Jump to content

Ati cumpara un I3 SH?


Tarabostes

Recommended Posts

Electrica este vorba de hype, inca nu a intrat in "normalitate", de aceea si preturile.. Cum au fost si telefoanele cu 3g de exemplu.. sau abonamentele cu net acum 15 ani.. foarte scumpe pentru vremea lor din cauza noutatii si a entuziastilor.

 

Sunt convins ca in maxim 10 ani vom avea masini electrice la costuri asemanatoare cu cele pe benzina... deaselul nu v'a mai exista(speram)frantics.giffrantics.gif

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

S-ar putea sa fi citit gresit cum e cu dotarile (la e-golf sunt insirate toate, fiind ca si cum un singur pachet disponibil). Chiar si asa sunt 21.000 eur diferenta, pentru performante aproape identice.

 

 

Asta e cu tot cu prima de la stat, sau fara?

Link to comment
Share on other sites

Deci ca sa inteleg mai bine: tu compari o masina cu motor de 1l si 120 de cai, cu echiparea de baza (care printre altele nu are: clima automata, cutie automata, scaune incalzite, senzori de ploaie, display color, si multe altele), si face 12s pana la suta, cu modelul de top cu un motor de 200 de cai, care face 7.6s pana la suta, si concluzionezi ca e aceeasi masina.

 

Daca vrei sa compari aceeasi masina, am facut eu mai sus calculul cu versiunile cele mai apropiate. Hai macar sa fim consecventi..

 

Nu stiu daca intelegi, dar si la 32k euro si la 12k euro primesti acelasi rahat de masina, un rahat construit sa fie ieftin, pe platforma de clasa mica, de I20/Rio, cu plastice si un nivel de confort / siguranta mediocru, cu o tinuta de drum demna de un Hyundai de clasa mica dar cocotat si gras. Degeaba face 0-100km/h in 7.6s.

 

Kona electric si nu numai merita doar daca iti place sa o arzi eco. Din punct de vedere economic iesi considerabil mai bine cu versiunea de 1L.

 

Gandeste-te ca absolut toate calculele se dau peste cap daca achizitionezi masina in leasing, gandeste-te ca val. casco va fi de 3 ori mai mare la vers. electrica. Doar din diferenta de casco mai bagi linistit un plin si jumatate pe luna.

 

Nici nu mai pomenesc ca pt drumuri lungi mai ai nevoie de o alta masina, alte costuri.

Edited by ionut_marius
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Multi sunt aburiti. Cum abureaza si unii care au tesla m3 si e cea mai tare, mergi gratis(probabil si panourile tot gratis) samd...

Este o minciuna generala pentru a incuraja oamenii sa nu vada obiectiv, sa fie subiectivi si sa fie mintiti frumos.

Si eu as vrea o electrica, doar pentru cuplu instant si ca e distractiva din puctul asta de vedere, penru restu... deocamdata inca nu.

Problema e alta, nu tehnica, electricele vor castiga si foarte mult teren si pe baza legislativa, baza care este impusa de plan mondial intr-un ritm foarte agresiv si accelerat.

 

Mai cautati sa vedeti cum reapar rezerve de petrol in locurile de unde s-a luat deja petrol. Dupa aia, incercati sa va explicati cum si de ce.

Link to comment
Share on other sites

renault zoe (se inchiriaza bateria, deci nu)

 

nu stiu de unde tot apar astea cu inchiriatul bateriei. A fost o perioada si atat.

 

Cumperi masina cu baterie cu tot. La serviciu avem vreo 7 zoe si sunt toate cu bateria lor.

 

Multi sunt aburiti. Cum abureaza si unii care au tesla m3 si e cea mai tare, mergi gratis(probabil si panourile tot gratis) samd...

Este o minciuna generala pentru a incuraja oamenii sa nu vada obiectiv, sa fie subiectivi si sa fie mintiti frumos.

 

Nu stiu ce abureala dar pe mine 31k km m-au costat maxim 150 de euro si asta pt ca am fost in Italia cu I3-ul unde acolo cam toate fast charging costa. Eram in tranzit si nu aveam timp sa incarc incet.

