Jump to content

E corecta pozitia inclinata a rotilor pe spate


teodorbmw

Recommended Posts

Cand am dat jos cauciucurile de iarna sa le inlocuiesc cu cele de vara am observat ca cele de pe spate sunt roase pe interior. Am observat inca de la inceput ca rotile spate au o tendinta inclinata dar am spus ca e normal atata timp cat am vazut si la celelalte X-uri....Am cumparat 4 anvelope vara noi continental premium 6 si am platit 2800 lei pe ele si nu vreau sa am probleme cu viata cauciucurilor pe spate. Vreau putin ajutor cu o parere daca v-ati intalnit cu problema asta, cei de la vulcanizare mi-au spus ca asa e bmw-ul si nu ai cei face.... Serios ....pe bune ???
Link to comment
Share on other sites

E normala o anumita inclinare a rotilor de pe spate. Si da, de obicei se uzeaza mai mult spre interior. Nu e normal sa se uzeze exagerat, dar cu siguranta tendinta e sa fie mai uzate pe interior. E din cauza tractiunii spate si e normal. Fa o geometrie completa la un service autorizat, care stie ce face.
Link to comment
Share on other sites

Pai cam greu accept ideea ca cei de la bmw scot pe poarta fabricii masini care rod cauciucuri interior vizibil fata de celelalte.....Nu stiu ce sa zic. Eu ma gandeam ca din cauza varstei masinii se intampla ceva pe la punte si trebuie rectificat. De ce cele noi de prin 2012 incoace nu au aceeasi problema ? sau cel putin nu am vazut eu sa stea rotile inclinate la ele cand ma uit pe strada dupa ele.....
Link to comment
Share on other sites

Pai cam greu accept ideea ca cei de la bmw scot pe poarta fabricii masini care rod cauciucuri interior vizibil fata de celelalte.....Nu stiu ce sa zic. Eu ma gandeam ca din cauza varstei masinii se intampla ceva pe la punte si trebuie rectificat. De ce cele noi de prin 2012 incoace nu au aceeasi problema ? sau cel putin nu am vazut eu sa stea rotile inclinate la ele cand ma uit pe strada dupa ele.....

 

Acum vorbim vorbe... Daca te uiti ochiometric dupa inclinare, nu ajungem nicaieri. Fata de Dacie, BMW are un camber pronuntat, conform geometriei normale. Asa ca lasa ochiometria si fa o geometrie cum am spus mai sus. Asa stii despre ce e vorba si daca poate fi corectata in parametrii normali.

Link to comment
Share on other sites

Am programat deja masina la o geometrie - unghiuri 4D...dar pe multi am auzit ca vor sa-si indrepte rotile de pe spate mergand sa-si faca unghiurile .......dar nu stiu daca e corect...Exista vreun standard in acest sens ? Cei de la unghiuri ti le indreapta si asta e....DAR E CORECT ? Multumesc de ajutor Edited by teodorbmw
Link to comment
Share on other sites

Stai linistit, la BMW de obicei se rod cauciucurile mai mult pe interior. Daca vrei sa fii sigur, fa-i unghiul de fuga, etc si aia e. In Bucuresti stiu un atelier ft bun pe Barbu Vacarescu

 

Unghiul de fuga e inclus in geometria, care include si "camber" despre care vorbim (unghi de cadere). Si este doar unul dintre cele trei unghiuri care se regleaza.

 

http://ciclop.ro/2013/02/25/unghiul-de-fuga/74/

 

O geometrie completa, include reglajul a toate trei aceste unghiuri si se regleaza in parametri dati de producatori daca mai este posibil. Daca nu este, ti se poate spune care e problema si cum se poate remedia.

Link to comment
Share on other sites

Nu este adevarat.

Nu exista ca la BMW se uzeaza diferit de alte masini.

Pana sa schimb brate si arcuri pe spate la mine cu aceiasi masina, acelasi control periodic al presiunii cauciucurilor am trecut printr-un set de cauciucuri, erau la sfarsitul vietii lor uzatr UNIFORM, spate fata.. Pana cand mi s-a rupt arc pe fata (nu am facut geometria si s-au uzat pe fata diferit evident) apoi pe spate am pus noi si s-a uzat unul din ele pe exterior putin mai mult decat celalalt pe SPATE.

Asadar cine face geometria arr controlul..

 

Totusi si acestea ultime cauciucuri m-au tinut peste 30k km pana sa sesizez uzura diferita.

 

Geometria am facut-o la cei mai profesionisti gasiti.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

RĂŁspuns la ĂŽntrebarea inițialĂŁ: NU este corecta poziția ĂŽnclinatĂŁ a roților pe spate.

Asta dacĂŁ nu ești posesor de “ursuleț” alergat!

Rotile trebuie sa fie perpendiculare pe asfalt.

Nu este adevĂŁrat ca bmw-ul toaca anvelopa neuniform. DacĂŁ e ce trebuie, nu vei sesiza niciodatĂŁ acest lucru.

Mergi pa service și verifica.

Bafta

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Răspuns la întrebarea inițială: NU este corecta poziția înclinată a roților pe spate.

 

Rotile trebuie sa fie perpendiculare pe asfalt.

 

 

Hmm. Astia de la Ciclop zic altceva, ca rotile tocmai ca nu stau perpendicular pe asfalt. Exact ce ziceau si colegii mai sus, printre care si Romulus.

 

"Unghiul de cadere

Este vizibil daca privim rotile de directie din fata (sau spate). Acestea nu sunt verticale, au o inclinare fata de verticala, iar unghiul facut de axa rotii cu verticala se numeste unghi de cadere. Acest unghi se poate regla cu greu la unele vehicule, iar la altele este imposibil. Dereglarea lui apare in urma unor socuri puternice, receptionate de catre mecanismul de ghidare."

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Hmm. Astia de la Ciclop zic altceva, ca rotile tocmai ca nu stau perpendicular pe asfalt. Exact ce ziceau si colegii mai sus, printre care si Romulus.

 

"Unghiul de cadere

Este vizibil daca privim rotile de directie din fata (sau spate). Acestea nu sunt verticale, au o inclinare fata de verticala, iar unghiul facut de axa rotii cu verticala se numeste unghi de cadere. Acest unghi se poate regla cu greu la unele vehicule, iar la altele este imposibil. Dereglarea lui apare in urma unor socuri puternice, receptionate de catre mecanismul de ghidare."

Cam asa e.

Pe rotile tractoare, unghiul de cadere e putin inclinat spre interior/asfalt.

Motivul principal e ca atunci cand apare tractiunea de la motor prin diferential si planetare unghiul rotilor devine perpendicular sau aproape perpendicular cu asfaltul.

Orice meserias bun care face geometrii / aliniament stie, iti va spune acelasi lucru. (La fel si la tractiunea fata..)

 

Asta nu inseamna ca la BMW rotile trebuie sa se uzeze mai repede pe o parte, pe spate, etc.;

..numai daca probabil conduci tot timpul masina ca si cum e furata.. nu te astepta la minuni de la "gume", mai ales alea de apa.. :popcorn:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.