a fost accidentat.

 

EU sunt convins ca un update al legislatiei, cat si cateva condamnari/popularizari ale cazurilor respective, cateva emisiuni ce ar prezenta riscurile ar reusi sa diminueze considerabil aceste practici.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca tot vorbim despre ceva ce nu exista, putem sa ne imaginam ca atunci cand va exista se vor dezvolta niste proceduri. De exemplu: masina sa fie neaparat reparata intr-un service autorizat, pentru a redobandi inmatricularea. Serviceul e obligat sa puna la dispozitia RAR-ului, dovezi ca reparatia a fost facuta respecand normele producatorului, de genul: am inlocuit un element de siguranta respecand indicatiile producatorului.

Sau poate constatarea de dauna totala, trebuie sa produca un rezultat cu mai multe nuante:1.dauna totala economica, dar reparabila dupa standardele producatorului, cu elemente marcate de catre producator ca fiind reparabile2.dauna totala nereparabilaIn primul caz doar se suspenda inmatricularea, in cel de-al doilea se anuleaza. Si evident RAR-ul trebuie sa aiba acces si la baza de date internationale, cum au asiguratorii, pentru a vedea ce masini aduse din strainatate au fost declarate acolo ca fiind dauna totala.

Orice s-ar implementa, ar fi mai ok decat nimic. Ma astept ca desi totul pleaca de la o idee buna, implementarea sa fie proasta, fiindca vorbim de statul roman.

Edited by toffefe
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.