 

Sunt diverse modele de business. De ex pt un mall sau Kaufland merita sa dea curent gratis pt ca asa te duci la ei si poate iti cumperi cate ceva. Idem restaurante.

 

La un mall am livrat cu doua incarcatoare mai bine de 1 MWh in prima luna iar suma ce statistic a consumat un posesor de ev la mall pt fiecare incarcare e mult mai mare.

 

Cum ziceam si intr-o postare anteriora. Sunt unii care fie compara mere cu pere astfel incat sa fie altfel situatia, fie si daca le spui ceva, domnle` nu e asa, gresti pt ca esti "aburit".

 

Super :unsure:

 

P.S. Legat de Tesla. Fa o comparatie de pret intre un Model 3 de 430cp AWD care e pe la 68k eur cu orice masina de pe piata awd cu 430cp. Comparam masini noi, 2019, cu dotari de top gen autopilot, 5 stele euroncap, nu nu stiu ce golf gti sau alte aberatii dinastea. Ah si daca ajungem in zona de M, cu un plin nu prea mai faci 1000km :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Daca cumperi echipamente tehnice pentru surse regenerabile tot dai bani.

Daca pleci din tara.. nu mai esti in tara. Nu cred ca este vorba despre cum e cu un i3 in vestul si/sau centrul europei, poate am inteles eu gresit.

Eu nu am nevoie sa fac cumparator pentru 1h de la kaufland/lidl odata la cateva zile...

 

Priviti in viitor... O sa vedem in 10+ ani daca situatia financiara(ca toti o ard pe bani moca) nu va fi la fel ca cea curenta sau chiar mai rau cu a benzinalor/diesel-urilor actuale.

Daca asta nu e cu bataie lunga, api fratilor... :goodjob:

Voi credeti ca masina electrica a fost iventata acuma? De ce a aparut chiar acum? Sunt intrebari pe care orice om trebuie sa le puna in mod obiectiv, nu sa mearga impins din inertie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca intelegi, dar si la 32k euro si la 12k euro primesti acelasi rahat de masina, un rahat construit sa fie ieftin, pe platforma de clasa mica, de I20/Rio, cu plastice si un nivel de confort / siguranta mediocru, cu o tinuta de drum demna de un Hyundai de clasa mica dar cocotat si gras. Degeaba face 0-100km/h in 7.6s.

 

 

Deviem discutia. Pe modelul asta de rationament, si bmw sunt niste idioti ca au in oferta un M550d cu 90k euro, cand e aceeasi masina cu 520i care costa doar 50k. Adica vorba aia, iti iei doua de-alea mai ieftine la pretul uneia mai scumpe, si e aceeasi masina. In plus, nu era vorba nici despre performantele dinamice ale Kona. Avand in vedere ca baietii nu fac fata cu comenzile, e evident ca exista piata pentru ea. A, ca nu-ti place tie, asta e altceva.

 

Dar ideea aici era despre faptul ca varianta electrica a unei masini e mai scumpa decat varianta non-electrica a aceleiasi masini si ce impact are achizitia la costul total al masinii pe perioada pe care o tii.

Link to comment
Share on other sites

Daca cumperi echipamente tehnice pentru surse regenerabile tot dai bani.

Daca pleci din tara.. nu mai esti in tara. Nu cred ca este vorba despre cum e cu un i3 in vestul si/sau centrul europei, poate am inteles eu gresit.

Eu nu am nevoie sa fac cumparator pentru 1h de la kaufland/lidl odata la cateva zile...

 

Priviti in viitor... O sa vedem in 10+ ani daca situatia financiara(ca toti o ard pe bani moca) nu va fi la fel ca cea curenta sau chiar mai rau cu a benzinalor/diesel-urilor actuale.

Daca asta nu e cu bataie lunga, api fratilor... :goodjob:

Voi credeti ca masina electrica a fost iventata acuma? De ce a aparut chiar acum? Sunt intrebari pe care orice om trebuie sa le puna in mod obiectiv, nu sa mearga impins din inertie.

 

 

Pai eu vorbesc de masina electrica in Romania. Unde da, poti merge spre gratis sau cu costuri de aprox 1l de motorina la 100km. In functie de program, de oras sau de masina.

