Jump to content

Ati cumpara un I3 SH?


Tarabostes

Recommended Posts

Ce-am vrut sa spun... ca nimeni nu-si cumpara electrica, ca mai apoi sa aiba a doua masina diesel pentru drumuri lungi, va sa zica e ECO. Nu cred ca e nevoie sa dezvolt.

 

Iar deocamdata curentul electric fiind aproape gratis (chiar si acasa, nu e scump precum alte resurse, cum ar fi gazul natural), sunt lesne de inteles motivele achizitionarii (amortizare rapida, mers "pe moka").

 

Nimeni nu face chestia asta pentru planeta, sa fim seriosi.

 

O sa razi, dar unii fac chestia pentru planeta. Daca nu-si luau masina electrica, aveau doua diesel-uri in loc de unul. Plus ca, in general, masina pentru drumuri lungi nu e folosita zilnic. Deci eu as zice ca e un beneficiu.

 

Vad ca acum am trecut in partea cealalta, acum oamenii isi iau electrica pentru ca e mai ieftina, nu mai e masina mai scumpa decat cea 'clasica' :)

 

Si apropos de eco: https://newsweek.ro/actualitate/moartea-pe-care-o-respiram

 

 

mie-mi pare o mare grija in plus , unde incarci , cand , cat de des , pana nu vor exista masini cu incarcare wireless ca la telefoane , cand parchezi sa suga si curent ..nu cred ca e in targetul meu . Am de asteptat , cel putin eu nu vad romania capabila sa suporte asta nici macar 30 % din parcul auto , vad pe la benzinarii , malluri , hypermarketuri cate 2 maxim 3 statii incarcare , care mai mereu sunt ocupate , cel putin la benziarii rareori vad liber , mereu o posteaza unul acolo si o uita cu orele. Imi pare o tehnologie timida fara suport real . Mai ales ca venim toti de la fill and go si nu toti stam la case . Mai vb peste cativa ani , totusi ideea e sa ai o masina nu doua, ma astept in scurt timp sa vedem de pe la balcoane atarnind cabluri cu prelugitoare ...

 

Da, tehnologia e la inceput si noi, fiind tara bananiera, avem incarcatoare destul de rare. In Bucuresti e relativ ok, mai sunt si niste aplicatii cu care poti sa vezi daca o statie e ocupata sau nu, se mai educa lumea sa dea check-in acolo, si asa mai departe. In tara .. Dar da, e un inconvenient in plus. Acum depinde si ce autonomie ai. Daca ai o electrica de ultima generatie, ai 300km pe care ii incarci in doua ore probabil la fast charge. Deci daca faci 40km pe zi, incarci o data pe saptamana. Not that bad. Plus ca daca stai la casa, poti s-o lasi peste noapte in priza si mai incarci si asa. Daca ai un hibrid plug-in, trebuie s-o incarci mai des ca e bateria mai mica. Dar ai motorul clasic cu care poti sa mergi in rest. Depinde de situatia fiecaruia. Daca poti s-o incarci la munca sau acasa noaptea, chiar n-ai stres.

Edited by mgi
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

mie-mi pare o mare grija in plus , unde incarci , cand , cat de des , pana nu vor exista masini cu incarcare wireless ca la telefoane , cand parchezi sa suga si curent ..nu cred ca e in targetul meu . Am de asteptat , cel putin eu nu vad romania capabila sa suporte asta nici macar 30 % din parcul auto , vad pe la benzinarii , malluri , hypermarketuri cate 2 maxim 3 statii incarcare , care mai mereu sunt ocupate , cel putin la benziarii rareori vad liber , mereu o posteaza unul acolo si o uita cu orele. Imi pare o tehnologie timida fara suport real . Mai ales ca venim toti de la fill and go si nu toti stam la case . Mai vb peste cativa ani , totusi ideea e sa ai o masina nu doua, ma astept in scurt timp sa vedem de pe la balcoane atarnind cabluri cu prelugitoare ...

de acord aici...sa-si faca temele producatorii de vehicule electrice si mai discutam. Oricum mai devreme de 20 de ani nu vad o adoptie la scara larga. Sa ai infrastructura.

