Jump to content

Ati cumpara un I3 SH?


Tarabostes

Recommended Posts

S1000d / M3 431cp / m5 600cp

0-100 2.8s / 4.2s / 3.2s

0-130 4.1s / 6.0s / 4.9s

0-160 6.6s / 8.7s / 7.0s

0-200 11.7s / 13.6s / 10.8s

0-400m 10.9s / 12.2s / 11.1s

200-0 149.3s / 135.1m / 131m /

 

 

Vezi tu, reprizele de mai sus sunt valabile doar cu bateria full si rece. Daca faci de 10 ori 100-200 vor fi diferente f mari intre prima si ultima repriza. Se vede clar ca la viteza mare oboseste. Pe 130-160 M5-ul pare mai rapid, pe 160-200 chiar si M3-ul pare mai rapid. Iar la franare pur si simplu nu am ce comenta, cand M5 opreste, S1000d inca ruleaza cu peste 70km/h.

 

Si daca chiar vrei sa o compari cu masini sport incearca cu 911 Gt2 rs. Problema mare este ca S85 scoate ac timp cu 530d GT.

 

Nu stiu de unde ai datele, dar nu sunt tocmai bune.

Uite aici un p90d, deci nu p100d care e mai rapid, si totusi este mai rapid decat m3 pana in 240km/h. La reprize nici atat, m3-ul e mai slab cu mult.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

da, eu as lua un i3 SH produs dupa 2017 <50k km, dar nu cred ca as fi dispus sa dau mai mult de 20k euro pe el.

 

Chiar zilele trecute am vazut un i3 2018 cu <10k km, 94Ah si REX pe autoscout, la 25k euro. Cateva ore mai tarziu deja disparuse. Era best buy ala :)

Link to comment
Share on other sites

Salutare tuturor,

 

@Tarabostes, este un i3 alb la Brady cu 23000 euro, pret cu TVA. Model fara facelift, din 2017.

 

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-i3-ID7Gx3f8.html

 

Eu urmaresc de foarte mult timp piata SH de masini electrice.

Este cel mai mic pret pe care l-am vazut pentru un i3 din 2017.

Sunt pe Autovit modele mai scumpe si mai vechi ca fabricatie.

 

Eu am luat in calcul si un E-UP. Desi are bateria mai mica, pentru oras mi se pare suficient. Pentru naveta pe care o faci tu, cred ca ar trebui incarcata mai des.

 

Este una, noua, de vanzare cu 15 000.

 

Numai bine!

Edited by Btoader22
Link to comment
Share on other sites

Nu E-up !!!!!

 

E foarte rea ca masina electrica:

- e sub 100km range-ul daca se lasa usor frigul

- incarca la retea doar monofazic cu 16A (3kW). Il vei tine mai mult in priza decat mergi cu el.

 

Are si CCS dar e extrem de incomod sa tot incarci la CCS.

 

In plus, e derivat din masina normala. De exemplu, ca sa dai start, in loc de buton faci o miscare ca la dacia 1310 cand dadeai la electromotor :wacko:

Pleaca de pe loc singura ceea ce e stupid la o electrica

Link to comment
Share on other sites

Nu E-up !!!!!

 

E foarte rea ca masina electrica:

- e sub 100km range-ul daca se lasa usor frigul

- incarca la retea doar monofazic cu 16A (3kW). Il vei tine mai mult in priza decat mergi cu el.

 

 

 

Eu il propusesem pentru ca al nostru coleg a spus ca sta la casa. Exact cum planifici si tu sa faci cu incarcatul (dar in cazul tau si al sotiei sa o faci la serviciu), el o poate pune noaptea la incarcat.

 

Faza cu cheiea bagata in contact este aiurea. Chiar nu inteleg de ce s-au zgarcit la un butor start/stop.

 

Pe un forum dedicat marcii care produce E-eu, este un tip care are una de vreo 2 ani. O foloseste preponderent in Bucuresti, cu incarcari la supermarket-uri / job (tipul sta la bloc) si este foarte incantat de ea.

Edited by Bala
nu se vedea cu acea culoare nimic
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mie mi se pare o varianta de considerat Opel Ampera. Singurul dezavantaj e ca are slow charge, dar in rest e un hibrid interesat. Am si mers cu unul, nu e rau deloc. Autonomie 40-60km electric, plus motorul pe benzina dupa asta. Motorul electric are 150CP, performante decente pentru categoria asta. In plus, tot sistemul electric are garantie 8 ani, nu doar bateria ca la alti producatori.
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Adaug o impresie personala.

