Jump to content

BMW 325 Ci


cornel

Recommended Posts

"7 virgula ceva" la 100 km.

 

Atat imi zice si mie, dar in realitate este 8 pe pompa :)

 

Am facut acum cateva zile un drum de Constanta - Tulcea, am iesit pe la 1 noaptea, aveam chef sa ma plimb si sa turez motorul, a halit cam 9% cu mers cat de cat sportiv, foarte mult mers la deal. Sub 8% pe pompa nu am reusit sa scot niciodata, indiferent de temperatura de afara, fara AC, ulei nou in motor, cu motorul gata incalzit... nu vrea sub 8.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Am peste iarna de gasit o solutie la o problema ce a aparut la final de toamna si anume oglinda din dreapta e complet nefunctionala. Nu raspunde la nici o comanda data de pe panoul usii soferului sus/jos, stanga/dreapta si in egala masura nici in marsasier nu mai coboara in jos sau cand este selectatat una dintre memorii nu reactioneaza. Oglinda din stanga inca functioneaza sus/jos, st/dr insa nu se mai ajusteaza automat dupa memorie.

 

Cu ISTA am gasit eroarea: LIN bus no response, passenger mirror si ce am invatat pana acum este ca oglinzile sunt comandate de GM5 pe LIN bus si foarte posibil sa se fi intrerupt/rupt pambliga electrica ce alimenteaza oglinda.

 

Initial am banuit ca e de la faptul ca nefolosind masina in ultimele saptamani de cand a venit frigul s-a descarcat bateria si GM5 este "sensibil" la tensiunea bateriei (dupa cum relatau unii pe forumuri E46 de pe afara) asa ca am cuplat redresorul. Altii mai recomanda si un hard reset prin deconectarea bateriei si culmea e ca a functionat insa dupa cateva ore am ajuns de unde am plecat si banuiesc ca a fost o pura intamplare si de fapt pamblica electrica e sursa problemei.

 

Asa ca stiu ce o sa fac intr-o zi urata de iarna, si anume sa demontez panoul de usa ca sa ajung la oglinga si sa verific pamblica si circuitele electrice.

Edited by cornel
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
On 7/31/2021 at 12:01 PM, cornel said:

Dupa un research pe net am gasit si modulul potrivit de actionare automata a top-ului. Era destul de enervant sa tii apasat in continuu atat pe cheie cat si pe butoanele de pe consola pt actionarea capotarii respectiv a decapotarii. De asemenea modulul anuleaza necesitatea de a fi in stationare, actionarea mecanismului de capotare/decapotare poate fi facuta si in mers la viteze mici, 3 limite programabile 35/45/55 km/h, eu am ales limita cea mai mica pt a nu pune stres pe mecanisme.

 

https://youtu.be/AlkGXYd5ciM

Salut, sa inteleg ca tu deschizi softtopul din impuls pe cheie su buton, fara sa mai fie nevoie sa tii apasat? Poti sa pui aici cum trebuie facut?

Merci.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 6/25/2024 at 9:06 PM, pvsilviu said:

Salut, sa inteleg ca tu deschizi softtopul din impuls pe cheie su buton, fara sa mai fie nevoie sa tii apasat? Poti sa pui aici cum trebuie facut?

Merci.

Salutare,

Sry pt intarziere insa ajung mai rar in ultima vreme pe bmwclub.ro de cand nu mai am F30 ...

Intradevar, capotez/decapotez softop-ul din cheie cu 3 clik-uri, sau cu long press pe butoanele din masina (merge si in mers la viteza mica) cu ajutorul unui modul pt BMW E46 cabrio, cumparat de pe http://www.cabrio-module.de/

Link to comment
Share on other sites

Si niste poze de sezon ... intre timp am trecut de borna celor 200.000 km, iar dpdv mecanic am fost ocolit de probleme majore. Am schimbat rulmentii la ambele roti pe puntea fata, kit reparatie etrieri, discuri si placute (se bloca etrierul de frana pe dreapta si a incins atat de tare discul si tot ansamblul rotii, de s-a topit vaselina din rulment si in consecinta a cedat). In rest mentenanta uzuala cu schimb anual de ulei si filtre, si un set de bujii NGK. In viitorul apropiat trebuie sa schimb burdufurile de admisie de aer deoarece au crapaturi prin care trage aer fals motorul.

Ce insa ma sacaie este ca pierd foarte lent freon, si nu reusesc sa sa gasesc microfisura ... tine cam un an jumate un "plin" de freon.  Cu toate ca la fiecare plin de freon se pune si substanta de contrast nimic nu se observa cu lampa de ultraviolete ... 

LRG0Fc6.jpg

SaE0EO4.jpg

  • Like 4
  • Love BMW 2
  • Hot!! 1
Link to comment
Share on other sites

Ma uit cu admiratie la exemplarele "curate" de e46, dar totusi mai mult decat vizual nu am avut niciodata vreo placere cu generatia asta. Masina ta este frumoasa, iar configuratia exact ce trebuie. Sa te bucuri de ea cat mai mult posibil si in continuare sa te ocoleasca belele de orice natura.

Legat de pierderea de freon eu zic sa te ocupi singur de ea, la service nu ai sanse, cel putin eu asa am facut. Am fost la verificari de m-am plictisit, iar personalul de acolo nu o sa desfaca niciodata elementele de plastic si clipsurile cu grija asa cum o face proprietarul unui BMW mai vechi.

