Jump to content

BMW 325 Ci


cornel

Recommended Posts

  • 2 months later...

Am parcurs intre timp 7000 km - 180.000 km total - si constat cu bucurie cat de robust e construita masina. Nu ma asteptam ca toate ehipamentele sa functioneze si cu mici exceptii as zice ca masina se comporta ca in primii ani de viata.

 

Ce ma incanta in mod deosebit e motorul - simfonie in 6 cilindri :rolleyes: , modul cum urca in ture e liniar si o face fara a simti efortul unei caroserii cu o masa ce se apropie de 1700 kg. Dupa am am schimbat uleiul am zis ca restul de juma' de litru sa il tin cu mine in masina ca in caz de nevoie sa completez, insa joja de ulei refuza sa imi ceara acest lucru uleiul fiind inca la semnul de maxim.

Eram curios cam cati cai putere au mai ramsa sub capota dupa asa ca in urma unui test dyno am numarat doar 170 CP din cei 192 CP declarati pe hartie de BMW. Vreo 10 CP am reusit sa ii aduc inapoi remapand ECU pt restul trebui sa caut un lasou si un cowboy competent :popcorn: La prima vedere se poate zice ca 10 CP castigati din chip tuning nu sunt mare lucru insa coroborat cu cresterea de cuplu de la 250 Nm la 280 Nm (la 2000 rpm), masina se simte fiind mult mai agila in acceleratii la plecarea de pe loc sau in depasiri la viteze urbane.

 

Cutia de viteze schimba lin in Drive, tranzitia de la o treapta la alta fiind destul de lunga ca si timp. Foarte rar in modul Sport o mai simti cum te bruscheaza la o trecere din treapta a 2 a catre a 3 a intr-o o acceleratie mai viguroasa. Per total e o cutie lenta orientata catre confort insa in caz de nevoie daca modul Sport nu e suficient se poate schimba si in modul manual.

 

Am facut si un schimb total de ulei la cutie de viteze folosid o metoda manuala de flush (tipul asta de cutie nu se putea conecta la aparatul specializat). Practic s-a ales solutia de a deconetat furtunele de la radiatorul de ulei si prin pornirea motorului si antrenarea convertizorului de cuplu "s-a pompat" afara tot uleiul ramas in cutie. In total s-au folosit 13 litri de ulei, aprox. 4 litri fiind sacrificati pt acest flush manual. Foarte pozitiv a fost faptul ca magnetul din baia de ulei nu prezenta urme de pilitura, doar uleiu era innegrit bine si erau depuneri de material de frictiune de la ambreiaje.

 

HNQW5Cx.jpg

bwsLyUX.jpg?1

vKm31cd.jpg

MrqZ7N4.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

De cand am luat masina imi tot propuneam sa aplic niscai codari insa nu gaseam mai niciodata timp sa ma documentez cum sa folosesc NCS Expert respectiv NCS Dummy

Cum insa Covid-19 ne cam tine "la domiciliu" am zis sa profit de timpul extra ce il am si in consecinta am inceput sa experimentez codarile uzuale: triple blink, DRL on high beam, US side-marks, door lock auto, power window behaviuor till door closed.

 

iB7397R.jpg?1

8Uahie5.jpg?1

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kilometrajul a ajuns la 186.000 km asa ca am zis ca e timpul sa fac un schimb de ulei si filtre.

De la ultimul schimb am parcurs 13.000 km, uleiul pe joja stand constant in partea superioara iar dpdv culoare era spre un cafeniu inchis.

In consecinta am zis sa continui tot pe Liqui Moly 5W30 Top Tec 4600. La capitolul filtre aer si ulei nu am fost multumit de Mann si am decis sa trec pe Mahle, mi se par mult mai de calitate cele din urma.

 

Bateria veche ma tinea max. 1 zi 2 zile de la utimul drum si statea mai mult pe redresor, am luat unul ieftin de la Lidl pt a o tine in viata peste iarna cat am folosit masina doar ocazional, asa ca am zis ca e momentul pt o baterie Exide 85Ah/800A.

 

Am rezolvat si o pierderea de ulei din rezervorul de servodirectie (nu pierdea mult, insa era magnet pt praf), cauza fiind lipsa garniturii de cauciuc a busonului. Garnitura respectiva nu exista ca si reper separat si se poate achizitiona doar la "pachet" cu rezervorul asa ca am etansat busonul cu banda de teflon. Cand voi schimba data viitoare uleiul de servodirectie voi inlocui si rezervorul, recomandarea venind de la faptul ca are integrat in interior si un filtru.