Pentru ca sunt foarte interesat de achizitia unui auto electric am facut 2 teste. Unul mai lung (1 zi intreaga) cu un i3 si unul scurt cu un Nissan Leaf.

 

Senzatia din i3 este inegalabila. Mi s-a parut foarte rapida si manevrabila. Am avut ocazia sa merg cu ea si la drum intins si in oras.

Directia precisa, suspensiile confortabile (desi era versiunea i3S), modul de franare prin regenerare foarte placut de folosit, senzatia la volan placuta.

Ce nu mi-a placut au fost usile si faptul ca nu am putut sa asez scaunul copilului in pozitia de dormit. Nu imi permitea spatarul banchetei spate.

Deschiderea usilor, in locurile aglomerate, este foarte anevoioasa. Am reusit foarte greu sa urc copilul in masina, fiind parcat intre alte doua masini.

Concluzia dupa 1 zi de condus a fost ca daca aveam banii, o comandam atunci.

 

A urmat testul, destul de scurt (30 de min) cu Leaf-ul.

Nu m-a impresionat cu absolut nimic. Acea franare regenerativa cu care se lauda este departe de ce ofera i3-ul standard. Nu am reusit sa oresc masina in loc fara sa calc frana.

In curbe mi s-a parut destul de "barca".

Acceleratia lenta in comparatie cu i3-ul. Desi are 150 Cp si i3-ul 170 cp (deci diferenta nu este mare) parca plangeai langa ea pana accelerai, cu pedala la fund. Leaf-ul are un fel de doua moduri de a calca pedala de acceleratie.

Ecranul navigatiei mi s-a parut de toata jena pentru o masina la acest nivel de pret. Cotiera la fel.

Ce mi-a placut a fost volanul si locul din spate/portbagaj.

 

Cam astea sunt impresiile mele.

As merge oricand pe i3, chiar si cu acele doua neajunsuri cu care sunt dispus sa traiesc.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de unde ai datele, dar nu sunt tocmai bune.

Uite aici un p90d, deci nu p100d care e mai rapid, si totusi este mai rapid decat m3 pana in 240km/h. La reprize nici atat, m3-ul e mai slab cu mult.

 

 

De pe zeperfs.

 

Pt p90d

0-400m 11.6s

0-100 3.6s

0-130 5.3s

0-160 8.3s

0-200 13.8s

0-240 21.7s

 

Autozeitung 1.45.70s, ca idee 530i e60 are 1.46.20.

 

Este clar ca ca de pe loc Tesla este mai rapida, pleaca bomba de pe loc, catsiga distanta care va fi greu de recuperat chiar daca la viteze mari. Insa din mers situatia se schimba.

 

Oricum nu este masina sport.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Rca anual ? Probabil in viitor asa se gandesc sa limiteze viteza maxima , noi ca si consumatori vom fi direct interesati sa tina bateria mai mult nu sa forjam masina cat ne tine buzunarul , de aici si asigurari mai mici si alte reduceri de costuri. Asta dupa ce 100 ani si-au tinut guvernele si cheltuiele pe accizele din carburant. Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

@Btoader22 Nici nu intra in calcule eUp. Masina e pentru sotie...divorteaza instant daca ii aduc asa ceva acasa :)

 

@Bala F bun pretul pt polita CASCO si valoarea mentionata, evident daca este si la un asigurator OK. La F30 am avut un incident anul trecut si am ajuns la 1150 euro/an.

Link to comment
Share on other sites

@Btoader22 i3-ul de la Brady este 2015 de fapt si nu 2016 cum apare in anunt si a fost al unei firme de leasing, care l-a folosit intern. Nu au informatii despre garantia pentru acumulator si nici despre istoricul masinii.

 

Minunat. Ce asteptari sa mai ai de la samsari, daca o firma care vinde masini minte ?

De aceea era pretul redus. Eu asa cred.

 

Sincer, nu sunt alte anunturi. Tot ce este an 2017-2018 sar de 30 000 euro. Eu nu as da banii aia.

Ori as lua alta marca SH, ori as lua un i3 nou, cu Rabla plus cumulat cu Rabla.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Detin f25 de 2ani, i3 de 2 saptamani (2016, 60ah, 18k eur). Consum cam 1.35km pt 1%. Bag 100% doar traseu in oras, cam 35km/zi avg.

 

Concluzia: nu-mi mai trebuie x3 in oras...ever. O fi i3 urata, usi ciudate, roti subtiri, dar o iubesc!

