Jump to content

Racitor gaze 320d


AndreiCluj

Recommended Posts

Va salut oameni faini :)

Toate bune intre timp cu bĂŁtrĂŽnica mea. Vorbim de un e46 320d, varianta de 136 de ponei. De aproximativ 2 ani de când e la mine, am schimbat doar filtre,radiator, vas expansiune, bucsi brate, bielete, plĂŁcuțe, pompa servo, racitor de gaze,s.a.m.d

 

Vreau sa vorbim despre racitorul de gaze. Ultima datĂŁ când si-a dat duhul, a fĂŁcut-o la vreo 70 km de casĂŁ și a ĂŽnceput sĂŁ ĂŽmi bage antigel pe tobĂŁ. Motorul se ĂŽncĂŁlzea, nori de fum dupa mine.

L-am rezolvat cumparand unul sh (unul nou fiind peste bugetul meu de la acea perioadĂŁ).

M-a ținut cam...6 luni. Acum, incepe din nou sa piardĂŁ apa (nu am urme sub ea la parcare) si cred ca pierde doar in mers.

Am verificat vasul, furtune.. nimic. Totul ok.

 

Acum, intrebarea mea e urmatoarea : se poate anula acel racitor de gaze?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Desigur.

Ai mai multe variante.

 

Varianta 1 si de prost gust si nerecomandata:

- pui un furtun din stanga unde iese antigelul din blocul motor pana dupa termostatul de la EGR pe care il anulezi ( eu am pus furtun de dacie de la dacia 1310 si cu o bucata de PPR )

 

Varianta 2 si cea de preferat:

Te uiti pe ebay sau olx si iti cumperi kit complet de EGR + EGR Cooler delete;

Ar fi mult mai ok sa elimini circuitul mic de antigel care ar fi curs prin racitor si termostat EGR, mai ales daca il anulezi, pentru ca daca anulezi termostatul de la EGR nu prea iti va mai urca apa la 90 grade pentru ca ar fi ca si cum ai avea termostatul EGR blocat pe deschis.

 

Daca ai E46 cel mai probabil ai EGR cu gat lung, adica nu EGR-ul scurt ce are clapeta anti-scuturare langa el, deci ai grija ce kit cumperi ( sa fie cu teava lunga la EGR ).

 

EGR-ul si EGR Cooler-ul au doar rol depoluator.

Link to comment
Share on other sites

Desigur.

Ai mai multe variante.

 

Varianta 1 si de prost gust si nerecomandata:

- pui un furtun din stanga unde iese antigelul din blocul motor pana dupa termostatul de la EGR pe care il anulezi ( eu am pus furtun de dacie de la dacia 1310 si cu o bucata de PPR )

 

Varianta 2 si cea de preferat:

Te uiti pe ebay sau olx si iti cumperi kit complet de EGR + EGR Cooler delete;

Ar fi mult mai ok sa elimini circuitul mic de antigel care ar fi curs prin racitor si termostat EGR, mai ales daca il anulezi, pentru ca daca anulezi termostatul de la EGR nu prea iti va mai urca apa la 90 grade pentru ca ar fi ca si cum ai avea termostatul EGR blocat pe deschis.

 

Daca ai E46 cel mai probabil ai EGR cu gat lung, adica nu EGR-ul scurt ce are clapeta anti-scuturare langa el, deci ai grija ce kit cumperi ( sa fie cu teava lunga la EGR ).

 

EGR-ul si EGR Cooler-ul au doar rol depoluator.

 

 

Am gasit kit-ul asta pe Olx si e de la mine din oras. Deci ar merge. Are tot ce imi trebuie pentru a anula EGR si racitorul?

 

Kit anulare racitor e46

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salut, in link e doar kit ul pt. anulare gaze, nu si cel care te arde pe tine, parerea mea e ca mai bine iei un racitor de la schrot, grija la montaj, nu pot fi toate gaurite, eu am mulți prieteni cu acest motor si nu avem probleme, ai prins tu unul mai prost. Verifica antigelul sau schimba l daca nu a mai fost schimbat pana acum. Daca totusi faci anularea, intra cu Dis pe masina si anuleaza l si din soft.
  • Like 1
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Nu se poate anula cu DIS, vorbesti prostii

 

Cel mai probabil s-a spart pentru ca a facut presiune in instalatie de la antigelul incorect sau de slaba calitate. Solutia: racitor din dezmembrari si antigel HEPU G11 sau BMW original in proportie 1:1 cu apa distilata

Link to comment
Share on other sites

Cred ca iti trebuie ceva de genu: https://www.ebay.com/itm/BMW-EGR-DELETE-E39-5-Series-520d-525d-530d-3-0d-EGR-REMOVAL-KIT-BLANKING-BYPASS/161561121628?hash=item259dcb135c:g:6ccAAOSwRBtZ34GX

 

Ideea e ca, ce ti-am dat in link mai sus permite sa scoti de pe pozitie EGR Cooler-ul si sa-l arunci la gunoi.