 

Pt ce nu am reusit inca sa gasesc o solutie definitiva este pt pierderea de freon din instalatia de A/C. Dupa discutii cu cativa meseriasi (mai mult sau mai putin priceputi) am concluzionat ca nu doresc (inca) sa sa devin cobaiul lor atata timp cat o umplere anuala cu freon rezolva temporar problema.

 

 

kQeamMD.jpg?1

 

H74Tm4h.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Poti verifica la pierderea de freon supapele unde se branseaza aparatul, multe cazuri cu pierderi pe acolo, se schimba usor costa putin.

 

Buna ideea, te referi la reperele 9 respectiv 12? Pe original vad ca nu mai exista, recomanzi un anume brand?

 

OLjsVuN.png

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu sa-ti spun cum e la tine, dar am avut problema asta la o supapa si mi-au schimbat-o pe loc ei acolo unde am incarcat cu freon, aveau o cutie numai cu asa ceva, au zis ca sunt frecvente cazurile cand se defecteaza, cred ca sunt universale. Edited by calinus68
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 months later...

Ieri am pornit motorul pt vreo 15 min sa mai dezmortesc nitel fluidele, ocazie cu care s-a aprins becul galben de avertizare nivel scazut antigel.

Stiam deja de cand am luat masina acum 2 ani ca pierde/picura nitel antigel pe la senzorul de temperatura al lichidului de racire motor.

 

Din primavara pana in toamna banuiesc ca fiind cald o-ringul senzorului etanseaza bine, insa iarna temperaturile scazute contracta si mai mult o-ringul deja imbatranit. Acum sa vad daca voi gasi sa cumpar un o-ring sau trebuie sa comand cun senzor nou.

 

gvY6aT2.jpg

 

 

bBk7EAx.jpg

 

ZixL9ZL.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cam la ce interval de timp ti se aprinde martorul? Mie aprox. la o luna jumatate mi se aprinde. Am schimbat cam toata instalatia de racire, insa e posibil ca pe la o-ringul senzorului sa imi picure si mie. Pe asta l-am omis si e ultimul loc pe unde ar mai putea pierde antigel.

 

Trimis de pe al meu SM-A520F folosind Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Cam la ce interval de timp ti se aprinde martorul? Mie aprox. la o luna jumatate mi se aprinde. Am schimbat cam toata instalatia de racire, insa e posibil ca pe la o-ringul senzorului sa imi picure si mie. Pe asta l-am omis si e ultimul loc pe unde ar mai putea pierde antigel.

 

Trimis de pe al meu SM-A520F folosind Tapatalk

 

E prima data cand se aprinde martorul in 17.000 km de cand am schimbat lichidul de racire.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ne pregatim de sezonul cald, mai intai cu un ITP la zi.

Se fac vreo 4 luni de cand nu am mai scos masina si aveam impresia ca am cauciucurile "patrate". Cred ca de la stat s-au deformat nitel insa dupa niscai km parcursi se pare ca si-au revenit, ce-i drept ca trebuie sa refac si presiunea in roti.

 

uWZSq3Q.jpg

OuoNk9x.jpg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Este lumina naturala de la soare ce "cade" direct pe jante, am avut parte in seara asta de un apus de soare fenomenal :thumbsup:

 

bMCHaRh.jpg

 

Din pacate stickerele originale M de pe jante numai sunt asa de grozave dupa 15 ani, merita de cumparat de pe olx niste chinezarii ieftine?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Din punct de vedere optic as zice ca am adus mașina la un nivel foarte bun, vopsirea integrala chiar ii da un fresh look. La nivel de calitate in linii mari sunt mulțumit de lucrare, se putea nițel mai bine, însă cele câteva mici defecte (câteva puncte ca un vârf de ac) se văd doar la o privire foarte atenta, de la 2-3 meri depărtare e totul perfect. Deja după 2000 km micile pietricele de pe DN și A2 au început sa ciupească din lacul de pe bara însă asta e viața mergem înainte :thumbsup:

 

dOvBCA9.jpg

 

Am avut ghinionul sa se spargă și parbrizul, din păcate nu putem controla riscul însă și nici neglijența și nepăsarea celor care tund iarba pe marginea drumului fără sa se gândească ca pietrele por fi propulsate direct in traficul de pe drum cu consecințe neplăcute. Am văzut “meteoritul” venind nu am avut timp nici măcar sa clipesc, zgomot infernal, am crezut ca mașina a explodat și rezultatul îl puteți vedea in poza ce urmează.

 

Q1irO4N.jpg

Edited by cornel
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

De curiozitate, de ce ai optat pentru revopsire integrala? Chiar arata foarte bine si inainte de revopsire.