 

Ma uit acum sa schimb x3-ul cu un x5 40e.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Legat de baterie, din ce am studiat, la modelul acesta existĂŁ un nivel de degradare de maxim 1% la 7,500 km. Deci ca sĂŁ ajungi la 70% utilizare baterie trebuie sĂŁ faci minim 225k km. Nu mai pun cĂŁ degradarea se atenueazĂŁ ĂŽn timp. Noi sĂŁ fim sĂŁnĂŁtoși...
Link to comment
Share on other sites

Nu mai pun că degradarea se atenuează în timp. Noi să fim sănătoși...

Nu este chiar asa.

Doar daca descarci bateria pana la limita de jos si o incarci complet poti considera/spune ca se degradeaza dupa estimarile lor.

In realitate o masina electrica este incarcata foarte des la limita de sus tocmai din teama de a nu ramane fara curent.. iar asta duce la stresarea (prin ciclurile incarcare/descarcare)

doar a anumitor celule ale bateriei.

Iar asta rezulta ca unele celule sa cedeze fata de altele din grupul total..

 

E un tip (mecanic) pe youtube care a schimbat o baterie la un hibrid si a impartasit ce a gasit in realitate, anumite celule nu mai tineau curent cum altele tineau inca.

 

Asta e realitatea; e firesc sa se intample asa.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

 

Asta e realitatea; e firesc sa se intample asa.

 

Nu contest ca reactiile chimice din interiorul bateriei nu exista si ca ionii de cobalt au tendinta sa se desprinda din structura, ducand la intercalarea unui numar mai mic de electroni in timp. Ce vreau sa punctez e ca i3 are un sistem foarte bine pus la punct de management termic al bateriei, tinand bateria in parametri optimi si prelungind durata de viata a bateriei. La fel de bine stau si sistemele de la Voltec (opel ampera / chevrolet volt) sau tesla (tot asa, racire cu lichid, nu cu placi de racire). Cine nu sta bine la deteriorare este nissan leaf, care se incapataneaza cu racirea pasiva, lucru care pur si simplu nu functioneaza.

 

Revenind la intrebarea topicului, daca ar fi sa folosesc i3 doar pentru deplasare urbana, probabil ca ar fi alegerea ideala. Problema e ca oamenii vor mai multe de la masina si atunci lucrurile se complica un pic. Vrem si autonomie, si spatiu mai mult.

 

i3 + si - :

 

+ controlul tractiunii

+ one-pedal drive, mult mai eficient decat la mega-laudatul leaf

+ senzatia de spatiu, cel putin pentru cei din fata

+ ergonomia bordului

+ reglajul suspensiei, excelent pentru o masina cu ampatament atat de mic

 

- un tiuit idiot care se aude mai ales la demaraj

- scaunele din spate sunt meschine ca si lungime a sezutului. Merg doar pentru copii de pana in 13-14 ani

- coeficient aerodinamic destul de slabut la viteze >80kmh

- implicit zgomot mai mare la rulare in urma frecarii cu aerul la viteze mai mari

- portbagaj mic

- la viteze mari se transmit in sasiu vibratiile motorului electric, acesta turandu-se destul de tare din cauza lipsei rolului care la un ICE este preluat de cutia de viteze.

- izolatie fonica mai slaba decat asteptarile pentru un brand premium.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Salutare comunitate. Numele meu real (nu nick-name-ul) este Gabi.

Dupa 10 ani de VAG, am schimbat tabara 🤗. Nu din cauza problemelor, ci a faptului ca I3 mi s-a parut masina ideala atat din prisma principiilor de constructie cat si a designului (aici stiu, majoritatea o considera o ciudatenie si o masina urata.. sunt obijnuit ca posesor si de Audi A2 3l).

Revenind la i3.

 

Dupa multe cautari (excluzand masinile noi datorita bonusului mic ( vroiam neeaparat REX ca sa nu raman in pana prostului si sa am curajul sa fac ceva drumuri un pic mai lungi in caz de nevoie, bmw-ul fiind a doua masina in familie) am ajuns la achizitia unui BMW i3 Rex 60Ah 2015 de la o reprezentanta BMW din Geermania, masina beneficiind de BMW BPS ).

Ca si plusuri la achizitie (Octombrie 2019):

- Garantie 2 Ani la orice reprezentanta in Europa

- Foarte bine dotata (in afara de sunet H&K nu am vazut altceva lipsa). Interior lodge crem, Idrive touch, display mare, bord piele+lemn, trapa, suspensie sport cu jante 20 vara pe doua latimi/ 19 iarna, oglinzi electrocrom toate si cele exterioare pliabile electric, keyless go, traffic jam assist, cruise control adaptiv, senzori parcare fata/spate, camera spate, parcare autonoma, faruri led adaptive, plus multe altele

- Rex -- nu vroiam sa ma trezesc fara baterie.