 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Dan_316i said:

Ma uit cu admiratie la exemplarele "curate" de e46, dar totusi mai mult decat vizual nu am avut niciodata vreo placere cu generatia asta. Masina ta este frumoasa, iar configuratia exact ce trebuie. Sa te bucuri de ea cat mai mult posibil si in continuare sa te ocoleasca belele de orice natura.

Legat de pierderea de freon eu zic sa te ocupi singur de ea, la service nu ai sanse, cel putin eu asa am facut. Am fost la verificari de m-am plictisit, iar personalul de acolo nu o sa desfaca niciodata elementele de plastic si clipsurile cu grija asa cum o face proprietarul unui BMW mai vechi.

 

Am inceput deja "sa ma ocup cu mainile mele" ... am cumparat o lanterna cu UV si am gasit problema (sper ca asta sa fie singura), dryer-ul pierde freon, cel mai probabil datorita o-ringurilor imbatranite. In rest pe la compartimentul motor totul pare ok la imbinarile AC-ului din cate am studiat, neobservand substanta de constrast.

Voi schimba si condesatorul AC care chiar daca nu pierde freon, e destul de imbacsit cu mizerie plus ca parte din elementele metalice de racire sunt ca dupa "bombardament"

R5x60Qk.jpg

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, cornel said:

am gasit problema (sper ca asta sa fie singura), dryer-ul pierde freon, cel mai probabil datorita o-ringurilor imbatranite.

Bravo. E foarte logic sa piarda pe la o-ring-uri! Ti-aa fi spus daca mi-as fi adus aminte..

Ma gandesc sa le schimb si eu la cazanu' cu fum al meu, ca are o varsta.

Daca nu uiti de topicul tau 😆

ai putea sa scrii aici si dimensiunea oring-urilor schimbate, grosime cauciuc, diametru intern/extern oring.

(Eu stiu ca sunt speciale pentru AC.. tin minte ca am cautat ceva pana am gasit pe vremea lui Audi A4... 👻)

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

La bmw oringurile se găsesc pe cod, dar la mine experiența a fost naspa. Am luat pe cod de la doi furnizori diferiți și nu au fost ok.

Cele din centru erau oringurile vechi, cele ușor mai mari erau noi luate pe cod, cele din margine ușor mai cărnoase sunt vechi de pe conducta sh ce am pus-o pe mașină.

Cele de pe conducta sh au și rămas pe mașină pentru ca cele noi fiind mai largi nu permiteau o așezare corecta la îmbinările de prindere.

Au trecut 2 ani, e totul ok și funcționează.

20220607_191006.jpg

Link to comment
Share on other sites

On 7/21/2024 at 10:15 PM, Dan_316i said:

La bmw oringurile se găsesc pe cod, dar la mine experiența a fost naspa. Am luat pe cod de la doi furnizori diferiți și nu au fost ok.

Cele din centru erau oringurile vechi, cele ușor mai mari erau noi luate pe cod, cele din margine ușor mai cărnoase sunt vechi de pe conducta sh ce am pus-o pe mașină.

Cele de pe conducta sh au și rămas pe mașină pentru ca cele noi fiind mai largi nu permiteau o așezare corecta la îmbinările de prindere.

Au trecut 2 ani, e totul ok și funcționează.

 

Condensatorul observ ca are incluse o-ringurile, sper sa se fie masura potrivita, service-ul unde am programat sa fac lucrarea mi-a confirmat ca au o-ringuri din belsug 🙂 ... 

AfG0xAE.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am terminat cu brio inlocuirea condensatorului AC, rezultatele in habitaclu fiind impresionante 🙂 ... cu climatronic setat la 16 grade zici ca esti in frigider 🙂 

Lucrarea a fost destul de complicata, spatiul de acces fiind foarte limitat, mai intai demontand radiatorul racire motor si vasul de expansiune, respectiv farul de pe stanga (pt a avea acces la dryer). 

T1RcJww.jpg

Condensatorul AC s-a dovedit ca era fisurat ...

IK3Q3Ws.jpg

 

Am profitat de ocazie si s-a curatat/suflat cu aer radiatorul racire motor ce era destul de imbacsit (plus refresh lichid racire - 50/50, antigel G11/apa distilata)

EKL3OnA.jpg

... inlocuire curele transmisie pt AC si alternator/pompa de apa, respectiv rolele de ghidare (ar fi trebuit sa schimb si termostatul & pompa de apa insa am realizat prea tarziu 😞 ... ramane pt next time)

Muvx1gN.jpg

6KMrrbQ.jpg?1

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu pot face o comparatie intre 325xi si cabrio: la ultimul, si pe caldura si pe ac am o diferenta uriasa fata de 325xi (adica si cald si rece la greu). Am crezut ca asa e setat din fabrica, cu debit mai mare, avand pierderi mari prin plafon.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, pvsilviu said:

Eu pot face o comparatie intre 325xi si cabrio: la ultimul, si pe caldura si pe ac am o diferenta uriasa fata de 325xi (adica si cald si rece la greu). Am crezut ca asa e setat din fabrica, cu debit mai mare, avand pierderi mari prin plafon.

As zice ca mai degraba e placebo 🙂 ... dpdv repere, per AC system & components nu e nici o diferenta la nivel de E46 family, mai degraba as zice ca diferentele apar de la pierderea de eficienta in timp a unor subansamble & cantitatea de freon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.