 

Hai sa ne intrebam cum merge masina electrica pe uranus sau pe pluto. Acolo e frig si nu merg. Deci e naspa iar astia de merg cu masini electrie sunt niste fraieri :wacko:

 

Pentru ca nu era tehnologia de azi nu au aparut mai repede. Tesla schimba azi pt a nu stiu cata oara tehnologia motorului pt ca gasesc noi formule pt a imbunatati range-ul vs. putere. E vorba de asezarea magnetilor permanenti in motor care au avantajul campului magnetic insa nu permit modularea campului pt a obtine eficienta pe de alta parte. Deci se lucreaza la proiectare zi de zi.

 

O generatie de baterie se schimba cam tot la doi ani. Si apar constant imbunatatiri. Acum, cu tehnologia asta.

 

Simuleaza astazi cu supercalculatoare campul magnetic din motor. Unde kkt aveai supercalculatoare acum 30 de ani?

 

In anii 70 nu puteai avea tehnologia asta.

 

Mai erau articole cretine cum ca masina electrica exista acum 100 ani. Avea 1 cp si mergea cu 10km/h si range 20km sau asa ceva. Da, faina. Vreau doua :pinch:

 

Am explicat mai sus cum e cu curentul "gratis". Dai gratis ceva si primesti pe alta parte.

 

Ex: mergi la drum lung si opresti la Severin la un restaurant. Incarci gratis si manaci o ciorba. Daca esti cu sotia, cheltui mai mult decat incarci si omul te are drept client. Si mai vii si alta data.

 

Acum vei spune ca de fapt tu mergi cu sandwichuri cu dieselul si mergi 1000 de km... :wacko:

Link to comment
Share on other sites

si stiti ce e enervant pentru mine? Faptul ca noi in EU ne dam cu fundul de pamant ca trecem pe renewable, nu mai poluam, nu mai diesel, nu mai benzina, gata...iar aia in US ii doare in cot, vrei electrica, ia-ti Tesla, Chevy Volt, si altele o gramada, vrei V8, V12 whateever ia-ti, nu e atata tam-tam pe tema asta, lucrurile acolo decurg mult mai natural, nu ca aici unde ni se baga toate pe gat vrem nu vrem.

 

Si in continuare EU o dau ca taie diesel iar producatorii mari premium scot masini noi diesel pe banda rulanta, mai nou le fac diesel hybrid, ca sa exploateze un loop cred in legislatie cu privire la emisiile de CO2. E un fel de uite-o nu e.

 

Mi-as lua oricand electrica dar la pretul corect, chiar m-as bucura sa ajut putin la reducerea poluarii, dar nu sa si platesc extra pentru asta, ca nu ma dau banii afara din casa. Si daca ma dadeau oricum imi luam poate o Tesla S de fite si un Lamborghini pentru senzatii. Deci oricum nu ajutam mai cu nimic.

Edited by mik15
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

 

Voi credeti ca masina electrica a fost iventata acuma? De ce a aparut chiar acum? Sunt intrebari pe care orice om trebuie sa le puna in mod obiectiv, nu sa mearga impins din inertie.

 

Hai sa n-o dam in teoria conspiratiei, ca si asa s-a dus topicul asta in balarii.

 

Masina electrica a aparut acum pentru ca s-au cumulat mai multi factori favorabili: Tesla care a scos prima masina utilizabila si a avut un masterplan valabil, evolutia tehnologiei bateriilor pana in punctul in care le-a facut viabile pentru piata, scandalurile cu emisiile, ingrijorarile cu efectul de sera si asa mai departe.

Link to comment
Share on other sites

Bai oameni, inteleget de vreti, de nu.. va doresc sanatate.

Dupa ce se va adauga, in curand, dacia electrica( si aici vad ca unii stiu sa citeasca si atat) si anume sa cumperi din fabrica o dacie electrica preturile vor scadea, nu sa o transformi( sunt transformate si masini cu motoare termice din anii 60 si 70 in masinii electrice, dar deja aici tine de vointa fiecaruia de a se informa cat mai mult si nu pe sarite).

Poate am batut campu cu lucruri subtile dar de efect de vad atata agitatie.