- 24k km reali. A fost masina de showroom si utilizata in cadrul BMW.

 

Minusuri:

- pretul destul de mare - 23k euro, dar a fost o alegere cu sufletul.

- birocratia RO/DE.. inca suntem priviti ca o tara din lumea 3-a.

- reprezentantele din RO (in 99,5% habar nu au cu ce se mananca i3-ul si nici nu sunt autorizati sa repare i3-uri). Aici o recomandare ar fi de prisos pentru i3 Rex.

- pompa de caldura (nici nu se poate la i3 rex)

 

Ca si exploatare:

 

Plusuri (dupa 4k de fataiala prin si pe langa Bucuresti)

- trage fenomenal (uzual folosesc ecopro sau ecopro+ si in caz de nevoie wot). Vin de pe Passat b6 2.0tdi ppd (unde cuplul era aproape la fel de instant livrat).

- spatiu mai mult decat suficient in fata / spate pentru 4 persoane.

- pozitie buna la volan (cu scaunul dat in sus ai pozitie aprox la inaltime ca si in X4)

- raza mica de intoarcere (conteaza in oras)

- sunetul in boxe, mult peste asteptari. Initial vroiam sa fac retrofit la H&K, dar nu cred ca mai merita.. Nu am ascultat un i3 cu H&K ca sa fac diferenta.

- chiar daca am versiunea de 60Ah si Rex si trapa (adica un pic mai grea si bateria mica) tot reusesc pe timp frumos sa am un 140-150km autonomie, iar pe iarna undeva la 100km. Suficient pentru traficul nostru minunat.

- Rex - chiar isi face treaba foarte bine la drum intins (stand la casa si inarcand peste noapte, in oras nu l-am folosit vreodata). Inclusiv la viteza mare (140km/h) face fata la mers constant. Pentru reprize, chiar si pe Rex, se foloseste bateria! Mi s-a parut foarte bine gandit. Daca surplusul generat de Rex incarca si bateria era atunci chiar peste asteptari. Consumul este cam ca la carte, undeva la 6l/100km.

- bine antifonata pentru o masina de clasa ei (nu comparam cu cele din clasa superioara si cu o aerodinamica buna... i3 e o masina de oras cu o aerodinamica de caramida pentru zilele noastre - 0.31. A2 3l are 0.24 iar la viteze mari este liniste deplina in habitaclu)

- DC fast charge - incarcare rapida 24minute... Dar, o incarc acasa din doua motive: de comoditate si pentru ca incarcarea lenta nu distruge bateria.

- BMW connected Drive. Poti preincalzi/raci masina din telefon, astfel incat la plecare sa ai masina in conditii ideale fara consum din baterie.

- faruri led adaptive. lumineaza foarte bine (peste bi-xenonul adaptiv cu afs de pe passat b6)

 

Minusuri:

- usile spate.. chiar daca e fistichie, accesul lasa de dorit. Nu sunt asa practice precum cele clasice, dar nu putem sa le avem pe toate in viata.

- un pic cam rigida datorita suspensie sport si jantelor de 20. Din aceasta cauza la 24k km are greierasi.. Multumim BMW 🤗.

- rezolutia la camera spate.. BMW inca nu a auzit de HD.. pacat.

- pompa de caldura. Nu exista pt Rex. Caldura pe timp de iarna papa destul de bine din baterie. Undeva la 20km ca si range.

- baterie gandita modular, dar fara suport pentru retrofit. Masina mai are 4 ani garantie la baterie, dar dupa ce facem in caz de pb ? Ca doar nu o sa luam tot de 60Ah peste vreo 5-6 ani in caz de nevoie

- partea de servisare (pana acum experiente proaste in Bucuresti, si nu din cauza oamenilor de la reprezentante cat din cauza ca nu sunt specializati pe i3). Am doi martori aprinsi si pana acum nici un raspuns concret dupa 3 vizite si 8 zile pierdute prin reprezentantele din Bucuresti.

- cauciucuri care se tocesc cam repede, gama mica de producatori si destul de scumpe).

 

Pentru orice info legat de i3 ma puteti intreba.

O seara buna la toata lumea.

 

PS:

Celelate masini din curte: Audi A2 3l 1.2Tdi 2001 / Skoda Rapid 1.4Tdi 2018.

Pe viitor A2-ul se va inlocui cu un 225xe (cel putin eu asa sper).

  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.