Link to comment
Share on other sites

La noi in tara, probabil peste 10 ani o sa fie infrastructura. In Bucuresti, daca o sa avem un primar vreodata, e posibil sa fie in 5.

 

Iar optiuni sunt. Cand am fost in Finlanda in 2014 aveau, in parcarea de bloc afara, prize la fiecare loc de parcare. Ei le foloseau in principal ca sa incalzeasca masinile iarna, dar evident ca cine avea o electrica sau hibrida plug-in o folosea si la incarcat. Dar aici deja dam in discutia 'tara cu apa calda / tara bananiera', civilizatie, etc.

Link to comment
Share on other sites

La noi in tara, probabil peste 10 ani o sa fie infrastructura. In Bucuresti, daca o sa avem un primar vreodata, e posibil sa fie in 5.

 

Iar optiuni sunt. Cand am fost in Finlanda in 2014 aveau, in parcarea de bloc afara, prize la fiecare loc de parcare. Ei le foloseau in principal ca sa incalzeasca masinile iarna, dar evident ca cine avea o electrica sau hibrida plug-in o folosea si la incarcat. Dar aici deja dam in discutia 'tara cu apa calda / tara bananiera', civilizatie, etc.

Nu suntem in stare sa intretinem retelele de utilitati existente- pica vara/iarna cand foloseste lumea A/C sau resouri. Dar sa le refaci/extinzi ?! Vise...

Nici macar in vest mai devreme de 10 ani nu se va intampla. E o munca imensa. Iar dupa operatorii vor trebui sa-si recupereze investitiile uriase... care va fi pretul energiei electrice? considerand si cererea mare (multimea de masini electrice)

Edited by mike2005
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

este clar ca la mom la care va exista o infrastructura , pretul energiei electrice va fi la pret de motorina de acum , consumul e accizat , impozitat , folosit doar nu va inchipuiti ca lor le convine sa piarda acciza din combustibil , care reprezinta in România, valoarea accizelor ĂŽn prețul carburanților este de 48% la motorinĂŁ Âşi 50% la benzinĂŁ, unul dintre cele mai ridicate la nivel european,...poate acum mergi ieftin cu o electrica , in viitor va fi la fel de costisitor ca un motor termic . Dpmdv masinile electrice vor fi mereu o alternativa si cam atat , nu neaparat o schimbare totala . Mai avem mult pana la filmele SF in care vedem masini cu diverse combustii . Edited by Myx
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O sa razi, dar unii fac chestia pentru planeta. Daca nu-si luau masina electrica, aveau doua diesel-uri in loc de unul. Plus ca, in general, masina pentru drumuri lungi nu e folosita zilnic. Deci eu as zice ca e un beneficiu.

Vad ca acum am trecut in partea cealalta, acum oamenii isi iau electrica pentru ca e mai ieftina, nu mai e masina mai scumpa decat cea 'clasica' :)

 

DacĂŁ nu ĂŽși luau electrica probabil aveau o singura mașina...nu una de oraș, una de drumuri lungi (acolo unde doar unul dintre soți are carnet).

 

Nu e mai ieftina electrica, doar ĂŽntĂŁream faptul ca nimeni nu ĂŽși ia pentru a fii eco, ci e un gest personal bazat pe niște calcule (ca și cum tot mie sa ĂŽmi fie bine, ĂŽncarc moka la kaufland cat ĂŽncĂŁ se poate, ĂŽncarc la job dacĂŁ parcarea e ĂŽntr-un garaj etc). Și ca sa fiu egoist pana la capĂŁt, am și un F10 pentru drumuri lungi, ca sa merg frumos ĂŽn confort și sa nu am range anxiety de la electric, e mai bun un diesel.