 

Spor la shoping! :)

Link to comment
Share on other sites

si stiti ce e enervant pentru mine? Faptul ca noi in EU ne dam cu fundul de pamant ca trecem pe renewable, nu mai poluam, nu mai diesel, nu mai benzina, gata...iar aia in US ii doare in cot, vrei electrica, ia-ti Tesla, Chevy Volt, si altele o gramada, vrei V8, V12 whateever ia-ti, nu e atata tam-tam pe tema asta, lucrurile acolo decurg mult mai natural, nu ca aici unde ni se baga toate pe gat vrem nu vrem.

 

Si in continuare EU o dau ca taie diesel iar producatorii mari premium scot masini noi diesel pe banda rulanta, mai nou le fac diesel hybrid, ca sa exploateze un loop cred in legislatie cu privire la emisiile de CO2. E un fel de uite-o nu e.

 

Mi-as lua oricand electrica dar la pretul corect, chiar m-as bucura sa ajut putin la reducerea poluarii, dar nu sa si platesc extra pentru asta, ca nu ma dau banii afara din casa. Si daca ma dadeau oricum imi luam poate o Tesla S de fite si un Lamborghini pentru senzatii. Deci oricum nu ajutam mai cu nimic.

 

- EU are si bune si rele (vezi de exemplu sistemul de sanatate, drepturile consumatorilor, etc). In plus, in zilele noastre cam oricine se poate reloca. Deci..

- Diesel hibrid cred ca au avut doar pejo (care au si renuntat la el) si merc, din cate stiu eu. Deci nu prea merita discutie subiectul

- Care ar fi pretul ala corect pentru o electrica?

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Hai sa n-o dam in teoria conspiratiei, ca si asa s-a dus topicul asta in balarii.

 

Masina electrica a aparut acum pentru ca s-au cumulat mai multi factori favorabili: Tesla care a scos prima masina utilizabila si a avut un masterplan valabil, evolutia tehnologiei bateriilor pana in punctul in care le-a facut viabile pentru piata, scandalurile cu emisiile, ingrijorarile cu efectul de sera si asa mai departe.

Adica vrei sa cred ca aici s-au emis idei grandioase, cand inca suntem matrasiti la buzunare pe modele mai ieftine de EV fata de cele conventionale. Eu asta am inteles.

Modelele de top electrice comparate, par a fi mai ieftine, dar in capatul celalalt lucrurile se inverseaza.

Intreb pentru ca sunt "nou" si nu ma pricep..

 

..Nu stiu in ce publicatie renumita am gasit ca pentru productia/"extractia" unei baterii se polueaza mai mult decat pentru constructia unui vehicol conventional... sau ceva de gen. ;)

 

 

 

 

 

Chiar aici:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-10-16/the-dirt-on-clean-electric-cars

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ca preturile sunt mari pot sa inteleg (costuri de cercetare, proiectare, prototipare, marketing) producatorii auto nu sunt tocmai niste organizatie non profit. Ca imi este greu sa accept e o alta poveste. Pana la urma tine de optiunea fiecaruia.

 

Tot de optiune tine si unde mananci ciorba de care amintea @Bala, iar eu as vrea sa o mananc unde e mai buna, nu unde se descarca bateria.

Nici cu alimentare la acasa nu e asa simplu. Reteaua electrica este prost dimensionata, iar consumatorii mari o dezechilibreaza. Doar ce am avut o discutie cu cei de la Enel pe tema unei faze cu tensiune fluctuanta.

 

Dupa cateva zile de cercetari, am ajuns la concluzia ca in anul de gratie 2019, masina electrica este inca pentru excentrici si companii care vor sa pozeze ECO. Cred ca merita 2-3 ani de asteptare, ca piata sa se aseze putin.

Link to comment
Share on other sites

Nici macar din articolul respectiv nu reiese ca tehnologia in sine e mai proasta decat cea curenta. Din contra, arata si ca se poate folosi intr-un mod care sa aduca beneficii. Si chiar daca la inceput, pana se optimizeaza procesul de productie, amprenta de carbon e mai mare, nivelul de poluare in orase ar trebui sa scada.

