Jump to content

Ati cumpara un I3 SH?


Tarabostes

Recommended Posts

Faci cinste poporului roman cu gradul tau crescut de cultura si capacitatile intelectuale deosebite. O seara buna si multa sanatate.

 

/sarcasm

 

LE: Super tare articolul ala de pe wikipedia in care scrie ca 918 are motor aspirat :). Daca mi-as pune mintea, as face si eu un articol din asta pe wikipedia in care Model S sa fie pe locul 199, dupa Sandero SCE; normal ca e adevarat, doar e pe wikipedia.

Desi mi-am propus sa nu ma mai cobor la un nivel atat de jos, m-am lasat dus de val, in speranta ca argumente logice si exemple practice ar putea convinge o persoana lipsita de discernamant.

Edited by MikeOnline!
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Deci dupa Mitza pe net..(Mikeonline!) Tesla nu se tine de niciun hypercar, desi wikipedia o include in lista de sub 11 secunde.

 

Tesla P100D cu Cheloo (Ludicrous), e o caruta ordinara, care nu se poate tine nici dupa un 320d.

 

@Tarabostes Scuze :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

 

@Mitza, O sa ma iau dupa tine atunci, si nu dupa wikipedia. Vezi ca in articolul anterior aveai si ticketul printat cu timpul Tesla. Dar oricum, tot caruta ordinara ramane, gata, nu-mi mai iau. Nici Tarabostes.

Edited by P.I.M.P.
  • Like 1
  • Downvote 5
Link to comment
Share on other sites

argumente logice si exemple practice ar putea convinge o persoana lipsita de discernamant.

 

Hello, mitza, printisor, eu ti-am adus argumente si exemple. Tu ai adus fix p**a in discutie.

 

Eu ti-am adus liste, site-uri, filmarea cand Tesla face 10.7. Ce mai vrei?

 

PS: Elon Musk a trimis una in spatiu. Se pune?

  • Like 1
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Nicio masina electrica actuala nu poate fi considerata masina sport - da, au performante foarte bune pana in jur de 100-120kmh; dar accelerarile repetate te lasa repede fara baterie; da, castigi liniutele de la semafor, dar pe circuit sau autobahn sunt lasate in urma de orice benzinara cu peste 300cp.

 

Pentru trafic urban zilnic sunt imbatabile, cu conditia sa ai unde sa incarci (ori acasa, ori la birou)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Este extrem de important sa poti sa incarci si acasa si la birou pt a avea o masina electrica zi de zi. Asta a fost argumentul principal pt cea de-a doua masina electrica. Si eu, si sotia putem incarca la serviciu. Stai 8 ore iar in timpul asta o incarci incet, fara stres pe baterie. Apoi iti faci treaba seara/dimineata si daca e nevoie o pui iarasi la incarcat.

 

Sa incarci la altii gen Kaufland sau Lidl nu e o solutie. E foarte consumatoare de timp si bani si distruge incet incet bateria. E ok doar la drum lung.

Link to comment
Share on other sites

Nicio masina electrica actuala nu poate fi considerata masina sport - da, au performante foarte bune pana in jur de 100-120kmh; dar accelerarile repetate te lasa repede fara baterie; da, castigi liniutele de la semafor, dar pe circuit sau autobahn sunt lasate in urma de orice benzinara cu peste 300cp.

 

Pentru trafic urban zilnic sunt imbatabile, cu conditia sa ai unde sa incarci (ori acasa, ori la birou)

 

Nu e chiar asa, Tesla p100d are performante foarte bune pana in 200, iar cursele pe sfertul de mila se fac 0-400m in linie dreapta si sunt un etalon relevant pentru performantele unei masini.

Desigur ca Tesla nu e masina sport, dar daca se tine de un Ferrari pe sfertul de mila sau il bate, eu zic ca e relevant.

Asa cum TEsla nu e masina sport dar in linie dreapta bate masini supersport, masinile alea supersport pe care le bate pe 400m nu ofera confortul Teslei si nu sunt limuzine.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Desigur ca Tesla nu e masina sport, dar daca se tine de un Ferrari pe sfertul de mila sau il bate, eu zic ca e relevant.

 

Depinde ce intelegi prin termenul de masina sport.

In acceptiunea mea, o masina sport trebuie sa aiba un motor potent care sa poata accelera rapid intre 0-250kmh, sa aiba o tinuta de drum exemplara, sa aiba niste frane foarte bune, si sa sustina un ritm alert cu viteze de circuit macar 100km. SI NEAPARAT sa iti transmita senzatia de viteza si sa stimuleze glandele suprarenale (si aici evacuarea are probabil un rol foarte important, prin vibratiile si sunetele produse - putine chestii alerteaza simturile precum o anumita zona de frecvente audio).