Nasol cu parbrizul, nu l-ai tras la raspundere pe cel care tundea iarba? Eu am pe E46 parbrizul original, are 20 de ani, cred ca as muri de ciuda daca mi s-ar sparge. :))

 

Trimis de pe al meu SM-A520F folosind Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dupa un research pe net am gasit si modulul potrivit de actionare automata a top-ului. Era destul de enervant sa tii apasat in continuu atat pe cheie cat si pe butoanele de pe consola pt actionarea capotarii respectiv a decapotarii. De asemenea modulul anuleaza necesitatea de a fi in stationare, actionarea mecanismului de capotare/decapotare poate fi facuta si in mers la viteze mici, 3 limite programabile 35/45/55 km/h, eu am ales limita cea mai mica pt a nu pune stres pe mecanisme.

 

https://youtu.be/AlkGXYd5ciM

Link to comment
Share on other sites

De curiozitate, de ce ai optat pentru revopsire integrala? Chiar arata foarte bine si inainte de revopsire.

 

In poza da arata bine, insa era plina de zgarieturi mai mult sau mai putin adanci iar capota si bara fata erau efectiv ciuruite de la traficul de autobahn din Germania cu cratere ce ajungeau la tabla. Masina nu a avut parte de accidente la viata ei insa propietarii anteriori au ignorat micile reparatii ce ar fi trebuit facute in urma incidente ce apar in trafic de genul o bara julita, sau "binevoitori" ce iti lasa "politeturi" de genul usi atinse in parcare, zgarierturi de chei, etc. Am incercat sa mai polishez un element sau altul insa acolo unde lacul si vopseaua era deja compromise doar revopsirea rezolva problemele, asa ca am decis ca dupa 15 ani de viata o revopsire e binevenita.

 

Nasol cu parbrizul, nu l-ai tras la raspundere pe cel care tundea iarba? Eu am pe E46 parbrizul original, are 20 de ani, cred ca as muri de ciuda daca mi s-ar sparge. :))

 

Pe cine sa tragi la raspundere?!? sunt retoric bineinteles, nu ai cu cine vorbi din pacate ... Ma obisnuisem intradevar cu parbrizul original asa sablat cum era, acum mi se pare "ciudat" sa imi treaca privirea print-un parbriz "imaculat" :)

Link to comment
Share on other sites

Stiam deja de cand am luat masina acum 2 ani ca pierde/picura nitel antigel pe la senzorul de temperatura al lichidului de racire motor.

 

Am dat si eu jos senzorul asta, am garnitura turtita si putin stramba insa nu-mi scapa. Senzorul odata ce il scoti din furtun fara sa schimbi garnitura, remontat asa cu garnitura veche, cica incepe si pierde pe langa... asta am aflat si eu din cotrobait prin forum-uri. Eu am deja garnitura asta insa nu am schimbat-o ca inca monitorizez situatia daca imi mai scapa sau nu, am deja vreo 1000+ de km de cand sta la acelasi nivel, sunt 99,9% sigur ca nu mai scapa. Cand trece caldura o sa mai demontez odata sistemul de racire, trebuie sa mai montez un suport care lipsea de tine un furtun care sta lipit de carosierie si atunci o sa-i schimb si garnitura. Seara daca ma uit cand e intuneric cu lumina la telefon se vede apa cum straluceste pe langa garnitura, dar nu o scapa :pardon:

 

 

Deja dupĂŁ 2000 km micile pietricele de pe DN și A2 au ĂŽnceput sa ciupeascĂŁ din lacul de pe bara ĂŽnsĂŁ asta e viața mergem ĂŽnainte

 

O folie transparenta poate? Tot lauda astia foliile astea, self-healing. Sacrifici putin din aspectul ala clean de fabrica dar macar ai protectie.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

De vreo 2 luni de zile tot aveam intermintent eroare P0444 "Activation, solenoid valve, tank ventilation" si martorul din bord "check engine" on/off dupa bunul plac, insa motorul functiona normal in toate regimurile de putere.

Scotocind pe net am inteles ca eroarea este cel mai probabil generata de electrovalva ce activeaza trimiterea vaporilor de benzina ce se creeaza in rezervor catre galeria de admisie/cilindri pt a fi arsi. Am incercat cu ISTA sa verific valva si parea ok, procedura de activare a valvei functionand, rezistenta valvei de asemenea in parametri 27,5 ohmi, resetat eroarea de cateva ori insa revenea dupa cateva porniri ale motorului. Asa ca am apelat la metoda finala si anume inlocuirea valvei. Se schimba relativ usor (trebuie demontat filtru de aer) job de 15-20 min, am resetat eroarea cu ISTA si de vreo 1000 km "check engine" nu s-a mai aprins, iar placebo as zice ca turatia de relanti in mers e mai buna ca inainte si parca a scazut consumul nitel, de multa vreme la drum lung nu am mai vazut "7 virgula ceva" la 100 km.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.