 

Pe de-o parte ĂŽnțeleg, inca nu exista range-uri de 1000-1500 km, și cineva trebuie sa cumpere tehnologia asta cat ĂŽncĂŁ e la ĂŽnceput pentru a susține R&D ul ĂŽn domeniu.

Pe de alta parte cei care conduc o electrica și ĂŽncĂŁ o mașinĂŁ cu motor termic, trebuie sa fie conștienți ca nu se ajuta decât pe sine...nu mediul, nu planeta.

Iar pana nu știm cum se recicleazĂŁ bateriile, nu putem afirma ca electricele sunt mai green la ora actuala.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca nu vrei sa poluezi nu iti cumperi un i3 de 45.000 euro ci o masina de oras de maxim 10.000 cu motor mic pe benzina si nu excluzi transportul in comun. O plusvaloare de 35.000 euro genereaza destul de multa poluare.

Reducerea poluarii in Bucuresti are nevoie de politici publice mai ferme, doar incurajarea achizitiei de electrice nu vad sa fie o rezolvare.

 

 

Dilema la deschiderea topicului era legata de achizitia unui SH electric din perspectiva degradarii bateriei si a valorii de revanzare.

 

Concret, cu 25k pot lua acum un 116i sau chiar 118i AT nou sau un i3 din 2016 si 30-40k rulaj. Fiind putine i3 vandute, nimeni nu stie cum se comporta bateria in timp si nici ce degradare ar fi acoperita de garantie.5% pe an, 10%...Tesla are un studiu, dar e asa de lectura, nu ma ajuta cu nimic. La serie 1 proiectia este clara si nu vad ce problema mari as avea in urmatorii 10 ani, cu un rulaj mediu anual de 7-8.000 km.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa spun decat ca persistenta e si ea cateodata o calitate. Daca vrei neaparat, poti sa configurezi un 540i de 90k euro, si un M550 de 120k. Chiar si cu trasul in tema cu ofertele de la diversi dealeri, ideea de baza ramane aceeasi si raporturile intre preturi se pastreaza. Platesti pentru tehnologie, platesti pentru inovatie si platesti pentru performanta, atat la o masina cu motor clasic cat si la una electrica. Cat platesti in plus, asta depinde de costurile si de politica de preturi ale fiecarui producator. Dar cel mai probabil urmatoarea generatie de masini electrice (in 3-4 ani) o sa fie la acelasi pret cu cele 'clasice'.

 

 

 

Corect, platesti pt inovatie / performanta / confort / tinuta de drum etc dar niicodata de 3 ori pretul masinii. Oricum la o masina electrica platesti performanta motorului pt o perioada limitata si doar in anumite conditii, confortul este limitat iar tinuta de drum mai proasta (frane mai slabe, dinaimica mai putina in viraje). Intr-adevar inovatia o platesti cu varf si indesat.

 

In fine,

Kona electric Luxury 31800+priza Ac DC

Kona 1.6 DCT 4wd Luxuri+ 21900e.

 

Casco la electrica va fi aproape dublu.

 

Calculeaza in cat timp iti scoti parleala, mai ales in leasing sau credit.

 

Iar cand iti place sa o arzi eco (nu ma refer la tine), iti cumperi un benzinar de clasa mica cu motor de 1L euro 6 d-temp pe care il folosesti doar la nevoie, in rest bicicleta si transportul in comun.

Edited by ionut_marius
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Corect, platesti pt inovatie / performanta / confort / tinuta de drum etc dar niicodata de 3 ori pretul masinii. Oricum la o masina electrica platesti performanta motorului pt o perioada limitata si doar in anumite conditii, confortul este limitat iar tinuta de drum mai proasta (frane mai slabe, dinaimica mai putina in viraje). Intr-adevar inovatia o platesti cu varf si indesat.

 

In fine,

Kona electric Luxury 31800+priza Ac DC

Kona 1.6 DCT 4wd Luxuri+ 21900e.