Asa ca as prefera oricand un M3 E92 sau chiar E46 in detrimentul unui orisice model Tesla, desi probabil toate Tesla ajung mai repede in linie dreapta la 150kmh, daca nu chiar la 200kmh.

 

 

Masinile preparate pt drag race (care fac cele mai bune performante pe sfertul de mila) nu sunt neaparat masini sport (sunt niste pickup track care scot sub 10 pe sfertul de mila) - sunt in primul rand niste masini care accelereaza foarte bine de pe loc.

Pe considerentele de mai sus, un Sklasse 65AMG nu e masina sport.; nici macar un 535i stock nu e masina sport (desi are peste 300cp).

 

Cel mult poti considera masina sport electrica Tesla roadster (desi nu stiu daca poate parcurge de 5 ori un circuit de 3-4km forjata maxim; si doar cu sunetul care simuleaza evacuarea dat la un volum semnificativ, dar tot lipsesc vibratiile).

 

Daca acceleratia de pe loc in linie dreapta e tot ce conteaza in definitie, atunci da, oricare Tesla e masina sport (si destule alte masini electrice, care fac cam orice masina cu combustie interna pe intervalul 0-100kmh cu start de pe loc).

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Sun ferm convins ca initiatorul topicului era interesat de comportamentul pe circuit si senatiile sportive in momentul in care a deschis topicul legat de achizitionarea unui I3 SH; off topic, pentru mine si mazda MX5 este o masina sportiva, chiar daca are doar 131 cp, este usoara, directia e precisa, masina e joasa, ambianta e sportiva, chiar te poti amuza si avea senzatia de sportivitate.
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca acceleratia de pe loc in linie dreapta e tot ce conteaza in definitie, atunci da, oricare Tesla e masina sport (si destule alte masini electrice, care fac cam orice masina cu combustie interna pe intervalul 0-100kmh cu start de pe loc).

 

 

Cred ca nu ai citit cu atentie sau ocolesti oleaca.

Tesla face nu doar 0-100 multe masini sport, ci chiar 0-200. Apropos de m3e92, 0-250 este mult mai slab decat o Tesla p100d.

Si inca o data, ce e relevant, este ca o Tesla desi e limuzina de lux, poate face ce face chiar si pe linia dreapta care "nu conteaza".

Tu spui de pick-up truckuri modifacte serios, iar aici vorbim de masini stock, asa cum este tesla, care face sfertul de mila in ridicol de putin timp.

 

On topic, desigur ca merita un i3 sh, de ce sa nu merite? Pana la urma, meritatul asta este raportat la puterea financiara a fiecaruia.

Daca mi-am luat tesla noua, poate nu merita, ca oricum pierzi prin depreciere foarte mult dupa 3 ani. Dar daca te gandesti ca orice masina noua presupune o depreciere considerabila, este totul relativ.

La fel este si la o masina sh.

Mie unul i3 nu imi place strict dpdv al designului, dar desigur ca merita unul sh, atata timp cand stii ce vrei de la el.

Edited by cavaliere
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ai citit cu atentie sau ocolesti oleaca.

Tesla face nu doar 0-100 multe masini sport, ci chiar 0-200. Apropos de m3e92, 0-250 este mult mai slab decat o Tesla p100d.

Si inca o data, ce e relevant, este ca o Tesla desi e limuzina de lux, poate face ce face chiar si pe linia dreapta care "nu conteaza".

Tu spui de pick-up truckuri modifacte serios, iar aici vorbim de masini stock, asa cum este tesla, care face sfertul de mila in ridicol de putin timp.

 

 

S1000d / M3 431cp / m5 600cp

0-100 2.8s / 4.2s / 3.2s

0-130 4.1s / 6.0s / 4.9s

0-160 6.6s / 8.7s / 7.0s

0-200 11.7s / 13.6s / 10.8s

0-400m 10.9s / 12.2s / 11.1s

200-0 149.3s / 135.1m / 131m /

 

 

Vezi tu, reprizele de mai sus sunt valabile doar cu bateria full si rece. Daca faci de 10 ori 100-200 vor fi diferente f mari intre prima si ultima repriza. Se vede clar ca la viteza mare oboseste. Pe 130-160 M5-ul pare mai rapid, pe 160-200 chiar si M3-ul pare mai rapid. Iar la franare pur si simplu nu am ce comenta, cand M5 opreste, S1000d inca ruleaza cu peste 70km/h.

 

Si daca chiar vrei sa o compari cu masini sport incearca cu 911 Gt2 rs. Problema mare este ca S85 scoate ac timp cu 530d GT.

Edited by ionut_marius
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Vin cu o precizare: timpii ideali sunt obtinuti cu bateria la temperatura care trebuie. Conteaza mai putin nivelul de incarcare. Undeva la peste 40% baterie, ajungi tot timpul la performante maxime.