Din ce imi dau seama din poza, si din descriere ar avea si dopurile ca sa anulezi circuitul de antigel dintre blocul motor si termostatul EGR ( adica cel care acum curge prin EGR Cooler ).

 

Ce face EGR-ul: baga la anumite turatii gazele deja arse din nou in admisie pt a reduce emisiile.

Ce face EGR Cooler-ul: incalzeste antigelul ca sa ridice temp motorului mai repede si in acelasi timp raceste putin gazele care le-ar recircula EGR-ul deci in final reduce iarasi noxele.

 

De bun simt pentru PLANETA ar fi sa nu le anulezi.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Se monteaza kit-ul din linkul de mai sus. Va tin la curent cu rezultatele. Aici ma refer la eventualele erori pe bord (daca vor fi, avand in vedere ca e softata deja masina) si eventualul fum in plus (desi nu cred ca e cazul).

 

Va multumesc pentru raspunsuri ! :)

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca iti trebuie ceva de genu: https://www.ebay.com...ccAAOSwRBtZ34GX

 

Ideea e ca, ce ti-am dat in link mai sus permite sa scoti de pe pozitie EGR Cooler-ul si sa-l arunci la gunoi.

Din ce imi dau seama din poza, si din descriere ar avea si dopurile ca sa anulezi circuitul de antigel dintre blocul motor si termostatul EGR ( adica cel care acum curge prin EGR Cooler ).

 

Ce face EGR-ul: baga la anumite turatii gazele deja arse din nou in admisie pt a reduce emisiile.

Ce face EGR Cooler-ul: incalzeste antigelul ca sa ridice temp motorului mai repede si in acelasi timp raceste putin gazele care le-ar recircula EGR-ul deci in final reduce iarasi noxele.

 

De bun simt pentru PLANETA ar fi sa nu le anulezi.

 

de unde atat bun simt

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Orice modificare la motor/ evacuare care ar conduce la ridicarea nivelului noxelor ar trebui pedepsita drastic, inclusiv ridicarea talonului, blocarea masinii si obligarea proprietarului la plata lucrarii pentru readucerea in starea initiala la un service autorizat. In cazul in care nu iti permiti costurile lucrarii, confiscarea masinii si casarea ei in scop de reciclare.
  • Like 6
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 year later...

Orice modificare la motor/ evacuare care ar conduce la ridicarea nivelului noxelor ar trebui pedepsita drastic, inclusiv ridicarea talonului, blocarea masinii si obligarea proprietarului la plata lucrarii pentru readucerea in starea initiala la un service autorizat. In cazul in care nu iti permiti costurile lucrarii, confiscarea masinii si casarea ei in scop de reciclare.

Vise :)

 

Am facut zilele trecute ITP-ul, iar cu o zi inainte trecusem pe la mecanic si mi-a identificat un brat de inlocuit pe spate si un joc pe fata. Pana sa ajunga piesele mi-am luat inima in dinti si am fost si la ITP, iar cu norocul meu, mi-a blocat si RAR-ul masina. Am zis gata, pic ITP-ul.

 

De unde tata, a venit un nene de la RAR, a aruncat o lanterna in stanga, o lanterna in dreapta, noxele nu le-a mai verificat ca "lasa, masina nu pare coaja", si-a aprins o tigara si aia a fost. Nu am intervenit nicicum, nici la itp nici la cel de la RAR, doar am observat.

Cel care a facut ITP-ul a zis ca e OK masina, nu are nicio problema. Inginerul de la RAR a zis ca e OK, nu are nimic ... pai ne mai miram ca e plina tara de rable? Fix cum am plecat de acolo am nimerit in spatele unei dubite care m-a intoxicat complet, probabil doar ce luase ITP-ul si aia. csf ... ncsf.

 

Stateam si ma gandeam cum s-ar fi desfasurat o situatie similara in Germania, sau in alta tara civilizata.

Pana nu se pune cineva cu biciul serios pe astia de la RAR si pe cei care fac ITP-uri, sa pice tot ce nu este 100% corect, nu vom scapa de rable.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.