 

Casco la electrica va fi aproape dublu.

 

Calculeaza in cat timp iti scoti parleala, mai ales in leasing sau credit.

 

Iar cand iti place sa o arzi eco (nu ma refer la tine), iti cumperi un benzinar de clasa mica cu motor de 1L euro 6 d-temp pe care il folosesti doar la nevoie, in rest bicicleta si transportul in comun.

 

in privinta asigurarii casco te contrazic, din experienta mea cel putin...platesc casco full la Allianz 356 euro pe an...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

[quote name='ionut_marius' timestamp='1555229387' post='2487824'

 

Casco la electrica va fi aproape dublu.

 

 

Stii ceva concret? Au asiguratorii politici diferentiate pentru electrice sau te bazezi doar pe diferenta de pret in cazul mentionat?

Link to comment
Share on other sites

in privinta asigurarii casco te contrazic, din experienta mea cel putin...platesc casco full la Allianz 356 euro pe an...

 

Mie, persoana fizica, imi asigura cineva o masina de 40k euro+ cu 356e/an ???

 

 

Stii ceva concret? Au asiguratorii politici diferentiate pentru electrice sau te bazezi doar pe diferenta de pret in cazul mentionat?

 

Prima de asigurare creste proportional cu pretul masinii.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pai marss vorbește de mașina pe care a primit-o de la firma, deci casco e la pret de flotĂŁ.

 

Și nu știu dacĂŁ nu cumva casco e mai ieftin la mașinile cu caroserie comuna (cum e e-golf), care e de fapt aceeași caroserie pe care producĂŁtorul o vinde și cu motoare cu combustie.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Pai marss vorbește de mașina pe care a primit-o de la firma, deci casco e la pret de flotĂŁ.

 

Și nu știu dacĂŁ nu cumva casco e mai ieftin la mașinile cu caroserie comuna (cum e e-golf), care e de fapt aceeași caroserie pe care producĂŁtorul o vinde și cu motoare cu combustie.

 

masina si casco sunt pe pers fizica...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

am zis sa beneficiez de acel discount de flota chiar daca primul prop pe carte e firma si acum sunt eu...2 prop intr un an, o blasfemie la vanzare :))

Deci are CASCO DE FLOTA! Ce o tot invartim?

Numai ca sa zicem ca suntem proprietari!? ;)

Nimic in neregula daca era intr-o propozitie separata.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

..Cand o sa scada pretul atat cat sa imi permit o masina electrica atunci vor fi suficient de ieftine.

Pana atunci nu ma convinge nici un articol de publicatie ..progresist.. (nu prea mai sunt la varsta avantului spre progres). Mi se potriveste expectativa.

Am nevoi si pun conditii, nu mai am dorinta! ;)

 

Imi plac drumurile lungi iar o masina electrica inca nu imi da libertatea uneia clasice!

 

..Pana atunci din punctul meu de vedere ramane doar un hype prea scump si inca o data, lipsit de infrastructura solida..

 

Cum am spus si mai sus, de ce trebuie altcineva sa ne convinga... mi-e greu sa inteleg! Aici sunt (cam) tare de cap. ;)

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Numai daca ma uit in portbagajul unei masini electrice ma minunez pur si simplu; are portbagaj sau nu!?

 

Sa fim seriosi; nu toata lumea (incurajati suntem cu totii, ca totin poluam, nu?) sta cu nasul in monitor, la birou; .. apoi la supermarket (..Doamne Feri' sa nu cumva cumperi prea multe, sa trebuiasca sa te duci de doua ori.. ;) ).

 

Masina (electrica..) nu e doar pentru supe (cina, cine stie unde se poate incarca gratuit..) sau seri.. in linistea unui motor electric, la volan..

Edited by X X L
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mno, iarasi legende urbane... Cum scriam si mai sus.

 

Sunt masini electrice cu portbagaj decent spre mare ca sa nu mai spun ca la unele ai doua portbagaje.