 

Prea calda, duce la limitari de sw pentru ca scade durata de viata.

Prea rece, duce la limitari pentru ca rezistenta interna a bateriei e mare iar la acceleratia maxima, tensiunea pe celule risca sa scada prea mult si ii scade durata de viata.

 

O baterie are performanta maxima undeva intre 20 si 30 de grade.

 

Daca la Tesla vrei sa treci in modul ludicrous si nu are temperatura optima, te pune sa astepti si doar dupa ce bateria ajunge in intervalul de temperatura ideal, va intra in acel mod.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ai citit cu atentie sau ocolesti oleaca.

Tesla face nu doar 0-100 multe masini sport, ci chiar 0-200. Apropos de m3e92, 0-250 este mult mai slab decat o Tesla p100d.

 

E clar ca masinile electrice au niste avantaje constructive considerabile, care vor deveni si mai evidente in urmatorii 10-20 de ani:

- cuplul mare incepand de la 0 rotatii/min (spre deosebire de cele cu combustie interne care abia dupa 1500 rotatii/min au un cuplu semnificativ - factorul determinant pt accelerarile remarcabile ale masinilor electrice

- pierderile considerabil mai mici de putere pe transmisie - se reduce numarul de angrenaje prin care puterea se transfera de la motor pana la roata; astept cu mare interes primele masini electrice cu motorul legat direct la roata; la un seria 3 ai asa: piston-biela-arbore cotit-volanta-cutie viteze-cutie transfer-cardan-diferential-planetara; la una electrica ai doar rotor-cutie viteze-diferential(daca e 1 motor pe punte)-planetara

- motorul electric trage tot timpul, spre deosebire de ciclul admisie-compresie-explozie-evacuare - practic 1 timp din 4 e activ

- vibratiile aproape inexistente (strans legate de punctul de mai sus)

- intretinerea mult mai ieftina (revizie o data la 2 ani, indiferent de km!!!) si fiabilitatea probabil considerabil mai mare - de vazut in urmatorii ani

- punctul sensibil - bateriile - probabil ele vor limita serios durata de viata SH; nu cred ca vreunul din noi ar da 12-13k pe o masina si apoi inca 10k pe baterii

(nu sunt inginer de profesie, asa ca sper sa imi iertati eventualele greseli)

- in concluzie, cu o masina electrica poti accelera in general mult mai bine decat la una clasica.

 

@wolfenstein99 - nu exista in combinatia acesta, sub 20k eur sunt modele de prin 2014

da, an>2017 km<50k se apropie de 30k euro; dar peste 2 ani probabil vor fi in jur de 18-20k; pana atunci vedem si fiabilitatea; pentru oras i3 mi se pare o masina foarte buna - ecologica, spatioasa, cost mic pe km rulat (fara sa consideram devalorizarea - inca nu imi dau seama daca isi va tine pretul mai bine decat o masina cu pret de nou comparabil).

 

200-0 149.3s / 135.1m / 131m /

Acum cativa ani am retinut o propozitie auzita la un instructaj auto: "mergem cu viteza cu care ne tin franele" - mai repede poti merge cu M3 decat cu P100D (mai scump decat M3, are pretul comparabil cu M5) pe un drum virajat (pe langa frane, si "priza" la drum e clar mai buna la M3)

 

Dar tin totusi sa mentionez ceva in favoarea Tesla - sunt deschizatori de drum, si merita tot respectul pentru asta; fara modelele lor, mai mult ca sigur nu am fi vorbit acum de i3 SH.

 

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

- cuplul mare incepand de la 0 rotatii/min (spre deosebire de cele cu combustie interne care abia dupa 1500 rotatii/min au un cuplu semnificativ - factorul determinant pt accelerarile remarcabile ale masinilor electrice

 

- punctul sensibil - bateriile - probabil ele vor limita serios durata de viata SH; nu cred ca vreunul din noi ar da 12-13k pe o masina si apoi inca 10k pe baterii

 

 

Da, cuplul e mare, instant si constant. Misto senzatia :)

 

Bateriile costa acum 250 euro/KWh. Deci 60 KWh cat devine standardul costa cam 15k euro. Vestea buna e ca preturile scad accelerat. Mai toti producatorii dau garantie 8 ani la baterii, deci un eventual schimb ar veni dupa aia. Iar pana atunci costul va scadea probabil la un sfert, daca nu mai jos. Ceea ce deja nu o sa mai fie o problema..

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

GLA-ul este foarte mic la interior, dar motorul merita. Eu il am pe un GLC si nici consumul nu este exagerat.

 

Maine ma duc la un dealer sa vad un i3 din 2016, iar sambata un GLA rosu 250, benzina 211 CP :) confuzie maxima

 

@wolfenstein99 - nu exista in combinatia acesta, sub 20k eur sunt modele de prin 2014

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.