 

Matrasiti la buzunare n-as zice ca suntem. Tehnologia e noua, mai dureaza pana se aplatizeaza curba. Isi aduce aminte cineva cat costa un zbor cu avionul acum 30 de ani? Low-cost anyone? In plus, mai sunt si alte beneficii care o sa vina pe termen mediu-lung. Cum ar fi ca o masina electrica e mai simpla decat una de acum. Piese mai putine, sisteme mai simple, mai putine chestii de stricat. Pana si placutele de frana se schimba mai rar.

 

Intr-adevar, optiunea nu e pentru oricine. Dar revenind la 'tema' discutiei: o a doua masina pentru mers 90% in oras. Pentru asta, eu zic ca sunt optiuni si o sa apara si mai multe in urmatorul an.

Link to comment
Share on other sites

Cei de la vw sunt mai cu motz, de-aia la Kona e coada de comenzi si la Golf nu :)

 

Da' las' ca vine mega-uber-platforma lor electrica la anu' si o sa faca totul praf.

Asculta ce zice tipul asta despre Uber.

Cum s-a ridicat corporatia asta (pe spatele bietilor soferi liber-profesionisti - platitori de taxe si indatorati pana la gat) pentru ca masinile lor personale lucreaza pentru Uber.

 

https://m.youtube.com/watch?v=HMPMSK21XZI

 

Crezi ca o sa le mearga la fel cu o masina autonoma (aproape sigur si electrica, sau nu conteaza..)?

Crezi ca Uber o sa cumpere masinile autonome? Raspunsul e NU!

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Noi aici in Romania suntem cei mai mari poluatori cu 1 milion si ceva de masini si cei din America nu ca ei au masini cu V8,V10, Germania are vreo 8 fabrici care polueaza in Top 100 poluatori dupa emisiile de CO2 in Europa si tot ei vorbesc de reducerea poluarii cand is cu musca pe caciula. Asta e cand multi sunt spalati pe creier si nu gandesc.

https://m.zf.ro/companii/energie/cat-de-tare-polueaza-romania-trei-companii-romanesti-in-topul-100-al-poluatorilor-europeni-18019188

Edited by ryoraul
Link to comment
Share on other sites

 

P.S. Legat de Tesla. Fa o comparatie de pret intre un Model 3 de 430cp AWD care e pe la 68k eur cu orice masina de pe piata awd cu 430cp. Comparam masini noi, 2019, cu dotari de top gen autopilot, 5 stele euroncap, nu nu stiu ce golf gti sau alte aberatii dinastea. Ah si daca ajungem in zona de M, cu un plin nu prea mai faci 1000km :rolleyes:

 

 

Efectiv comparatia cu M nu isi are rostul, o masina este un intreg, nu totul se rezuma la 0-100km/h in conditii ideale pt electrica.

 

 

Deviem discutia. Pe modelul asta de rationament, si bmw sunt niste idioti ca au in oferta un M550d cu 90k euro, cand e aceeasi masina cu 520i care costa doar 50k. Adica vorba aia, iti iei doua de-alea mai ieftine la pretul uneia mai scumpe, si e aceeasi masina. In plus, nu era vorba nici despre performantele dinamice ale Kona. Avand in vedere ca baietii nu fac fata cu comenzile, e evident ca exista piata pentru ea. A, ca nu-ti place tie, asta e altceva.

 

Dar ideea aici era despre faptul ca varianta electrica a unei masini e mai scumpa decat varianta non-electrica a aceleiasi masini si ce impact are achizitia la costul total al masinii pe perioada pe care o tii.

 

Colegule, 520i -50k euro, 540i-60k euro, m550d-86k euro.

Kona chel 1.0 12300e (oferta Neomotors), Kona 1.6 177co 4wd DCT Luxuri+ 21900 (oferta RMB Casa Auto), Kona electric 31800+priza AC DC

 

Eu nu vad nimic la aproape de 3 ori pretul unui 520i. Fie vb intre noi, m550d nu se bucura de cine stie ce succes.

 

Intr-adevar Kona se bucura de un real succes datorita pretului atractiv pt un full electric, a sistemului de impozitare din anumite tari, a efectului de turma.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.