 

Intamplator, bateriile NU ocupa portbagajul. Aia e la GPL.

 

Bormal ca daca iti cumperi E-up nu ai portbagaj. E la fel si la UP pe benzina.

 

Acum, pe langa faptul ca facem zilnic peste 1000km, ne si mutam zilnic... :rolleyes:

 

Ah si sa nu uit: la E60 nu aveam scaunele spate rabatabile. La I3, da. Surpriza: am carat cu I3 mai mult decat in E60...

 

desigur, I3 nu e referinta pentru portbagaj dar bai nene, chiar exista electrice cu portbagaj mare.

Link to comment
Share on other sites

..Cand o sa scada pretul atat cat sa imi permit o masina electrica atunci vor fi suficient de ieftine.

Pana atunci nu ma convinge nici un articol de publicatie ..progresist.. (nu prea mai sunt la varsta avantului spre progres). Mi se potriveste expectativa.

Am nevoi si pun conditii, nu mai am dorinta! ;)

 

Imi plac drumurile lungi iar o masina electrica inca nu imi da libertatea uneia clasice!

 

Ok, am inteles, esti mai bun decat toti botanistii aia care inghit vrajeala capitalist-progresista facuta cu singurul scop de a le scoate banii munciti din buzunar. Tehnologiile noi (panouri solare, masini electrice) sunt de cacat in momentul asta si ofera zero valoare. In plus, sunt scumpe pentru ca nu ti le permiti. Deci nu esti in target pe nicio parte, si o sa ai ultima masina pe motorina din oras. Totul ok, e dreptul tau, fiecare isi face alegerile in mod personal. Ce nu inteleg e - de ce mai stai pe topicul asta? Ca nu ti-e dedicat tie, nu ai o contributie pozitiva in conversatie si de fapt nici macar nu te intereseaza subiectul in momentul de fata..

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

am zis sa beneficiez de acel discount de flota chiar daca primul prop pe carte e firma si acum sunt eu...2 prop intr un an, o blasfemie la vanzare :))

Ai fost deconspirat: ca sa repari lucrurile, cumpara-ti repede o masina cu motor diesel, fa-i dpf off si stage 1 minimum, si scapa de electrica aia care nu se incadreaza in normele universal acceptate; ulterior, sa continui in mod regulat cu retrofituri.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci nu esti in target pe nicio parte, si o sa ai ultima masina pe motorina din oras. Totul ok, e dreptul tau, fiecare isi face alegerile in mod personal. Ce nu inteleg e - de ce mai stai pe topicul asta? Ca nu ti-e dedicat tie, nu ai o contributie pozitiva in conversatie si de fapt nici macar nu te intereseaza subiectul in momentul de fata..

OK. :)

Deci sa inteleg ca topicul e deschis doar pentru progresisti si "verzi"!

 

Nu este loc pe acest topic de idei sceptice de moment si poate un pic mai realiste!? :)

 

Sau poate trebuie schimbat titlul topicului..;)

 

Multi dintre noi nu isi permit aceste masini electrice! Dar poate ca ma insel eu..

 

Va rog, nu aruncati cu pietre in geamul ultimei masini pe motorina/benzina! ;)

 

Sunteti de acoed ca, cei mai multi dintre cei care merg la birou cu masinile clasice NU POLUEAZA la fel de mult ca, cele care sunt conduse toata ziua sau cateva ore bune pe zi? Iar ca aceia sunt foarte multi care conduc in orase, spre centrul oraselor.. Asta inseamna ca nu cred ca poluarea masinilor clasice e la fel de mare si ca daca e sa fie implementat un sistem nepoluant trebuia inceput de ceva vreme pentru acele masini care polueaza permanent nu pentru toti acum, sa trecem pe baterii ca asta e viitorul. :frantics:

 

Mai sus ma refer la masini cu statut comercial, de transport marfa si persoane.

 

Discutam idei aici nu persoane, sper.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.